Po šesti měsících na sólové misi najde osamělý astronaut (Adam Sandler) na palubě záhadného tvora a s jeho pomocí zachrání svoje manželství. (Netflix)

Recenze (245)

Sany33

Príbeh: Český kozmonaut má jedinečnú možnosť dostať sa ako prvý k záhadnému fialovému prachu. Na ceste za týmto prvenstvom ale obetuje to, čo je mu na zemi najcennejšie. O svojich porblémoch sa zhovára s tvorom z vesmíru. Herecké obsadenie: Je celkom zaujímavé vidieť Sandlera v takejto dramatickej rovine a poviem vám, že ma baví viac ako v jeho komediálnych úlohách. Prevedenie: Z prvu som si myslel, že pôjde o klasický nízkorozpočtový film o vesmíre a hľadaní hlbšej pravdy ale na moje prekvapenie to vôbec nevyzeralo béčkovo a pozeralo sa na to prekvapivo dobre. Pocity: Najviac som sa zarazil, keď som svojej žene chcel interpretovať obsah. Znelo to asi takto: "Čech opustený na vesmírnej lodi, rieši svoje manželské problémy s obrovskou tarantulou". A po tomto sa sám sebe čudujem, že ma to celkom dostalo. Jediné čo by som vytkol je, že dej mohol ísť ešte viac do hĺbky a vyťažiť ešte viac emócií z diváka. Pridaná hodnota: Sympatický príbeh o hľadaní priority v živote. 79% ()

Ondatra

Co to zas ten Adam Sandál vymyslel? Vůbec jsem tenhle film nepochopil. Už samotnej námět mě docela děsil, protože když američan bude hrát čecha, tak jsem předem věděl, že to nebude žádnej zázrak. A když jsem viděl výsledek, tak jsem byl ještě více překvapený. Nečekal jsem, že celý film bude o tom, že si americkej čech bude povídat s pavoukem v raketě. Do toho ještě lidi, kteří mají arachnofobii, tak na film nebudou moct ani jít. Tenhle film byl pro mě jednoznačně zklamáním, ať už po příběhové stránce nebo po stránce herecké. Příště ať to radši natočí Češi. 4/10 ()

NiWi

Pomalý, až melancholický snímek o odloučení, vyrovnání se se samotou a poznávání neznámého. Na mě tyto nikam nespěchající filmy většinou fungují, a uspávací tempo mi tak nijak nevadilo. Sandler je zde uvěřitelný a v dramatické poloze již nemusí nikomu nic dokazovat. Vztah Lenky a Jakuba je možná na první pohled ne moc dobře vybudovaný, postupně však začne vše dávat smysl. Dialogy s Aragogem (což je mimochodem cool alternativní název filmu) jsou citlivé a zamýšlejí se nad (ne)logikou v lidském chování a emocích. Spoustu lidí film naprosto unudí k smrti, já však jeho poselství rozklíčoval a proto můžu hodnotit pozitivně. ()

Chrustyn

Při sledování Kosmonauta z Čech jsem v mezičase, kdy jsem se nechtěl zabít, přemýšlel nad tím, jestli opravdu chci promrhat 2 hodiny života a hlavně, co vedlo Johana Recka (kterého jsem po seriálovém Černobylu, považoval za génia) k tomu, aby vzal podprůměrnou knihu českého autora, kompletně ji okleštil a udělal z toho pseudo existenciální, meditativní sračku, která snad chtěla být novou odyseou ale vyjma snesitelného vizuálu (vyjma pavouka a konce) je tím nejnudnějším, co jsem za hodně dlouhou dobu viděl. ()

Goldbeater

Jak ty dramatické role Adamu Sandlerovi kupodivu dosud dobře vycházely a přinášely v jeho filmografii ojediněle povedené počiny, Kosmonaut z Čech v tomto ohledu působí jako takový první přešlap. Nechal jsem si to poměrně dlouho uležet v hlavě, chtěl jsem tomu vyjít vstříc už kvůli české stopě, ale bohužel nemůžu si pomoct, zkrátka to nefunguje. Jakože vůbec. ()

Zajímavosti (14)

• Na zdi v jídelní části vesmírné stanice visí fotografie prvního českého kosmonauta Vladimíra Remka. (NiWi)
  • Jaroslav Kalfař uvedl, že román měl být původně v jiné formě. „Původně to byl jen vtípek o americkém astronautovi, který uváznul na oběžné dráze a jemuž najednou zavolá jeho žena žádající o rozvod.“ Z vtipu se stala povídka napsaná v posledním roce na univerzitě, později plnohodnotný román a následně celovečerní film. (Jamal)
  • Kvůli smíšeným reakcím z testovacích projekcí byl film v postprodukci téměř 3 roky. (Maulincio)