Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní hrdina se vydá do Peru hnán touhou poznat hlubší smysl života. Tuto touhu naplňuje skrze pátrání po Rukopise neznámého původu. Rukopis totiž podrobně popisuje, jakou cestou se bude civilizace v příštím tisíciletí ubírat a jak se bude dále vyvíjet společnost a kultura. Film na základě stejnojmené knihy Jamese Readfielda, který vydal tuto svou knihu ve Spojených státech nejprve vlastním nákladem v nevelkém počtu výtisků. Knížka vzbudila velký ohlas, lidé si začali Celestinské proroctví opisovat a kopírovat a jeho pověst a sláva záhy rostly geometrickou řadou. (Pražské Brány 2007) (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (113)

ThomasCrown 

všechny recenze uživatele

Mal som asi tú výhodu, že som film pozeral neskoro večer, preto mi jeho kvalitatívne spracovanie veľmi nevadilo, hoci určitých situácií a najmä reakcií ľudí, ktoré by v skutočnosti nefungovali, sa tvorcovia mohli vyvarovať. Alebo napríklad plne elektrifikovaný dom, ktorý fungoval ako skrýša hlboko v džungli:) Samotné prostredie Peru mi je veľmi blízke, hľadanie odpovedí a práca s energiou detto, a preto ma námet príjemne prekvapil. Ak by bol o niečo vyšší rozpočet na CGi a vymenený režisér, určite by sa aj filmové spracovanie dotiahlo na námet. ()

BOURQUE 

všechny recenze uživatele

Keby som tu hodnotil len režisérsku stránku a faktory, podľa ktorých sa vo svete kinematografii dá hodnotiť kvalita filmu, tak tento snímok by dopadol veľmi zle. Ja teraz ale beriem všetko do jednej veľkej misky a z toho by som vybral to samotné jadro – základ príbehu! Mne osobne oslovil hlavne to filozofické a možno tak trošinku náboženské pozadie príbehu, nad ktorým by sme sa mali zamyslieť. Veľmi si cením, že na konci filmu pred záverečnými titulkami sa režisér vyzdvihol podstatu a „prezradil“ celý text „proroctiev“. Osobné hodnotenie: 77% (***) ()

Reklama

Kvítek 

všechny recenze uživatele

Děsný "zpracování" totálně pohřbilo celý proroctví, aniž by divák byl vůbec schopen objevit o co tady jde. Bez přečtení knihy se poselství filmu rovná nule, slovy jedné velké nule. Jediný, jak se tohle dá brát, je hodně špatnej vtip. Velký překvapení kolik relativně známých tváří se mihlo v tomhle příšerným braku. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Instantní mystika, k níž scénář napsal nějaký podivný klon spisovatele Paula Coehla a scénáristy Jamese Camerona a jehož režie se ujal pravděpodobně tuze velký diletant. Pokud jste se k tomuto filmu dostali podobně náhodnou cestou jako já a pokud také uhádnete, co hlavní hrdina na začátku filmu dopíše na konec obrázku s vyobrazením evoluce, zadržte a dál raději už nesledujte - pokud nejste masochisti jako já... Bude to totiž už jen horší a horší a nad takovým přívalem "duchovna" si ukroutíte hlavu.... ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

Celestinské proroctví je jedním z největších bestsellerů už několik let a jen málo kdo věříl, že takhle stejně dopadne i filmová podoba. První obrovskou minelou je stopáž, copak do 90 minut se dá "narvat" celý děj? Uričtě nedá, ale největší hrůza je ta, že si to vzal na starost neznamý režisér, co dělá jen TV tvorbu a ani ta mu příliš nejde. Na scénáři se sice podílěl i sám autor Redfield, ale taky vůbec nestojí za nic, ploché pasáže a často nevyrovnané slovní obraty. Takže místní hodnocení chápu a pokud se někdo vůbec nezajímá o duchovno, nemůže jít přes dvě hvězdičky. Ale já jsem touhle tématikou jednu dobu opradu žil a vyzkoušel kde co, proto vypouštím pohled filmového fanouška a v tomhle případě nehledím na laciné efekty, zmatenou režii, herecké výkony a další technické věci, pouze se zaměřuji jen a jen na příběh. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (3)

  • V knize Jamese Redfielda "Celestinské proroctví" je pomocí tzv. devíti vhledů (devíti částí tajemného rukopisu) popsána duchovní cesta člověka v kontextu s vývojem celého lidstva. (Terva)
  • Celosvětová premiéra proběhla 30. března 2006 na Mezinárodním filmovém festivalu v Miláně. (BMW12)
  • Natáčelo se v USA (státy Kalifornie a Flordia), v Portoriku a na Kostarice. (BMW12)

Reklama

Reklama