Reklama

Reklama

Srdce temnoty: režisérská apokalypsa

(festivalový název)
  • USA Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (více)

Obsahy(1)

Dokument o udalostiach pri nakrúcaní filmu "Apocalypse Now", o Coppolovom boji s prírodou, vládou, hercami a samým sebou. Obsahuje aj filmy tajne nakrútené Elanor Coppolovou, Francisovou manželkou. (matriosa)

Recenze (59)

wipeout 

všechny recenze uživatele

"Horror...Horor...you must make a friend of horror, horror and mental terror are your friends or they are enemies to be feared." Copola sa odhodlal na cestu tejto zvrátenej aliancie naháňajúcej strach. "Never get out of the boat, godfucking right, unless you want to take all the way down." Vystúpil z lode pohodlnej pásovej priemyselnej produkcie Hollywoodu a vstúpil do ťažkej smrťou zapáchajúcej ďžungle kreatívneho procesu:hranice zábran odbúravajúceho elektrizujúceho oparu,postupujúc stále ďalej po britve vlastného nespútaného šialenstva, inšpirujúceho k tej pravej nezaškatulkovateľnej filmárčine, schopnej hýbať ľudskými životmi. Toto vše zachytáva tento kultový dokument o ešte kultovejšom filme. A na záver ešte zopár slov z úst samotného Copolu:" To me the great hope is, that now with the new 8mm recorder, people who normaly wouldn't make movies, are gonna be making them. One day some little fat girl from Ohaio is gona be the new Mozart, she will make a beautifuel film with her fathers camera recorder, and for once this whole so called "profesionalism" of the movies will be destroyed, forever! And the movie will become and artform." ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,FILM, KTORÝ FRANCIS ROBÍ, JE METAFOROU CESTY DO VNÚTRA ČLOVEKA." __ Aj napriek rôznym zaujímavostiam, ktoré sa dnes dajú o nakrúcaní filmov vypátrať, je Coppolova režisérska apokalypsa skvelým spätným exkurzom do - na všetkých frontoch - nesmierne náročného nakrúcania, ktoré bolo napokon dotiahnuté do úspešného konca a dočkalo sa náležitých ocenení. Iba ma prekvapuje, ako viac menej prvoplánovo (najmä v záverečnej strihovej sekvencii samotného filmu), ukončil Coppola záver, keď sa ním už toľko zaoberal. (218. hodnotenie, 26. komentár k filmu) ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Jeden ze dvou dokumentů promítaných na letošním Visions of light představil v lektorském úvodu divadelní režisér M. T. Růžička. Všichni předešlí festivaloví lektoři dokázali promítání obohatit, režisér Růžička se hned v úvodu hrdě přiznal, že se na svou řeč v podobě výpisků či taháku nepřipravoval, a to plamennější a živelnější (ale rozhodně zajímavý) byl jeho projev. V jednom však neměl pravdu, film Apokalypsa po tomhle dokumentu určitě vidět nemusím. Visions of light 2011, 11. listopadu ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Postupne sme zošaleli.“ Temný dokument o jednom z najšialenejších nakrúcaní všetkých dôb (snáď nepreháňam, ale faktom je, že to, čo zažil Coppola v džungli, bolo ozaj absolútne stresujúce). Tento dokument to parádne ukazuje, vrátane dobových záberov (tých je vlastne najviac, asi 80 – 90% minutáže). Je to zaujímavé sledovať, ale určite muselo byť peklom byť vtedy s Coppolom v džungli. Dosť ma zaskočil Marlon Brando, ktorý z toho vychádza ako pekný ko*ot. Coppola mi nikdy nebol nejako zvlášť sympatický ako človek (ale ako režisér robil skvelé filmy). No aby mu pri všetkých tých jeho hrozných problémoch ešte na pľaci dupkal nožičkou rozmaznaný hollywoodsky magor, ktorý od radosti nevie, ako sprotiviť ľuďom život a pritom nie je schopný ani len sa poriadne naučiť text, tak to je sila. Byť na režisérovom mieste, brnknem Wernerovi Herzogovi, aby skočil na návštevu. Herzog to s obdobným pošukom Klausom Kinskím svojho času vo Fitzcarralde vyriešil veľmi rýchlo. Búchačkou. Fakt. Som veľmi zvedavý, či by aj potom bol Brando taký frajer. Ale myslím si, že odpoveď poznáme. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Každý fanoušek ví, že Apokalypsa nevznikala snadno. Problémy dané již okázalostí a náročnými filozofickými přesahy námětu ještě zvýrazňovaly přírodní podmínky, občanská válka zuřící nedaleko natáčecích lokací, hvězdné manýry Marlona Branda, infarkt Martina Sheena a především neústupná osobnost režiséra Coppoli, který si v průběhu 238 dní trvajícího natáčení prošel svou vlastní filmařskou i duševní apokalypsou. Dokument výborně zachycuje všechny zmíněné aspekty problémovosti, přičemž je ozvláštňující osobním přístupem hlavního vypravěče, Coppolovy manželky Eleonor, která manželův pád na pokraj zoufalství a neustálých pochybností sledovala dennodenně z první řady a zasloužila se tak o ohromnou autenticitu celého projektu, jenž je dodnes nejvýmluvnější studií diktátorského a zároveň desítkami vnějších i vnitřních faktorů podmíněného režisérského řemesla. A jelikož je Apocalypse Now jedním z nejlepších filmů všech dob, výpovědní hodnota dokumentu se automaticky zdvojnásobuje... ()

Zajímavosti (3)

  • Název filmu je narážkou na román Heart of Darkness (Srdce temnoty) od polského anglicky píšícího spisovatele Josepha Conrada, který byl hlavní inspirací pro Apokalypsu. V tomto románu se námořník vydává po řece Kongo do vnitřní Afriky, aby tam našel Angličana, ze kterého se stal náčelník divochů. (gjjm)

Reklama

Reklama