Reklama

Reklama

Konzumní děti aneb Komercionalizace dětství

  • USA Consuming Kids: The Commercialization of Childhood

Film Consuming Kids (Deti konzumu) vrhá zúfalo potrebné svetlo do praktík neúprosnej multimiliardovej marketingovej mašinérie, ktorá teraz predáva deťom a ich rodičom všetko. Od nezdravého jedla a násilných video hier až po falošné vzdelávacie produkty a autá. (oficiální text distributora)

Recenze (78)

René.girl 

všechny recenze uživatele

"It's about people wanting to convince our children that life is about buying, life is about getting. There's nothing wrong with having nice things, But don't mistake that for happiness and satisfaction." Šokující a tak pravdivé. Jako dítě/teenager jsem milovala všechno americké a hlavně USA samotnou - teď už aspoň vím proč. 98% ()

filmharmony 

všechny recenze uživatele

...jak můžeme tvořit lepší svět pro všechny, když ze všech nových lidiček uděláme robotické konzumenty? ...nad tímto faktem zůstává rozum stát... a narůstá vztek... když slyším mluvit zástupce marketingových společností, jak melou všichni jedno a to samé (a to proto aby neztratili práci - jak by potom mohly svým robotickým potomkům kupovat to, co sami prodávají formou vědecké manipulace?), je mi opravdu smutno... co za šílenství jsme stvořili? cool děti versus hladem umírající děti... rodiče jsou bezmocní... ano, protože musí vydělávat... ze života se staly koňské dostihy bez ohledu na to, že málokdo chce dostihovým koněm být a natož ještě vyhrávat... nemáme čas, svobodu, přirozenost... produkujeme a vychováváme otroky konzumu,kteří pro vlastní uspokojení drancují zem, zabíjejí zvířata pro své žaludky i potěšení a pak se zabíjejí navzájem, protože se nudí nebo potřebují přetloukat vlastní hrůzný vnitřní svět čímkoli, co je k mání... čistokrevný horror... ale my se usmíváme, tvrdíme, že se máme fajn a že jsme v pohodě... a co se stane, když na celém světě vypne elektrika? hádám, že většina konzumních zemí spáchá sebevraždu, zatímco ti, kterými opovrhujeme nebo je litujeme, protože nic nemají, budou žít dál a určitě si poradí... ať žije Nový světový pořádek... ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Vynikajici tema v sotva prumernem dokumentu, s nim si filmovi tvurci moc prace nedali. Verim, ze v Americe je reklama jeste agresivnejsi nez u nas, vzit si za obeti deti..., to uz by se melo zakazat podobne jako reklamy na cigarety. Nekdy s obavou hledim do budoucnosti, co z dnesnich deti vyroste, kdyz uz od narozeni jim kdosi diktuje priority a jakysi zivotni styl plny konzumu, prebytku, utraceni a zadluzovani se. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Osobně si myslím, že rétorika tohoto dokumentu je opravdu odlišná od "emancipovaných mamin brojících proti každému novému GTA (ehm, je snad GTA hra pro malé děti?)", protože svou argumentaci nestaví na vlastních, silně zkreslených představách, ale většinu času prostě popisuje, jakými prostředky a s jakými záměry se snaží všemožní marketéři působit na děti a přirozeně předkládají i určité obavy, jaký to na ně může mít vliv v sociální oblasti. Ano, podobné principy se v reklamně užívají i na jiné cílové skupiny, ale v dokumentu je přímo vysvětleno, proč jeho tvůrci považují některé druhy marketingových komunikací cílených na děti za neetické. On je totiž opravdu rozdíl v tom, do jaké míry ovlivňuje reklama smýšlení dospělého člověka s utvořeným hodnotovým žebříčkem a určitými sociálními návyky a do jaké míry se tak děje u dítětě, které si tyto hodnoty a návyky teprve utváří. Snímek se bohužel nevyhnul klasickým odvolávkám na zkušenosti nejmenovaných osob ("znám spoustu lidí, kteří ....") a jiným logickým klamům, ale jde jen o jednotlivé výroky, jejichž nepřijetí argumentační základnu nijak nenarušuje. Tedy není důvod Consuming Kids okamžitě zavrhovat jako výplod konzervativních páprdů a nezkoušt se zamyslet nad tím, jestli opravdu není načase začít bít na poplach. ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Konzumná, komerčná, kapitalistická spoločnosť a jej deti. Chce to riadnu dávku úsilia od rodičov, aby sa v prvom rade oni sami tak nesprávali a v druhom rade tomu uchránili svoje deti. Nie je nič zlé na tom, chcieť žiť v materiálnom zabezpečení, ale každý by mal vedieť, kde sú hranice, čo naozaj potrebuje, čo sú hlúposti, čo je zdravé a čo nie. V tejto spoločnosti máme sami tú moc ovplyvniť, čo nám budú výrobcovia a marketingoví pracovníci ponúkať a ako, ak sa postavíme k tomuto šialenstvu negatívne, budú sa musieť aj oni zmeniť k normálu. Spracovanie mi prišlo normálne, lebo malo poukázať na to, čo sa deje, názory všetkých strán sú známe, preto tu neboli treba. Toto malo iba poukázať na dôsledky a prinútiť samotných obchodníkov a rodičov zamyslieť sa. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama