Reklama

Reklama

Kryštůfek Robin

  • USA Christopher Robin (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Dospělý Kryštůfek Robin dře v zaměstnání, kde je přepracovaný, mizerně zaplacený a kde nemá jistou budoucnost. Má sice rodinu, ale práce ho vytěžuje natolik, že mu na ženu a dcerku zbývá jen málo času. Kryštůfek docela zapomněl na své idylické dětství strávené s prostomyslným a mlsným plyšovým medvídkem a jeho kamarády. Když se však s nyní potrhaným a ošuntělým Medvídkem Púem opět setká, jejich přátelství opět vzplane a připomene Kryštůfkovi nekonečné dny dětských radovánek a hrátek, které jako malý chlapec zažíval. Po nešťastné příhodě s Kryštůfkovým kufříkem se Pú se zbytkem party včetně Prasátka, Ijáčka a Tygra vydají ze Stokorcového lesa do Londýna, aby pomohli Kryštůfkovi jeho věci najít… protože nejlepší přátelé si vždycky pomáhají. (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 4

Recenze (189)

Matty 

všechny recenze uživatele

Přestože Ijáček byl můj nejoblíbenější nihilista před Bernardem Blackem, členem fanklubu Medvídka Pú jsem se nikdy nestal. Na Kryštůfka Robina, jakýsi sequel k předchozím animákům, jsem byl proto zvědav hlavně kvůli režisérovi a jednomu ze scenáristů (z mumblecore vycházející Alex Ross Perry, jehož vliv je zřetelný zejména v Ijáčkových tíhou existence prostoupených replikách). ___ Scenáristů se u projektu během jeho vývoje vystřídalo celkem pět, což může být důvodem, proč výsledek působí tak těžkopádně a rozháraně, proč se ten film nikdy neusadí a nefunguje jako rodinná podívaná, jak Disney nejspíš zamýšlel. Příběh pracovně vytíženého na zisk a výkon orientovaného muže, který v důsledku války navíc zřejmě trpí PTSD a zanedbává svou manželku a dceru, dokud díky mluvícímu plyšovému medvědovi (a prasátku a tygrovi a oslíkovi) znovu neobjeví své vnitřní dítě (resp. dokud nepřizná jeho existenci a nepřestane mluvící plyšáky před ostatními skrývat), je především nekonzistentní. Chvílemi vcelku vážné drama o vyprázdněném bezbarvém bytí, chvílemi přehnaný slapstick (zejména scény s Gatissem, který připomíná padoušské kapitalisty z filmů klasického Hollywoodu). Styl je převážně velmi naturalistický, s desaturovanými barvami, ruční kamerou zaléhající po bok vojáků v zákopech druhé světové války a s animovanými postavičkami, které vypadají jako skuteční ušmudlaní plyšáci z hrdinova dětství. Jindy má ovšem svou rozverností blízko osvobozujícímu magickému realismu á la Paddington (nahánění medvídka po nádraží, závěrečná honička). Stejně nevyrovnaný je rytmus vyprávění, kterému chybí spád a jasnější zacílení. Film se nedokáže rozhodnout, zda by měl být jeho prioritou Kryštůfkův rodinný život, jeho kariéra nebo jeho vztah s medvídkem a tak jako kdyby co chvíli na jeden z těchto motivů úplně zapomněl a slepě následoval nějaký jiný, namísto toho, aby všechny tři nějak šikovně propojil. Některým scénám příliš dlouho trvá, než se doberou své pointy (souboj se sloniskem), zatímco jindy se zdá, že kus příběhu vysvětlující, jak se postava dozvěděla o určité informaci, schází (jaktože např. Madeline ví o hře na šlofíka?). ___ Pro děti je film z velké části příliš vážný a pochmurný, během scén ze Stoakrového lesa zahaleného v mlze až strašidelný (zvlášť v kombinaci s červeným balonkem, který má zřejmě odkazovat k filmu Alberta Lamorisse, ale nelze si nevzpomenout na psychoklauna z To). Pro dospělé zas ledabylý v nakládání s pravidly fikčního světa, nepřesvědčivý nuceným optimismem závěru a banální v přístupu k psychologii (zázračná proměna Robinova uvažování), partnerským vztahům a korporátnímu kapitalismu. ___ Ústřední myšlenka, že nicnedělání a nostalgické obrácení se do minulosti může zlepšit naši přítomnost a že se po nás našemu dětství stýská stejně jako nám po něm, je v časech, kdy je naopak třeba ostražitěji sledovat, kam se ubírá současný svět, a případně podle toho jednat, trochu mimo (ovšem plně v souladu s neustálým natáčením remaků starých filmů a fetišizací minulých desetiletí, nemluvě o tom, že výzva k tomu, abychom žili v přítomném okamžiku, bude mezi dnešními vyznavači konceptů jako mindfulness jistě silně rezonovat). V jiných filmech (jako Toy Story 3) byla podobná idea nadto uchopena citlivěji. Nakonec ale hlavně díky ní Kryštůfek Robin jednak vznikl, jednak jakž takž drží pohromadě. 60% () (méně) (více)

oveckaoa 

všechny recenze uživatele

Jak se říká z hovna bič neupleteš a to je přesně problém tohoto filmu (ono co taky čekat od filmu založeném na animáku a knížce kde medvěd věčně žere med a malé děcko mluví s mluvícími zvířaty a představuje si imaginární tvory) . Nepatřím mezi lidi co vidí logo Disney nebo Marvel a automaticky se udělám tak, že dám 5 hvězd. Už, když jsem viděl trailer tak jsem si říkal, že je to příšerné a koho to může lákat realita je taková, že dívat se na to dá, ale nic nečekat radši. Pro děti je to chvílemi hodně temné a depresivní dospělé to zase neudrží v pozornosti celou dobu. Chybí zde absolutně vtipné scény a cokoliv vtipného (na obhajobu to aspoň není tak tupé a parodické jako oba Paddingtoni dohromady a nezpívá se tam). Ty 2 hvězdy jsou za tu holku a za film jako celek. Na závěr několik poznámek P.s. 1 Baví mě, kdy nezaměstnaná ženská ( v celém filmu nepadne ani slovo, že má práci a něco dělá) vyčítá zaměstnanému chlápkovi, že pracuje a má práci předpokládám totiž, že všechno platil on ze své práce pokud teda neměla milionovou sociálku P.s. 2 V celém Londýně je pouze jedna firma vyrábějící brašny a každý kdo půjde na dovolenou asi od ní musí povinně koupit brašnu navíc kdo ty brašny bude teda vyrábět, když všichni budou na dovolené P.s. 3 při sledování filmu můžou někteří jedinci dostat takovou depku, že se můžou zabít z toho, že dospěly a , že nemají tak jednoduchý život jako měly jako malí nebo při nejmenším můžou dát výpověď v pracích jelikož jim to žere volný čas. ()

Reklama

kajas 

všechny recenze uživatele

V podstatě bych sem mohla téměř slovo od slova zkopírovat svůj komentář k "chudšímu bráškovi" jménem "Sbohem Kryštůfku Robine". Příběh se sice nepatrně liší, přesto ale svou mnohdy depresivní a ponurou atmosférou může diváka spíše rozesmutnit a rozhodně není vhodný pro úplně malé děti. Hvězdičku navíc si zaslouží vizuální zpracování (nejen) plyšových zvířátek, jinak jsem z výsledku ale spíše rozpačitá a rozhodně jsem ráda, že jsem si film nechala ujít v kině. ()

Blackhand47 

všechny recenze uživatele

Podobně jako u Alenky v říši divů, se i zde rozhodli jít tvůrci cestou hraného pokračování, kdy Kryštůfek Robin dospěl a po dvaceti letech se opět shledává s Medvídkem Pú a ostatními zvířátky ze Stokorcového lesa. Samotný koncept mi přijde skvělý, kdy musí Robin navíc bojovat s tím, co je pro něj v životě důležité... ale jeho postava je bohužel strašně nesnesitelná. Snímky o nerudných dospělácích se dají udělat daleko lépe (např. Muž jménem Otto), kdy mi přišlo, že role McGregorovi ani nesedí. Medvídek Pú je na druhou stranu naprosto skvělý, ať už po stránce animace nebo perliček, které vypustí. Skoro všechno co poví, má nějaký smysl a člověk se tomu musí zasmát. Hlavní problém je ale ve scénáři, ve kterém se věci dějí náhodou a  protože to scénář prostě požaduje. Nepůsobí to přirozeně a třeba linka se sousedem se pak zcela vytratila. Scénky s Pú si možná i někdy znovu pustím, ale film jako celek ne. Bohužel se to veze na vlně hollywoodské lenosti, kdy radši ždímají známé věci... a ke všemu bez rozmyslu, než aby zkusili přijít s něčím novým. Hodnocení: 45 % ()

malylada 

všechny recenze uživatele

Nečekaně jiný přístup než všechny dosavadní pohádkové příběhy z Disney universa. Dokonce bych si troufl tvrdit, že film cílí na dospělé publikum až s jakým si filozofickým nádechem a mystickou, která nutí k zamyšlení. Počáteční tempo je pomalejší a malinko se mi zdálo, že postava Robina bude tím slabším článkem, ale čím více se objevovaly zvířátka, tím byl příběh zábavnější a silnější. Někdo může mít problém s tím, jakým způsobem se zápletka odehrává v říši lidí a jak je propojena s pohádkovým lesem medvídka Pú. Sázka na vizuál postaviček a nahláškované dialogy tak milým způsobem byla trefa do černého. Od poloviny jsem byl několikrát dojatý a nebýt klišovitého závěru, který připomínal Peddingtona, určitě by Kryštůfek Robin vyzněl lépe. Nicméně chápu, že bylo nutné pobavit i malé děti.......7/10 ()

Galerie (55)

Zajímavosti (6)

  • Většina scén ze Stokorcového lesa se natáčela v Ashdownském lese a ve Windsorském parku. (BMW12)
  • Celosvětová premiéra proběhla 30. července 2018 v Burbanku v Kalifornii. (Varan)

Související novinky

Vánocům kraluje Aquaman

Vánocům kraluje Aquaman

24.12.2018

Aquaman Jamese Wana (V zajetí démonů) konečně doplaval do amerických kin a za první víkend z toho bylo včetně předpremiér 72 milionů dolarů. To je sice v aktuální sérii DC filmů nejméně, pro co si… (více)

Šestá mise Toma Cruise vládne kinům

Šestá mise Toma Cruise vládne kinům

06.08.2018

Mission: Impossible – Fallout si o svém druhém víkendu připsala z amerických kin 35 milionů z celkem 4,395 lokací, a s přehledem si tak udržela pozici kasovní jedničky, překonat se ji nepovedlo ani… (více)

Reklama

Reklama