Britská armáda naverbuje malou skupinu vysoce vycvičených vojáků, aby během druhé světové války zaútočili na nacistické jednotky za nepřátelskými liniemi. (TommyZR)

Recenze (72)

Fr

„…OPERACE, KE KTERÉ JSTE BYLI PŘIDĚLENI, VYŽADUJE NEMILOSRDNÉ MUŽE, KTEŘÍ BEZ VÁHÁNÍ PORUŠÍ VÁLEČNÉ KONVENCE…“ Kdysi dávno (kurva opravdu dávno!) jsem hrál na PC hru Comandos. Proč to píšu – tady si totiž často připadám, jako v tý hře! Jednoduchý plánování, akce s pár muži (a jednou ženou), mrtvoly, krev. Ne, není to špatně – jen… prostě žádnej mimořádnej biják nečekejte. Je to fajn, Ritchie baví tím svým ftipem v absurdních situacích i svojí tvůrčí invencí, herce to očividně baví (nejvíc snad Ritchsona!), Til Schweiger má zase fajn roli… a nejzajímavější na tom, že se to takhle klidně mohlo odehrát. Prostě taková akční jednohubka!    /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Film je založen na knize „Churchill's Secret Warriors: The Explosive True Story of the Special Force Desperadoes of WWII“, kterou napsal Damien Lewis v roce 2014. 2.) Příběh je o skutečné válečné oparaci s názvem „Postmaster“. 3.) Thx za titule „massa1970“. ///                         PŘÍBĚH  ***  HUMOR  *  AKCE  ****  NAPĚTÍ  * ()

Morholt

Připadalo mi, že tu Ritchie popírá sebe sama a snaží se hrát si na Tarantina. A to mu nesedí. To, co je pro ritchiovky charakteristické, tu jednoduše chybí, takže pokud se chystáte na kulometný střih, kopu hlášek a sarkastický černý humor, nechte si zajít chuť. Zůstala jen dobře natočená a slušně zahraná instantní válečná akčňárna, která snadno zapadne mezi podbně laděné filmy. Navíc tu až zoufale chyběl erkový rating. Pár potůčků krve tu sice vyteče, ale k tomu, aby si člověk řekl "To je teda nářez!" to má na míle daleko. Velké zklamání. 50% ()

Chrustyn

Casablanca společně s Tuctem špinavců, potkává Tarantinovy Pancharty. Guy Ritchie opět jiný, bohužel opět na neutrál, přinášející neuspokojení z něčeho co mohlo být tak strašně cool. Zápletka rozhozená do několika směrů a díky své svižnosti a sympatickým hercům, zachraňující neuspokojivou a trochu línou akci a nevyužité obsazení. The Ministry of Ungentlemanly Warfare je zábavnější než poslední dvě Ritchieovky, ale začínám mít pocit, že už nás nedokáže překvapit a možná ho točení filmů už moc nebaví. A Cavilla to nejspíš bude stát kariéru. ()

Ritchie vzal reálnou událost s reálnými postavami a celé to ohnul a přibarvil do akčního koktejlu, který je zábavný, nicméně v jeho filmografii se zařadí spíš po bok jednohubek typu Operation Fortune než vedle klasik jako Snatch. Po nadupaném traileru sem asi čekal trochu víc, ale já mám pro Ritchieho dlouhodobě slabost a tak mhouřím obě oči...70% ()

borec999

Fajn oddychovka, ale nič viac. Najnovší film Guya Ritchieho mi silno pripomenul Nehanebných Bastardov od Tarantina. Je to vojnový film, ale vojnový film trocha inak. Chýba pot, krv, slzy a atmosféra pekla na zemi, miesto toho prichádzajú cool hrdinovia ťažko nad vecou o ktorých sa príliš nebojíte, humor, hlášky, nadhľad, prehnaná akcia a podľa mňa aj výrazné ohýbanie dejín a ich účastníkov (Churchill ktorého vyobrazenie ma tu dosť vytáčalo). Kdežto Quentin vopred avizoval, že ide vytvárať vlastné dejiny a s realitou bude jeho film spájať len obdobie vojny a mená účastníkov, Ritchie si do filmu šupol reálnu operáciu Postmaster, reálne mená a záverečné titulky, ktoré hovoria o tom ako sa čo stalo a ako aktéri dopadli. No a po dopozeraní mám silné tušenie, že takto to teda určite nebolo a výrazne sa prikrášľovalo a zveličovalo. Už spomínané poňatie látky mne osobne bránilo intenzívnejšiemu zážitku a posunulo ho do mierne béčkových vôd. Akcie bolo pomenej a síce nebola zlá, no chýbalo mi v nej Rko a krv, kecov bolo na Ritchieho klasicky veľa, ale tentokrát absentovala scenáristická hravosť, údernosť a lepšie postavy. Ritchie zaexperimentoval, čo cením ale tentokrát mu to za mňa úplne nevyšlo. Aj keď prúser to nebol. 55% PS: aspoň že Eiza González bola nádherná ako vždy. ()