Reklama

Reklama

Titanic - krev a ocel

(seriál)
  • Irsko Titanic: Blood and Steel (více)
Irsko / Itálie / Francie / Kanada, 2012, 10 h 32 min (Minutáž: 48–61 min)

Epizody(12)

Obsahy(1)

Když velkolepý parník Titanic vyrážel veselého dubnového dne roku 1912 na zaoceánskou plavbu, nikdo netušil, jak strašlivý osud jej za necelých pět dní čeká. Co však jeho vyplutí předcházelo? Nový seriál v koprodukci šesti zemí se na příběh nejslavnější lodi světa dívá z nového úhlu. Zatímco dosavadní zpracování tématu Titanic se zabývalo plavbou a ztroskotáním ambiciózní lodi, které jsou dnes již notoricky známé, tvůrci seriálu Titanic – krev a ocel přinášejí pohled do zákulisí stavby této legendy mezi loděmi, bohatého na konflikty a dramatické události.
Příběh začíná v Belfastu již tři roky před vyplutím Titanicu. V loděnici se střetávají ambice amerických podnikatelů, kteří stavbu financují, a potíže majitelů továren a loděnic, jejichž dělníci se začínají houfovat do odborů a brát za svá práva. Setkáváme se s Markem Muirem, mladíkem, který přijíždí do Belfastu z New Yorku se snem podílet se na stavbě Titanicu jako metalurg. Kvůli svým ambicím Mark mnohé skrývá – to, že se ve skutečnosti v Belfastu narodil a vyrostl, to, že je katolík, ale i jedno hanebné rodinné tajemství. Nahlédneme i do života Sofie Silvestriové, Italky, kterou bída přiměla přesídlit do nevlídného průmyslového Belfastu a živit se v loděnici rozkreslováním plánů. Sofia si však od osudu nenechává přistřihnout křídla a sní o lepším životě, tvůrčím povolání a možná i o lásce. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (16)

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

Stavba "nepotopitelné lodi", situace v Irsku na počátku 20.století, a plno dalších věcí, které jsem se dozvěděla o lodi, o které již několik let chci zjisti víc. Je to pěkný dokument, který mapuje spíše ale politickou situaci a téměř každé 10té slovo je nýt :D :D Je tam hromada krásných lidí - hlavně těch italských ;) Ukázka boje za svobodu a kupa tvrdé práce. Pěkná práce :) ()

FIBO 

všechny recenze uživatele

Titanic: Blood and Steel se těžko popisuje. Je to seriál, který zobrazuje dobu, lidi, tehdejší společnost a samotnou stavbu Titanicu. Samotná stavba lodi (její filmové zobrazení) byla vždy tak nějak opomíjeným faktorem na úkor filmů a dokumentů o samotné katastrofě, kterých vznikl nespočet. Pamatuju si, jak jsem četl knihu, která se věnovala právě tomu, co seriál zobrazuje - stavba lodi, historie jednotlivých postav, problémy, které nastaly při samotné realizaci stavby, tehdejší politika a nesjednocená tehdejší společnost, která striktně oddělovala bohaté od chudých a věřící od nevěřících. Seriál věrohodně zobrazuje tohle všechno, co ostatní filmy nebo dokumenty o Titanicu nezmiňovaly a to je právě faktor, díky kterému si zaslouží vyšší hodnocení vzhledem k autentičnosti. Samozřejmě, jsou tu určité vedlejší a méně důležité děje, které mohou na první pohled působit jako telenovela (jeden pár se pozná, druhý pohádá, muž pátrá po minulosti, o které nevěděl, vztah, který je skálopevný v dalším díle je v troskách...), ale tohle není nic, co by alespoň pro mě ovlivňovalo výsledný zážitek. Pokud chcete znát lidi, kteří Titanic postavili, alespoň nahlédnout do jejich historie, poznat tehdejší rozpolcenou společnost, kdy šlechta se vyžívala v komfortním luxusu na úkor dělníků, kteří dělali ve dne v noci za účelem prachmizerné mzdy, která jim nestačila ani na pronájem bytu, pak se na tenhle seriál podívejte. Speciální pozornost si zaslouží fakt, že už v průběhu stavby Titanicu svou roli sehrálo mnoho opatření, která se při vlastní stavbě měnila. Určitá vrstva kladla důraz na to, aby stavba byla pokud možno co nejlevnější na úkor bezpečnosti, oproti kterým stáli ti, kteří poukazovali na nebezpečí, nepreciznost stavby a obecně na potenciální bezpečnostní průsery, které mohou nastat, pokud stavbu bude provázet levná nekvalitní ocel, nekvalifikovaný způsob nýtování ocelových plátů atd. Zdejším investorům nešlo samozřejmě o nic jiného, než o slávu a peníze (jak jinak), což se promítlo do finální stavby, jejíž kvalita je hodně diskutabilní a sporná, což samozřejmě nikoho až na pár jedinců nezajímalo. Je to takový tehdejší (a možná i dnešní) obraz doby, kdy peníze hýbou světem a ani inženýr metalurgie přes své prokazatelné podklady prohrává nad mocí a arogancí, pro kterou jsou důležité jenom peníze a splnění termínů. K hereckým výkonům - Derek Jacobi nemusí hrát, on snad takový v reálu je. Jeho silně morální postava, která balancuje na snaze být dobrým pro ty nižší, ale i vyšší vrstvy se potýká s nepochopením z obou stran, ale přesto ve Vás něco zanechá. Kevin Zegers coby hlavní postava - inženýr metalurgie Mark Muir si dokáže vybudovat k divákovi vztah, kdy skutečně dokážete sdílet výtězství i prohry postavy, kterou ztvárňuje. Celkové provedení seriálu se dá vzhledem k rozpočtu považovat za nadprůměr. Sice tu už nemáme reálné kulisy nebo maketu části lodi jako u Jamese Camerona, na druhou stranu i omezený rozpočet dokáže udělat svoje. Za zmínku stojí i hudba, kterou složil Maurizio De Angelis, jehož motivy tehdejší doby, pýchy a rozpolcené společnosti padnou jako ušité. Pokud Vás alespoň částečně zajímá, jak to ve skutečnosti bylo a pokud dokážete seriálu odpustit nějaký ten nezajímavý románek, pak seriál stojí za zkouknutí. Jako Titanicofil to není sice na plných pět hvězd, ale díky autentičnosti a věrohodnoti, výkonům a celkové realizaci jsou to čtyři hvězdy s malou částí pomyslné páté. () (méně) (více)

Reklama

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Opravdu to není nejlepší a někdy to i dost nudí. Jenomže celé to pozadí příběhu a vývoj stavby Titanicu mě nutí nechat hodnocení prozatím na čtyřech hvězdách, i když je možné, že ho ještě změním. Herecké obsazení je fajn - na Dereka Jacobiho nebo Chrise Notha vyšly celkem atraktivní role a ani český dabing není nejhorší. Zpracování je ale dobré, atmosféra je slušná a kostýmy a výprava celý příběh jen podtrhují. BBC se látky o stavbě Titanicu ujalo dobře, líbí se mi, že to je čistokrevný seriál, ale jako dokumentární rekonstrukce (nebo dokuseriál) by to možná bylo lepší. Ovšem nechci seriál nijak kritizovat - dívá se na něj dobře, látka je atraktivní a jako milovník Titanicu věřím, že se to ještě zlepší. Ovšem chválím tvůrce že se do tak náročného projektu vůbec pustili. Za mě zatím 70% a když budu co, tak komentář třeba i doplním. Titanikfanům bych docela odporučil. První díl byl nejlepší, třetí lepší než druhý. ()

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Videl so iba jednu celú epizódu ale môžem vám povedať na rovinu, že to je presne ten typ miniseriáu, ktorý sa hrá na tuctovú historickú drámu plnú intríg a zvratov, ktorá sa snaží zachytiť začiatok dvadsiateho storočia "najvernejšie". No nakoniec to celé pôsobí ako lacnejší TV seriál z ambíciami, ktoré sa nikdy nenaplnili. Preto ma prekvapuje celkom obstojné hodnotenie na CSFD. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Podstatné na tomhle seriálu je, že nám přináší obraz doby. Není ani tak o Titaniku, jako o severním Irsku, o lidech motajících se kolem stavby. O zoufalých sociálních poměrech dělnictva v těžkém průmyslu a o počátcích dělnického hnutí, dialogu odborů s vedením továren. Pak samozřejmě nějaké to lovestory, kterého je v italských filmech na můj vkus až příliš. A stavbě lodi, samozřejmě. První polovina je velmi dobrá, druhá je bohužel velmi melodramatická, jelikož už ani není co vyprávět a čeká se jen na vyplutí lodi,------ do které nastoupí téměř všichni naši hrdinové.----- Derek Jacobi je požehnáním seriálu, na něm stojí a padá vše. Jakmile je na scéně, jde to o třídu výš. Rozhodně jsem si polepšil v mnoha historických souvislostech. Výprava dobrá a loď opravdu parádní! A taky je mi jasnější, proč celý ten projekt Titanic nevyšel.70% ()

Galerie (23)

Zajímavosti (12)

  • Zatiaľ čo poškodenie Olympicu pri kolízii s Hawke bolo na jej zadnej časti na pravoboku, v seriáli je poškodenie zobrazené na jeho prednej a ľavej časti. (Arsenal83)
  • Premiéru měl seriál v den 100 let výročí od potopení této lodě. (Dlee)
  • Stavba Titanicu byla zahájen 31. března 1909, spuštěn na vodu byl 31. května 1911, uveden do služby 10. 4. 1912, potopen 15. dubna 1912 po srážce s ledovcem. Počet obětí byl 1517 osob. Zahájení stavby Olympicu, který je v seriálu také zmíněn, se odehrálo 16. prosince 1908. Spuštěn na vodu byl 20. října 1910 a uveden do služby 14. června 1911. Roku 1935 byl vyřazen a sešrotován. Důvodem byla velká národní hospodářské krize v roce 1929. (Nach)

Reklama

Reklama