V tomto animovaném příběhu o začátcích Santa Clause naváže mladý pošťák nepravděpodobné přátelství se samotářským výrobcem hraček. (Netflix)

Trailer 3

Recenze (359)

ArsenalEagle

Tak jednoduše kreativní, tak roztomile nádherné. Nenápadný animák z Netflixu, představující perfektní příběhový origin, který si bere to nejlepší z animace a všemožných kousků typických pro Burtonovky, Grinche nebo třeba Ratatouilleho a v děsně fajn kabátě přináší krásný originální děj, příjemné postavy a roztomilý humor (u kterého se prostě jen celou dobu koutkem pusy usmívate a to ke spokojenosti naprosto stačí!). Jeden z těch filmů s vánoční tématikou, který bych si s chutí naservíroval na Štědrý den. ()

BoPo

Rozhodne nejde o jeden z najlepších animákov, aký som kedy videl. Aktuálne hodnotenia (zatiaľ menej ako 4000 a status člena top 60 najlepších filmov) sú prehnané, ale...Klaus vyzerá, ako keby ste vypulírovali starý animák od Disneyho. Kocháte sa a hovoríte si, že už dlho nič tak príjemne nepáchlo ceruzkou. Vďaka tomu nebude podliehať starnutiu ako Pixarovky. Zároveň je tu veľká šanca, že sa zaradí medzi vianočné klasiky, pretože okrem čarokrásnej animácie ponúka skvelé (zne)využitie Santa Clausa. Dostanete dobre, a pritom jednoducho vymyslenú verziu toho ako, a prečo vznikli jednotlivé tradície. A príde aj na nefalšované "disneyovské" emócie. V kategórii Vianoc topka, v celoročnej nadpriemer. ()

Fr

„KAŽDÝ ROK V OBDOBÍ VÁNOC SE K NÁM ZAČALY VALIT DOPISY…“ /// Nikdo ho nikdy neviděl. A má rád sušenky… Všechno začalo na místě, kde si lidi mezi sebou rádi vyměňovali názory, páč to město bylo postavený na vzteku a nenávisti. Pak to bylo takový o p a t r n ý doručování dárků…, ale na počátku všeho byl pošťák! Nevěříte? Animák, kterej má krásnej příběh a nevšední animaci vás o tom přesvědčí. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Povídku, kterou napsal režisér a scénárista tohoto filmu Sergio Pablos, neznám. 2.) Hledám vánoční film. Navždy. 3.) Thx za titule “lokeš“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Bordoshut

8/10 – Milý vánoční animák, kterému se jen velmi těžko dá cokoliv vyčíst. Má pěkný příběh, prokreslené hlavní 3 postavy, funguje po emoční stránce, hudbou možná šťaví emoce trochu víc, než je zdrávo, ale v konečném důsledku proč ne, animace vypadá po celou stopáž moc hezky, má silný apel na vánoční kouzlo a několik hezkých mouder a pravd, které mu přidávají na hodnotě. Přesto do jisté míry nesdílím zdejší nadšení a hype, který Klause katapultoval do stovky nejlepších filmů všech dob. Ono je velmi těžké mu cokoli vytknout a i já jsem mu práskl plný počet, ale až po delší době váhání. Nemůžu totiž říct, že bych byl z filmu kdovíjak odvařený, že by na mě nějak zvlášť zapůsobil a že bych si jeho sledování snad náramně užil. Zkrátka mi v tom příběhu chyběla nějaká jiskra. Klaus je sice řemeslně náramně dobře udělaný animák, ale není ničím zapamatovatelný a snadno zapadne mezi ostatními vánočními animáky. Ničím nevybočuje z řady a nepřináší na scénu nic nového, zajímavého, čím by se odlišil a zaujal. Prostě jen vypráví příběh, který jsme v plus mínus velmi podobné podobě slyšeli už mockrát a selhává v tom divákovi dokázat, že tuhle písničku teda ještě neslyšel. Ve snímku je spousta klišé, na které tu nikdo nepoukazuje, vlastně je to celé jedno obrovské vánoční klišé – od hlavy až po koule. V jádru je to jenom ošoupaná hollywoodská šablona, třebaže původ ze Španělska. Verdikt: „Kouzelný snímek, ale takový nemastný a neslaný.“ ()

HellFire

Podobně kreativní a zábavné bývaly Pixar filmy. Jenže Pixar usnul na vavřínech a dávno není králem animáků. Klaus je v jádru jednoduchý příběh o nápravě jednoho rozmazleného syna boháče, ale podaný tak nenásilně a nevtíravě, že si ho prostě musíte zamilovat. Na druhou stranu má všechny klasické neduhy jednoduchého příběhu a podivné chování postav, takže jsem někdy obracel oči v sloup. ()

Zajímavosti (15)

• Název filmu se objeví teprve po skončení příběhu. (Rominator)
  • Film je věnován milující vzpomínce na Mary Lescher, kterou lze v titulcích dohledat pod kreditem plánování scény. (Rominator)