Režie:
Detlev BuckKamera:
Kolja BrandtHudba:
Bert WredeHrají:
David Kross, Jenny Elvers-Elbertzhagen, Georg Friedrich, Oktay Özdemir, Kai Michael Müller, Christian Ulmen, Erhan Emre, Henriette Müller (více)Obsahy(1)
Hrdinou temného příběhu z dnešního Berlína je patnáctiletý Michael Polischka. Když se s jeho půvabnou, leč nevyrovnanou matkou Miriam rozejde bohatý milenec a vyhodí je oba na ulici, uváznou v mizerném bytě na bezútěšném předměstí Neukölln. A ve světě násilí, drog, pouličních gangů, mladistvých zlodějíčků a rváčů je tak snadné dostat se na šikmou plochu. Chlapec s upřímnou tváří, jehož tvrdě šikanují starší spolužáci, sice získá pár nových kamarádů, ale stává se až příliš snadnou kořistí místního podsvětí. Setkání s bossem Hamalem a jeho nohsledem Barutem změní Michaelův život a vystaví ho kruté životní zkoušce. Film vyniká autentickou atmosférou a otevřeným pohledem na sociální problémy těch, kteří propadli společenským sítem a zoufale bojují o přežití. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (90)
Veľmi dobrá sonda do nemeckej spoločnosti a to sa písal ešte len rok 2006. Pekne ukázané, že raz keď sa narodíte do sociálne slabšej vrstvy, ono sa to s vami vezie. A ťažko sa už odpichnúť, to sa skôr pod tlakom okolností stanete kriminálnikom. Dobre je tiež znázornené, ako na uliciach rozhoduje mafia a jej zloženie bolo ešte prekvapujúco ukázané hodnoverne – väčšinu tvoria príslušníci rastúcej etnomenšiny, ktorá vždy spomína nejaký salám a aj ten musí byť halal. Kto vie, či v dnešnej dobe extrémnej hyperkorektnosti by ešte niečo také natočili. Dnes sú zlí len pôvodní obyvatelia a v Nemecku dokonca už na niektorých miestach zakázali vyvesovanie štátnej vlajky, aby to neurážalo city prisťahovalcov... ()
Průměrný film, který bych jako kriminální moc neoznačoval, jde spíš o drama patnáctiletého chlapce,který se v novém prostředí obávané berlénské čtvrti dostane do spárů party výrostků, jejichž vydírání jej dovede k tomu, že se nechá zneužít partou arabských a tureckých překupníků drog. Zajímavá je sonda do jeho vlastní domácnosti, kde matka poté, co opustila manžela, se stává promiskuitní děvkou a na syna nemá moc času... Syrovost filmu je zdůrazněna černobílou kamerou jen občas střiženou v náznacích barvy . ()
V Drsňákovi vidím ne geniální, ale hodně dobrý film, kterému napomáhá hlavně technické zpracování. Autentické záběry, kterých docílili pomocí digitální ruční kamery, a do šediva situovaného zabarvení snímku. Detlev Buck natočil zajímavý film o drogách, který nesledujeme prostřednictvím uživatele drog, ale úplně obyčejného kluka. Nad to se dočkáme řady napínavě pojatých scén, které vás svým realismem donutí ani nemuknout. Upřímně, v Německu bych radši nebydlel :) ()
Čím vyššie lietaš, tím nižšie dopadneš. A gravitácia vie byť v takýchto prípadoch naozaj zákerným nepriateľom. Na podobnú cestu štverajúc sa postupne na vrch hory, ktorú mladý hrdina berie ako hľadaný únik z bezútešnej situácie, do ktorej sa dostáva po príchode do drsného prostredia Berlínskych "králikární", no postupne zisťuje, že toto putovanie je dlhé a ukrýva veľmi veľa nebezpečí, ktoré v sekundách rozhodujú o strmom páde. Naozaj vynikajúci, aktuálnymi problémami dospievajúcej mládeže(a nielen nimi) sa zaoberajúci(aj keď by sa dalo namietať, že to tu bolo naozaj prehnané, ale myslím si, že len v extréme sa dá poodhaliť rúška problému pre široké divácke spektrum) nemecký film, ktorý už u mňa dokázal úplne rozbiť klišé o nemeckej filmovej produkcii(záplava romantických komédií made in Germany, ktoré možno v húfoch nájsť v programoch nemeckých televízií). Ešte nesmiem zabudnúť spomenúť mrazivú hudbu, síce nie dokonalého filmu, ale v procese odtabuizovania tejto témy o to hodnotnejšieho snímku. 4,5* ()
Je to také moc německé, nechápejte to zle, nic proti němcům nemám, ale kdo ten film viděl, určitě chápe co tím myslím. V celém snímku se odráží ta jejich mentalita, klasické dialogy, nehodící se hudba - i když sama je na slušné úrovni, pohyb kamery, střih... Není to až tak špatné, ale jít na Drsňáka do kina, rozhodně bych byl zklamán. Je vidět snaha režiséra o realičnost, přesto však snímek působí uměle. Souhlasím s Damielem, Drsňák má sice momenty, kterými dokáže ohromit, jenže ty ostatní už za moc nestojí. Některé situace opravdu nefungují, ba narušují děj. Stejné je to s postavami, jejich chování je toporné, není cítit skoro žádný vývoj a pokud ano, není plynulý. Samotná dějová linka je sice neoriginální, ale dalo se z ní získat mnohem více, tvůrci hodně tlačí na pilu a snaží se nás dostat do příběhu až příliš rychle, první napadení je tu tak během deseti minut a abych se přiznal, rohodně mě nepřesvědčilo. Hlavní hrdina sice reaguje vcelku logicky, ale chování pachatelů je takové to klasické filmové drama... Herci nejsou přesvědčiví, ale v rámci mezí rozhodně fungují, horší je to pak s režisérem, který rozhodně nemá sitaci zcela pod kontrolou. Dobré fáze střídají ty nudné, až zbytečné... Rozhodně by to chtělo více zapracovat, na všech frontách. ()
Galerie (18)
Photo © The Match Factory
Reklama