Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zasněženým vysokohorským údolím projíždí skříňový automobil označený nápisem Spoje. Posádku vozu tvoří řidič a ozbrojený zaměstnanec poštovní ostrahy. Do blízkého JZD vezou zaměstnancům tři čtvrtě milionu korun. Náhle se před řidičem objeví osobní vůz. Před jeho koly bezvládně leží ženská postava. Řidič vystoupí z vozu. V tom okamžiku jej skrytý útočník uhodí obuškem do hlavy. Vzápětí z opačné strany zazní výstřel, který otvírá dramaticky vypjatý příběh, jehož další děj se odehrává ve vlaku jedoucím silvestrovskou nocí. Mezi cestujícími je totiž trojice pachatelů s lupem a za každou cenu hodlá dojet do cíle. Dokáže se průvodčí Emil ubránit násilí i finanční nabídce, které na něj číhají? Hlavní roli televizního filmu režiséra Jiřího Svobody vytvořil Lukáš Vaculík. (Česká televize)

(více)

Recenze (69)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Noční rychlík se řítí zasněženou krajinou ze Slovenska do Prahy... Silvestrovská noc k tomu a ozbrojené přepadení poštovní Avie (ne distributore, nebyl to skříňový Robur). Aby toho nebylo málo vlakvedoucí Luki Vaculda hodlá shánět prachy na bydlení jakkoliv a tak si vezme do vozu domácí samohonku, to až zavřou jídelní vůz a cestující se budou se zelenejma stovákama s Hradčanama trousit za ním zda něco nemá... Celé to bylo (až na tu kriminální zápletku) o tom, jak se jezdilo na dálkových štacích s naším Národním dopravcem za socíku. Šmělilo se všude a dát si ohřívanou sekačku v nádražním bufíku byla leckdy odvaha... Krom dobobových reálií, které stojí za to, film spíše působil lacině až hloupě. Hlavně když došlo na gangstery. Co bilo do očí byl pokaždé venkovní záběr na jiný projíždějící rychlík i fakt, že se chvilku točilo když vlak stál i když jel. Pražce ale jako podkres drnčely jak zpívá Mirek Hoffmann v Oranžovém expresu pořád.. důdlaj důdlaj dů dá... Také ty neustálé návštěvy lůžkových kupé všech a všemi, to nebylo obvyklé ani tenkrát... :-) . Divák uvidí i dnes už zaniklou železniční policii v modrých uniformách ... Jak říkám, jako retro dobré. ČD s mohutnými státními a ne vždy fér dotacemi naštěstí od těch dob ušly resp. spíše ujely pořádný kus cesty a tak dnes už nikomu při snaze na rychlo získat kupé nemusíte cpát pětikilo s partyzány... Ono už ani naštěstí neplatí. Oproti studiovým TV inscenacím té doby to ale bylo díky prostředí celkem originální. Dávám tedy za 2 plné porcelánové hrnečky Johniho Walkera. * * ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Této noci v tomto vlaku, úplatkářů čelím tlaku… Vzhledem ke své podnikavosti se průvodčí Vaculík musel v ročních výdělcích pohybovat někde mezi Zagorkou a Jakešem, ale teď má v silvestrovských kupé jiné starosti. A když nejsou po ruce Seagal, nebo JCVD, co řeší teror na kolejích podstatně razantněji, musí si poradit po svém.. Nezáživná kriminální story, u níž jsem si přál zatažení za záchrannou brzdu závěrečných titulků (i přes krátkou stopáž) mnohem dřív, než přišlo, což vzhledem k žánrovým schopnostem autora považuji docela za škodu. Jinak je zjevné, že kolem roku 1984 by jste rozeznali Přeučila od Michaela Ironsidea jen prostřednictvím rozcvičky mluvidel, protože "Lodyha, děloha, pic", to by ta hvězda hollywoodských vedlejších rolí zcela určitě nedala.. ()

Reklama

roswelll 

všechny recenze uživatele

Kriminální příběh celý se odehrávající v jedoucím vlaku. Lukáš Vaculík, coby průvodčí, si přivydělává drobnými službami cestujícím. V průběhu cesty se dostává do svízelné situace, kdy musí krýt lupiče velkého balíku peněz. K jeho velkému údivu se jedním z lupičů vyklube jeho dobrý kamarád, v podání Svatopluka Skopala. Díky duchapřítomnosti Marie, lásky Lukáše Vaculíka, banda přichází o peníze a vzápětí je dopadena. V našich podmínkách velice dobře natočena kriminální povídka. ()

brooklyn73 

všechny recenze uživatele

Film ,ktery zacina prepadenim postovniho vozu nas zavede na koleje nasi drahy. Pro mne velice netradicne na nase pomery natoceny datektivni pribeh odehravajici se cely ve vlaku.Rezijni taktovky se ujal pan Jiri Svoboda,ktery vyuzil v te dobe snad nejpopularnejsiho herce z mladsi generace Lukase Vaculika, jenz spolu se svym kamaradem Svatoplukem Skopalem vytvorili hlavni postavy pribehu, ktery nam mimo jine ukazal jakym zpusobem bylo mozno na draze v pozici pruvodciho si pekne penize vydelati (v komunistickem rezimu, bohuzel neznam stav dnesni drahy). Jana Synkova v roli otravujici a stale si na neco stezujici cestujici,je jako vzdy bezchybna a na kolejich jsme se uz meli moznost s ni potkati v Polivkove Kalamite. . ()

curfew77 

všechny recenze uživatele

Muselo být peklo natáčet v úzkých vlakových chodbičkách a kupéčcích, Svoboda si to prostě vždycky uměl udělat těžké. Atmosféra šedé osmdesátkové zimy z toho dýchá dokonale a princip "vlak jede furt pryč a strojvedoucího nezajímá, co se děje vzadu, dokud někdo nezatáhne za ruční brzdu" už je vytěžený skoro stejně dobře, jak pozdějc v PROČ. Jinak je ale bohužel zápletka dost přitažená za vlasy: fakt nevím koho by napadlo prchat po přepadení poštovního auta přes celou republiku nočním rychlíkem, asi opravdu jenom Sváťu Skopala, a kdybych byl socialistický desperát nezastavující se před ničím, prostě bych Vaculíka vyšoupl z vlaku, na nejbližší stanici vystoupil zadem a nevadilo by mi, že to není Praha ale třeba jenom Žilina. Navíc, jak už tu někdo trefně poznamenal, kdyby v téhle detektivce klepali na dveře aspoň průvodčí a každý druhý cestující si zamykal kupé, nebylo by vůbec co řešit :) Za technické provedení v reálných vlakových interiérech, sevřenou atmosféru a oblíbence Vaculíka tři hvězdy a 55 %, víc ale ani ťuk. PS: Marně jsem tápal, proč se ve filmu vyskytují fiktivní stanice (Bolenec?) a na kterých nádražích se ve skutečnosti natáčelo - web Filmová místa nenapověděl, pokud má někdo vodítko, šoupněte to do zajímavostí ;) ()

Galerie (4)

Zajímavosti (4)

  • Jan Pohan hrající východoněmeckého turistu ve filmu namluvil postavu opraváře Josefa Fouska a sám byl předabován jiným německy mluvícím hercem. (Ganglion)
  • Pistole, kterou má pod polštářem zraněná cestující, je Luger P.08. Tato pistole se vyráběla v letech 1900–1942. (PaulxH)
  • V nočních záběrech z trati je možné si všimnout, že vlak vede dieselová lokomotiva "zamračená" řady T478. V posledním záběru ale v čele vlaku stojí lokomotiva elektrická, konkrétně "banán" E 499.2015, přičemž vlak mezitím nikde nezastavoval. (Stejšn)

Reklama

Reklama