Reklama

Reklama

Český žurnál - Série 2 (2014) (série)


Dělníci bulváru (S02E01)

(epizoda)
  • angličtina Tabloid Workers (festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Dokumentární film Víta Klusáka Dělníci bulváru proniká do světa českých celebrit a novinářů. Při práci sleduje především žurnalisty, kteří tyto celebrity vyrábějí i nesnášejí současně. Výsledkem je filmová reflexe, která záměrně není plakátovým odsudkem mediálního světa pomluv, intrik, nevěr a nemocí slavných, ale pozorovatelskou sondou tragikomického fenoménu, který jako jeden z posledních veřejně sdílených zájmů propojuje českou společnost napříč. „Píšu jen to, co moje čtenáře zajímá. A lidi chtěj jen to, co je zabalený mezi kozy a fotbal. Jsem dělník bulváru a jsem jeden z nejlepších," říká Pavel Novotný, šéfredaktor druhého nejčtenějšího bulvárního serveru v Čechách a jeden z protagonistů Klusákova dokumentu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (301)

Nathalie 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tablo tabloidu. Je příznačné- a absurdní, když se tvůrce a objekt jeho zájmu chytnou do stejné pasti. Na publikum zbude jen prázdnota a povrchnost. A vůbec nezáleží na tom, zda se dívá liberál, marxista nebo konzervativec, založením skeptik, nebo těšitel. Stačí, aby byl kritickým divákem s otevřenýma očima a myslí, který není líný samostatně přemýšlet, dívat se pod masky a pod pózy, ptát se, proč. Tedy přesně to, čím Klusák není. 50% ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

V Dělnících bulváru neexistují měřítka ani kontext událostí (jakou akci na začátku sledujeme, kolik na ní bylo lidí, čeho se přesně týkala), je to jen sestříhaný klip. Jako manipulativní hříčka v podstatě ok, Klusák na to má talent. Jako dokument tvářící se, že reflektuje realitu, samozřejmě k ničemu. Něco nového to řekne jen někomu, kdo o bulváru vůbec nic netuší, jinak je to v podstatě jen čiré naplnění voyeuristických choutek diváků, stejně jako bulvár sám a stejně jako Klusákova tvorba. Na rozdíl od Smetany a starších, kde to bylo diskutabilní, tady už není opravdu žádný vnitřek a výpovědní hodnota, jen přežvýkání statutu quo na nejpovrchnější a nejefektivnější úrovni. Většina lidí má přesně takovouhle představu a tenhle dokument jim tu představu zábavnou formou potvrdí, aby dokumentarista i divák mohli být spolu chytří a lepší než ti, o kterých film vypovídá. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Jaký otec, taková mrdka aneb selátko neodkvičelo daleko od chléva. Papá, bulvární rádobybavič slaboduchých smíšků, egoista a nebetyčně trapný kokot, synátor, bulvární rádobyinformátor slaboduchých čtenářů, kokainista a prvotřídní huhňavý debil. Jo, degeny se holt nezapřou a kdo má jiný názor, ať mi vylíže Primu s Novou. Myslím však, že co se týká tohoto škváru, jste všichni kapku vedle. Pavča totiž ve své redakci, obklopen kohortou šeredných, hloupých a obdivně kvokajících pipek, vymyslel na svůj ubohý kvokcient překvapivě ďábelský plán! Zdánlivě negativní píár je pro tupou hyenu taky propagace, Klusák tedy poslušně naklusal a náš mrchožrout si jen veřejně a sebestředně načechral peří na milníku s nápisem Tijuana, přičemž do veřejnoprávní televize vyzvracel své patonázory, o nichž je neochvějně přesvědčen, že jsou kůl. Tvrdí mu to přeci denně celý hřad. Vsadím se, že teď leží vepřově rozvalen doma na sedačce a slastně si sahá pod své nechutné panděro, protože udělal z ČT bulvární médium. Tomu bezradně přihlíží evidentně nešťastně vdaná paní Novotná mladší, u níž je s podivem, že to hloupé bezskrupulózní prase ještě v noci nezadusila polštářem a nezkásla Super.cz za práva na exkluzivní fotografie. Ale co. I celebrity bulvár milují a tento dokument to jasně dokazuje. Nechat se totiž dobrovolně fotit vymaštěnou, rádobyexcentrickou pičou a Pavlovou pravou rukou, která už dávno měla místo na Plese v opeře létat nad kukaččím hnízdem, za tím bude něco víc, než jen absence zdravého, selského pudu sebezáchovy. ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tady se to ve mně pere. Kdybych měl hodnotit jen Novotného, šel bych vysoko. Je otevřenej, přímočarej, nemaže se naprosto s ničím. Upřímně si myslím,že v tom tedy v jeho případě není žádná touha po zpovědi, ale že vnímá zájem zvenčí jako další šanci pracovat se svým self-promo. A že jen málokdo s ním pracuje tak chytře, jako on... Co je slabina dokumentu, je dokumentarista. Klusák v zásadě celý život točí za peníze přihrané z kvazi-státních peněz (ČT) a je asi chyba, že nad ním nikdy nebyl opravdový náročný producent. Klusákova metoda je svoje vlastní závěry nějak manipulativně do toho dokumentu narvat (viz ten paskvil o té obraně zbraní v Severních Čechách, ze kterých se snažil udělat rasovou vraždu). Potíž je, že tady se s ním nikdo zvenčí kromě pár exotů (Macura) nebavil, takže v 90 % točil Novotného, který si s tím v zásadě dělal, co chtěl. Škoda, že to netočil někdo kvalitnější a talentovaný, mohlo to být mnohem zajímavější. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Díky reakci svého okolí se rozhodla Kateřina Kristelová na sociální síti Facebook komentovat scénu s Pavlem Novotným. Zkráceně se vyjádřila v tom smyslu, že o kameře samozřejmě dobře věděla, k odvysílání svých záběrů dala svolení a že šlo jenom o hru, která jí živí, ale není ji možné brát vážně. (Olík)

Reklama

Reklama