Režie:
Simon WellsKamera:
Donald McAlpineHudba:
Klaus BadeltHrají:
Guy Pearce, Samantha Mumba, Mark Addy, Sienna Guillory, Phyllida Law, Alan Young, Yancey Arias, Orlando Jones, Jeremy Irons, Laura Kirk, Josh Stamberg (více)Obsahy(1)
Roztržitý, ale geniální profesor Alexander Hartdegen ztratí při loupežném přepadení svou velkou lásku Emmu. Aby odvrátil její smrt, rozhodne se sestrojit stroj času, vrátit se do minulosti a této tragické události předejít. Osud jeho dívky se mu však změnit nepodaří. Ptá se tedy, zdali je to vůbec možné, a představuje si, že někde v budoucnosti by na to mohl najít odpověď. Roky 2035 a 2037 mu jeho otázku také neobjasní, a tak se posouvá nešťastnou náhodou o celých osm set tisíc let dopředu. Na Zemi je všechno jinak, Měsíc se rozpadl a planetu teď obývají dvě naprosto odlišné rasy - mírumilovní Eloiové a záhadní krutí Morlokové. A existuje zde ještě někdo, kdo je všechny ovládá... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (450)
Ze začátku jsem vnímala určitý slibný potenciál, scénář však namísto inteligentní časovky vsadil na hloupou, nudnou, patetickou slátaninu. Guy Pearce byl standardně úplně kožený, vizuální efekty solidní, hudba docela pěkná... a tohle že mělo nominaci na Oscara za masky?!? No to si ze mě snad děláte prdel, páni akademici! Mám ráda sci-fi, mám ráda postapokalyptickou budoucnost, "Stroj času" je však nehorázná hovadina, po stránce děje, dialogů a hereckých výkonů hrubě nezvládnutá. 10% za úvodní půl hodinu, 10% za speciální efekty, 10% za hudbu a 5% rezerva za další případné klady, které jsem zapomněla nebo nepostřehla. 35% ()
Videl som aj film z 1960 a tak som tušil, že čo ma asi čaká, možno preto som nebol taký sklamaný ako ľudia naokolo. Respektíve nebol som vôbec sklamaný. Réžia a herci slúšný, rozpočet na filme vidieť, scenár sa od pôvodného filmu líši len o trošičku a na tie problémi aké film sprevádzali (tuším aj zmena režiséra) nedopadol vôbec katastrofálne. ()
Simon Wells je obdivuhiodně šikovný, že tohle rozbředlé pásmo časových pohlednic dokázal poslepovat do alespoň trochu zábavného sledu... ovšem hledat v téhle čelní srážce Planety opic a disneyovské adaptace Julese Verna něco nadprůměrně trvanlivého, je marná práce. Hvězdičku přičítám za sympatického Guye Pearce... a za to, že mi u toho docela hezky utekl večer. ()
Taky patřím k těm, jenž se líbí více druhá polovina filmu a to hlavně díky své akčnosti. Ta první totiž spíše okouzlí ženské publikum (romantika, tragédie…). Na rozdíl od některých, já tentokrát herecké výkony hanit nebudu – většina z nich byla na průměrné úrovni, takže vzhledem k tomu, že jsem v sobě měl už několik panáků (vždyť bylo Silvestra), tak se mi líbil i ten bílý „strašák Murlock“ na konci. Souhlasím i s názorem, že kameraman odvedl opravdu poctivý kus práce, stejně jako ti přes speciální Efekty. ()
Tedy, dnes mám docela smůlu na výběr filmů, ale možná jsem si tento kousek vybrala právě kvůli tomu, aby už konečně dostal puntík a zmizel z domácí filmotéky. Začátek je docela slibný a příběh celkem svižně plyne, co však přichází po smrti Alexandrovy přítelkyně a jeho následné proměně v ještě většího workoholika, je....nudné. V druhé části filmu dojde k přesunu o 800 000 let do budoucnosti, navíc pak přichází moment zásadní chyby, která mě dohnala až k lehkému selhání víček a následné vracení se do minulosti skoro o 20 minut:-) Co tak asi mohlo způsobit útlum? Stroj času nemá duši, je to jen taková prázdná skořápka bez života. Neměla jsem možnost se vžít do role hlavního hrdiny a přišla tak o příležitos projevit své (už opravdu výborně) natrénované povzbuzovací techniky typu : BĚŽ, UTÍKEJ, POZOR ZA TEBOU. Tvůrci sáhli vedle i co se hudby týče, ale co už teď naděláme? Na závěr bych ještě dodala, že film není taková hrůza a jako oddychovka s cílem dobře se prospat poslouží výtečně. ()
Galerie (71)
Zajímavosti (16)
- Simon Wells byl po 18 dnech natáčení vyměněn za jiného režiséra (Gore Verbinski), údajně kvůli "extrémnímu vyčerpání". Po dvou týdnech odpočinku se Wells zase vrátil do svého režisérského křesla. (NGP)
- Guy Pearce většinu kaskadérských úloh dělal sám a byl zklamaný, když mu to nebylo umožněno pokaždé. (akisha)
- V nose kostýmu Morloka byla kamera a herci uvnitř se orientovali pomocí černobílého obrazu, z ní promítaného v brýlích uvnitř kostýmu. (Ravi)
Reklama