Režie:
Mimi LederScénář:
Leslie DixonKamera:
Oliver StapletonHudba:
Thomas NewmanHrají:
Kevin Spacey, Helen Hunt, Haley Joel Osment, Jay Mohr, James Caviezel, Jon Bon Jovi, Angie Dickinson, David Ramsey, Colleen Flynn, Marc Donato (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Novinář Chris Chandler přijde v Los Angeles o auto, které nutně potřebuje. Nečekaně mu pomůže neznámý muž, který mu daruje svůj luxusní vůz. Překvapený Chris později dárce, právníka Thorsena, vyhledá, a ten mu vypráví, jak byl před časem v nemocnici s dcerkou, která dostala astmatický záchvat. Lékaři si jich nevšímali, dokud je k tomu se zbraní v ruce nedonutil mladý raněný černoch, kterého nikdy dřív neviděl. Chris se rozhodne vypátrat o podivném řetězu dobrých skutků víc. Dostane se tak na stopu jedenáctiletého Trevora McKinneye, který žije na chudinském předměstí Las Vegas s matkou, alkoholičkou Arlene. Před čtyřmi měsíci dostala jeho třída od nového učitele Eugena Simoneta neobvyklý úkol. Vymyslet způsob, jak zlepšit svět kolem sebe, a pokusit se ho realizovat. Trevor přišel s nápadem, že pomůže třem neznámým lidem, a každý z nich místo aby mu pomoc oplácel, ji pak poskytne dalším třem. V rámci projektu přivedl domů bezdomovce Jerryho, dal mu najíst, nechal přespat v garáži a poskytl mu trochu peněz. Druhý, kterému se Trevor rozhodl pomoci, byl sám učitel, poznamenaný v obličeji popáleninami. Pokusil se dát ho dohromady se svou matkou, kterou se tak současně snažil ochránit před svým hrubiánským otcem Rickim. Později však nedokázal zabránit týrání spolužáka Adama trojicí rváčů a smutně konstatoval, že ani v případě Jerryho a učitele se mu snaha nevydařila. Netušil, že se jeho nápad šíří jako nenápadná lavina celou zemí. Ne všechny pohádky však mají dobrý konec. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (437)
Soundtrack Thomas Newman: 1. Possibility ,2. Car Trouble ,3. Washer Vodka ,4. Cereal Bum ,5. Come Out Jerry ,6. Fixture Vodka ,7. Rat Bastard ,8. One Kiss ,9. Tardiness ,10. In Recovery ,11. Jaguar ,12. Dumpster ,13. Sleepover ,14. Cosmic Aristotle ,15. Euphemism ,16. Homeless ,17. Pay It Forward ,18. Night And Day And Night ,19. Asthma ,20. Powers Of Three ,21. Desert Drive ,22. Wasted Air ,23. The Bad Thing ,24. Gasoline ,25. Velocity Organ ,26. I Forgive You ,27. Calling All Angels - Jane Siberry ()
Trojice Spacey, Hunt a Osment dokázala dát dohromady nejlepší "herecký výkon" posledních deseti let. Osment však nad oběma dospělými spoluhráči ční o nemalý kousek a hraje opravdu ještě lépe než v duchařině roku 1999. Mohla z něj být obrovská herecká naděje Hollywoodu, kde je však teď ví jen on a diváci laciných a odfláknutých Disneyovek, které s Disney krom 2D nemají nic společného. Spacey a Hunt zase hrají tak přesvědčivě, že Spaceymu byste uvěřili i uhoření a zmrtvýchvstání, Helen naopak to, že by dokázala k smrti uchlastat i vola. Jsou to právě herecké výkony tří hlavních představitelů (a dvou přicmrndávačů s tvářemi Ježíše Jamese Caviezela a pop rockového zpěváka Jon Bon Joviho), které zvedají film z hvězdičkového průměru. Nebýt jich, asi by film i díky přeslazenému konci Spielberg hadra nedosáhnul ani na ty tři ***. ()
V originálnom znení je to veľmi pekný film. Preklad - dabing v češtine (respektíve v slovenčine) je však žiaľ zavádzajúci, a to z jediného dôvodu: v originálnom jazyku sú rodičia hlavného hrdinu predstavovaní ako druh a družka, kým v preklade z nepochopiteľných príčin ako manželia, čo pre tých, ktorí zastávajú nerozlučiteľnosť manželstva je veľký rozdiel - v prvom prípade má manželstvo medzi matkou a učiteľom zelenú, v druhom červenú. ()
Někdy neuškodí se zamyslet nad skutečnými hodnotami a nelpět jen na malichernostech, ve kterých se tak rádi babráme. Lidskost nám začíná unikat a to je chyba. Musíme i dávat nejen brát. Nemusíte mít nutně miliony a jachtu u moře, aby jste někomu pomohli. Obyčejný domácí úkol přišel s neobyčejným řešením problémů mezi lidmi. ()
Scenáristka Linda Aronsonová na pár riadkov vo svojej knihe Snenár pre 21. storočie vysvetľuje, prečo tento film nefunguje tak, akoby mohol. Nebudem ju parafrázovať, len dodám, že tu nefunguje toho viac. Zvraty a minulosť postáv pôsobia vykonštruovane, ako sa hovorí šuští to papierom. Záverečná slzopudná scéna by mohla byť dokonalá, ak by bola pripravená a zvrat, ktorý jej predchádza, nebol nepripravený a myslím si že aj nezmyselný. Film sa trochu vlečie, ale čo je najhoršie, námet je dokonalý a výsledok iba priemerný. Scenárista ale z neho nevyťažil skoro nič a doslova ho zabil, pretože ak by sa tento nápad rozpracoval poriadne, mohlo sa jednať o doják (v tom najlepšom zmysle slova) desaťročia. ()
Reklama