Předlohou filmu je skutečný příběh o splněném přání dospívajícího hráče videoherní závodní série „Gran Turismo“ Janna Mardenborougha, jehož herní dovednosti a výhry ho dovedly až na dráhu skutečného profesionálního závodního jezdce. (Falcon)

Videa (5)

Recenze (345)

Kaka

Spíše pěkný fan-servis, než-li plnohodnotné drama s emocionálním nábojem a tezemi ze života ala Rush. I tak má však Gran Turismo pěkné momenty. Obstojně natočené závodní scény z okruhů, solidní nevtíravé triky a neokoukané tváře, plus ty okoukané jsou na pohodu a nijak tu vyloženě nepřekáží. Hounsou s Harbourem hrají to, co se od nich očekává a Bloom je prostě Bloom. Vztahová linie je však zcela zbytečná. Moc se o filmu nemluví zřejmě kvůli slabší propagaci, nebo specifické cílovce, určitě se nestane tak populární jako příběh Nikkiho Laudy, ale ucházející kvality má. ()

točit film podle hry, kde jde čistě jen o závody mi přišlo jako docela nesmysl a na úplném začátku sem se bál co s tím Blomkamp a spol. provedou. K velkému překvapení a spokojenosti pak musím konstatovat, že z toho nakonec vybruslili asi nejlépe jak šlo a přišli s odsýpajícím filmem, který je povinností nejen pro fanoušky Sony a Gran Tursima, ale také pro všechny příznivce aut a závodů. Samozřejmě to není taková bomba jako Rush, Le Mans nebo Ford vs. Ferrari, ale zase je podstatně lepší než třeba Need For Speed a ono to tak nějak stačí. Plusové body nahání opření o skutečnosti, díky kterému Gran Tursimo překvapivě slušně funguje i po emoční stránce. Dalo by se sice tvůrcům vyčíst, že si v zájmu větší dramatičnosti dost hrají s časovou osou (třeba Jannova nehoda se stala až 2 roky po Le Mans), ale upřímně to ničemu moc nevadí a nejde o první ani poslední případ...70% + 10% protože sem fanda jak GT tak PS ()

Xmilden

Blomkamp byl svého času největší talentem široko daleko. Jenže diváci na jeho filmy jaksi přestali chodit. Tady bych jeho rukopis prakticky v ničem nepoznal. Kdyby mě někdo řekl že tohle točil režisér Districtu 9, skoro bych nevěřil. Takže co tady máme. Máme tady charismatického Davida Harboura, úlohu takového vlastně malinkého záporáka si zde střihnul Orlando a v hlavní roli účinkuje úplně neznámý kluk. Vůbec to nedopadlo špatně, ač se to zpočátku nezdálo. Ke konci mě to rozhodně chytalo. Na nejlepší kousky v žánru jako jsou Rivalové to samozřejmě nemá, ale určitě je to docela v pohodě. Taková ta klasická záležitost dnešního Hollywoodu. Nadšení nebudete, zklamaní taky ne a za týden si už na film nevzpomenete. 70% ()

Aljak

Motoršport mám rád už od detstva, takže na Gran Turismo som bol celkom zvedavý. Scenáristicky sa mi to viacmenej pozdávalo, no predovšetkým musím určite pochváliť parádny vizuál, ktorý sa niesol naprieč celým filmom. Inšpirácia v skutočných udalostiach a príbehu Janna Mardenborougha bola fajn, ale čo mi dosť prekážalo (tak ako aj vo väčšine športových filmov), je tá prehnaná dramatizácia. Jann má v aute za každým nejaké tajné turbo, vďaka ktorému všetkých bez problémov v kľúčových okamihoch predbehne, a rozhodujúci výsledok získa vždy o pár centimetrov priamo na cieľovej čiare. Chápem, že pre filmový účel je dramatizácia nevyhnutná, ale toto je predsa len úplne mimo akejkoľvek reality. Škoda toho, lebo inak by sa mi film ako celok pozdával o dosť viac (takéto hlúpe dramatizácie mi to dokážu väčšinou dosť sprotiviť). ()

luka4615

Očekávaný průměr. Na snímek Gran Turismo od talentovaného režiséra Neilla Blomkampa jsem se velmi těšil, jelikož tato legendární hra mě provází celý život, stejně jako láska k autům obecně. Ale i když jsou závodní složky a auta obecně nasnímána skutečně velkolepě a dravě, tak i tak na Vás začne bohužel vystrkovat růžky nedotažený laciný příběh a olbřímí stopáž. Právě tyto atributy chtě nechtě kazí celkový divácký zážitek, což ani skvělé závodní elementy nezachrání. Ve finále tedy dostaneme fajn nenáročnou jednohubku bez větších diváckých výzev, z níž by se dle mého názoru dalo vykřesat mnohem více. Potenciál ikonické značky a atraktivního motorsportu totiž skýtá daleko více než jen plochou podívanou na volné odpoledne. PS: David Harbour je prostě neskutečný sympaťák! „If you miss a line in the game, you reset. You miss it on the track, you could die.“ ()

Zajímavosti (36)

• Příběh se odehrává v letech 2011–2012, což je patrné i z technologie. V Jannově (Archie Madekwe) pokoji se nachází stavebnice Lego Technic Porsche 911 RSR s číslem 42096, kterou společnost Lego vydala až v roce 2019. (Johnny.ARN)
  • Po závodě v Dubaji se odehrává scéna v kavárně/restauraci. Většina nápisů je v arabštině, ale na jednom je napsáno: „Párisi udvar.“ Jedná se o hotel v Budapešti v Maďarsku. (Johnny.ARN)
  • Postava Mattyho Davise v podání Darrena Barneta je volně inspirována Brianem Heitkotterem, který v roce 2011 vyhrál spolu s Jannem Mardenboroughem GT Academy. (Johnny.ARN)