Režie:
Philip KaufmanKamera:
Rogier StoffersHudba:
Javier NavarreteHrají:
Nicole Kidman, Clive Owen, Robert Duvall, Parker Posey, Connie Nielsen, Rodrigo Santoro, Jeffrey Jones, Tony Shalhoub, Molly Parker, David Strathairn (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Silný příběh vypráví jeden z nevětších milostných příběhů 20. století: vztah literárního génia Ernesta Hemingwaye a válečné korespondentky Marthy Gellhorn. V hlavních rolích uvidíte Nicole Kidman a Cliva Owena. Film Hemingway & Gellhorn z dílny Philipa Kaufmana s Clivem Owenem a Nicole Kidman v hlavních rolích, vypráví o vášnivém milostném románku a následném bouřlivém manželství Ernesta Hemingwaye a válečné korespondentky Marthy Gellhorn. Příběh sleduje dobrodružné spisovatele skrze sedm zemí v období Španělské občanské války. Vzájemná přitažlivost Hemingwaye a Gellhornové z nich udělala jeden z prvních vlivných slavných párů a otevřela jim cestu do vyšších společenských kruhů, včetně Hollywoodské smetánky, aristokracie literárního světa i prezidentské rodiny Spojených států amerických. Příběh zároveň na pozadí ukazuje některé z velkých konfliktů tehdejší doby. (HBO Europe)
(více)Videa (7)
Recenze (54)
Čriepok z histórie a malý kúsok života dvoch osobností, ktoré ukončili svoj život predčasne. Každý sám a vo vysokom veku. Ich vzťah je síce nosnou líniou filmu, ale podáva sa tu vo veľkom aj atmosféra španielskej občianskej vojny, druhej svetovej, útok ZSSR na Fínsko a veľa ďalších silných svetových udalostí. Chybou bolo pridávanie dobových záberov, do ktorých akože vkomponovali aj hercov. Vyzeralo to rušivo a nedôveryhodne. Nedôveryhodne vyzerala aj šukačka uprostred bombardovania = zbytočná scéna. Inak sme sa ale dozvedeli o vzťahu Hemingwaya a pani Gellhornovej veľmi veľa a to bolo aj námetom filmu. To, že zvyšok po rozchode už bol taký život z rýchlika je preto prirodzené. ()
Nádherná televizní práce. Kidmanka a Owen září a hrají jako o život. A příběh manželství Gellhornové a Hemingwaye je pro ně vynikající námět. Navzdory minimálnímu rozpočtu je tu mnoho velmi kreativních nápadů, jak prožít zcela autenticky všechny ty vzlety a pády let 1936-1945. Všechny ty válečné konflikty není nutné simulovat, je tu mnoho dokumentárních záběrů smíchaných s nově natočenými záběry a funguje to. Prolínání barevného obrazu a sépie je velmi efektní. Občas je opravdu skvělé sledovat ty velké filmové tváře v komornějších televizních produkcích. Pro Kidmanku cesta od Gellhornové na HBO směřovala k Sedmilhářkám a to byl a je další triumf. Pokud by vás toto manželství lákalo také v knižní podobě, lze doporučit román Láska a zkáza Pauly McLainové, je to další kniha v řadě, autorka se už předtím věnovala jiné manželce Hema, Hadley Richardsonové, v románu Pařížská manželka. ()
Čo ja viem, nedá sa povedať, že by ma to bohvieako bavilo, ale mám rád Ernesta Hemingwaya. Paradoxne jeho tvorbu príliš nie (Starec a more je fakt poriadna nuda), ale to, čo dokázal, jeho zvláštny život, tvrdú náturu a všetko s ním spojené. Takže už z princípu sa mi tento film páčil. Kaufman nie je zlý režisér a miestami z „normálneho hraného filmu“ plynulo prechádza do záberov, ktoré pôsobia ako archívne dobové zábery vtedajších vojnových reportérov. Je to pôsobivé, ale samotné scény z vojnového inferna ma nechali chladným. Owen ani Kidman nie sú moji obľúbení herci, ale treba povedať, že tu boli celkom dobrí a že aj zvyšok kastingu je pomerne silný (Duvall, Santoro, Shalhoub, Coyote, Strahairn...). ()
No tak to byla teda kravina...Sex při bombardování hotelu, kdy na hlavní hrdiny padá střecha a vše kolem nich hoří, můžou natočit fakt jen Američani! A nejhorší byl ten střih, kdy si náhle po sexu povídali v naprosto čistým pokoji, kde nebylo po bombardování ani stopy. Navíc Nicole Kidman jsem ani chvíli nevěřila, že je drsná, kouřící a pijící spisovatelka. 20% ()
Martha Gellhorn byla velmi zajímavá dáma, velice pohledná a přitom jedna z nejšikovnějších válečných reportérek všech dob. Kupříkladu se dostala, převlečená za zdravotní sestru, na pobřeží Normandie, když se tam vylodili Spojenci. Napsala o tom takový článek, že se ostatní ostřílení novináři mohli jít bodnout. S Hemingwayem společně zažili kde co. Že byl jejich vztah hodně divoký, je všeobecně známo. Film z produkce HBO si očividně moc spokojených diváků nenašel, no mě se líbil a nevidím na něm nic podřadného. "Proč bych měla být jen poznámkou pod čárou v životopise jiného člověka? Dvě knihy jsem napsala už před seznámením se s Hemingwayem a v psaní jsem pokračovala i dalších padesát let po rozchodě s ním." M.Gellhorn. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (12)
- Gellhornová do Madridského hotelu přijede v tanku T-34. Děj je situován do roku 1936, ale tanky T-34 se začali vyrábět až v roce 1939. (Lvísrdce)
- V scéne, kde Martha Gellhornová (Nicole Kidman) vchádza z terasy dovnútra, má v ruke list. Keď sa na ňu otočí Ernest Hemingway (Clive Owen), nedrží ho ani v jednej ruke, ale následne po strihu ho už drží opäť. (Johnny.ARN)
- Martha Gellhornová (8. listopadu 1908–15. února 1998) byla americká spisovatelka, autorka cestopisů a novinářka, považovaná londýnským listem Daily Telegraph za jednu z největších válečných zpravodajů 20. století. Informovala prakticky o všech významných světových konfliktech, které se odehrály během její šedesátileté kariéry. Gellhornová byla také třetí manželkou amerického spisovatele Ernesta Hemingwaye, 1940–1945. Ve věku 89 let, nemocná a skoro úplně slepá, spáchala sebevraždu. Je po ní pojmenovaná cena za žurnalistiku – „The Martha Gellhorn Prize for Journalism“. (Wences)
Reklama