Reklama

Reklama

Arrested Development

(seriál)
Trailer
USA, (2003–2019), 33 h 40 min (Minutáž: 22–37 min)

Tvůrci:

Mitchell Hurwitz

Hrají:

Jason Bateman, Portia de Rossi, Will Arnett, Michael Cera, Alia Shawkat, David Cross, Jeffrey Tambor, Jessica Walter, Armie Hammer, Ron Howard, Judy Greer (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(84)

Obsahy(1)

George Bluth Sr. (Jeffrey Tambor), hlava rodiny, zakladatel a bývalý výkonný ředitel Bluth Company, která buduje malá sídla a obchoduje s nimi, je zatčený pro finanční podvody. Jeho manželka Lucille (Jessica Walter) se stává výkonnou ředitelkou společnosti, a do funkce prezidenta jmenuje svého nejmladšího syna Bustera (Tony Hale). Ten není pro funkci kompetentní, a tak se rodina obrací na Michaela (Jason Bateman), prostředního syna a dvojče jediné Bluthovic dcery Lindsay (Portia de Rossi). Ten se funkce ujme, a aby dysfunkční rodinu udržel pohromadě, přesvědčí Michael svého syna (Michael Cera) a rodinu sestry (David Cross, Alia Shawkat), aby společně bydleli v jednom z modelových domů Bluth Company.

Taková je výchozí situace pro sitcom, který si za pouhé tři roky svého trvání stačil vybudovat status kultu, a získal šest cen Emmy a jeden Zlatý glóbus. (Tom Riddle)

(více)

Videa (18)

Trailer

Recenze (54)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Arrested Development je seriál ktorý v amerike neskutočne zbožnujú, a tiež seriál, ktorý spravil nevídané hviezdy z hercov ako Jason Bateman a Michael Cera. Celý seriál je poňatý veľmi zvláštnym spôsobom, kde absurdita strieda absurditu a všetko sa to točí okolo udržania rodiny a firmy. Cez všetky myšlienky hlavných predstaviteľov sme vedení rozprávačom, ktorý raz dej obohacuje a inokedy pôsobí až neskutočne vtieravo. Všetky inteligentné a celkom vtipné osudy a dejové línie sú odsunuté na kraj aby ich nahradili totálne zbytočné a samoúčelné príbehy, ktoré uberajú príbehu na hodnote. Herci sú bezchybný a vidieť že si užívali každú jednu sekundu. Len ma mrzí že seriál nešiel do hĺbky a len okrajovo sa dotýkal každej jednej zo zúčastnených postáv. Nie je to totiž seriál o charakteroch s ktorými sa môžte stotožniť ale o bláznivých situáciach jednej disfunkčnej rodiny, ktorá dakedy koná až príliš iracionálne. Záleží na vás čo od komediálneho seriálu očakávate. som zvedavý na film a postava Charlize Theron bola absolútne ohromujúca. 1 séria 60%, 2 séria 60%, 3 séria 70 %. slabšie 4 hviezdy. ()

Pajky3 

všechny recenze uživatele

Arrested Development je vychvalovaný americký sitcom, který se mi dlouhou dobu vyhýbal a stejně jako mnoho dalších si ho musím rozdělit na tři části.    Tou první je původní seriál, který se skládal ze tří sérií. Chvíli sice trvalo než jsem se do toho dostal (styl natáčení a vypravěč byly hlavní problémy), ale množství hravých narážek a opakovaných vtipů prostě fungovalo. I když některé věci byly otravné, tak musím uznat, že seriál postupně gradoval a třetí série byla velkou zábavou. Určitě si nedovedu představit, že bych seriál sledoval bez znalosti angličtiny, protože velké množství vtipu je právě na tom založeno. Nicméně promlouvání tvůrců k divákům, aby jim pomohli odvrátit zrušení, je nezapomenutelnou třešničkou a po třech řadách jsem byl spokojený.   Po letech od zrušení přišel vymodlený návrat seriálu, který však fanouškům pořádně zhořknul, protože se jednoduše nepodařilo navázat na předchozí úspěch. Snaha o nový koncept bohužel nefungovala (a později si to uvědomili i tvůrci, protože celou sérii přestřihali a vydali v jiné podobě), a zdlouhavá mozaika příběhů je často se opakující a díky tomu až otravná. Dokoukával jsem víceméně už jen ze zvědavosti, abych zjistil, jak to celé skončí.   A ze stejného důvodu jsem se pustil i do závěrečné, páté série, která přichází pět let po konci předchozí řady. Ani druhý návrat však není lepší, ba naopak je snad ještě těžší na strávení než předchozí řada. Dlouhodobé linky jsou přetažené tak, že už nejsou ani vtipné a samostatně už epizody nefungují vůbec. Bohužel to nejslabší přišlo nakonec a určitě zanechalo nepříjemnou pachuť.    První tři řady stojí za podívání, zbytek kazí dojem a spokojenost se postupně vytratila, škoda, protože i tak mělo Arrested Development něco do sebe. ()

Reklama

Eddard 

všechny recenze uživatele

Co na Developmentu musí (dobrá, měl by...) každý televizní produkce znalý divák ocenit je jeho neustálá snaha se posouvat, být originální, překvapovat, hledat humor na místech, kde jiní nehledali, nebo se neodvážili. Rozhodně nejsebevědomější (ve více smyslech slova) sitcom, který jsem měl to potěšení si užít. Na rozdíl od většiny svých žánrových souputníků navíc s přibývajícími sezóny přidává na plyn, což souvisí z velké části s tím, jak se sžíváte s jednotlivými pošuky z rodiny Bluthů. Čímž se dostáváme k jádru seriálu, tedy ústřední rodince - její členové rozhodně nejsou plnohodnotné, životné postavy, zato jsou to plnohodnotné, nadživotní karikatury a to skoro bez výjimky úžasné. Kompletní dospělá sekce rodiny - Lucille a George sr., Gob, Michael, Buster, Lindsay a Tobias - jsou do jednoho magoři. Ať už mrchy, sviňky, skety, pokrytci, či mimo realitu žijící trosky, nikdo z nich - včetně na první pohled nejnormálnějšího Michaela - si nemůže nárokovat označení slušný člověk. A jsou k sežrání zábavní. Co se týče George Michaela a Maeby, ti jsou podobně jako ve filmech Wese Andersona okolnostmi donuceni chovat se dospěleji než jejich rodiče, kterýmžto pádem pak nejsou tak vtipní. Každopádně, to co si seriál dovolil zejména ve třetí sérii (kdy se například vypravěč příběhu snaží zachránit život seriálu tím, že vás žádá, abyste o něm řekli známým ), či v po letech dotočené sezóně čtvrté, kdy rozbije děj celé sezóny do střípků, které pak skrz hlediska jednotlivých postav proplétá do komické mozaiky, tady opravdu ještě nebylo. A jestli jo, určitě ne tak vtipně naservírované. 90% ()

erased 

všechny recenze uživatele

Arrested Developement je dost možná ten nejoriginálnější nový americký sitcom. Postavy a vtipy, jakkoli povedené, sice nijak nepřekvapí, celkově jsou spíš výběrem těch nejlepších archetypů, které se v žánru vyskytují odnepaměti, avšak teprve samotným pojetím vyprávění a jeho výsledným podáním si těžko hledá konkurenci. Už první epizoda se s vyprávěním nepáře: bez doprovodného smíchu představí celou rodinu Bluthových prakticky najednou, což jednoduchosti vůbec nepomáhá. Zbytek prvních tří původních sérií se sice poměrně umravní, ale autorský rukopis na nich jde pořád znát. Nelineární vyprávění je přesně v takové podobě asi ideální, kvanta flashbacků pomáhají prokreslovat postavy, a zároveň nijak nebrzdí samostatné epizody. Po náhlém ukončení produkce FOXem a následném návratu rodinky o několik let později pod křídly mnohem odvážnějšího Netflixu se však vypravěčské peklo rozjede na plné obrátky. Nové epizody jsou stejně jako ty předchozí promyšlené do posledního puntíku, jenže kvůli tomu, že se každý díl zaměřuje na jednotlivé postavy, přičemž se jejich akce prolínají, ať už v záběru nebo mimo něj, už AD není ani zdaleka tak odpočinkové jako bývávalo v televizi. Co je ale nejdůležitější, vtipu ani samotným postavám to neškodí, naopak. Pouze děti rodiny, tedy George Michael a Maeby, ztrácí na zajímavosti. Jak rád jsem jim věřil ty podivné pubertální výrostky, tak jsou jako odrostlí často až nesnesitelní (ano, Michael Cera byl před nějakými desíti lety dokonce i sympaťák!). Ostatní jedou naplno od začátku do konce. A to především mí oblíbenci GOB a Pop-Pop/Oscar. První, nejstarší syn rodiny, největší životní tragéd bez přátel a opravdového života, nejlepší jezdec na Segway, ale hlavně věčně mizející "velkolepý" mág a iluzionista. Druhý, otec rodiny, milovník žen, ale hlavně lhář a podvodník, který je vždy na útěku/jeho vždy zkouřené identické dvojče. Jejich epizody jsou v poslední řadě tím nejlepším, co se v celém seriálu vyskytne, ale i to jen těsně. Tato těžce nepovedená rodina si mě svým vyhnáním trapnosti sitcomového vtipu do absurdity a využíváním právě té trapnosti získala a s čistým svědomím můžu říct, že o ní nevznikla jediná špatná epizoda. Už aby byl film. ()

Tom Riddle 

všechny recenze uživatele

George Bluth (Jeffrey Tambor), hlava bohaté rodiny i rodinného byznysu, spáchal všelijaké podvody, jejich vinou tak rodina přišla o všechno. Její jediný svědomitý člen, syn Michael (Jason Bateman), proto nemá jinou možnost, než v zájmu rodiny i podniku převzít otěže. Jeho snahy ovšem (byť většinou neúmyslně) hatí barvitá sorta ostatních zábavných příbuzných, od matky, manipulativní alkoholičky a profesionální urážečky Lucille (Jessica Walter), přes sourozence – zakomplexovaný starší bratr, mág poloamatér a vášnivý řidič segwaye Gob (Will Arnett), rozmazlený dětinský mamánek Buster (Tony Hale), nejistá, líná a povrchní sestra-dvojče Lindsay (Portia De Rossi); přes rodinu Lindsay – její manžel, věčnými dvojsmysly mluvící neúspěšný herec a první světový analrapist Tobias (David Cross), jejich dcera, natvrdlá a přitom vyčůraná, o pozornost rodičů žadoníci Maeby (Alia Shawkat); až po jeho vlastního syna George Michaela (Michael Cera), který je sice zdánlivě vzorem ctnosti, zároveň ale tajně chová milostné city ke své sestřence Maeby. Charaktery jsou do jednoho pokřivené, sobecké a ve svojí podstatě nesympatické, což je paradoxně činí sympaticky upřímnými a lidskými. Herecky se potom jedná snad o tu nejnadanější sitcomovou sortu, Walter, Arnett, De Rossi či Cross předvádějí nezapomenutelné kreace, a ani takový Cera, kterého jsem nikdy neměl rád, za nimi v Arrested Development nijak výrazně nezaostává, zaryté seriálové a filmové fandy navíc potěší neobyčejně hvězdné obsazení vedlejších rolí či camea (výborná Liza Minnelli, Carl Weathers, Julia Louis-Dreyfus, Zach Braff, Charlize Theron). S čím ale AD stojí a padá, čím se odlišuje od ostatních, to je jeho koncept a humor. Sitcom jako žánr je všeobecně považovaný za učebnicovou definici odpočinkové podívané, sledující formulku „vypnout mozek, polechtat bránici“. AD ovšem bránici s největší pravděpodobností nepolechtá, dokud nebude mozek pracovat na plné obrátky. Slovní hrátky, fraška, satira, držkopády, dvojsmysly, trapasy, chicken dance, a hlavně přehršel odkazů a narážek na vlastní děj a dřívější vtípky, AD kombinuje všechny druhy humoru, nic mu není cizí, a nikdy nepřestává zahrnovat návalem nečekaných zvratů děje ani osvěžujícími pointami vtipů. Spolu s opakovaným sledováním tak nejeden vtip dostane další rozměr, je totiž jednoduše nemožné všechno stihnout napoprvé, byť se ostrovtipný vypravěč (Ron Howard) snaží diváka zuby nehty udržet v obraze. Zkrátka a dobře, Arrested Development nemá na seriálovém poli konkurenci jednoduše proto, že se jedná o tak specifický výtvor. Po třech komplet zopakováních seriálu jasná srdcovka. PS pokud neumíte výborně anglicky, tak se o to radši nepokoušejte, domnívám se, že by to celé vyznělo jako jeden velký neúmyslný trapas. ()

Galerie (204)

Zajímavosti (35)

  • Neobvyklé jméno Maeby tvůrce vymyslel spojením jmen jeho dvou dcer, Maisy a Phoebe. (Tom Riddle)
  • Alia Shawkat se stala první obsazenou herečkou seriálu. (Tom Riddle)
  • Tony Hale (Buster) i Will Arnett (Gob) se objevili ve dvou seriálech HBO. V Sexu ve městě (Hale v díle „The Real Me“, Arnett v díle „La Douleur Exquise!“) a Rodině Sopránů (Hale v díle "Second Opinion", a Arnett v dílech "For All Debts Public and Private" a "No Show"). (Tom Riddle)

Související novinky

Lego Robin dostal pasující hlas

Lego Robin dostal pasující hlas

17.07.2015

Z loňského Lego příběhu se vyklubal takový hit, že studio Warner Bros. okamžitě rozjelo nový filmový vesmír. V září 2017 tak uvidíme celovečerák Lego Ninjago, v květnu 2018 regulérní pokračování Lego… (více)

Bratři Russovi chystají vlastního Bournea

Bratři Russovi chystají vlastního Bournea

01.06.2014

Tomu se říká skok do první ligy. Bratři Russovi se dlouho drželi v televizi, kde pomáhali se sitcomy jako Community, Happy Endings nebo Arrested Development. Pak ale dostali velkou šanci od Marvelu,… (více)

Reklama

Reklama