Poslední recenze (2 571)
Kaňka do pohádky (1981)
Podobně depresivní jako starší Kočičí princ (rodinné poměry hlavní postavy jsou přinejmenším zarážející - nouzí sice podle všeho netrpí, ale Vendulku jako jediné dítě ze všech nikdo nevyzvedne ze školy, nepřítomný otec dceru komanduje z pokynů na magnetofonové nahrávce, a když se obě děti záhadně ztratí, lhostejný otec uklidňuje matku, že se určitě do 10 minut objeví, a to vše se odehrává v kulisách pražského panelákova, vůči němuž je do kontrastu postaven idylizovaný svět Ladových časů), který však měl alespoň náznak nějakého příběhu a směřovalo to odněkud někam, kdežto Kaňka do pohádky je tou - takřka dadaistickou - bezdějovostí, mluvícími zvířaty a jednoduchými popěvky k uzoufání nudná a až infantilně hloupoučká - snad že to bylo natočené vyloženě pro malé děti, nevím, ale vydržet to do konce se rovnalo čistému utrpení. Z dnešního pohledu zde zaujme jen mladičká okouzlující Milena Steinmasslová coby Vendulčina filmová matka (obě herečky dělí věkový rozdíl pouhých 17 let) a úvodní scéna natočená před - dnes již bohužel neexistující - budovou Transgasu (který je zde nepochopitelně vydáván za základní školu), jakož i několik záběrů ze stanice metra Chodov, tehdy zvané Budovatelů.
Disco (2019)
Ten typ evropského filmového artu, který mě dokonale míjí. Fakt jsem tomu chtěl dát šanci a herečka v hlavní roli je skutečně výborná, ale co je to platné, když to na mě celé působilo jako pospojovaná skládačka veskrze náhodných záběrů, jejichž pořadí by šlo prakticky libovolně měnit, a na výsledku by se to nijak neprojevilo (stejně jako by z toho šlo libovolnou scénu vypustit či přidat se stejným nulovým efektem na výsledný dojem - takto koncipovaný film mohl mít prakticky libovolnou stopáž). Cítil jsem z toho jen fascinaci bizarními světy disco tance a náboženského fanatismu, což mi na celovečerní film přece jen přišlo trochu málo, a osobně jsem to shledal tak nesnesitelně nudné, že by to uspalo i mrtvého, a celé to nakonec nepochopitelně ústí v nejednoznačný finální záběr, který považuji za facku a výsměch divákovi za to, že to utrpení vydržel do konce (jako každý otevřený konec). Tematicky trochu podobné Tiché doteky jsou úplně někde jinde.
Svatební noc (1970) (TV film)
Tohle mě bohužel totálně minulo, dokonalému obsazení a kameře navzdory. Děj mi přišel nesnesitelně nudný, a vlastně i nesrozumitelný, protože jsem veskrze nepochopil motivaci postav a jejich chování a celé to šlo mimo mě a působilo to na mě jako takový pokus o filmový dozvuk nové vlny, ale např. na práci s trapností takového Formana to nemá ani omylem.