Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Válečného veterána z Vietnamu hledá policie. Uprchlík se nakonec schová ve filmovém štábu, kde potřebují kaskadéra, jelikož jim předchozí při nehodě umřel. Zvládne bývalý voják tuto náročnou roli?  Cameron je bývalý voják a skrývá se před policií. Jednoho dne se ocitne u natáčení filmu v mořském letovisku a megalomanický režisér Eli Cross ho přinutí, aby pro něj pracoval jako kaskadér, kvůli nahrazení kaskadéra, který se utopil při natáčení nebezpečného akrobatického kousku. Protože se Cameron potřebuje úkryt, práci přijímá a zamiluje se do herečky Niny Franklin. Poznenáhlu však začne mít obavy, že Eli pro něj zamýšlí stejný konec jako pro jeho předchůdce... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

monolog 

všechny recenze uživatele

zajímavá zápletka, promyšlený scénář a skvělé herecké výkony docela určitě kralují tomuto dnes skoro neznámému filmu. Peter O'Toole se podle mě přímo vyžívá v zosobnění šíleného režiséra, který kvůli dobré scéně je schopen jít i přes mrtvoly. Jako kdyby si z každýho režiséra, se kterým do té doby spolupracoval vybral tu švihlou část a pak všechno znásobil svým hereckým uměním (a tehdy ještě trochu bláznivým modrookým pohledem). tohle je herec, herec, jako dřív byla většina. Herci, kteří uměli hrát a ne jen předvádět naučené pózy, jako dnes. (i dnes je pár dobých, to uznávám) ()

raimi 

všechny recenze uživatele

Zajímavý, jak si to paměť třídí sama. Kdysi v prvohorách, ještě za hluboké totality, běžel tenhle film u nás v kinech. Byl jsem ještě dítě a zálibně po tom pokukoval. Téma kaskadérů bylo pro mě nadmíru zajímavé, strašně jsem to žral. Vím, že jsem na tom v kině byl, ale pamatuju si jen nějakej podivnej pocit z filmu a časem jsem si to zařadil mezi to málo západních dobrodružných filmů co u nás mohly do kina, jako třeba Souboj o poklad Yankee Zephyru. Doba pokročila, mladý holky už mi vykají, a já si dal opáčko v HD. Čekal jsem nějakou nostalgickou akční jízdu, ale ona je to spíš podivná, skoro feliniovská pocta kinematografii, která mi vůbec nesedla. Tohle je fakt divný. Nedivím se, že jsem to v paměti uklidil někam hodně dozadu a většinu vzpomínek povyhazoval. ()

Reklama

Stegman 

všechny recenze uživatele

POZOR SPOILER! Mortak tu píše o průhledné metafoře na trauma o Vietnamu. No, já v tom vidím tedy o dost víc - ten motiv o Vietnamu dokonce jen jako vedlejší. To hlavní vidím ve vztahu režisér-štáb. Bezohledný režisér všem způsobuje příkoří a oni si to nechávají líbit. Proč? Protože ho mají za poloboha, který právě vytváří svůj majstrštyk. Jistě, oni to podstupují ve jménu vyššího principu: doufají, že maestrovo dílo zanechá výrau. Ale opravdu cíl světí prostředky? Jsou špatnosti ospravedlnitelné tím, že se díky nim vytvoří výjimečné dílo? A i kdyby dílo nakonec skutečně bylo výjimečné, jak dlouho takové vydrží? Relativizace hodnot byla v prostředí továrny na (")umění(") ukázána ve své plné nahotě. ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Už od prvního shlédnutí před lety mám tenhle film moc ráda a s překvapením jsem zjistila , že se na tom nic nezměnilo. Zajímavý příběh , šokující a napínavé scény , velmi sympatický Steve Railsback , úžasný Peter O´Toole jako rozporuplná postava šíleného režiséra , jdoucího přes mrtvoly za dokonalým filmem a přesto ten člověk není bezcitný a k tomu všemu velmi dobrá hudba. Ještě pořád se na tenhle film moc ráda vždycky znovu podívám. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Zajímavá, ale trochu průhledná metafora Ameriky sedmdesátých let. Cameron ztělesňuje trauma - prohranou válku ve Vietnamu, zatímco Eli je vlastně doktor, který ho léčí psychodramatem.To dostává podobu nerealisticky přehnaného válečného filmu, ve kterém si Cameron znovuprožívá svoje válečné trauma, i když je už jištěný ze všech stran (potápěči ve vodě). Z koktajícího nervního mladíčka utíkajícího před policajty je v závěru sebevědomý chlap tvrdě vyjednávající platové podmínky. Burt, ten před ním, obrazně nepřežil závěrečný skok do nového života, nové narození, a zmizel nevýlečen v propadlišti času. Vynikající nápad, kdy jakoby v reálu režisér točí film, ale ve "skutečnosti" léči traumata herečky a kaskadéra, traumata Ameriky, trochu sráží vše vysvětlující divadelně podané dialogy (vytrhnout stránku - přepsat scénář - utéci od léčby). Přesto film dokonale předjímá reganovský lék na Vietnam - superbijce Ramba ()

Galerie (27)

Reklama

Reklama