Reklama

Reklama

Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (586)

lamps 

všechny recenze uživatele

Zajímavý námět utopený v hektolitrech krve a bezúčelné brutalitě, která má snad zamaskovat nulovou psychologii a nevýrazné charaktery obou hlavních aktérek. Snaha skloubit dohromady exploitation, giallo, slasher a francouzskou úchylnost možná na pozadí krvavých jatek a nepříjemné atmosféry pěkně splývá a nenechává diváka vydechnout, ale žádná ze složek sama o sobě negunguje tak, aby se mohl konat opravdu silný zážitek. Sarah je od pohledu divná a nesympatická a zabití jí nepřejeme opravdu jen proto, že je těhotná. Její postava je navíc ve filmu asi pouze proto, aby si s jejím tělem mohli pořádně pohrát maskéři, a nějaký pokus o sblížení nebo bližší seznámení s její minulostí naprosto neexistuje. To samé platí i o vyšinuté návštěvnici, která má sice jasný motiv, ale její jednání je nepochopitelné a přehnaná brutalita působí chvílemi až směšně. Přitom filmařská kvalita tu je, zvraty přichází neočekávaně a několik záběrů mělo skutečný hororový nádech. Bohužel ve výsledku je to šíleně přepísknutý a samoúčelný snímek, který, jak bývá v poslední době u Francouzů zvykem, zůstane v paměti jen díky své šokující brutalitě. 45% ()

obitus 

všechny recenze uživatele

Vzpomínka na Haute tension je zcela na místě, už kvůli silnému ženskému prvku a intenzizě některých scén. Ty činí Inside výjimečným i v kontextu dneší drsné horrorové vlny. Drtivá většina těch ostřejších scén vypadá totiž sakra realisticky, což bohužel zabíjí přehnaný závěr a opravdová debilita některých vedlejších postav. Malá extra pochvala pak putuje k ženě v černém, která dokázala v první polovině filmu vykouzlit tu a tam i slušně strašidelné okamžiky. ()

Reklama

Malarkey odpad!

všechny recenze uživatele

Jo, už jsem si zvyk za ty tisíce shlédnutých filmů, že občas se nějakej tvůrce vyžívá ve vyhřezlejch vnitřnostech. Pokaždý, kdy takovej film vidím...většinou nechtěně...si říkám, že pár úchylů, co takovej příběh ocení, se sice najde, ale mně je z toho všeho vždycky spíš tak akorát na blití. Cinemax mi tak v noci nabídl horor, já pořádně netušil oč jde a rozhodl se na film podívat. Holt nechtělo se mi spát. Kéž by se mi ale chtělo spát, protože jak byl začátek umírněnej a relativně normálně krvavej, byl závěr vcelku poctivě brutální. Nemyslím si, že tohle je nějakej filmařskej zlom, ale v rámci slasherů je to asi solidní počin. Za celou dobu se toho s těmi nůžkami zase tak moc nestane, ale na závěr vyhřezlej pupek, císařskej řez, nejbrutálnější porod a kompletní vykrvácení hlavní role, to všechno zachránil. Někteří ouchyláci se v tom vyžijou, u mě to potvrdilo absolutní odpad. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Prvych dvadsat minut ako taky naznak napatia, zbytok je uz len prehliadka prace maskerov. Ich talent je nepopieratelny, co sa vsak zial o zvysku stabu povedat neda... . Zaroven subjektivnych 5* za to, ze vo mne film vyvolat to co (ne)mal - (seba)znechutenie a definitivne presvedcenie, ze tento subzaner je uz dlhsi cas pre mna nezaujimavy. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Výstavka explicitního násilí se úžasně prolíná s nekompromisně zlým napětím a vytváří neopakovatelnou atmosféru, ze které si budete v lepším případě kousat jenom nehty. Je až s podivem, že vzhledem k zachování pravidel žánru se snímek stále drží v rovině relativní věrohodnosti, jak v chování postav, tak i celém vršení zmasakrovaných těl, a tím dostává ještě zvrácenější a brutálnější rozměr. V některých kinematografických disciplínách se holt Francouzi začínají jevit jako bezkonkurenční borci. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)
  • Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)
  • Natáčení začalo 2. října 2006 a probíhalo v Paříži. (bianci)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Remake Hellraisera bude krvák

Remake Hellraisera bude krvák

30.10.2008

A zřejmě pořádný. Díky alespoň za to. Nemá smysl sténat nad przněním další hororové klasiky. Poslední sequely už ji zprznily tak, že alespoň pokus o návrat k duchu původního filmu může Pinheadovi a… (více)

Reklama

Reklama