Automobilová přeprava lokomotivy je náročná, neboť náklad je to objemný. Tříčlenná posádka tahače proto zažije na dlouhé cestě po Čechách mnohé nesnáze... (oficiální text distributora)

Recenze (59)

fabecc1222

Vůbec nechápu, kde Seznam tyhle staré pecky bere, a pro koho je vlastně vytahuje, jelikož si myslim, že se na to vždycky dívám ze zvědavosti jen já, a všichni už na tyhle filmy museli dávno zapomenout. Bohužel je tohle další zoufale nevtipná komedie, která má sice sympatické obsazení, jenže to je tak vše. Těžce dobový motiv a zpracování je už pro dnešní dobu značně archaické a celkově působí k smíchu tak možná to, jak a o čem je to natočené. Každopádně namaskovanej Kraus jako cikán je (ne)chtěně vtipná perlička. ()

Schlierkamp

Československá komedie založená na jednoduchém příběhu, jenž vypráví o přepravě malé lokomotivy po pozemní komunikaci. Během tohoto přesunu se tři závozníci z jihočeské cihelny v Šumavicích dostávají do několika komických situací. Vedoucího výpravy Bohouše a zřejmě nejvýraznější postavu snímku ztvárnil vynikající J. Bláha, jenž jakoby položil v této roli základ pro jeho pozdějšího legendárního akademika Richarda. Posádku transportního vozidla značky Liaz dále tvořili sportovec J. Štěpnička a nevýrazný rejpal P. Svoboda. Za nejpovedenější komické situace bych označil Štěpničkovo extempore na stanici SNB a nabarvenou rodinu Takáčovu, v čele s J. Valou a J. Krausem. Z mnoha známých hereckých tváří zaujal i můj oblíbený K. Vochoč, coby provozní cihelny, zachraňující podnik před podezřením ze zpronevěry či trenér dívčího basketbalového družstva I. Niederle. Poprask hodnotím jako slušnou odpočinkovou neokoukanou komedii s ucházejícími komediálními výkony všech zúčastněných. ()

Pepinec

Hele, ty distributorský balíku. Jestlipak víš, co říká můj dobový ohlas? Že na druhém stupni základní školy se v češtině probírá rozdíl mezi obsahem a komentářem. Kdyby jsi tenkrát dával pozor, možná bys věděl i to, že text má mít nějakou vypovídací hodnotu. A kdybys dával pozor při sledování tohoto filmu (viděl jsi ho vůbec?), tvá poezie by jistě vypadala jinak. Třeba: "Ó, náklade to objemný, přijeď prosím do jedný. Přivez mi tři šoféry, kéž vyhnou se ti maléry." Poprask je snad naše nejlepší road movie, jakou jsem kdy viděl. Skvělá herecká sestava a humor úderný tak, že by to i Liazku překlopilo. Kluci, naložte distributora na korbu a odvezte ho za Jedličkou do ústavu. ()

topi

Ztřeštěná komedie plná zvratů, která rozhodně nenudí a absurdními situacemi se jen hemží. Prostě nenáročná socialistická crazy komedie, která pobaví a má opravdu obrovské herecké obsazení, včetně výborných miniroliček Nataši Gollové nebo Eduarda Dubského. Mezi všemi scénkami je největší nářez Jan Kraus, který hraje cihlářského cigána a bubeníka jedné kapely a je nabarven na hnědo. To samé parta cihlářských cigánů v rolích Jiřího Valy, Jana Faltýnka nebo Jana Kuželky. To se prostě jen tak nevidí a za ně dávám čtvrtou hvězdičku. :) ()

cariada

Komedie o trampotách jedné cihelny ,která potřebuje novou lokomotivu. A tak pro ní pošle nákladák v čele J.Bláhou a J.Štěpničkou. A také v cihelně probíhá inventura. Film ,který vznikl protože kupodivu zůstaly peníze a prostor ,tak se to realizovalo. Je to naprosto pozapomenutelná ,ale celkem slušná komedie. ()

• Natáčanie filmu prebiehalo vo Vodňanoch, Prahe, Těšoviciach, Horných Jirčanoch a v Prachaticiach. (dyfur)
  • Závod Šumanice byl natočen v tehdejších areálech Jihočeských cihelen v Číčenicích a ve Vodňanech. Ani v jednom se už dnes cihly nevyrábějí. (sator)