Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavnou legendu o venkovské dívce, která slyšela boží hlasy a dokázala v rozvrácené Francii 15. století vnuknout slabému králi vůli po znovusjednocení země, sama vzburcovat vyčerpané královo vojsko a postavit se do první bojové linie, o dívce, již vítala celá Francie jako vytouženou Pannu orleánskou, není třeba blíže představovat. Známe ji jistě z mnoha literárních i filmových podob. Film, který natočili kanadští tvůrci na přelomu roku 1998/99 - převážně v českých exteriérech a na Barrandově, za velké účasti českého štábu - je dalším, zcela novým zpracováním této nesmrtelné legendy. Jako představitelku titulní role snad vůbec poprvé zvolili dívku téměř stejného věku - teprve sedmnáctiletou Leelee Sobieskiovou. Přestože je tak mladičká a na pohled nenápadná, má už za sebou několik filmových rolí a je doslova vycházející hvězdou. Její nevinná, ještě dětská tvář (která je prý podle dochovaných portrétů skutečné Johance až nápadně podobná) je doprovázena udivující odvahou (téměř všechny scény, včetně jezdeckých a bojových, točila sama) a hereckou suverenitou, takže chvílemi máte pocit, že sledujete skutečnou, historickou postavu Johanky z Arku.

Pro naše diváky je však zajímavá i skutečnost, že film se za podstatné účasti české produkce natáčel téměř celý u nás, v Čechách. Za čtyři měsíce náročného natáčení (často v krutých mrazech) se početný štáb přesouval mezi Křivoklátem, Pernštejnem, Chebem, Loktem, Landštejnem, Žebrákem a Točníkem. Na Barrandově vyrostly kulisy Johančiny rodné vesnice. V komparsu si zahrály stovky českých statistů, ale i našich zkušených, mezinárodně uznávaných kaskadérů, šermířů a jezdců. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (87)

CSSML 

všechny recenze uživatele

Leelee Sobieski zahrála sv. Janu z Arku výtečně, ale ze srovnání s Florence Delay nemůže vyjít vítězně. Nevím přesně, co ji chybělo – snad oduševnělost tváře, vnitřní klid či francouzský původ. Rozhodují drobnosti. Samotný film trpí zvláště z zpočátku snahou obsáhnout celý život světice – postavy jsou na jednom místě, vymění si několik vět a následuje další místo. Od poloviny filmu se místa naštěstí střídají už méně. Na filmu je také znát nižší rozpočet. ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

I přes televizní formát z konce 90. let solidní výprava. Poměrně syrová atmosféra temného středověku se tu mísí s lehce pohádkovou atmosférou. Leelee jako Johanka je super, ostatní herci obstojní, dokonce se tam mihne i David Nykl. A to není jediná česká stopa. Potemnělé exteriéry českých hradů tomu dávají specifický feel. Jako celek dobré. Trochu rutina, což je limit daný formátem, ale pořád dobré a dostatečně vtahující. ()

Reklama

Kosmik 1 

všechny recenze uživatele

Všichni porovnávají obě Johanky. Jestli mám i já rozhodnout, zda je lepší Johanka z Arku v čele s LeeLee Sobieski nebo s Millou Jovovich, zvolím tu první možnost. Krásně zfilmováno, snad i s historickou přesností. Film Vám nabídne spoustu emotivních prožitků a scén. Jako příklad mohu uvést první boj o pevnost, korunovace krále, pak návrat Johanky domů, odpuštění otce.....a mohl bych pokračovat dál. Ikdyž je Milla dobrá herečka, tak na tuhle pozici se mi více hodí Leelee, je prostě více sympatičtější. Pro mě ohromný zážitek. A to, že se většina filmu točila u nás, s našimi rekvizitami a v našich ateliérech, jen umocňuje můj celkový dojem. ()

Cassovian 

všechny recenze uživatele

Leelee Sobieski sa ako keby narodila práve na túto rolu. Excellentne po všetkých stránkach. Hádam najvydarenejší film o Johanke, bez zbytočne predimenzovaných scén, ako to bolo v prípade Mily Jovovich. Režisér Duguay si dal záležať i na detailoch. Kostýmy sa vydarili na jedničku, hudba dobre kontrovala s príbehom. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Ani já se neubráním srovnání s Bessonovou Johankou. Asi jsem od tamté očekával to, co jsem od této dostal. Neboli historickou reálnost a ne mysteriózní kecy, historický film a ne psychologický profil trhlé dívčiny, a hlavně jsem nechtěl tak švihlou a hejblavou kameru, jako byla u Bessona a trošku lepší scénář. Tohle byl mnohem lepší film a mnohem skutečnější Johanka, za kterou bych byl ochoten do té války i možná jít (a to říkám jako člověk, který přiznává, že by si raději usekl ukazováček, než by šel do války). Takže se opět jednou ukazuje, že vždycky není lepší potěšení pro ortodoxního lumpa, koukat na vysokorozpočtové spektákly místo na levnější televizní snímky. Rozhodně tedy ne, když je režisérem Duguay. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (11)

  • Štáb měl pro natáčení k dispozici přibližně dvě desítky koní, speciálně vycvičených pro náročné filmové scény. Koně přivezl z Francie jejich cvičitel, který je trénuje speciálně pro film a který s nimi byl po celou dobu natáčení přítomen na place. Další koně byly pro film dovezeny z Itálie, Španělska a další evropských zemí. (Lynette)
  • Pro složité kaskadérské scény byli angažováni vyhlášení kaskadéři z České republiky a Slovenska. (Lynette)
  • Hlavní bitva se točila nedaleko od Mělníka u řeky, kde se postavila kulisa pevnosti La Tourelle a dobývala se. Město za pevností se dodávalo trikem. Stejně se postupovalo v bitevních scénách, kdy se natáčelo asi se čtyřiceti koňmi. Ti jeli v řadách vedle sebe a pak se ve střižně dohromady propojili. Výsledkem je bitva s velkým množstvím koní. (JOhanka.1412)

Reklama

Reklama