Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paní Marchová má čtyři dcery – Meg, Jo, Beth a Amy. Otec musel odejít do války a už před jeho odchodem postihla rodinu chudoba, ale ženy to bez peněz a bez otce zvládají celkem dobře. Jo je nadaná spisovatelka, Meg má velké srdce a hledá si muže, Beth hraje na piano a Amy je teprve malá holka, která se chce jednoho dne provdat za bohatého muže. Matka se snaží svoje dcery naučit, že je ze všeho nejdůležitější dobrý charakter a že ženy mají stejná práva jako muži, ale to je v 19. století nemyslitelné. Do vedlejšího domu se ke svému dědečkovi nastěhoval mladík jménem Laurie, který se s dívkami spřátelil. Laurie a Jo jsou nerozlučná dvojka. Laurie má svého vlastního učitele a pan Brooke má slabost pro Meg, která jeho city opětuje. Laurie se pro dívky stal jejich starším bratrem. Mezi sestrami občas panují neshody, jednoho dne nemůže Amy odpustit Jo, že šla s Lauriem do divadla a vzala s sebou pouze Meg, takže jí spálila její rukopis. Tato hádka ale skončí, když se Amy proboří tenkým ledem na rybníku a skoro se utopí. Když jednoho dne dorazí do domu telegram, že byl pan March zraněn a že leží v nemocnici, odjíždí paní Marchová do Washingtonu za svým mužem a pan Brooke jí dělá společnost. Meg se musí postarat o domácnost a o sestry. Beth dostala na starost péči o německou rodinu, které pomáhala její matka, jenže Beth u rodiny chytí spálu a skoro zemře. Beth zachrání život až příjezd její matky, ale ani tak už Beth nikdy není tak silná jako před onemocněním. K prvním Vánocům po nemoci dostane Beth od Laurieho a jeho dědečka piano, které jí zvedne náladu. Toho večera se dokonce vrátí domů i otec, kterého přivezl domů pan Brooke, který toho večera požádal Meg o ruku a ona se rozhodla nabídku přijmout. Svatba se konala za čtyři roky a Laurie na ni požádal o ruku Jo, ale ta ho odmítla. Laurie odjíždí se zlomeným srdcem pryč a Jo se rozhodne přestěhovat do New Yorku. Amy mezitím vyrostla v nadějnou umělkyni, a proto ji bohatá teta bere s sebou na cestu do Evropy, kde se Amy bude věnovat i studiu umění. Jo se snaží v New Yorku prorazit jako spisovatelka, ale je to těžké. Jo se při svém pobytu v New Yorku seznámí s Friedrichem, který je profesorem filosofie. Dvojice se do sebe zamiluje a Friedrich se snaží Jo pomoci stát se skvělou spisovatelkou, ale ona jeho kritiku snáší velmi špatně. Toho dne, kdy Friedrich není spokojený s jejím prvním románem, se Jo dozví, že se Beth přitížilo, takže Jo odjíždí domů... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (178)

Anderton 

všechny recenze uživatele

To je škoda, že na tento film naše televízne stanice už dávno zabudli. Mohlo by sa jednať o podobnú obľúbenú kostýmnu klasiku, ako napríklad Rozum a cit, alebo Pýcha a predsudok. Tieto typy filmov mám rád, možno aj preto, že ženy, vystupujúce v nich ešte nie sú ovplyvnené prehnanou emancipáciou a sú také, aké by sme ich chceli mať mnohí aj dnes. Podľa vzácne vyrovnaného tunajšieho hodnotenia je tento film objektívne kvalitný. Na zlomok sekundy môžete zahliadnuť v novinách titulok Emancipácia. ()

jasiska 

všechny recenze uživatele

Ešte sa pamätám, ako som pred rokmi plakala nad krásnym a nežným románom Malé ženy a potom aj nad pokračovaním Dobré manželky. Film v podstate zachoval dejovú líniu knižnej predlohy, čím si získal moje neskonalé sympatie. Tiež sa mi páčilo, že zachoval myšlienky o emancipácii žien, ktoré boli do knižky tak umne a nenásilne zapasované. Winona je proste zlatá a z Christiana Bala ako Laurieho som bola hotová:-) Keď si však spomeniem, ako som rumádzgala pri románe a porovnám to s minimálnou potrebou roniť slzy pri filme, 5 hviezdičiek proste dať nemôžem. ()

Reklama

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

Film, který je hodně různorodý. Příběh o čtyřech rozdílných sestrách, jejich matce a dalších ženách v jejich blízkosti a do toho jen pár mužů, je sondou do cca 60. let 19.století. Je zde silný patriarchát a rovnoprávnost tu nemá ještě ani začátky...Což bych se mohla ztotožnit s hlavní hrdinkou - Jo, která si silně jde za svým a nechce silné rozdělování úkonů v životě člověka na mužské a ženské. Myslí si, co si myslí a silně si za tím stojí a proto je za to také patřičně kritizována. Dívka,která si získala mou pozornost svou upřímností, pravdomluvností a možností vyjadřovat svůj názor, i když v tehdejší době měla být dívka ještě pouze podřizovací loutkou. Film ukazuje různé dobové tématiky a jasně dává najevo to, co je důležité i v dnešní době - láska a rodina, která by měla být silně při sobě. Kdykoliv. ()

Ducharme 

všechny recenze uživatele

Celou dobu jsem si říkala, že jestli alespoň jedna z nich opravdu neumře, nezaslouží si film ani hvězdu. Malé ženy se ze začátku tváří jako poměrně neškodný rodinný snímek, který se velmi marně snaží navodit atmosféru devatenáctého století. Postupem času však dochází k událostem tak obludným, že člověk, týrán gradací srdceryvných okamžiků, nejednou zauvažuje nad tím, co hrozného musel svět pí. Alcottové provést, že se mu takto pomstila. Zlomená srdce, propletené vztahy, nesčetné oběti, ustřižené vlasy a mrzák doma na Vánoce - bylo toho tolik, že jsem se občas ani nestihla pohoršovat. Ošklivé. _______Uživatelka kleopatra mi svým komentářem nasadila brouka do hlavy - Film natočený podle výborné knihy není sladkobolnou romantikou pro dojímavé divačky závislé na telenovelách. – jak mohla nahodnotit tolik filmů, když je jednoznačně slepá? ()

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Moc hezky ztvárněná klasika s výjimečnými hereckými výkony (především Susan Sarandon, Christian Bale, Winona Ryder a mladičká Kirsten Dunst). Nicméně pojetí tohoto příběhu je velmi „standardní“, ničím nevybočující. Což mě bije do očí o to víc poté, co jsem viděla novější adaptaci od Grety Gerwig. Ta je svým provedením a nechronologickou výstavbou mnohem odvážnější, zajímavější a místy jako by šla emočně ještě o něco víc do hloubky. Musím říct, že Gretinu novější verzi rozhodně preferuju a je za mě ještě o kus lepší. Přesto, i tato klasičtější adaptace zvládá znamenitě přenést ducha knihy do filmové podoby a má svá hezká místa. Jediné, co se bohužel moc nepovedlo, byla postava Beth. Chudák Beth totiž dostala mnohem méně prostoru než by si (i dle vyprávění v knižní předloze) zasloužila. Navíc, v podání Claire Danes bohužel ani nepůsobila tak dětsky a bezelstně, jak by správně měla. Zkrátka a jednoduše, ze všech čtyř sester byla právě postava Beth nejenom nejhůř obsazená, ale zároveň měla tak žalostně málo prostoru, že působila velmi ploše a jaksi „nemastně neslaně“. Přitom v knižním příběhu jsou to právě kapitoly a části věnující se této postavě, které dokážou dojmout nejvíce. Je to velká škoda. Dokonce i příběh o klavíru zde byl natolik zkrouhnutý, že divákovi skoro ani nedojde, jak moc to pro Beth byla velká věc, když od pana Laurence dostala klavír darem. No, darmo mluvit. Naštěstí postava Beth a její vyobrazení pro mě byly jediným zklamáním na jinak pěkné a kvalitní adaptaci tohoto nesmrtelného příběhu o sestrách Marchových. ~(4,2)~ ()

Galerie (48)

Zajímavosti (12)

  • Alicia Silverstone projevila zájem o roli Beth March, ale byla považována za trochu starší, než  filmaři viděli charakter Beth. (newpage)
  • Během natáčení došlo k nehodě, během které začaly hořet vlasy Claire Danes, když nesla svíčku do schodů. (Morien)

Související novinky

Tvůrci Lady Bird se vrací

Tvůrci Lady Bird se vrací

01.07.2018

Tvůrčí trojice zpoza loňského úspěšného snímku Lady Bird, režisérka Greta Gerwig a hvězdy Saoirse Ronan (Brooklyn) a Timothée Chalamet (Dej mi své jméno), se znovu sejdou v nové adaptaci knihy Malé… (více)

Reklama

Reklama