Záhadný agent CIA odhalí tajemství, která by mohla agenturu úplně zničit. Bývalý kolega, co nejspíš zešílel, pak vypíše odměnu na jeho hlavu a nahání ho po celém světě. (Netflix)

Recenze (723)

Nin

Prostoduchá akčňárna... ale skvělá prostoduchá akčňárna. Je to jako koukat na nějaký starý akční film, ještě třeba s Arnoldem, Stallonem nebo Brucem Willisem, akorát je to v něčem modernější, ale ne ve věcech, které by měly někomu vadit. Hlavní hrdina, nezničitelný agent a superman Gosling se spoléhá na své velké charisma a sem tam prohodí nějakou drsňáckou hlášku. Ale nejlepší na filmu je bezpochyby Chris Evans, jehož sadistický magor je velmi zábavný a opět je to trochu závan minulosti v tom nejlepším možném smyslu. Tenhle film se rozhodně nebere vážně, takže bitky "normálních" lidí, kteří nemají superschopnosti, ale nerealisticky spolu přesto bojují trochu jako nadlidi, nepůsobí hloupě, ale stylově. Grey Man je svižný a nabízí skvělou akci. Rozhodně další trefa do černého od bratrů Russoových. Vyšší hodnocení nedám jen proto, že to přeci jen nenabízí nic moc extra navíc. Už jsme tohle všechno viděli jinde, teď to máme jen s jinou sympatickou partou a v jiných kulisách. (8/10) ()

dO_od

// Jedno z nejhorších "áčkových" béček, co jsem kdy viděl, a za ten střih akční sekvence v Praze by se měl někdo hodně, hodně stydět. Nejhorší je, že to ani nevypadá jak film od Russoovců, protože všechny jejich marveloský kousky i Cherry byly daleko stylovější a líp natočený záležitosti s vlastními ksichtem, kdežto tohle je jen tupá prázdná skořápka. Fascinující, jak se dá spláchnout 200 mega do kanálu. 4/10 ()

Davies182

Nečekal jsem to, ale vlastně mě to bavilo, a to překvapivě jakože hodně. Oproti knize několik akčních scén, na které jsem byl zvědavý, chybí, anebo je dost pozměněných, a ústřední zápletka je taktéž pouhým odvarem původní myšlenky, ale budiž. Akce v Praze vypadá fantasticky, líbila se mi strohá choreografie bitek, a i ty peníze na tom nakonec šly vidět, a ne že ne. Gosling hraje něco mezi hrdinou z Drive a patlalem z Nice Guys, a rozhodně mi jeho borec přišel sympatičtější než jeho papírové přisprostlé alter-ego. Takže dvojku se stejným týmem klidně! [Netflix] ()

TedGeorge

Nevadí mi, že je The Gray Man zoufale neoriginální a scénář je přehlídkou klišé a logických lapsů. Stejně tak mě nijak nepohoršuje, že Netflix vyhodil za víkendovou výplň na streamu 200 mega. Je mi však trochu smutno z toho, že si všichni zúčastnění prostě přišli pro velikánskou výplatní pásku a akčňák natočili bez jakékoliv vášně a srdíčka. Jasně, Praha je výborná a akční sekvence z hlavního města vás pobaví. Ani během ní sem však neměl pocit, že by Russoovi nějak riskovali a chtěli být alespoň u Vltavy výjimeční. Co postavy? Předobrazy jako Wick, Hunt, Bourne nebo dokonce Bond měli a mají svůj ksicht, ale Šestka v podání Goslinga je podivná kombinace všech zmíněných, okořeněná špetkou humoru à la klidnější Ryan Reynolds. Zbytek, v čele s neomaleným Evansem a znovu sympatickou Anou de Armas, neurazí, ale ani nenadchne. Což vlastně platí o celém filmu. ()

Shakers

Marvel skupinka (réžia, scenár, hudba, herci) dostala neuveriteľných $200miliónov, aby natočila naháňačku, ktorá sa ťahá cez niekoľko krajín. Priznám sa, že som čakal od príbehu niečo na štýl Jasona Bournea, Ethana Hunta, či Jamesa Bonda, no žiadny premyslení príbeh sa nekoná a dostali sme len perfektne natočenú akciu, ktorej je tu toľko, že chápem kam tie prachy zmizli. Mám rád akčné filmy, takýchto tu bola už hromada, no nie za také prachy. Dobre sa na to pozerá, moc to nenudí, akciu strieda zaujímavý výber lokácií, či konflikt dvoch profi zabijakov. Herci sú trefne obsadení a výborne sedia vo svojich rolách. Ryan Gosling a jeho podanie vyzerá ako keby stále hral vo filme Drive, čo mi trošku prišlo divné, ale zvykol som si na moc nehovoriaceho zabijaka. Za to Chris Evans ten sa odviazal, odložil štít a vymenil ho za Adolfové fúzy. Ana de Armas a Billy Bob Thornton sú tiež dobrí, hlavne Anna ukázala, že vie aj akčné filmy. Finále kde si to rozdal Evans proti Goslingovi je tiež celkom oku lahodiace, tak ako celý film, keďže rozmýšľať pri tomto moc nemusíte, je fajn, že je aspoň na čo pozerať. Ja som sa bavil a kludne by som si dal aj dvojku, pod podmienkou, že vymyslia niečo originálnejšie. 75% - 4* ()

Zajímavosti (27)

• Ve scéně na Náměstí Republiky se ničí sloupy u Unicredit Bank. Po střihu je to „Bankovní dům“ a trosky pak zase odpovídají Unicredit Bank. (gougy)
  • Fitzroy (Billy Bob Thornton) ve filmu prohlásí, že Praha má 3 miliony obyvatel. Praha ale měla v době natáčení pouze kolem 1,3 milionu obyvatel. V celé metropolitní oblasti Prahy pak žilo kolem 2 milionů obyvatel. Tvrzení je tedy silně nepřesné. (tom.nosek)
  • Ve filmu se objeví noční scéna v Bangkoku. Tato scéna byla především z logistických důvodů natáčena také v Praze, v areálu kancelářských budov v Karlíně. Z podobných důvodů se na Hlavním nádraží v Praze natáčela scéna dějově zasazená do Vídně. (danielsekyra)