Režie:
Jean HermanKamera:
Jean-Jacques TarbèsHudba:
François de RoubaixHrají:
Alain Delon, Charles Bronson, Olga Georges-Picot, Brigitte Fossey, Ellen Bahl, Bernard Fresson, Guy Delorme, Sylvain Lévignac, André Dumas, Gilbert Servien (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Alain Delon a Charles Bronson, cizinecká legie z nich udělala skálu, co neustoupí a nezradí... Sloužili oba ve francouzské cizinecké legii v Alžíru a jen náhodně se potkávají při návratu domů. Dino Barran je lékař a s válkou už nechce nic mít. Franz Propp, Američan, je naopak žoldák a láká Dina do Konga, ten ho však nekompromisně odmítá. V Marseille osloví Dina krásná dívka a ptá se, zda se nepotkal s jejím přítelem, o kterém nemá zprávy. Nakonec nabídne Dinovi práci v jedné velké firmě, kde je zaměstnána jako fotografka. Dino má udělat prohlídku všech zaměstnanců ve zkráceném termínu. Dino přijímá a Isabella ho žádá o službu. Chce, aby do sejfu firmy vložil cenné papíry, které ukradla. Bojí se nepříjemností, a navíc by jistě přišla o práci. Znovu se nečekaně objeví Franz, který poznal, že Dino něco chystá. Bývalí vojáci stojí proti sobě a netuší, že se chytili do pasti. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (77)
Vykrádačka trezora, ktorá nebola vykrádačka, ale návrat cenných listín. Ale nebojte sa, ono sa to vyvinie úplne inak. Záverečný zvrat je prekvapivý, niektoré distribučné texty by tu mali správcovia portálu zverejňovať až po pozretí filmu. Bronson a Delon sú dobrá dvojka, tomu druhému príliš neveríme, že jeho postava má iba 32 rokov. Film je v končenom dôsledku o tom, čo znamená chlapské priateľstvo v porovnaní so vzťahmi so ženami. Aj v tomto ale film nezostane ku koncu jednoznačný. Dojem kazia občas divné dialógy. 70% ()
Dost se mi líbila klaustrofobně-akční část v suterénu, ale ten úvod a poněkud méně napínavý konec už tak dobré nebyly. Začátek je hodně divný, i když je samozřejmé, že vztah dvou "přátel" nějak musel začít. Lehký náznak erotiky, rozhodně se slušelo ukázat víc. Manýra s mincí měla skončit dřív, s tím kafem to už bylo okoukané. Jeden z typických Delonem produkovaných filmů, s rolí jemu vyrobenou na tělo. ()
Zvláštní film, Alain Delon v robotickém módu, až jsem si v jednu chvíli říkala, jestli není ochrnutý.. Charles Bronson sice o fous pružnější a výraznější, ale ani on mě nedokázal plně upoutat.. Zastoupení něžného pohlaví má krásu i půvab, bohužel jen do okamžiku než otevře pusu.. Zjevně nejsem cílovka, s politováním.. ()
Kriminálka s vlažným a zmateným rozjezdem se naštěstí postupně zdatně rozjede. Od zkoušení kódu k sejfu v zamčeném suteréně Sbohem, přitelí nabralo na chvíli zajímavou komorní atmosféru, kterou teprve umocnila následující pasáž přímo v sejfu na miniaturním prostoru, jen s hlavní dvojkou pohromadě. A poslední třetinu bych nazval jako skoro už skoro typickou francouzskou kriminálkou ze staré školy. Jen snad ještě více než Alain Delon mě tentokrát oslovil jeho neobvyklý parťák Charles Bronson. Šlo o mou první větší zkušenost s tímto slavným americkým hercem a myslím, že mu role nezlommného charismatického frajírka přirozeně sedla. Nejvíce mě ale z obsazení oslovil asi Bernard Fresson se svým skvěle napsaným i zahraným rozporuplným komisařem střídajícím mnoho poloh. Myslím, že výrazná postava komisaře rozeseta mezi pachatele to teprve pořádně oživila. Když se v jednom momentě Bronson s Fressonem vsadili o to, že mince ve skleničce nepřeklopí dno (skvělý a ikonický prvek filmu), přistihl jsem se, jak jsem u toho v napětí...a v tom momentě mě tak nějak poprvé výrazněji napadlo, že bych mohl dát i nadprůměrné hodnocení (mimochodem fakt skvělá tichá scéna.) Sice jsem vzhledem k hodnocení a úvodu filmu trochu obával, opakované rvačky mezi Delonem a Bronsonem a hlavně zdejší zacházení se ženami považuji už za vyloženě přežitou záležitost, ale když si ke kladům připočtu i nápadité kamerové záběry, dobovou atmosféru, příjemné rozebrání filmu se zdejším kolegou po skončení vysílání, nakonec možná Sbohem, příteli dokonce na tu trochu slabou čtvrtou hvězdu dostane. A další francouzskou kriminálku ze staré školy jsem si určitě odškrnul rád. ()
Bylo fajn, vidět spolu pohromadě takové herecké osobnosti, kterými Alain Delon a Charles Bronson bezesporu jsou. Bohužel, snímek má očekávání tak úplně nenaplnil. Čekal jsem trošku lepší děj a hlavně závěr, který byl takový neslaný nemastný. Postřílení žen/zlodějek samopalem, jsem ale opravdu nečekal. Delon i Bronson byli dobří a ve filmu zazní docela zajímavý hudební motiv, připomínající Morriconeho. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (7)
- Natáčení provázela značná rivalita obou herců. (theSaint)
- Návrat režiséra a producenta do Paříže byl studenou sprchou, jelikož se na ně Delon obořil: „Přečtěte si znovu naši smlouvu, pánové. Musím hrát s hvězdou mé úrovně, což rozhodně není případ tohoto herce.“ Svolil až po projekci několika Bronsonových filmů. (theSaint)
- Bronson měl pocit, že v některých scénách není dostatečně zviditelněn. (theSaint)
Reklama