Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Obklopuje nás rozporuplný svět násilí a netolerance. V něm žije i Danny Balint (RYAN GOSLING), jehož odpor k zdánlivé pasivitě vlastní židovské komunity zavedl až do řad skinheadského nacistického gangu. Tam si jej povšiml prominentní fašista Curtis Zampf (BILLY ZANE - Titanic). Danny se pod jeho vlivem stává součástí nebezpečného světa amerických nacistických bojůvek a v tajných tréningových táborech se učí nenávidět a zabíjet. U Curtise se však také setkává s Carlou, dívkou se sklonem k sadomasochistickému sexu. Danny s Carlou posouvá hranice svých milostných prožitků, ale díky jejímu zájmu o židovskou víru také znovu poznává svoji vlastní příslušnost. Jeho život je rozpolcen mezi dvě protikladná vyznání a volba kým se stát je těžká. Ta naše není o nic lehčí... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (264)

Freemind 

všechny recenze uživatele

Doposud suverénně nejhorší a nejtrapnější pokus o zfilmování neonacistických hnutí - pokud Vás zajímají taková témata, doporučuji Romper Stomper, anebo (nejlépe!) Kult hákového kříže. Zde na tomto filmu je jediným kladem vynikající Ryan Gosling, vše ostatní je břečka a - ačkoli mne dost bolí to říkat - tupá a neumětelská propaganda. Co můžete čekat od filmu, který začíná scénou útoku skinheada na Žida, který - a teď pozor! - je mladý, plachý, hubený student s velkými brýlemi, shrbenými zádíčky a těkavým pohledem, v ruce velkou knihu, kterou by si mohl číst za jízdy metrem. Kdyby to ovšem končilo jen u klišovitosti, mlčím, protože někdy je třeba použít schémata pro podtržení a větší efekt hlavního poslání. Tohle ale není vše - jde totiž o spojení infantilní tendenčnosti s naprostým filmovým začátečnictvím. Děj se stále převaluje z boku na bok, stále se ve zcela bezvýznamných momentech vracejí nesmyslné opakovačky, postavy se chovají naprosto nelogicky, na plátně se objevuje čím dál tím více rádobyherců, přeskoky v ději jsou natočeny až bolestně amatérsky, korunu všemu nasazuje jedna z nejhorších filmových hudeb, co jsem kdy slyšel. Jediným plusíkem a vydařenou scénou je paradoxně samotná pointa. Cíle byly šlechetné, bohužel ty samy o sobě nestačí na to, aby vznikl alespoň průměrný film. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Člověk může přesvědčit lidi kolem sebe, že je někdo jiný, ale nikdy o tom nepřesvědčí sebe samotného.. Hajlující pravice třímající sedmiramenný svícen, jarmulka s motivem hákového kříže a trochu toho počteníčka z dvou knih v jedné (knižní) vazbě v podobě hebrejského překladu Mein Kampf a Kabaly v němčině. Toť zlehčení ideologické schizofrenie Dannyho Balinta, neonacismu holdujícího Žida, hledajícího identitu uprostřed začarovaného kruhu intolerance, nenávisti, náboženských kořenů a vlastní pochybnosti v učení judaismu. Goslingův výkon nadmíru přesvědčivý, ovšem nízký rozpočet byl v některých momentech až nečekaně vidět a v druhé půli se film, ztrácejíc po kapkách svou animální přitažlivost, ufilozofoval k takřka mučednické smrti, nicméně pro svůj nečernobílý pohled na problematiku antisemitismu si nadprůměrné hodnocení a přinejmenším pozornost bezesporu zaslouží. Jak už říkal K.Branagh v roli Heydricha ve fenomenálním komorním dramatu Konference ve Wannsee, nenávist je neuvěřitelný hnací motor, který leccos dokáže udržet při životě (historka o muži, co nenáviděl svého otce, ale jeho smrt s ním pohnula více, než smrt matky, kterou miloval). A já říkám, že je to jen mrhání časem, neboť jizvy na těle i na duši nakonec stejně ukážou, že mnohem lepší je žít svůj život pomocí šlechetnějších paliv.. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

Židovská víra vs. fašismus…. Těžký příběh založený na antisemitismu. Musím přemýšlet, jestli věřím tomu, co jinak výborný R.Gosling říká a hlavně proč to říká! Nečekejte další American History X. Není to o rozmlácení ksichtu čelem židovi. Je to složitější. Jde tu sílu víry, oddanost k Bohu, židovskou otázku a kulturu. Co z toho je pro vás jednoduché? Pro mne nic! PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *** P.S: Jste-li filozofičtěji založení, klidně si jednu* přidejte. ()

italka63 

všechny recenze uživatele

Opět - nebo vlastně spíše již - skvělý Gosling v zajímavém filmu, který výborně ukazuje, jakým způsobem lze vymýt mozek k tomu, abychom ospravedlnili sami v sobě potřebu páchat násilí na jiných lidech.Tenhle kluk byl kupodivu inteligentní natolik, že dokázal nakonec alespoň na konci zhruba pochopit.Jděte se zeptat nějakého rádoby nácka, co se drsně tváří, co o tom vi.Nic.A já to nesnáším. ()

selviskhed 

všechny recenze uživatele

Židovský chlapec ve škole::"Existuje Midraš, který to podporuje. Můj otec četl knihu Shaloma Spiegela, která říká, že lzák zemřel a byl znovu zrozen." Učitel: "Tenhle Midraš nikdo neuznává". Chlapec:-"Já ano! Já ho uznávám. Ale dobře, řekněme, že Bůh dodal berana. No a co? Jakmile Abrahám zdvihl nůž, bylo to, jako by ho už zabil ve svém srdci. Nikdy na to nemohl zapomenout, stejně jako lzák. Jednu neděli oznámil jeden kněz, že se na faře promítá film "Believer", česky "Svatý boj". No, kdo by se zajímal o film, který se jmenuje "Believer" a promítá se na faře, že? Pak jsem si přečetl oficiální text distributora, v duchu jsem se zasmál, jestli teď církev nastupuje starý KKK styl, představil si jak na projekci na faře dojde jen pár lidí převlečených za strašidla, vduchu se zasmál podruhé a zůstal jsem doma. O to víc mě mrzelo, když jsem zjistil, že takhle nějak měl vypadat film, kvuli kterému Ed Norton tvrdě nabíral hmotu. K té diskuzi tedy - Svatý boj si bez pochyby zaslouží o hvězdu víc než Kult hákového kříže. Mnohem lepší scénář, mnohem lépe napsaná hlavní postava, mnohem přirozenější změna, míň doslovnosti, míň moralizování, mnohem lepší punch line. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (4)

  • Vzhledem k nízkému rozpočtu filmu si štáb nemohl dovolit povolení k natáčení a hodně scén tak muselo být natočeno velmi rychle. (Vlado666)
  • Film je volně založen na skutečném příběhu Dana Burrose, člena Americké nacistické strany a newyorské pobočky United Klans of America. Spáchal sebevraždu poté, co ho reportér New York Times odhalil jako Žida. (Homerking)
  • Ač byl snímek oceněn několika věhlasnými cenami (mimo jiné i Cenou poroty ze Sundance festivalu z ledna 2001), tak měl film, kvůli ratingu R a své kontroverznosti, velké problémy s uvedením do distribuce. V kinech se nakonec objevil pouze v New Yorku a to až v květnu 2002. Již dva měsíce předtím byl odvysílán na placeném filmovém kanále Showtime. (DaViD´82)

Reklama

Reklama