Reklama

Reklama

O kapitalismu s láskou

  • USA Capitalism: A Love Story (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Prostřednictvím filmu O kapitalismu s láskou se Michale Moore vrací k tématu, které se objevuje v celé jeho kariéře: ničivý dopad dominance velkých korporací na každodenní život člověka. S humorem a bez úcty klade nepříjemnou otázku na cenu, kterou Amerika platí za svou lásku ke kapitalismu. Nachází klasické zaběhnuté symptomy lásky: klam, zneužívání a zradu. A 14 000 zrušených pracovních míst každý den. Film hledá odpověď na otázku: Kdo jsme a proč se chováme tak, jak se chováme?
Film začíná srovnáním současné americké společnosti s Římským impériem v době jeho úpadku. Různé reality show a zápasy ve wrestlingu, stejně jako kdysi římské „chléb a hry“, mají odvést pozornost a umlčet davy, jejichž jediným úkolem je pracovat a mlčet. Moore za současný stav viní všechny, Reaganem počínaje a Bushem konče, a přitom diváka provádí počínaje bahnem pojišťovacích podvodů přes Wall Street až na trh s finančními deriváty, který je „tak zlovolně nesrozumitelný, že ani experti nedokáží vysvětlit, jakým způsobem funguje“... A Moore se marně ptá: „Kde jsou naše pemníze?“ Oficiální propaganda lidem vtloukla do hlav, že kapitalismus je dobré zřízení poskytující tak velkou svobodu, že nakonec všichni mají šanci zbohatnout. Moore poukazuje na to, že největším zločinem je právě samotný kapitalismus, který umožňuje plnit kapsy několika málo vyvoleným na úkor všech ostatních... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (137)

ghatos odpad!

všechny recenze uživatele

Moorovi dokumenty mají klesající tendenci. Už předcházející "díla" byla diskutabilní. To co předvedl teď....:)...i keynesiánec by dostal infarkt. Absoultně lže a zřejmě opravdu nechápe měnový systém a fungování peněz - zejména jejich HODNOTU. Už ten začátek, kdy porovnává USA a starověký Řím - demagogie v jeho podání je neuvěřitelně legrační. Mám pocit, že ztratil definitivně soudnost...jeho běhání s pytlem peněz a zevlování u bank bylo idiotské. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Michael Moore je zaujatý, o tom žádná ale na druhou stranu se jedná o člověka, který se snaží ukázat, že to tu je špatně a snaží se nám ukázat, co přesně nefunguje. Navíc je u toho vtipný a je u toho hodně sžíravý. Za mě jsou jeho dokumenty prostě paráda a tenhle to pro mě také dokazuje. Jeho myšlenky s mými celkem souzní. ()

Reklama

Toj 

všechny recenze uživatele

Vtip? Velmi zábavné a to i v místech, kde to zábavné zřejmě nemělo být. Nepopírám, že amerika má problém, ale Moore je příšerný manipulátor, který točí plačící socky v kontrastu s ďábelským obchodníkem s nemovitostmi. Výpovědní hodnota je nulová, vše může být manipulováno, ničemu nemůže být uvěřeno. Odporná agitka, kde se dá jen zvracet, nebo se smát. Micheal Moore by si měl uvědomit, že sám zabíjí možnosti jakéhokoliv řešení, nedává divkovi možnost vnímat cokoliv seriózně. ()

larelay 

všechny recenze uživatele

Aj napriek tomu, ze sa povazujem za praviciara sa mi Michaelove dokumenty pacia. Vidi sice vsetko neuveritelne jednostranne, je demagog a populista a navyse "cerveny", nedava priestor na diskusiu, len sa snazi ludi presvedcit o tom, ze Amerika je v podstate zla, skorumpovana hra, kde politici a ludia su babkami v rukach financnikov.... Ze vsetkym ide o prachy. Ale pockajte... Hm... Sakra, ved on ma pravdu a na to, aby som to vedela nepotrebujem Michaela Moora, ale je fajn sa s jeho dokumentov obcas nieco dozvediet apripomenut si to, co uz clovek vie. Najviac ma teda "sokovali" vypovede mladych z pastaku (hodil som po nevlastnom otcovi steak, napisala som o ucitelke hanlivu stranku na myspace - WHAT???), vypovede pilotov a hlavne "dead peasants". Prijemne stravene dve hodiny :) ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

U Moora je potřeba rozlišovat a vlastně i odděleně několik věcí: a) samotnou filmařinu, b) kontext, do jakého svou výpověd vsazuje, c) důsledky, které by z jeho filmů měly vyplývat pro reálnou politiku. ____ Pokud Capitalism: A Love Story beru jako pamflet, který se snaží působit proti propagandě amerických mainstreamových médií, a dělat to tak, aby jeho poselství přijaly hlavně obyčejní lidé křesťanského vyznání, kteří obvykle nejsou schopni prohlédnout určitou ideologickou manipulaci, pak je Moorův film obhajitelný a vlastně velmi přínosný. __________ Humornou formou otvírá oči těm, kteří uvěřili, že dnešní podoba vládnutí v Americe je demokracie a že demokracie je slučitelná s kapitalismem, resp. současnou korporátní formou kapitalismu a plutokracie. (Chápu, že ta slova někomu znějí nepříjemně...) Moore vlastně jen říká: americká ústava nestojí na kapitalismu, stejně jako na něm nestojí křesťanské hodnoty, a kapitalismus, jak jsme ho znali a měli rádi v 50. letech, zmutoval v něco úplně jiného. Měli bychom tedy přestat žít v romantické iluzi a zbavit se naší nešťastné a neustále nenaplňované lásky k ideálu, který už dlouho neexistuje. ____________Kromě happeningových provokací s označením Wall Streetu za "crime scene" pak Moore ukazuje i příklady toho, jak je možné zpět navrátit význam odborovým organizacím, případně, jak budovat spravedlivě fungující a plně tržní firmy. Nejde tu tedy o žádnou verzi východních levicových režimů ani utopie, ale ukázky toho, co už zjevně funguje. _______________________ Vzhledem k tomu, že Moore ale nejen analyzuje, ale i provokuje, agituje a sám pochopitelně manipuluje s informacemi, případně používá slova v trochu jiném než obvyklém významu, nedělal bych z něj hlavního mluvčího "západních levicových intelektuálů". Pokud máte zájem o serióznější díla na podobná témata, doporučuju buď Doktrínu strachu od Michaela Winterbottoma zachycující přednášku Naomi Kleinové, nebo starší film Adama Curtise (např. Power of Nightmares). ()

Galerie (10)

Zajímavosti (7)

  • Záznam prezidenta Franklina D. Roosevelta, jak hovoří o druhé listině práv, byl považován za ztracený. Moore ho objevil v jedné knihovně v Jižní Karolíně. (Othello)
  • Dokument měl být původně přímým následovníkem Fahrenheit 9/11, ovšem poté, co byl Bush znovu zvolen za prezidenta se Moore rozhodl zaměřit více na korporační USA. Finanční krize v roce 2008 nakonec donutila Moora úplně změnit dosavadní zaměření filmu. (Othello)
  • Michael Moore považuje tento svůj dokument za nejvydařenější. (Othello)

Reklama

Reklama