Drama vychází ze skutečných událostí, k nimž došlo při bankovní loupeži v roce 1997 v sverním Hollywoodu. Na zemi tehdy zůstali ležet dva mrtví a patnáct lidí bylo zraněno. Byla to nejbizarnější a nejhrdinštější akce v historii losangeleské policie. (oficiální text distributora)

Recenze (63)

Wacoslav1

Důkaz, že všechno v čem se objeví Madsen nemusí bejt sranec. Takhle zajímavá kombinace filmu a realistické policejní rekonstrukce mi docela sedla a nutno uznat, že je to i zpracováno na solidní úrovni, takže to nenudí, byť událost kterou film mapuje sama o sobě už tak atraktivní není. Rozhodně boří mýty o superpřesných střelcích z akčních filmů, když tu máme dva kretény co vystřílí stovky kulek a trefí howno. Samozřejmě, že je od začátku jasný, že to s nima nemůže dopadnout dobře. No nic, že bych si jel taky splnit émerickej sen a nechal se rozstřílet na hadry? Mno radši ne mě by sejmuli hned v úvodu a z filmu by bylo kuloví.60% ()

mira007

Zfilmovaná skutečná přestřelka, o které se říká, že napravila pověst amerických policajtů od doby, kdy si veřejnost představila policajty jen jako ty, kteří mlátí Rodny Kinga. Tenhle film v televizní formě je ale taková unylá nudná blbost, kterou jsem si zapamatoval, jen tím, že tu hraje Mario Van Peebles. ()

askina odpad!

Jestli tohle opravdu bylo podle skutečnosti, tak potěš pán bůh! Co je hrdinského na tom, že spousta policajtů za 45 minut nedokáže zasáhnout dva zločince do místa, které nemají chráněné vestou. Kdyby v žánru bylo uvedeno "komedie" tak bych dala 5*. Dlouho jsem se tak nezasmála! Nedivím se, že je v Americe taková zločinnost, když je tam tak "schopná" policie. ()

Gilmour93

Vítězství síly vůle nad silou palebnou aneb hraný polodokument o jedné skutečně skutečné kriminální události a to byl, jak dobře víme, major Zeman taky.. Mé konspirační já to spíše vidí jako akci na objednávku výrobce nábojů Luger 9mm, který potřeboval vyprázdnit policejní sklady střeliva a proto zrovna v ten den měli všichni odstřelovači S.W.A.T. odpolední směnu a policisté z daného okrsku chodili posledních šest měsíců místo cvičných střelb na koblih a kávu s třemi cukry do místního Donut Landu. Režisér Simoneau leští odznak L.A.P.D. jako smyslů zbavený a dělá to neskutečně nudným způsobem. ()

zdenny

Nenapadlo by mě, že mě bude bavit film, kde se z větší poloviny jen suchopárně střílí. Má to ale více důvodů. Předně to bylo dle skutečné události, za další to bylo "zpestřeno" postřehy samotných aktérů. Takže chvílemi film působil jako dokument. Velice mě těší, že z nepřeberného množství filmů o policistech a zločincích konečně někdo natočil film, kde policisté nevystupují jako hloupá paka, ale že na ně může být veřejnost hrdá. Já jako zaměstnanec vězeňské služby bych si přál, aby něco podobného bylo natočeno i o vězeňských dozorcích. Prostě aby si lidé uvědomili, že nejsou lidmi jen vězni, ale také dozorci. Tuto jednoduchost si dost lidí plete a proto v drtivé většině filmů (podotýkám, že to nejsou filmy podle skutečných událostí, protože těch bylo natočeno z vězeňského prostředí strašně málo) dozorci vystupují jako arogantní idioti, kdežto vězni jsou ti, kterým by společnost měla porozumět. Takže velice děkuji za takovýto film. PS: Opravdu byl velký zázrak, že z několika tisíc nábojů, které byly vystřeleny, nebylo více mrtvých než právě jen ta dvojka lupičů. ()

Zajímavosti (11)

• V dôsledku tejto prestrelky už majú policajné hliadky v LA vo výbave útočné pušky M16 a dvere policajných vozidiel sú dnes už vystužené nepriestrelnými vložkami. (Smok)
  • Celkovo bolo toho dňa zranených 12 policistov a 8 civilistov, avšak obete na životoch boli len zo strany lupičov. Jeden z nich zomrel po 11 a druhý po 29 zásahoch. Obaja mali na sebe nepriestrelné vesty. (Smok)