Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Poslední recenze (409)

plakát

Smrt přichází v bílém (2003) 

Tenhle druh hororů mě vyloženě nebaví. Horor nebo komedie? Na silnici umírají členové rodiny a nálada je pořád tak nějak dobrá až do finále, kdy se otec na chvíli rozbrečí. Bloudění pořád dokola v časoprostorových smyčkách, psychologické výpadky zúčastněných... Nic extra, není se čeho bát, čemu smát ani se čeho leknout. V podstatě je to takový ujetý nesmysl, ale ujetý je málo na to, aby mě bavil. Zřejmě na můj vkus příliš komorní. Pořád stejné prostředí mě také dost štvalo. Dobré byly herecké výkony. Jinak slabota. A ten konec? Nic extra... /30%/

plakát

Oběť zla (2007) 

Je to dobré, ale nemá to ty pořádný grády. Vykrádá to řadu klasik i nových exploitation hororů, což mě mrzí. Rodina je totálně vyšinutá, to zase musím ocenit, kdo tohle vymýšlel a psal scénář, opravdu extrémní demence. To bylo výborné. Bohužel film nehraje na atmosféru a výtvarnou stránku (jako třeba konkurent "Rovdyr"), ale spíše na opakované týrání, ponižování a mučení, které je hororovému subžánru exploitation vlastní. Násilí však nakonec nejde do přesahujících extrémů, pořád to vypadá, jak dojde k nejhoršímu, a nakonec se z toho postavy většinou nějak vykroutí, a navíc hlavní mužská postava je neskutečný tvrďák, který toho fakt strašně moc ustojí, a ještě je schopen všechny vyfuckovat a poslat někam... Ten se mi líbil, žádné mučení slabochů z města, ale brutální konfrontace drsňáka (ten fakt utáhl skoro celý film) z města versus totálně ujetá rodina s výborným zázemím pro svoje zvrácené skutky. Dobrý, koukatelný horor. Ovšem už by mohli tvůrci vymyslet něco, co by neustále nevykrádalo scény z kultů, jako je "Texaský masakr", "Hory mají oči" jak původní, tak remake a pokračování, "Deliverance" v podstatě celý začátek se nesl ve stejném duchu, "Wrong Turn" znetvoření idioti atd... /70%/

plakát

Jezero smrti (2008) 

Hned na začátku komentáře uvedu, že z technického hlediska filmu nemám co vytknout, snad jen slabší herecké výkony hlavních protagonistů, tedy milostné dvojice. Ty jsou ale naopak výborně vyrovnány excelentními hereckými výkony všech dětských protagonistů. Děcka hrajou naprosto špičkově, jejich výkony a chování jsou naprosto realistické a úžasně zahrané. A teď k obsahu filmu. Opravdu neuvěřitelně drsný, hutný, mrazivě chladný exploitation masakr, který se povyšuje nad všechny ostatní tématem, které zpracovává. Ano, v roce 1972 bylo aktuální "Deliverance" a nehostinnost nedotčené přírody spolu s vidláky ji obývající. Pak v rámci exploitation přišli s nimi sérioví vrazi, zabijáci, kriminálníci a úchyláci, a ještě nesmím zapomenout na "šílené rodiny". A těch se moderní exploitation vlna drží dodnes. Mám tyto filmy rád a líbí se mi na nich právě to, že se mohou jako by stát ve skutečnosti, vycházejí z běžných skutečností a reálií. Zde tvůrce filmu nepoužil klasické postavy objevující se v exploitation žánrech od dob souboje městského matematika Dustina Hoffmana a jeho ženy ve filmu "Straw Dogs", tedy počátku 70. let. Ale použil naprosto aktuální, možné a reálné postavy a prostředí, kterými nás do filmu přímo "zasadil" a přikoval tak, že výsledek byl mnohem intenzivnější, než u drtivé vlny exploitation poslední doby (např. podobný pár čelící v lese útoku šílené rodiny v exploitation "Timber Falls" je proti tomuto vyloženě čajíček a nereálný kýč). Nic fantastického, nic temného, nic nadpřirozeného. Syrová drsná realita. I když jsem do půli filmu jaksi nebyl přesvědčen o jeho neustále zmiňovaných kvalitách, od místa, kde dojde na "táborák" jsem šel skutečně k zemi. Zde jsem dostal od filmařů první direkt a už jsem se nezvedl... Pak už mi připadalo, že mi film jen šlape po krku a já se nikdy nezvednu... A nezvedl, po skončení filmu musím uznat, že tohle mi bude v duši zahlodáno ještě hodně, hodně dlouho. Tohle je film, který nenechá žádného diváka chladným a od poloviny se již nejedná ani o čistou zábavu... /100% + FILM ROKU + TOP 10/

Poslední hodnocení (2 833)

Smrt přichází v bílém (2003)

10.06.2024

Pád do tmy 2 (2009)

07.06.2024

The Sadness (2021)

05.06.2024

Bubba Ho-tep (2002)

02.06.2024

Farang (2023)

02.06.2024

Arachnofobie (1990)

01.06.2024

Psí vojáci (2002)

27.05.2024

Hory mají oči 2 (2007)

27.05.2024

Zapadákov (1971)

22.05.2024

Reklama

Poslední deníček (20)

Konec (filmového) světa...

Tohle mě fakt už úplně zlomilo. Film, umění a svět skončil v podobě, v jakém jsme ho znali...

Zasraný mileniánský rozmazlení umrdanci!! Běžte s těmi menšinami už do prdele!!

 

Nová pravidla: Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara!

 
Od roku 2024 zavedla oscarová akademie nová pravidla pro Oscara za nejlepší film. Filmy, které nebudou obsahovat dost etnických a sexuálních menšin, nebudou mít šanci.
 
 

Vyhlášení nominací na filmové ceny Oscar Foto: Mario Anzuoni, Reuters
Film musí splnit nejméně dva ze čtyř standardů, aby se mohl ucházet o Oscara za nejlepší film. První standard se soustředí na zastoupení na plátně a náměty. Film musí plnit nejméně jedno ze tří kritérií.
První kritérium – film musí mít nejméně jednoho herce v hlavní roli nebo významné vedlejší roli, jenž pochází z menšin (Asiaté, Hispánci, Afroameričané, původní Američané – indiáni –, osoby ze středního východu, severní Afriky, Havajci či osoby z pacifických ostrovů).
V celém hereckém souboru musí tvořit nejméně 30 % herců v menších rolích ženy, lidé z etnických menšin, LGBTQ+ komunita nebo lidé s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a úplně neslyšící.
Režisér Roman Polanski nezíská zpět členství v americké filmové akademiiAmerika
 

Další kritérium se týká příběhu, který se musí točit kolem žen, etnických menšin, LGBTQ+ komunity nebo lidí s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšících a neslyšících.
 
LGBTQ+ režisér nebo producent 
Další standard se týká celého štábu a vedení. Nejméně dva vedoucí pracovníci v tvůrčí funkci (například režisér, castingový režisér, hlavní kameraman, střihač nebo producent) musí být opět ženy nebo musí pocházet z etnické menšiny, LGBTQ+ komunity nebo musí jít o lidi s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a neslyšící. Navíc alespoň jeden z nich musí být z následujících skupin: Asiaté, Hispánci, Afroameričané, původní Američané (indiáni), osoby ze středního východu, severní Afriky, Havajci či osoby z pacifických ostrovů. Celý štáb se navíc musí skládat z 30 % z příslušníků znevýhodněných menšin.
Další standard požaduje, aby studio platilo stážisty, kteří pocházejí z následujících skupin: ženy, etnické menšiny, LGBTQ+ komunita, lidé s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a neslyšící.
Velká studia mají povinnost zavést v podstatném rozsahu trvalé stáže a praxe pro členy znevýhodněných menšin ve většině oborů – produkce, postprodukce, hudba, vizuální efekty, marketing, distribuce, PR.
Poslední standard požaduje, aby filmová společnost zaměstnávala několik manažerů z menšin v marketingovém a PR týmu.