Síla lásky

• Velká Británie Creation

Anglický přírodovědec Charles Darwin se snaží najít rovnováhu mezi svými revolučními teoriemi o evoluci a vztahem ke své zbožné manželce, jejíž víra je v rozporu s jeho prací. (Filmbox)

Recenze (113)

Gaaron

Sice jen využívají lákavé nálepky teorie evoluce, aby prodali romantické drama o manželské lásce po ztrátě dcery, leč na svůj žánr je to příjemně civilní, dobře odrežírované a hlavně skvěle zahrané. Největší uznání patří Bettanymu za Darwina, Connelly je sama o sobě dostatečným důvodem koukat na cokoli a epizodních roliček se dostalo i takovým fajnovým Britům, jako jsou Ash Morgan nebo Sherlock Holmes ;) ()

kolemjdouc

Britové životopisy uměli.O tom žádná.Současná cinema je o něčem jiném.Jak jsou v zájmu prachy tak je to v...Tenhle příběh se jim povedl v tom smyslu,že se snažili velmi dobře načrtnout divákovi tehdejší dobu.Jak museli vědátoři tvrdě bojovat s církví.O tomhle snímek podle mě byl.Bezchybně vybrané interiéry a exteriéry,Vynikající kamera a režie.Extra výkony všech herců.Absolutní spokojenost. DVD stálo pár korun ve výprodeji. ()

Molly

Charles a Emma, muž a žena, černá a bílá. On už dávno pochopil, že Bůh je jen přelud, který si lidé vymysleli, aby dali věcem smysl a řád, ona jeho teorie zarputile odmítá a dál spíná ruce k tiché modlitbě. V 19. století nemohly být dva světy rozdilnější, přesto tihle dva koexistují vedle sebe v křehkém svazku narušeném ztrátou dítěte, ve svazku plném tichého nesouhlasu, proseb, výčitek ("Copak ti nevadí, že možná nikdy neprojdeš nebeskou bránou a my dva tak zůstaneme po celou věčnost odloučeni?"). I když předem víte, kdo bude muset ustoupit, stejně vás to smířlivé pohlazení po tváří "tak si ze mě nakonec udělal spoluviníka", ono spojení černé a bílé v šedou, dostane. Výborným tahem bylo obsadit do filmu skutečný manželský pár, neboť každý dotek, každý pohled je prozářen láskou. ()

Lischai

Podobně jako ve svých biografiích Forman, i Amiel používá události z Darwinova života jako volné motivy, z nichž spřádá příběh o muži, který zabil Boha. Film je to skromný, hezký a seberovný. Na nic si nehraje a pokud na něj koukáte v citlivější chvilce, je snadné uronit jednu či dvě evoluční slzičky. -- EDIT: Které čuně přeložilo Creation jako Sílu lásky? ()

zdenny

Pro lidstvo zlomový příběh Charlese Darwina, který mohl být natočen určitě lépe anebo s důrazem na jiné okolnosti. Zde se jedná ve velké míře spíše než o okolnosti vedoucí k sepsání knihy „O původu druhů“ o dilema člověka, který ví, že zveřejněním svých myšlenek a závěrů nezvratně nabourá a rozvrátí společenský řád. Jen si představte, jaká muka musel Darwin prožívat, když věděl, že za své dílo bude muset nést nekonečnou odpovědnost. Když navíc v tomto kontextu vezmeme v úvahu několikasetnásobně menší váhu kontroverzních názorů některých lidí dnešní doby. V tomto ohledu byl film velice dobrý. Já jsem spíš ale očekával určitou biografii. ()