Sežráni zaživa

(festivalový název)
  • USA Eaten Alive (více)

Zchátralý hotýlek na turisticky atraktivním místě se během jednoho večera změní ve vražednou spirálu, kterou rovným dílem pohání krokodýl v nedalekém močálu a šílený válečný veterán, toho času vedoucí hotýlku. (5150)

Recenze (57)

Bloody13

Ne ne, tady mě Hooper vůbec neoslovil. S tímto kouskem dává tak trochu vzpomenout na jeho slavný předešlý debut, a to hlavně naprosto šílenou atmosférou a paranoiou, ale nechce jenom kopírovat svoje zboží, proto jde ještě dál. Slušná porce nahotinek, Robert Englund nadrbanej jako stepní koza, trocha gore a hlavně věčně hladovej krokodýl z gumy či polystyrénu(?). Všechno to zní hezky, kor když si připočtete maniakálního veterána s nabroušenou kosou, ale ve skutečnosti je to hlavně nuda. Až na dvě povedené scény a trochu napínavější konec to nemá nic, co by dnešního zkušeného diváka zaujalo, nebo dokonce odrovnalo! Hodně se tu řve a kecá, za to málo seká! Panoptikum mě bavilo víc. ()

JohnMiller

☠ Video Nasties, The Complete 72 Banned Titles List 29/72☠. Na video nasty (v zozname určite iba vďaka násiliu na ženách) ide o slušnú dávku hixploitationu. Tobe Hooper ako vyšitý, spoznal som jeho štýl a to som akosi prehľiadol jeho meno v titulkoch.. Podobnosť s Texas chainsaw massacre je tu viac než viditeľná. Samozrejme nejde o kopírku sám seba ale v tom istom duchu zapadnutého kraja to preteká rovnako . Eaten Alive je netradičná zmes buranského hororu a Eco hororu s vraždiacim Krokodílom v ktorom sa nám predstaví mladý Robert Englung (hral napríklad Freddyho Kruegera). takmer som ho nespoznal. Vrážd je tu pomerne dosť. Sú extrémne násilné a krvavé. Sexuálne deviačný starík ktorý vlastní starý motel na kraji zapadnutého mestečka sa na prvý pohľad nezdá. S radosťou privíta každého cudzinca ktorý "prechádza iba okolo" aby sa na ňom vyšantil s pomerne zaujímavou zbraňou. A to kosou. Samozrejme ani ľudožravý Krokodíl nezostane hladný. Celkom prekvapenie. ()

topi

Typický příklad toho, že Tobe Hooper na začátku své kariéry prostě uměl. Pozdější jeho tvorba už stála za prd, nebo ani za ten prd ne. Tohle je prostě atmosféra, šílenost a hlavně nehorázný psycho, umocněný ještě šílenějšími industriálními zvuky ne nepodobných jako v Texas chainsaw massacru. Však také autor hudby je sám pan režisér, stejně jako u Texasu. Šílený zvuky se ještě střídají s klasickou vidláckou country kotlíkářskou hudbou, která tam pořád hraje z rádia, bud v hotelu, nebo v bordelu, nebo na policejní stanici. Film je fakt řádně ujetej, když se v hotelu ubytuje páreček s malou holkou a ten chlápek začne vyvádět, že mu vypadlo oko a hledá ho po koberci, uff!! V hlavních rolí jsou pošahanej magor z hotelu, mladičkej "Fredy Krueger", pár nadherných kozatých holek, policajt, malinká holčička, kosa, hrábě a roztomilej krokoušek. Překrásnou roli má hlavně špinavej hotýlek a jeho okolní prostředí včetně "výběhu" pro krokodýla. Masakrozní hustej špinavej uchylnej film, ovšem ne pro každého. Ještě bych zapomněl na Snoopyho - chudáček malej. ()

kaylin

Ano, Hooper se pokusil do filmu propašovat trochu jiného prvky, jsou zde scény, které jsou výrazně povedené, hlavně hon malé holky s kosou v ruce, ale najednou si uvědomíte, že tohle se vlastně zas tak moc neliší od „Texaského masakru motorovou pilou“ a sám Hooper se tak tři roky po svém veledíle začal vykrádat. Samozřejmě, měl na to právo, dělali to i jiní a mnohem hůř, ale v současné době už tenhle snímek u většinového publika nejspíš neuspěje, a to hlavně pro absenci příběhu. Těch pár opravdu dobrých scén to nezachrání. ()

lamps

Hooper mě fascinuje. Nejdřív natočí nejlepší horor všech dob, v němž každý aspekt perfektně funguje a splňuje svůj účel, a následně zplodí výtvor ne nepodobný omezeným fantaziím chovance Jedličkova ústavu. Sem tam probleskne záchvěv zajímavého nápadu a smrdí z toho kromě narcistického odkazování k sobě samotnému i jakási úcta ke klasikám žánru, avšak takovéhle prznění inteligence a vkusu je to poslední, co by si klasiky (včetně Hooperova předešlého filmu) zasloužily. Chybí logika, chybí postavy, které by nebyly debilní, a zcela schází zde potřebný nadhled. A párek odhalených koz a jedna hláška Roberta Englunda to nemohou zachránit... ()

• Volně založeno na příběhu o Joe Ballovi (známém také jako modrovous z jižního texasu nebo krokodýlí muž). (Chatterer)