Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Douglas KochHudba:
Howard ShoreHrají:
Viggo Mortensen, Léa Seydoux, Kristen Stewart, Scott Speedman, Tanaya Beatty, Don McKellar, Lihi Kornowski, Yorgos Pirpassopoulos, Welket Bungué, Nadia Litz (více)Obsahy(1)
V blízké budoucnosti se lidé v průběhu vývoje pokusí přizpůsobit syntetickému prostředí. Zatímco někteří využívají neomezený potenciál transhumanismu, jiní se jej snaží ovládat. Saul Tenser (Viggo Mortensen) je výkonný umělec, který přijal „syndrom zrychlené evoluce“, když z jeho těla vyraší nové a nečekané orgány. Tenser společně se svou parťačkou Caprice (Léa Seydoux) promění odstranění těchto orgánů v show pro své věrné fanoušky, aby si užili živé divadlo. Mezitím si toho všimne vláda a podivná subkultura; pak musí Tenser zvážit, jaký je jeho nejpůsobivější výkon. (TommyZR)
(více)Videa (7)
Recenze (159)
Slabšie štyri, silnejšie tri. Cronenbergova novinka obsahuje množstvo wtf momentov, ktoré však do seba v priebehu filmu začnú zapadať. Námet o vzdialenej budúcnosti, v ktorej sa operácie stávajú novým sexom, má niečo do seba. Mortensen, Seydoux aj Stewart boli skvelí a bavilo ma sledovať, ako sa vyvinie lov štátu na v úvodzovkách plastožrútov. Mrzí ma však absencia prepracovanejšieho príbehu. Forma tu jasne vyhráva nad obsahom. ()
Je to zaujímavé bizarné dielko, ktoré ma hned pohltilo do svojho sveta. Trocha som sa obával, či Cronenberg zachová niečo zo svojej dávnej slávy a rozhodne bolo sa na čo pozerať. Je to hlavne originálny a nevšedný vytvor, ktorý svojim dejom i prevedením mal moju pozornosť. Bolo vzrušujúce sledovať Vývoj udalostí až kam Cronenberg je schopný zájsť a hla dal to na pána. Pitva dieťaťa alebo slušne prepracovane dialógy, to je len zlomok toho, čo môže ponúknuť tento film. Je fakt, že je tu pomalšie tempo a niektorých to istotne odradí, ale je to Cronenberg a tak i keď ide pomalším tempom, je to úplne bez nudných častí a práve vtedy vie diváka osloviť niečím nezvyčajným a originálnym. A i keď sa nejedna o jeho veľdielo, tak určite sa jedna o mimoriadny počin, mimoriadneho režiséra. Len škoda, že sa nemôžem pripojiť k mojim obľúbencom i keby som rozhodne chcel dať tomuto filmu 5*, ale cítim to len na 4*, ale je škoda, že takýto originálny produkt ma len také slabé hodnotenie. Zaslúži si rozhodne viac. ()
Rokmi neskôr sa "Crimes Of The Future" možno stane kultovou klasikou vo svete, kde sa dokopy nebude dať nič jesť a zamoríme všetko plastom. Viem si to kompletne predstaviť, že sa tento film stane určitým božstvom. No ak od tohto čakáte vizuálne strhujúci a nápaditý horor, tak toto určite nie je film, ktorý chcete pozerať. V jadre mám pocit, že David Cronenberg tu primárne natočil drámu s pár hororovými elementami, no všekto je tu podávané skrz obrovskú dávku expozície, neskutočne nudných dialógov, slabo vyprofilovaných postáv a najmä absolútne vlastne neviem čo chcel vlastne autor v tomto filme povedať. Čo si z neho máme odniesť? Čo je vlastne jeho posolstvom? Aký význam prináša pre nás ako divákov? Keď som videl pár rokov dozadu film "Mother!" nemohol som ho dostať z hlavy. Nemal som síce z neho veľmi príjemné pocity, no minimálne som nejako vnútorne pochopil čo mi to malo celé dať a vďaka tomu som nejako dokázal ten film nejako pochopiť a prijať jeho miesto vo svete kinematografie. Z tohto si vo výsledku neodnesiem nič. Vyzerá to zaujímavo, Viggo Mortensen je v hlavnej role celkom okey a obdivujem jeho pokoj, no už dávno ma nechytali pri sledovaní filmu tak silné driemoty ako tu. To asi hovorí za všetko. Popravde, trailer je najlepšou časťou filmu. Ten je aj celkom strašidelný. Celý film vôbec. Hodnotenie: D+ ()
Cronenberg, jako ho mám a nemám rád. Vizuálně mi to přišlo stejně chudý, jako jeho minimalistický ´Pavouk´, ani tu atmosféru už David nedává, a těch pár bizarních sarkofágů už to nevytrhne. Na druhou stranu, ten předestřený mikrosvět pěti hlavních postav je natolik úchylný, že je svým spůsobem zábavné to sledovat, pokud se naladíte na stejnou notu. Prostě si připadáte jako nějaky creepy voyeur, co klíčovou dirkou pozoruje párek podivínů, kteří si navzájem lížou svoje tělesný deformace. Tady si za „lízání“ dosaďte šahání do břicha, vytahování nádorů, řezání do kůže a dělání zipu na břišním řezu (slyšel někdo Videodrom?). Nakonec nejzábavnější na celém filmu je nasraná frustrace neinformovaných diváků a divaček, kteří odcházejí během představení, protože čekali „něco pěknýho“ s Mortensenem, a místo toho tam nějací blázni tahaj z břicha potetovaný vnitřnosti. Davide, i proto Tě mám vlastně pořád rád :o) ()
Což o to, ono to vlastně je celkem "cronenbergovské", jenže vyjma překrásného soundtracku a velmi obstojné Léy Seydoux vlastně tenhle pozdní Cronenberg ničím zaujmout nedokáže. Kristen Stewart působí až parodicky a Viggo Mortensen podává naprosto rutinní a nezajímavý výkon. Námět je hodně fajn, ale jako celek to zoufale nefunguje. [50%] [KVIFF 2022] ()
Galerie (43)
Zajímavosti (9)
- David Cronenberg předpovídal, že lidé budou ze sálu odcházet hned v prvních pěti až deseti minutách kvůli tématu filmu a explicitnímu zobrazení násilí. A nemýlil se. (NiWi)
- Film se měl začít natáčet na začátku roku 2003 pod názvem „Painkillers“. Natáčení mělo probíhat v kanadském Torontu s rozpočtem 35 milionů amerických dolarů. ThinkFilm získal celosvětová práva s plánovaným vydáním na konec roku 2006 v Severní Americe. Projekt se však nikdy nedostal do výroby. V jednom rozhovoru režisér David Cronenberg projekt odstrčil a prohlásil, že ztratil zájem o jeho realizaci a až v únoru 2021, během rozhovoru pro časopis GQ, Viggo Mortensen (Saul) prozradil, že pracuje na projektu s Cronenbergem. (AdamXB-1)
Reklama