Obsahy(1)
Brutálně syrová freska o cestách, jakými neapolská camorra ovládá všední život lidí. Jsme ve světě, kde jediným zákonem je násilí, jedinou hodnotou moc a jedinou řečí štěkot zbraní. Jde o nadvládu nad trhem s narkotiky, s nebezpečným odpadem a dokonce i s oblékáním. Film vznikl na základě knihy Roberta Saviana, která se v roce 2006 stala rázem bestsellerem. Na nedávném festivalu v Cannes získala Gomorra Velkou cenu. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (187)
kamorra a aj Koza Nostra boli mafianske organizacie v Taliansku na juh od Neapolu. preco bol v 50. a 60. rokoch Koza nostra a dalsie mafie tak mocna ? Ta jej moc vznikla z niecoho ze jo a to konkretne z Mussoliniho Talianska - pobrezie od nackov pri vylodeni sa Spojencov na Sicilii cistila mafia. Spojenci dodavali mafii zbrane, tanky, utocne zbrane, samopaly atd atd atd ....... preto bol aj prechod Spojencov talianskym juhom taky rychly, uzemie od nackov uz mafia vycistila, a s roztrusenymi zbytkami si spojenecke armady rychlo poradili : 89 % ()
Oproti skvělé knize zklamání. Příběh těch dvou kluků Saviano odvypráví na dvou stránkách v kapitole Hollywood našlapané informacemi o tom, jak gangsterské filmy ovlivnily gangstery skutečné. Na příběh stakeholdera, toho, co vyjednává skládky, stačí stránka jedna a zase jde jen o malý kousek kapitoly našlapané informacemi. Ty úderné příběhy z knihy doprovázející popis světa Gomorry jsou tu roztažené na úmorné dvě hodiny a vlastně toho až tak moc neřeknou. Pokud máte možnost přečíst si knihu, vřele doporučuji, tento film je jen jejím matným odleskem. ()
Vraví sa, že zabudnite na Krstného otca, toto je skutočný svet mafie. Pre mňa za mňa nech je, ale vôbec to nedosahuje kvalít Krstného otca. Toto dielko má veľa postáv, ktorú vo svojej minutáži nestihne ani len dobre vykresliť. Z toho dôvodu je vám úplne jedno či tá dáka postava prežije alebo nie. Knižku som nečítal, ale musí byť fantastická. Film tam chcel nacpať zrejme valnú časť toho dielka, ale ak sa to robí na úkor divákovej pozornosti, tak je to jedno. Ale 3* dávam za niekedy výnimočne dusnú atmosféru vo filme. ()
Na Gomoru nemá smysl pohlížet jako na zábavný žánrový snímek z prostředí italského organizovaného zločinu, na tohle v podstatě záměrně rezignuje a jde svého druhu spíš o hraný dokument, který analyzuje strukturu, projevy a dopady činnosti mafiánských band. Vydírání, obchod s drogami, pašování, otrocká práce, manipulace se státními zakázkami nebo obchod s jedovatým odpadem, to všechno ukazuje z první ruky a podává dokonalou deziluzi o mafii jako nějaké organizaci s charismatickými osobnostmi a fungujícím kodexem cti. Tohle jsou spíš kreatury, které vyšly z těch nejnižších sociálních vrstev a myšlenkově na téhle úrovni taky zůstaly. Snímek nemá celistvý děj, je to spíš sled obrázků a příběhů o tom, jak organizovaný zločin nahrazuje státní struktury a ovládá život lidí. Jak už jsem uvedl, nemá smysl od něj očekávat zábavu a la Kmotr, ale spíš syrový pohled dovnitř. Mimochodem, investigativní novinář, který napsal stejnojmennou knihu a pohyboval se inkognito mezi touhle sebrankou na jihu Itálie, je v horší situaci než byl svého času Salman Rashdie po vyhlášení fatvy. Celkový dojem: 90 %. ()
Reálná a nepřikrášlená sonda do Neapolského sídliště ovládaného mafií. Bylo to dost zmatený a moc jsem nevěděl, kdo je proti komu a tak. Jenže, oni to tam moc nevěděli ani ti gangsteři. Akční scény tam nejsou, vždycky klid, klid a pak bum bum a mrtvola. Čekal jsem od toho filmu víc, zároveň mne ale nenudil. Možná sáhnu po stejnojmenné knize. 70% ()
Galerie (35)
Photo © Rai Cinema
Zajímavosti (11)
- Film vyhrál na Filmovém festivalu v Cannes v roce 2008 Velkou cenu. (Karlos80)
- Matteo Garrone se před natáčením nastěhoval na dva měsíce do nechvalně známé neapolské čtvrti, aby "nasál atmosféru". (Karlos80)
- Film přibližuje praktiky neapolského mafiánského klanu Casalesi. (JoranProvenzano)
Reklama