Příběh o tom, jak si jedna z nejpopulárnějších videoher na světě našla cestu k hráčům po celém světě. (mikki089)

Recenze (231)

Dexter1

Veľmi hravý a nápaditý film, ktorý pri svojej téme doslova prekvapuje na všetkých frontoch. Režijne zvládnuté na jednotku, výborný soundtrack, príjemné a vskutku hravé finesy a dokonalé herecké výkony. Egerton si to doslova užíval. Čo to má spoločné s reálnymi skutočnosťami je otázne, ale s veľkou pravdepodobnosťou málo. Jednoducho...výborne vyskladaný film, ktorý chytí a nepustí. ()

Soundtrack

Na začátku příběh frčel kupředu a byl jsem pěkně namlsaný, jak se bude vyvíjet, ale v polovině už mě to neustálé podepisování a rušení smluv a dohod moc nebavilo, obzvlášť když bylo jasné, jak to dopadne. Čekal jsem míň KGB a víc Tetrisu a GameBoye. Ale jinak v pohodě film, který je dobře natočený a má docela dost dobrých nápadů. ()

Frajer42

Překvapení jako hrom. Nesmírně mi tento snímek sedl. Od začátku nasadil naprosto zběsilé tempo, ze kterého ani na okamžik nezvolnil. Mimořádně atraktivní formou jsem se dověděl něco z historie jedné z naprosto nejslavnějších her, nebojím se říci, všech dob. Nikdy bych nevěřil, že jde o boji o licence natočit něco tak nesmírně napínavého a dramatického. A ta tématická hudba byla slastí pro uši. Po dlouhé době jsem viděl film, který jsem si opravdu kurevsky užil. Zajímavé, vtipné, napínavé, dobře zahrané. Má to prostě všechno. [90 %] ()

kajas

Vzpomeňte si na dobu bez chytrých mobilních telefonů a dokonale propracovaných počítačových her. Na dobu, kdy se za minutu strávenou na internetu v mobilu platily nekřesťanské peníze. Tehdy jsme volné chvilky například při čekání u doktora nebo v MHD věnovali hraním mobilních her jako Had nebo Tetris. Zajímalo vás ale někdy, jaký příběh stál za vznikem takové kultovní hry? Pro mě neznámí tvůrci přivedli letos na jaře na obrazovky neskutečně atraktivní podívanou, která se samozřejmě skutečnými událostmi pouze inspiruje, ale i tak hravě pracuje s dobovou atmosférou 80. let a do obrazu čas od času promítne i klasickou osmibitovou animaci. Skvělý je navíc Taron Egerton v hlavní roli videoherního návrháře a obchodníka, který chce získat sovětský Tetris pro celosvětový trh. Možná bych trochu krátila, ale od podobného tématu bych nečekala takhle povedený filmový zážitek. Za mě určitě jeden z filmů roku a skoro 5*. ()

maddy

Kto by to čakal, že od filmu s názvom Tetris dostane drámu/thriller zo studenej vojny a sondu do prehnitého komunizmu v Rusku (ako aktuálne kvôli práve prebiehajúcim udalostiam na Ukrajine). Ale za to pomerne štýlovú sondu, kde režisér Jon S. Baird pretavil pomerne nudnú a prekombinovanú story o tom ako sa legendárny Tetris dostal z Ruska do zvyšku sveta do svižného a nápaditého filmu plného trefnej pixelovej grafiky (automobilová naháňačka v závere sa radí k tomu najoriginálnejšiemu za tento rok), podporenú skvelým soundtrackom z 80s a opäť skvelým Taronom Egertonom v hlavnej úlohe. Namiesto nudnej biografie sme tak dostali svižný prevažne dialógový film, ktorý aj takto ukecanú story dokáže nakopnúť vtipnými montážami tam kde to je potrebné a svižným tempom odrozprávať príbeh Tetrisu na dvojhodinovej stopáži. CELKOVO: 7/10 ()

Zajímavosti (20)

• Videoherní společnost Atari vyrobila asi 300 000 kopií „Tetrisu“ pro konzoli Nintendo Entertainment System. Jakmile vyšlo najevo, že nevlastní práva k distribuci, byli nuceni produkci přerušit. Tahle verze hry je nyní považována za sběratelskou raritu a jednu z nejcennějších komodit z produkce Atari. (HellFire)
  • Film se natáčel ve Skotsku ve městech Edinburgh, Ayrshire, Glasgow a Aberdeen. (Trajektt)
  • Na tomto filmu se nijak nepodílel František Fuka, který naprogramoval pokračování hry „Tetris“ a složil k němu hudbu. (corydoras)