Nutně potřebuje práci, aby se mohla postarat o dceru. Nastoupí proto do farmaceutického start-upu, kterému se moc nedaří, a zaplete se tam do nebezpečného spiknutí. (Netflix)

Recenze (137)

Steven47

Zpočátku jsou Obchodníci s bolestí celkem fajn, bohužel si postupem času začnou až moc okatě hrát na Vlka z Wall Street. Jsou však spíš jeho levnou kopií, která překypuje klišé a působí dost zrychleně. Film nedokáže naplno prodat zajímavé téma, které doplácí na neprokreslené postavy a povrchní přístup k celé kauze. Scénář sice odvypráví potřebný základ, ale události nezpracovává dostatečně komplexně a finále je takové nijaké, protože cesta k němu je strašně obyčejná. Emily Blunt je skvělá, musí nicméně herecky vyvažovat to, že její protagonistka není příliš zajímavá. Přesto je na tom ještě docela dobře v porovnání s dalšími vedlejšími postavami, které jsou víceméně do počtu. Snímek rozjíždí drama na několika frontách (matka, dcera, sousedi…), vše nicméně dělá strašně polovičatě. Nemůžu říct, že bych se nudil, jako náhled do farmaceutického průmyslu to není úplně špatné. Jenom z toho zkrátka mohl být daleko atraktivnější film nebo třeba informačně nabitější dokument. 6/10 ()

borec999

Neurazilo, nenadchlo a viac menej ničím neprekvapilo. Vlka z Wall Street z toho cítiť len okrajovo a film určite nemá tak silný drajv a energiu ako Scorseseho masterpiece. Emily Blunt klasicky okej, film sa dejom snaží šokovať, ale ako som už spoínal: akosi si nerobím ilúzie a že sa takéto niečo stalo ma extra neprekvapilo. Smutné, nemorálne a desivé to je, no David Yates (ktorý od posledného Harryho Pottera a fiaskom s Fantastickými zvermi čaká na poriadny film) to nedokázal podať takým spôsobom, aby ma to výraznejšie zasiahlo. 55% ()

bobstock

Total democrasy plná neomezených možností. Z nenápadného start-upu vybudujete impérium na závislých pacientech, kteří jsou tradiční bolestí samotné Ameriky. Úspěch brzo přichází, když jedete 90tkou na 80tce a s tím přichází i život jako  na krocaní farmě. Pěkně se vykrmujete dokud nedorazí Den díkůvzdání, jak bylo ve filmu patřičně glosováno. 65% ()

3DD!3

K doktorovi až na smrtelné posteli a do lékárny ani pro vitamín C... Podařená netflixárna natočená v nečekaném Vlk z Wall Street tempu o vzestupu jedné začínající farmaceutické firmy a o tom, že nenažranost trhu zabíjí. Herecké trio Blunt, Evans, Garcia si vychutnává každou scénu, ale je to právě Emilly Blunt, která pozvedá svou komplikovanou motivací Obchodníky s bolestí o stupínek výše. To kapitán Amerika je nečekaně upozaděný. Ovšem podpůrnou obchoďáckou sviňi, která ví že takhle to prostě funguje, zvládá na jedničku. Milé překvapení, hlavně pro rutinéra Yatese, který po kouzelnících potřeboval vykoupení jako sůl. ()

TheEvilTwin

Filmů s tématikou farma průmyslu je jak much a víceméně se s nimi roztrhl pytel, já ale neviděl ještě žádný a tohle je moje premiéra. No, a nebyla zas tak špatná. Děj je od začátku celkem předvídatelný a každý, kdo fentanyl zná, ví, jak to celé časem dopadne, žádná větší akce nebo napětí se taky nekoná a vlastně jediný zajímavý prvek je zde Chris Evans a Emily Blunt, kteří ale dle mého názoru taky vyloženě nevyčnívají a ačkoliv se na ně dobře kouká, lhal bych, kdybych řekl, že jde o nějaké jejich “životní” role. Zkrátka takové jednoduché, obyčejné true-based drama z farma průmyslu, které celkem odsýpá, ale výrazněji nestrhne. A že se kolem filmu teda dělalo haló… Dopesick v mém listu bude asi na úplně jiné úrovni. ()

• Snímek je volným zpracováním skutečného příběhu, který odhalil novinář New York Times, Evan Hughes. (Olík)
  • Film sa natáčal v Savannah a Atlante (Georgia, USA) a v štáte Florida (USA). Obdobie natáčania trvalo od 22. augusta do 25. októbra 2022. (Arsenal83)