VOD (1)
Obsahy(1)
Známý americký instrumentalista Ry Cooder napsal hudbu již ke dvěma filmům Wima Wenderse: ke snímkům Paříž, Texas a The End Of Violence. Během práce na posledním zmíněném snímku hovořil Cooder často s Wendersem o své cestě na Kubu a o tamním nahrávání s několika kubánskými muzikanty. Po té, co se deska objevila na trhu s názvem Buena Vista Social Club, zaznamenala ihned obrovský celosvětový úspěch. Desky se prodalo několik miliónů a byla oceněna cenou Grammy. V roce 1998 se Cooder vydává opět na Kubu, aby zde nahrál solo album s Ibrahimem Ferrerem Opět za účasti muzikantů, kteří se podíleli i na Buena Vista Social Club, a kteří jsou známí na Kubě jako Super Abuelost či Super Granddads. Wenders jej tentokrát doprovází s malým filmovým štábem, aby zaznamenal práci muzikantů ve studiu a jejich životy na Kubě. Natáčení pokračovalo v Amsterdamu, kde Buena Vista Social Club měli dva koncerty a skončilo v New Yorku při jejich triumfálním úspěchu v legendární Carnegie Hall. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (78)
Tento dokument sa Vám bude tak páčiť ako veľmi inklinujete k hudbe zoskupenia Buena Vista a vôbec exotickému kubánskemu folklóru. Jednoznažne najzaujímavejšie (pre európana) je pohlaď na komunistickú Kubu cez optiku sociálnej vrstvy, z ktorej vzišla tálo legenda (chvalabohu bez propagandy, je to v prvom rade film o hudbe). A aj keď toto nieje zrovna môj štýl, ku koncu filmu som sa načapal, ako si podvedome vyklepávam do rytmu. Veľmi podmanivo podané. A môj favorit ? Jednodznačne Barbarito. ()
Hudobnici znami po celom svete, z ktorych vsak ide skromnost a pokora. Ziju pre hudbu, ale nie pre peniaze. Chcu sirit lasku a stastie. Tento dokument ma velmi dojal. Tym viac, ze som ich pred dvoma rokmi videla nazivo a tito jednoduchi, ale fantasticki ludia maju hudbu v krvi a nic im nerobi vacsiu radost, ako ked ju citia aj posluchaci. ()
Dokument, který mě dokázal zaujmout hudbou, kterou bych normálně rozhodně neposlouchal. Příběhy jednotlivých muzikantů jsou také zajímavé, ale třeba ze stejného soudku mě dokázal více zaujmout Mika Kaurismäki se svými Rytmy Brazílie. Proto se mi pozornost věnovaná tomuto snímku zdá poněkud přehnaná. ()
Coby dokument, ne zas tak dokonalé. Ale ta hudební složka je perfektní a vidět při tom ty dědoušky, jak to i devadesáti letech dávaj s neuvěřitelnou lehkostí, je prostě krása. Všichni to jsou páni muzikanti tělem i duší. Dozvídáme se, že všichni hrají od dětství a hudba pro ně znamená vše. Na diktaturou zmítané Kubě to platí podlě mě dvojnásob. Dokument se postupně věnuje každému muzikantovi. Postupně se představují a Wenders pak vždycky vyhmátne nějaké to jeho sólíčko. Nejlepší částí jsou samozřejmě koncerty, z těchhle pánů totiž čisí pozitivní energie na sto honů daleko. Pro lidi, co milují hudbu bude velká zábava na to koukat, ale i ostatní snad nebudou zklamaní. Já si to užil vrchovatě. ()
Americký multiinstrumentalista Ry Cooder vymyslel a zorganizoval projekt, ve kterém znovusestavil legendy kubánské tradiční hudby a Wim Wenders o tomhle projektu týkajícím se geniálního seskupení natočil dokument ... a tak vznikla (alespoň v ranku world music) legenda - Buena Vista Social Club. Je to archetyp, čistá krása a esence hudební i životní vitality, renesance těch nejlepších časů kubánské historie a vlastně ... oslava života! Smrt politice, ať žije hudba! ... Vivat La Cuba!!! Buena Vista Social Club... ()
Galerie (34)
Photo © Senator Film Verleih
Reklama