Santa je na tom špatně a musí vyrábět náhradní díly pro armádu. Dvanáctiletý pomstychtivý darebák si na něj objedná nájemného vraha. (Netflix)

Recenze (133)

SOLOM.

Docela jsem se na tento film i těšil. Mel Gibson jako Santa proti nájemnému zabijákovi? Námět vypadal sice netradičně, ale slibně. Inu proč se nepodívat na Vánoce tak trochu jinak. Bohužel celkové zpracování bylo dost slabé, místy neskutečně nudné. Tedy až na pár světlejších okamžiků a závěrečné přestřelky, která sebou přinesla i několik mrtvých. Vidět Santu s bouchačkou, nebo řídit auto bylo zajímavé. Jak vidno tak už i Santa podlehl multikulti obohacení…Toho malého spratka bych taky pořádně seřezal, zmrda jednoho…Je škoda, že z toho tvůrci nevytěžili o něco víc a nabídli nám jen podprůměrnou podívanou…40% ()

oveckaoa

Tak, že malý spratek dostane na Vánoce uhlí nasere se a najme si na Santu vraha, který pro změnu dostal na Vánoce angličák ačkoliv chtěl, aby mu Santa nadělil nové rodiče co by ho nemlátily (WTF). A teď to přijde ten vrah zjistí hned Santovu adresu a jeho jméno i to čím jezdí jak to nevím a film to ani nevysvětlí a přijde si pro něj. Santu mezitím hlídá americká armáda (zmohly se zhruba jen na 10 vojáčků) , která chce po jeho elfech , aby vyráběly pro americké letadla jakési součástky za odměnu mu dá ochranu a peníze. Nemají tam ani kamery a ani žádné zabezpečení a mimochodem Santovu manželku hraje černoška asi pomýšlejí na nějaké ocenění (nově získají ocenění pouze filmy ve kterých bude hrát černoch nebo černoška). Rovnou přeskočte 80 minut a pusťte si posledních 20 co za něco stojí a za to dostanou ty 2 hvězdy. Humor 0 Napětí 0 Akce 40 Herecké Výkony 0 Gore 0 ()

Trixinka

Ale jo, proč by vlastně nemohl být americký symbol vánoc Santa Claus vylíčen jako trochu nerudný stařík s finančními problémy :) Když k tomu přidáte milující a chápavou manželku, partu pomocníků v dílně a malého šmejda, který na Santu pošle nájemného vraha, máte na zhruba hodinku a půl o nenáročnou zábavu postaráno. Jen mi nějak mozek nebral fakt, že i přes utržená zranění se dokázal Santa i jeho žena dostat k tomu malýmu šmejdovi (asi kouzla, fajn, ale proč se mu pak "zázračně" neuzdravilo i to oko). ()

tron

Vôbec sa mi do toho nechcelo ísť, ale nakoniec som sa celkom (svojím spôsobom) bavil, pretože úroveň faktoru WTF je fakt značne vysoká. Najlepšie je o Fatmanovi nič nevedieť a proste sa len nechať unášať nepredvídateľným (hoci občas nudným a rušivo čudným) dejom. Zvláštne je už žánrové zaradenie. Chvíľu je to drsná vianočná cynická horká komédia, následne dráma zamýšľajúca sa nad tým, aký je dnešný svet (a deti) zlý, potom je to fraška (únos kvôli prvému miestu v súťaži) a občas (ale naozaj iba občas) sa to snaží o kombináciu akčného filmu s trilerom. Divne pôsobí už to, že 99% vrážd nevidíme a keď si na tento vymäknutý prístup zvykneme, nastane finále, ktoré je vcelku drsné (tým pádom sa nehodí k predchádzajúcemu štýlu). Absolútne som nerozumel, v akom svete sa dej odohráva. Predpokladám, že šlo o umelecký zámer, ale i tak to bolo šialené. Zjavne je to normálny a reálny svet, v ktorom ale existuje Santa Claus z mäsa a kostí (!). Avšak z toho, ako vykonáva svoju prácu, nevidíme ani sekundu (a nedozvieme sa, prečo má arzenál á la Rambo). Čo robia elfovia celý rok? Balia darčeky? Alebo ich vyrábajú? Ak dieťa dostane LEGO, znamená to, že ho elfom dovezie kamión, ktorý vyexpedovala firma LEGO a oni ho len zabalia a rozpošlú, alebo toto LEGO vyrábajú? Ak vyrábajú, neporušujú tým autorské práva firmy LEGO? Rodičia tým pádom deťom žiadne darčeky nekupujú? Ak vo februári vyrobia elfovia darček pre dieťa a v októbri spácha niečo fakt fest hnusné a odsúdeniahodné, za čo si zaslúži uhlie a nie darček, čo urobia s už vyrobeným darčekom? Bizarný je Walton Goggins (Predátori), ktorý sa síce fakt snaží, ale v praxi ešte viac komplikuje celkovú neprehľadnosť, keďže hrá relatívne hlavnú rolu, ale zápornú, takže film vlastne de facto disponuje dvoma ústrednými postavami. ()

hodně zvláštní žánrový mišmaš.který nejvíc trpí tím,že nejspíš vůbec neví čím by chtěl být.Drsný akčňák to není,velké drama taky ne,ani thriller a už vůbec ne komedie.Z každého je tady troška a ani jedno z toho nefunguje pořádně.Přitom ten nápad,že Santa je celkem obyčejný chlápek,který dělá pro vládu,ale nemá ani na elektriku a po krku mu jdoucí nájemný zabiják - kterého si navíc najal rozmazlený nesympatický spratek protože dostal k vánocům uhlí - je dobrý a má velký potenciál jít buď cestou parodie,nebo již zmíněné drsné akce.Škoda,že toho tvůrci nedokázali využít...60% ()

• Přibližně na 55. minutě filmu vystupuje nájemný vrah (Walton Goggins) ze sámošky, která nese jméno obou režisérů: „Nelmsova sámoška“. (kowalski)
  • Na stuze Christin (Ellison Grier Butler) z vědeckého veletrhu je napsáno „1. místo“ a na Billyho stuhách z předchozích let je napsáno „Best of Show“. Když Billy (Chance Hurstfield) později obdrží stuhu letošního vítěze, je na ní napsáno „Best of Show“, nikoliv „1. místo“, které měla Christine. (Untentrauer)
  • Filmovalo sa v januári a februári 2020 v kanadskej provincii Ontario a americkom štáte Vermont. (MikaelSVK)