Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Válečného veterána z Vietnamu hledá policie. Uprchlík se nakonec schová ve filmovém štábu, kde potřebují kaskadéra, jelikož jim předchozí při nehodě umřel. Zvládne bývalý voják tuto náročnou roli?  Cameron je bývalý voják a skrývá se před policií. Jednoho dne se ocitne u natáčení filmu v mořském letovisku a megalomanický režisér Eli Cross ho přinutí, aby pro něj pracoval jako kaskadér, kvůli nahrazení kaskadéra, který se utopil při natáčení nebezpečného akrobatického kousku. Protože se Cameron potřebuje úkryt, práci přijímá a zamiluje se do herečky Niny Franklin. Poznenáhlu však začne mít obavy, že Eli pro něj zamýšlí stejný konec jako pro jeho předchůdce... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

Jossie 

všechny recenze uživatele

Už od prvního shlédnutí před lety mám tenhle film moc ráda a s překvapením jsem zjistila , že se na tom nic nezměnilo. Zajímavý příběh , šokující a napínavé scény , velmi sympatický Steve Railsback , úžasný Peter O´Toole jako rozporuplná postava šíleného režiséra , jdoucího přes mrtvoly za dokonalým filmem a přesto ten člověk není bezcitný a k tomu všemu velmi dobrá hudba. Ještě pořád se na tenhle film moc ráda vždycky znovu podívám. ()

Stegman 

všechny recenze uživatele

POZOR SPOILER! Mortak tu píše o průhledné metafoře na trauma o Vietnamu. No, já v tom vidím tedy o dost víc - ten motiv o Vietnamu dokonce jen jako vedlejší. To hlavní vidím ve vztahu režisér-štáb. Bezohledný režisér všem způsobuje příkoří a oni si to nechávají líbit. Proč? Protože ho mají za poloboha, který právě vytváří svůj majstrštyk. Jistě, oni to podstupují ve jménu vyššího principu: doufají, že maestrovo dílo zanechá výrau. Ale opravdu cíl světí prostředky? Jsou špatnosti ospravedlnitelné tím, že se díky nim vytvoří výjimečné dílo? A i kdyby dílo nakonec skutečně bylo výjimečné, jak dlouho takové vydrží? Relativizace hodnot byla v prostředí továrny na (")umění(") ukázána ve své plné nahotě. ()

Reklama

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Kdysi dávno jsem to viděl v televizi a čas od času jsem na to myslel, teď konečně jsem to našel znovu. A je to dobrý film:) Peter O'Toole vystihl psychotického režiséra výborně, Steve Railsback v hlavní roli kaskadéra je trošku nepřesvědčivý, ale možná to bylo dabingem. Je fajn, že ten fiktivní film, o kterém to je, vypadá skutečně zajímavě. mortak to popsal přesně. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Zajímavá, ale trochu průhledná metafora Ameriky sedmdesátých let. Cameron ztělesňuje trauma - prohranou válku ve Vietnamu, zatímco Eli je vlastně doktor, který ho léčí psychodramatem.To dostává podobu nerealisticky přehnaného válečného filmu, ve kterém si Cameron znovuprožívá svoje válečné trauma, i když je už jištěný ze všech stran (potápěči ve vodě). Z koktajícího nervního mladíčka utíkajícího před policajty je v závěru sebevědomý chlap tvrdě vyjednávající platové podmínky. Burt, ten před ním, obrazně nepřežil závěrečný skok do nového života, nové narození, a zmizel nevýlečen v propadlišti času. Vynikající nápad, kdy jakoby v reálu režisér točí film, ale ve "skutečnosti" léči traumata herečky a kaskadéra, traumata Ameriky, trochu sráží vše vysvětlující divadelně podané dialogy (vytrhnout stránku - přepsat scénář - utéci od léčby). Přesto film dokonale předjímá reganovský lék na Vietnam - superbijce Ramba ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Podivný, ale dobrý film, kterému nedělá problém vmžiku odskočit od bláznivé grotesky (ta honička na střechách hotelu je fantastická) k naoko tuctové romantice, odtud přes lehce krimi část zpět ke grotesce, pak zase k psychologickému thrilleru... A tak dále. Peter O'Toole podal opět skvělý výkon, člověk ho musí obdivovat i ve chvílích, kdy nic nedělá, jen se nechává vozit jeřábem a nadává, (pro mě) neznámý režisér a stejně tak autor hudby překvapili. Možná to všechno ale mohlo být o trochu kratší. ()

Galerie (27)

Reklama

Reklama