Žádné prudké pohyby

• USA No Sudden Move (více)

Kriminální drama z 50. let minulého století, v němž se skupina zločinců domnívá, že byli při svém posledním činu podvedeni. (HBO Max)

Recenze (90)

Lacike

Prekombinovaná gangsterka s pomalým tempom s nejakým tým akože historickým presahom. Hlavným problémom je, že nie je komu fandiť. Nielenže sú tam všetci skazení, ale tie postavy nie sú ani ničím zaujímavé a ani herci ich svojou charizmou nezachránia. O hereckých výkonoch sa tu už vôbec nedá hovoriť. Všetci monotónne prednášajú svoje repliky a celé to plynie len tak bez štipky napätia. Takže, keď postupne mnoho z nich skončí s guľkou v hlave, tak mi to bolo totálne u prdele. Naviac ma celý čas srala kamera. Neviem jak sa ten typ objektívu volá, ale ten výsledný efekt ma sral rovnako ako konštantne rozostrený obraz v Army of the Dead. Výsledkom je pomalá uondaná gangsterka pre starých chrenov, ktorým pripadajú pecky typu Kick-Ass príliš rýchle a detinské. 4/10. ()

toi-toi

Soderbergh pri písaní scenára pôsobí rovnako ako postava Cheadla. Nemá dosť, kombinuje a prekrúca. Snaha šokovať ide až za hranicu únosného. Pri dvadsiatom twiste a snahe niekoho podfúknuť stráca význam ďalej sledovať dej, lebo reálne je dôležitých posledných pár minút filmu, tesne pred záverečnými titulkami - keďže už nie je čas na zvraty. ()

UhLee

(6/10). Steven Soderbergh měl obrovské štěstí v tom, že naverboval na svůj snímek takové hvězdy. Bez nich by byla tahle gangsterka úplně bez života. Takhle tomu nefungovala "jenom" jedna plíce. Těšil jsem se na pořádnou, špinavou a temnou jízdu. Místo toho jsem dostal docela ustrašenou a celý film jsem nepocítil žádný ostrý náboj. Takže to chudáci museli zachraňovat herci, z nichž se mi v paměti nejvíce obtiskl rozhodně Brendan Fraser, který hlásí herecký comeback. Tady to byla docela zaměnitelná postava, ale svou proměnou mě herec šokoval. Steven tady prostě šlápnul vedle. Mělo to svoje kouzlo, hudba byla ucházející a přicházely i docela nečekané zvraty. Chyběla tomu ale nějaká jiskra. Koneckonců když vám tu pomyslnou jiskru nevykřeše ani Matt Damon, tak už je něco hodně špatně. ()

Soderbergha mám fakt rád,ale poslední dobou se mi nějak ne a ne trefit do noty.Už předchzí film s Meryl Streep mě úplně minul a i když No Sudden Moves je lepší,k tomu aby mě minul úplně podobně zas tak moc nechybělo.Možná sem měl přehnaná očekávání,ale tohle je přeci jen víc nuda než zábava a nezachrání jí ani dobré obsazení a už vůbec ne režisérovi hokusy pokusy s kamerou.Chápu,že rád experminetuje,ale tohle rybí oko,ne snad že by úplně vadilo,ale místy to nebylo úplně nejpříjemnější.Tak snad příště...50% ()

Chrustyn

Sodenbergha mám hodně rád a jeho filmografie se u mě většinou dělí na skvělé filmy a na ty divné/nudné. No Sudden Move je opět takový malý film, tentokrát s parádní retro atmosférou 60. let minulého století. Jedná se o nenápadnou kriminálku, která vypadá a působí jako klasické filmy noir. Seznamujeme se s hlavními hrdiny o kterých nevíme prakticky nic ale vychutnáváme si herecké kreace všech zúčastněných, (hodně mě potěšil v menší roli Brendan Fraser) kteří nijak nevyčnívají, ale naprosto si své postavy vychutnávají. Zápletka není nijak výrazně vysvětlena, jen je dán jasný úkol a jak to tak bývá vše se podělá. Bohužel ve chvíli, kdy film přejde do své druhé půlky a měl by se rozjíždět, začal jsem o něj ztrácet zájem a měl pocit, že v něm nejde o nic závažného, i když zde několik postav zemře. Film tak začne vyznívat do prázdna a nijak to nezmění závěr ani přítomnost Matta Damona. Ze začátku jsem si to opravdu vychutnával a měl velkou radost z filmu, kde jsou tak parádní herci, ale scénáristicky je film obyčejnější, než by se mohlo zdát. Jako výlet do minulosti ale funguje dobře. ()

• Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo v michiganskom meste Detroit a trvalo od 28. septembra 2020 do 12. novembra 2020. (MikaelSVK)
  • V některých scénách (například v čase 1:26:38) si může pozorný divák všimnout podivně zakřiveného obrazu podél okrajů, kterého Steven Soderbergh docílil nasazením anamorfního objektivu značky Kowa – který sám o sobě značně zaobluje obraz po stranách – na předimenzovaný digitální senzor. Touto technikou chtěl režisér replikovat nedokonalosti tehdejších filmových objektivů. Film má ve skutečnosti neobvyklý poměr stran 2.16:1, protože Soderbergh původně počítal s mnohem tradičnějším anamorfním formátem 2.40:1, který však zkresloval okraje filmu do takové míry, že byly při sledování velmi rušivé. Soderbergh byl nucen přeformátovat film od začátku do konce a rozšířit jej z horní a dolní strany, aby odvedl pozornost diváka. (HellFire)