Kamera:
Miloš PetrolínHudba:
Petr HapkaHrají:
Ilja Prachař, Antonie Hegerlíková, Helga Čočková, Zdena Studenková, Vladimír Černý, Jiří Hálek, Blanka Waleská, Bohumil Šmída, Václav Mareš, Gustav Heverle (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Povídkový film zachycující tři různé tváře zločinu. V povídce "Víkend" zabije Karas ženu, kterou před časem znásilnil, aby ji umlčel. Omylem však zabil jinou ženu. V "Rukojmích" terorizuje narkoman Čaban nemocniční operační tým, ale rozvážní lékaři složitou situaci zvládnou. V "Kapsáři" se zloděj Benda hned po propuštění chce vrátit k řemeslu, ale jeho pokus končí tragicky... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (70)
Priemerne detektívne poviedky.As najlepšia je prvá,kde vyniká svojím vzhľadom vtedy len dvadsaťročná Zdena Stedénková.Žiaľ ani táto prvá poviedka -i keď sa mi javí ako najviac "detektívna" nemá logiku.Prečo by Karas vraždil,Studenková znásilnenie neohlásila a už by to bolo len svedectvo proti svedectvu a nakoniec by mohol Karas i povedať ,že sex mali bez násilia.Druhá poviedka upútala hlavne pozitívnym zobrazením lekárov ich odvahou postaviť sa narkomanovi a profesionalitou.(Naproti tomu v dnešnej dobe je opis lekárskeho stavu o zanedbaní staroslivosti,úplatkoch,alkohole...) Vcelku však predvídateľný koniec.Tretia poviedka vlastne bola o nepolepšiteľnom recidivistovi ,kde sme tiež vedeli,že to s ním nedopadne dobre -akurát na ňom bolo zvláštne ako mohol prísť k danej peknej žene akú predstavovala Jana Brejchova.moja zaujímavosť: Filmovanie prebiehalo v Posázaví, v okolí Zbečna a Nižboru. (dyfur) ()
Tři povídky s kriminální zápletkopu zpracované jako celovečerní film. Asi nejvíc mne zaujala druhá povídka s názvem " Rukojmí ", ve které Jiří Hálek vystupuje jako narkoman ohrožující své okolí pistolí. Ve třetí povídce s názvem " Kapsář " uvidíte krásnou Janu Brejchovou a budoucího reřiséra Filipa Renče jako syna Petra Čepka co by propuštěného zloděje - kapsáře z vězení. ()
Hodně dobrý trojfilm - dojem z něj mi pokazila jen "mistrná" dedukce, díky níž strážci zákona začali v první povídce podezírat postavu Ilji Prachaře, a pak úplně poslední věta v závěrečné povídce (bohužel ji říká Josef Abrhám). Jinak bez výhrad. Povídka Víkend je podařený rozjezd, jemuž hudba Petra Hapky místy dodává i nečekaně poetický nádech. Druhá část Rukojmí je zase nebývale drsná - Jiří Hálek coby panikařící nebezpečný narkoman nemá obdoby a řádí jako bestie. Povídka je natočená velice svižně, akčně a napínavě. Závěrečný příběh má nejsilnější obsazení a také podle toho vypadá - uhrančivě smutný Petr Čepek se mi vryl hluboko do paměti, finále žene slzy do očí. A opět výborná Hapkova hudba. ()
Hodně smutné povídkové kriminálky, které jakoby vypadly ze života některých osob stojících na protipólu spořádaného života. První povídka "Víkend" je průměrná, druhá "Rukojmí" je pořádně napínavá a skvěle natočená, třetí povídka "Kapsář" je zase nebývale smutná a přitom skvěle zahraná Petrem Čepkem. Určitě zajímavě udělané kratší kriminální případy. ()
Myslim, ze se jedna o zdarile povidky. Prvni povidka zaujme predevsim dobrym scenarem, napjatou atmosferou, krasnou Studenkovou a vybornym Iljou Pracharem. Ve druhe povidce Rukojmi, ktera je podle me nejlepe zrezirovana doslova dominuje Jiri Halek jako zavislak na morfium. Treti povidka dost pokulhava za celkem vysoce postavenou latkou prvnich dvou povidek. ()
Galerie (7)
Photo © Filmové studio Barrandov
Reklama