Reklama

Reklama

Obsahy(1)

George se dostal až na dno a žije na ulici. Přespává v útulku a rád by dosáhl na podporu. K tomu ale potřebuje kopii rodného listu, protože nemá žádné doklady. Jeho poslední nadějí je dcera, která mu ale nemůže zapomenout, že ji opustil v nejtěžších chvílích života... (TV Prima)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (38)

CiTrus007 

všechny recenze uživatele

Ruch ulice, barvy zašlých grafitů, cizí telefonní rozhovory, rozostřené záběry do dálky skrze sklo a mříže – tyto vjemy rychle navodí ambientní, odosobněnou atmosféru. Nezískejte však pocit, že Time Out of Mind je pouze lyrickou sondou americké společnosti. To snad jen chtěl Moverman vyjádřit rozhořčení z civilní byrokracie, když nechal upovídaného bezdomovce bloumat po úřadech s kamarádem, jehož herectví bylo scénářem zredukováno na zamlklé pohledy. Možná postavil formu nad obsah, možná hledal poslání, v každém připadě mi jeho film přišel zdlouhavý a nepromyšlený. Za dvě hodiny jsem neobjevil žádný znatelný posun a měl jsem pocit, že vše skončilo stejně rozpačitě jako začalo. 5/10 [KVIFF 2015] ()

javak810i 

všechny recenze uživatele

Život newyorského bezdomovce v podání Richarda Gerea mě upřímně moc neoslnil. Znáte takový ten typ filmů, kdy je divák na začátku vržen do rozběhnutého děje bez jakéhokoliv uvedení, a než se v tom všem začně orientovat, tak se objeví závěrečné titulky? Time Out of Mind mezi takové snímky bohužel patří. Když už to konečně vypadalo, že film nabírá jasný směr k cíli, tak náhle skončil. Možná si z něj někteří diváci vezmou víc, ale mně ten konec připadá, jemně řečeno, až příliš otevřený (nebo spíše neuzavřený). Nevím, jaký byl přesně tvůrčí záměr, ale dle mého názoru tento snímek, kromě náhledu do několika dní života jednoho zkrachovalého muže a otce, téměř nic navíc nenabídl. A to je škoda. Malou útěchou budiž zajímavá forma, kterou je film natočen. Dočkáme se zde, pro festivalové snímky typické, statické kamery, která má tendenci snímat herce zpovzdálí, jakoby na pozadí, a tím dává vyniknout jednak samotným hereckým výkonům, kde lze vidět celou řeč těla, ale i dění v okolí. Když je řeč o hercích, tak ti také patří spíš k té pozitivní stránce, ale že by šlo třeba ze strany Richarda Gerea o jeho životní výkon, to se říci nedá. Otázkou je také, jestli to charakter jeho postavy vůbec umožňuje, poněvadž je alespoň ze začátku dost plochý a jednotvárný. Stejně jako celý film, jehož první polovina je extrémně nudná a jeho tempo se ani ke konci nijak výrazně nezvedne. Popravdě řečeno, nebýt toho předčasného konce, tak bych pak možná z kina odcházel stejně šedivý, jako samotný Richard. Sečteno podtrženo - nemyslím si, že je zrovna tohle ten správný film k zahájení letošního festivalu ve Varech, ale vzhledem k tomu, kdo z hollywoodských herců je letos hlavním tahákem, tak se to dá pochopit. Slabší 3* (Viděno na novinářské projekci ve Světozoru 29. 6.) ()

Reklama

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele

Naprosto mi lezou na nervy filmy, kde mezi sebou postavy nekomunikují. A to byl případ i tohoto snímku. Po celé dvě úmorně dlouhé hodiny jsem byl nucen sledovat zaprdlého bezdomovce... tedy pardon, George, co si odmítal připustit, že je bezdomovec a nebyl se v žádné situaci schopen vymáčknout. Leda blbě koukal a střídal útulek za útulkem. Děj trochu osvěžila přítomnost charismatického, byť nechutně ukecaného černocha v druhé polovině, kterého se nicméně náš milý George nebyl ani schopný zastat, když šlo do tuhého. A co se týče osobnosti či dramatu protagonisty, to bylo také spíš utrpení sledovat. Ne, tohle mě nebavilo a jsem rád, že aspoň tentokrát megamyslové z řad elitních hodnotitelů zde na ČSFD pochopili, že nejde o dobrý film, jen jakýsi rádoby umělecký, prázdný a nudný paskvil, který by zřejmě měl přibližovat strasti a slasti (moment... jaké, že slasti?) života bezdomovce v 21. století. Jenže nepřibližuje, je o ničem! ()

Ben Nevis 

všechny recenze uživatele

Jde vidět, že lidi nevědí, co s prachama, protože sondu do života bezdomovce by zajistila skoro zadarmo skrytá kamera a vsadím se, že náhodný bezdomovec by měl barvitější život než postava Richarda Gera. Navíc Gere vypadá příliš noblesně i na člověka, se kterým se "život nemazlil" (spíš obyčejný život byl pro něj složitý na žití). Každopádně bych ráda ocenila, že se Moverman vyhnul citovému vydírání, ani neukazuje na nikoho prstem. Tento film není sociální studie ani facka kapitalistické společnosti. Rovněž otevřený konec obsahuje jiskřičku happy endu. ()

campix 

všechny recenze uživatele

[MFFKV - 2015] Nevím jestli jsem v poslední době viděl snad zbytečnější film. Zároveň také ale film od kterého jsem čekal daleko více. Richard Gere přijel do Karlových Varů a přivezl sebou dva své nové snímky, které soudě podle reakcí ostatních zůstávají daleko za očekáváním a bohužel i daleko za festivalovým průměrem. Gere se do podobné role vůbec nehodí, nezapadá do konceptu. Děj je naprosto nulový, nic se vyloženě nestane, ani se nehne jakýmkoliv směrem. Nuda střída šeď a tak je zase střídána nudou. Bohužel o Time Out of Mind nemůžeme hovořit jako o nezávislé americké produkci, která léta zásobovala MFFKV kvalitními filmy. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (2)

  • Film měl premiéru na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu dne 7. září 2014. (Terva)
  • Richard Gere (George) se při testovacím natáčení natolik ponořil do své role, že skoro hodinu prosil kolemjdoucí o drobné. (Zdroj: Cinema 09/2015). (Terva)

Reklama

Reklama