Diskuze

Pro zapojení do diskuze musíš být registrovaným uživatelem a nejdříve se přihlásit do svého ČSFD.cz účtu. Registraci i přihlášení najdeš vpravo nahoře v menu "Uživatelská zóna". Pokuď ještě nemáš na ČSFD.cz ohodnocených alespoň 200 filmů, bude ti pro začátek zpřístupněno pouze diskuzní fórum "Začátečníci", do zbylých diskuzních fór dostaneš přístup, jakmile ohodnotíš 200 filmů.

Soundtracky

Soundtracky jsou jednou z kmenových diskuzí na csfd, nenechme si ji proto zaplácat odkazy na youtube bez zjevného důvodu! Pokud z jakýchkoliv důvodů odkazujete, napište alespoň na co a proč.

Buďme rádi za jakýkoliv příspěvek netýkající se současného soundtrackového mainstreamu.

 

Správce diskuze:

Rover
<< novější 324 323 322 321 243 163 82 1
    • 28.3.2017  23:57
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Úplně náhodná trefa z jednoho DDR filmu. Ubrat trochu na tempu a jez toho dokonalá Bondovka https://www.youtube.com/watch?v=KcOj5QOJU6I. Myslím snad i, že to má harmonii trochu podobnou refrénu z Casina Royal.

    • 23.3.2017  13:35
    POruchaMOzku
    (hodnocení, komentáře)
    • 19.3.2017  23:03

    Příspěvek byl smazán administrátorem.

    • 19.3.2017  20:27

    Příspěvek byl smazán administrátorem.

    • 18.3.2017  22:51
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    KRAN6: Zní to jako něco od Lišky z šesesátých let.

    • 18.3.2017  22:47
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Dadel: Tak aby se na jubilejní Prodanou nevěstu mohli sjet vlaky z celé republiky, hrálo se 'sté' představení taky asi dvacetkrát. Třeba se konečně stavím, když už to ti muzikanti uměj.

    • 17.3.2017  21:29

    Příspěvek byl smazán administrátorem.

    • 16.3.2017  23:30
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    Dadel: ježiš to jako fakt? Už se to trochu přehání :-) Ale jako je to logický, hraje to český orchestr a kšeft je to dobrej, ceny byly vždycky extrémně vysoký a přišel plný dům.

     

    Mám pocit, že první poslední koncert byl asi před pěti koncerty

    • 16.3.2017  17:58
    KRAN6
    (hodnocení, komentáře)

    Ahoj, nevite nahodou nekdo v jakem filmu byly uvodni tony techto dvou songu? Myslim, ze jsem to nekde slysel, ale uz nevim kde:

    https://www.youtube.com/watch?v=_9YLhwuiq9Y

    https://www.youtube.com/watch?v=xDwb1X7SaQY

    na příspěvěk reagoval berg.12
    • 16.3.2017  08:37
    Dadel
    (hodnocení, komentáře)
    na příspěvěk reagoval Dan9K , berg.12
    • 14.3.2017  15:04
    LaserGun
    (hodnocení, komentáře)

    John Williams má rád kvalitné čítanie http://s3.postimg.org/hkijym6mr/Kinky_Johnny.jpg

    • 12.3.2017  17:20
    Sweat55
    (hodnocení, komentáře)

    Kdo by to byl řekl že MCU a DC nakonec všem vytřou zrak Foxové. Ať už se bavíme o skvělém filmu, nebo ještě lepším OST

    • 12.3.2017  07:57
    BardDeLune
    (hodnocení, komentáře)

    Sykii: Bude to někde na soundtracku ke hře Offworld Trading Company 

    • 3.3.2017  22:01
    e-arthworm
    (hodnocení, komentáře)

    Echelon1: Díl o rodu Czernínů : https://www.youtube.com/watch?v=v-z64LENjws - zmíněná skladba začíná např. v čase 3:37.

    • 2.3.2017  23:56
    Echelon1
    (hodnocení, komentáře)

    e-arthworm: Link by nebol? Možno je to nejaká trailerová skladba, a teda možno poznám. 

    na příspěvěk reagoval e-arthworm
    • 2.3.2017  23:52
    e-arthworm
    (hodnocení, komentáře)

    Dobrý den,

    nevíte prosím někdo název skladby, která provází dokumentární seriál o českých šlechtických rodech "Modrá krev", vysílaný t. č. na ČT 2 ? Přijde mi to jako instrumentální verze písně "C U When Get There" od Coolia... Děkuji předem za odpověď.

    na příspěvěk reagoval Echelon1
    • 2.3.2017  17:07
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    Co se týče těch novějších soundtracků, právě jsem viděl Nocturnal Animals, a má naprosto brilantní hudbu Abel Korzeniowski. Hudba dle mého skvěle odkazuje a navazuje na Vertigo či Základní instinkt, je to melodické, harmonické spoje jsou nabité emocemi :-)  Nějak nechápu, proč to nebylo nominované na Oscara za hudbu... https://www.youtube.com/watch?v=PZiqhf4o4Hw

    • 20.2.2017  23:54
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Dan9K: Mám scénu z jednoho screwballu 1936, která mě od počátku fascinovala. Integruje totiž diegetický zvuk s nediegetickou hudbou a nic podobného jsem široko daleko nenašel. Ani ve zbytku filmu se už nic podobného neobjeví. Čili ty nápady možná byly, ale nikdo to od filmu neočekával ani nevyžadoval. V tom je to dnes myslím jiné, nehledě na to, že hudbu do jisté míry supluje zvuk.

    • 20.2.2017  23:03
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Dan9K: Stavím zatím spíš na pocitu, ale pořád mám za to, že v klasickém Hollywoodu se hudba měnila se scénou. I když pak hrály dál podobné smyčce. Jen prostě zněly stále ty samé romantické floskule. Vzpoměl jsem si, že v Magnolii byl ten princip natahování jedné hudby přes více scén použit do extrému. Nejvíc se tomu zatím přiblížil ten Interstellar. Ale možná se jen snažím vypozorovat jen nějaké alibi. Styl 'dát tam něco' jsem zažil u spousty edic němých filmů a je to naprosto příšerný. Takhle ta hudba ale nezněla, hrála sice neustále, ale k filmu se improvizovala na tělo a klasický Hollywood na tu tradici navázal.

    • 20.2.2017  22:26
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    berg.12, Antaresius: ta hudba asi není můj styl. Já si o sobě myslím, že jsem žánrově téměř otevřený všemu, co ale nedávám, je styl a zvuk 80. let, to mi prostě vstávají chlupy, a dovedu to vzít jen jako guilty pleasure v některých případech :-)  ale námět filmu mě zaujal hodně, tak mě to třeba v tom filmu chytne :-)

     

    berg.12: jen škoda, že závěrečné titulky jsou časot zprzněny nějaký najmutým "umělcem" a na práci skladatele si člověk musí počkat třeba až na jejich konec :-)

     

    ta analýza, o které píšeš... mně přijde, že je to právě opět návrat k praktikám toho starého hollywoodu. Tam hrála hudba prakticky furt. Rozdíl byl v tom, že byla jakože více rušivá a komplikovanější. Ale s originalitou na tom byla podobně, a taky plnila fuknci "hlavně, aby něco hrálo". Jsem třeba teďka viděl film Ave Ceasar, a tam přesně babka pouštěla rozdělaný film a řekla: "počkej dám tam nějakou hudbu" a náhodně vybrala nějakou pásku, aby pod to prostě něco hrálo, a tak se to dělalo a tak to na mě působí i dnes :-)

    na příspěvěk reagoval berg.12 , berg.12
    • 20.2.2017  21:04
    Antaresius
    (hodnocení, komentáře)

    berg.12: Vřele ti ten film doporučuji a věř mi že si u něho odpočineš.Aspoň na duši.

     

    na příspěvěk reagoval Dan9K
    • 20.2.2017  21:02
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Dan9K: Proto vždycky čekám na titulky závěrečné. Ale chápu, bez diváků v sále to asi není úplně pro skladatel terno. Já se pořád snažím najít ten rozdíl. A ten hlavní vidím v tom, že dnešní filmová hudba počítá s poslechem soundtracku. Téměř u všech filmů a většinou ještě před filmem samotným. Nevím moc o tom, že by si někdo v 40. letech pouštěl LP Casablanca nebo Občan Kane. To znamená, že přes všechny výhrady JE ta hudba určena i k samostatnému poslechu. Jeden může něco namítat o vkusu, hudebním smogu na pozadí nějaké jiné činnosti, poslechu na jedno použití, ale pořád je kolem toho postavena jedna část hudebního průmyslu.

     

    Druhá věc je, jestli i přes to dokáže současná hudba přinést něco nového a jednu malou analýzu bych měl. Pravděpodobně je za to zodpovědný Zimmer. Jde o dlouhé hudební plochy bez návaznosti na scénu. Ta byla v klasickém Hollywoodu přímá - útěk, polibek, strach, napětí - vždy nová hudba. A nemyslím tím to, co nělal třeba Kubrick. U Temného rytíře se ale nasadí track, probíhá během toho rozhovor v továrně, schůze někde jinde a navlékání kostýmu a hudba tak max. nabývá na síle. U zmiňovaného filmu mě to neskutečně iritovalo a považoval jsem to za obyčejnou lenost . Na druhou stranu, té hudby si sice nikdo skoro nevšimne, ale vlastně drží všechny ty scény pohromadě a dává jim tah a jednotnou emoci. Scény by dokázaly fungovat i bez ní, ale neměly by ten náboj, viz ta analyzovaná scéna z Ironmana. Marvel tenhleten princip přejal beze zbytku a třeba v Interstellaru se z toho stal dokonale funkční prvek. Jedno jaký střih, úhel kamery, prostředí - paralelní scéna Země vs. havárie na Orbitu by bez toho nikdy nemohla fungovat a hudba je tak všemu paradoxně nadřazená.

    na příspěvěk reagoval Dan9K
    • 20.2.2017  20:21
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Antaresius: Žiš to je dokonalý, do osmdesátek to přenese prakticky okamžitě, Chariots of Fire a Vega naskočily okamžitě :) Ten film musím vidět.

    na příspěvěk reagoval Antaresius
    • 19.2.2017  04:46
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    ale třeba mi přijde zajímavé, že i takový experimentátor jako Goldsmith, ještě stihl na konci svého života počátek "depersonalizace filmové hudby" a podlehl jí, jak dokazují soundtracky jako Na ostří nože, Mumie nebo Vikingové. Jsou to pěkné věci, ale kdyby to složil Zimmer, tak se nedivím. To třeba Morricone nebo Williams se víc drží "toho svého".

    • 19.2.2017  04:36
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    Bluntman: Vtip je právěže v tom, že současné chápání filmové hudby se vrací k tomu, jak byla chápána během dob klasického Hollywoodu. Právě během 60. let nastal ten zlom zosobněný například Bernardem Herrmanem, Jerrym Goldsmithem, Enniem Morriconem,  Mauricem Jarrém, Ninou Rotou, později Williamsem a spoustou dalších. Ten zlom trval tak třicet pět let a teď je to tam, kde to bylo předtím, jen s tím rozdílem, že se používají moderní technologie a moderní zvuk.

     

    Taky je zásadní rozdíl v tom, která vážná hudba se bere za vzor! V dobách němého filmu i potom se bral za vzor hlavně Wagner, kdežto Goldsmith s Morriconem sahali více do těch avantgardních technik dvacátého století.  Ale tento druh "experimentu" jsem dal jen za příklad. Právě mi stejně tak nešťastné přijde protiargumentovat inspirací elektronickou hudbou, zakomponováváním zvukových efektů, ze kterých se stává motiv nebo používáním netradičních nástrojů, vezmu to na příkladu Goldsmithe - třeba takový elektronický nástroj blaster beam, co jsem se tak před lety dočetl, jeho vůbec první použití je ve filmu Star Trek the Motion Picture a je využíván jako leitmotiv, takže tři mouchy jednou ranou :-) Zrovna elektronická hudba je zajímavá, protože zrovna u toho Star Treku nejde o pouhou inspiraci elektronickou hudbou, ale spíš o její zásadní posouvání vpřed :-) Kromě tohoto se u Jerryho najde taky třeba používání kuchyňského náčiní nebo beraního rohu (Planeta opic). Etnické nástroje jako třeba koto (Tora! Tora! Tora!), nebo zvuk motoru letadla a výstřely ze zbraně (Blue Max).  Samozřejmě i nějaká ta další inspirace elektronikou - Rambo 2, Total Recall, Gremmlins, je toho spousta.

     

    Co se týče anabáze s Vetřelcem, je to trošku jinak. Pokud vím, tam nešlo o to, že by měl Ridley Scott až tak problém s experimentováním, ale o problém s temp trackem, jelikož si Ridley příliš zvykl na Jerryho hudbu z Freuda, kterou využíval jako temptrack. Ale ve výsledku není hudba z Freuda o nic méně "experimentální" než ta původní z Vetřelce, Freud je taky dost nářez. To spíš Morrcione narazil s Věcí, protože se do filmu dostala prakticky jen vatová hudba, ne nepodobná Carpenterovým trapárnám, a ta výživná muzika se na filmová plátna dostala až díky Tarantinovi, ale ne všechna.

    • 19.2.2017  01:45
    Bluntman
    (hodnocení, komentáře)

    Dan9K: A myslíš, že dříve - za dob klasického Hollywoodu - tomu tak nebylo? Představa o tom, že k určitému žánru musí být určitá hudba, že složené má být emocionálně návodné apod.? Jasně, dříve se do filmové hudby vkládaly prvky vážné hudby, ale to není žádné experimentování, protože vážná hudba se už za dob nemluvného filmu používala jako určitý vzor, filmoví skladatelé se k ní často odkazovali. Naopak mi přijde, že v současnosti je prostor k experimentování, protože se používají netradiční nástroje (Smrt ve tmě), patrná je inspirace elektronickou hudbou (nejenom Daft Punk, např. dubstepová skladba - motiv antagonisty v Amazing Spider-Man 2), zakomponovávají se zvukové efekty, z nichž se jejich rozpracováním dělá motiv (netopýří křídla v batmanovském, žiletkový v jokerovském). 

    Video, které jsem linkoval, se zabývalo marvelovkami. Narážel jsem spíš na DCEU, případně na jiná díla (napadá mě např. Sommersův Van Helsing). Protiargumentovat Goldsmithem a Morriconem je imho dost nešťastné, protože oba víme, jak to například bylo s Goldsmithem u Vetřelce, u Morriconeho to zase bylo dáno spoluprací Leone + Morricone - navíc Morricone se dost vykrádal, protože dělal na velké spoustě špageťáků. Nemyslíš, že kdybys ho naposlouchával tehdy a neznal jenom jeho dnešní best ofko, neprojevil by se "syndrom Danny Elfman" (= generické, chce to změnu)? 

    na příspěvěk reagoval Dan9K
    • 19.2.2017  01:07
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    Bluntman: nemá smysl tady jmenovat konkrétní autory, protože právě to autorství se snaží nastavený systém co nejvíce potlačit. Jsou třeba režiséři, kteří dávají skladatelům volnost "jak za starých časů" - dejmetomu Nolan, Polanski (jak zmiňovali v rozhovoru), Tarantino u Osmi hrozných (jinde původní hudbu neměl, ale věřím, že by tak pracoval vždy), Fincher a jistě mnoho dalších. Ale jsou to taky režisérští velikáni, co si to třeba mohou dovolit a odolají tlaku produkce. A to, co píšeš o těch motivech, je přece v přímém rozporu s tím videem cos linkoval. 

    To, že je dnes více možností pro experimentování, mi přijde jako absolutní nesmysl. Jednak nevím, v čem je Batman experimentem, ale to je vedlejší. Ovšem to, co například prošlo v 60.-80. letech Goldsmithovi nebo Morriconemu, to by určitě nešlo. A ani oni neexperimentovali s hudbou jako takovou, spíš šlo o experimentování v rámci hudby filmové, jako například to, že si dovolili vkládat do své hudby avantgardnější prvky z tehdejší vážné hudby.

    na příspěvěk reagoval Bluntman
    • 19.2.2017  00:54
    Bluntman
    (hodnocení, komentáře)

    ... Jed Kurzel, Craig Armstron a někteří by určitě přidali i další skladatele (zrovna mě nenapadá žádná skladatelka). Nesouhlasím s úpadkem, protože vždy jde o to, s jakým vzorkem se pracuje a co se porovnává s čím. Naopak mi přijde, že mnozí skladatelé jsou poučeni filmovou hudbou minulosti, na kterou odkazují (Giacchino je ideální příklad), mají mnohem více možností pro experimentování (Zimmerovy batmanovské soundtracky, jeho spolupráce s Junkie XL) a vedle toho, že dříve se skládalo hlavní téma plus hlavní motiv pro postavu, se v současnosti skládají nezvykle i motivy pro vedlejší postavy (včetně záporných v komiksových počinech). 

    na příspěvěk reagoval Dan9K
    • 19.2.2017  00:53
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    Bluntman: já vůbec nemluvím o kvalitách či nekvalitách jednotlivých skladatelů, ale o tom, jaké mají podmínky k práci - temp track, vražedné deadliny, diktát ze strany režisérů a producentů, nutnost dělat špičkovou demonahrávku, která se pak nakonec nepoužije atd. atd.

    • 19.2.2017  00:50
    Bluntman
    (hodnocení, komentáře)

    "je to vlastně strašně na hovno všechno" - Michael Giacchino, Hans Zimmer, Junkie XL, John Powell, Henry Jackman, Mica Levi... zas tak zle bych to neviděl. 

    na příspěvěk reagoval Dan9K
    • 19.2.2017  00:50
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    A třeba další věc, která jde ruku v ruce s úpadkem kvality filmové hudby, a nějak to nikdo nezmiňuje, je fakt, že v naprosté většině filmů dnes (a v posledních třeba 15ti letech) absentují úvodní titulky. Něco, co byla v minulosti samozřejmost. To byl prostor, kde mohl být skladatel asi nejvíc svobodný a naopak bylo žádoucí, aby ta hudba byla co nejzajímavější, nejsvébytnější, aby se diváci nenudili. Skladatel tak v úvodních titulcích nadhodil základní témata, s kterými pak během filmu pracoval třeba již ve zkrácené formě. Divák už ta témata znal a při dalším opakování už to pak vnímal jako ty hity. To dneska vůbec není.  Bohužel doba si žádá, že všechno musí být rychlé, internetová generace neudrží pozornost, že a tak dnes začíná film hned. Co myslíte vy?

    na příspěvěk reagoval berg.12
    • 19.2.2017  00:41
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    Je tam ještě jeden zajímavý moment v tom prvním videu, jak se jich ptá, jestli poslouchají filmovou hudbu i svých kolegů a jak následoval ten výsměch, jakože proboha proč. A přitom paradoxně všichni přiznaj, jak poslouchali Hermanna, Williamse, Goldsmithe, Morriconeho atd.  Prostě dneska se dělá ta hudba do filmu už jinak. Není to kus muziky, je to něco sešněrovaného, strašně. Člověk, co to nikdy nedělal, tak to možná nechápe. Ale třeba já si někdy tu filmovou muziku rád poslechnu, ale třeba by mě taky ani nenapadlo si poslechnout něco, co jsem dělal já do filmu, až třeba na absolutní výjimky. Je to prostě přesně dělané na ten střih, člověk v té hudbě nemá svobodu formy, melodie, ani celkového času a neustále má nad sebou ten výhružný prst:"nemůžu dělat to, co chci, protože se to musí líbit režisérovi/produkci/zvukaři". A přitom třeba vím, že kdybych udělal přesně, co chci, že přesně to by diváci nejvíce ocenili a nejvíc by se jim ta hudba líbila a všechny ústupky, které člověk musí udělat, jdou proti hudbě a jsou pro to, aby právě ta hudba moc nevyčnívala, více sloužila dané scéně. Ale ve výsledku to podle mě není ku prospěchu věci. Poslech takto sešněrované hudby je pak něco podobného, jako číst křížovku a považovat to za román.

    • 19.2.2017  00:06
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    berg.12: jo koukám, že útržky z toho rozhovoru jsou už v tom videu, co posílal Bluntman. Ale je to smutný, jak se všichni shodnou, že je to vlastně strašně na hovno všechno :-)

    • 18.2.2017  20:28
    Antaresius
    (hodnocení, komentáře)

    Matthew Margeson a jeho  Eddie the Eagle pokud se za posledních pár let podařilo tak je to tohle.Styl sice Synthpop osmdesátá léta ale za to super.Můj oblíbenec Jerry Goldsmith je už v pánu.Zimmer se stále a stále opakuje snad už od Skály a Williams? Byly doby kdy jsem se těšil na každý nový soundtrack.PS:jak to jen říct "stojí to všechno za hovno"

     

    na příspěvěk reagoval berg.12
    • 18.2.2017  10:21
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Teď koukám, že ty rozhovory jsou dva a v obou je Danny Elfman, tak se mi možná nějaké myšlenky slily. Nicméně ta trochu rezignovaná atmosféra sála z obou. Tady začínají ty lamentace nad temp-tracky https://youtu.be/BP793Rw1cIQ?t=2118. Ale možná to je i formátem pořadu, ten directors roundtable taky zrovna nesrší sebevědomím :)

    na příspěvěk reagoval Dan9K
    • 18.2.2017  03:51
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    jo, už jsem si to našel sám, říká to tam hned na začátku... https://www.youtube.com/watch?v=gSAF9_ZHjfc

    • 18.2.2017  03:27
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    berg.12: tak ale neřekl bych, že zrovna temp-track je nějaká novinka. Viz anabáze s hudbou k Vetřelci (1979).

    Já si právě myslím, že chyba je na obou stranách. Mám pocit, že v minulosti si skladatelé víc postavili hlavu a měli více talentu a měli větší jméno. V současnosti nebudou mít producenti problém vyměnit jednoho Zimmera za druhého, protože je to úplně jedno. Jak se asi děje celkem běžně. Třeba by mě dost zajímalo, jakou hudbu složil John Debney k filmu Hacksaw Ridge, že se "produkci nepozdávala". Předpokládám totiž, že se jí nepozdávala právě z toho důvodu, že byla možná třeba i zajímavá. To, co nakonec ve filmu je totiž opět velmi ordinérní.

     

    A to, že to označovali za old school byl jejich názor, nebo názor, který jim je vnucován?  Kdybys tu diskusi našel, tak hoď link :-)  Ale nechápu, proč se to jako v animáčích dá. Zrovna John Powell patří mezi ty "kreativnější" skladatele, ale tímhle mě trochu zklamal :-)    Hlavně nevím proč něco, co je dobrý, se musí opustit jenom proto, že to není žhavá novinka. Navíc kritiku toho, že se ve filmu pracuje s leitmotivy jsem už četl v nějaké práci od Hansse Eislera (nebo někoho podobného z té doby, teď už nevím jistě) někdy z konce čtyřicátých let :-)

     

     

    • 18.2.2017  02:37
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Já slyšel nějakou diskuzi , kde u kulatého stolu sedělo pět předních současných skladatelů a to slovo 'old school' tam padalo právě v souvislosti s leitmotivy a orchestrální hudbou. Tak trochu pejorativně to procedil John Powell, myslím, že v souvislosti právě s 'Jak vycvičit draka', že tam se to jako dá. Takže to možná nebude moc v kurzu ani mezi skladateli. Ale stejně toho bude Marvel jednou litovat. Jinak na čem se souborně se svěšenou hlavou a evidentní frustrací shodli všichni, tak to byl temp-track. Jako to, s čím bojujou snad nejvíc.

    na příspěvěk reagoval Dan9K
    • 17.2.2017  23:37
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    Ale je teda smutný, že v současnosti moc neexistuje pro skladatele prostor, jak skládat líbivou/melodickou orchestrální hudbu.  - určitá mála možnost tkví v muzikálu. Ale jinak mě nic nenapadá. Je tady totiž jeden svět - vážná hudba, a ta je už dlouhá léta zahleděná sama do sebe a cokoliv, co se byť jen náznakem přiblíží světu běžných posluchačů šmahem odsoudí nálapkami jako "retro", "jak z reklamy", "banalita" atd.  Celé 20. století byla útočištěm hudba filmová, která v očích řady lidí převzala žezlo po hudbě vážné a spousta lidí pak vnímala filmovou hudbu jako novou hudbu vážnou, protože ani třeba nevěděli, že hudba vážná si pořád žije svým životem, i když mimo dohled a zájem 99% popualce. Ale filmová hudba už takovým útočištěm není, protože se od ní nečeká, že bude líbivá, ale že bude pouze rutinním beznápadovým doprovodem.  Pak je tu ještě hudba počítačových her, která tak deset let pro mě platila za obor, kde se skládá mnohem výraznější muzika, než ve filmu. Tam se toho mnohdy nebáli. Pak ovšem (tak kolem roku 2005) nastal také zlom a už se tam skládá jak ve filmu. Je tam ještě ale navíc ta věc, že se teď všude používá dynamická/interaktivní hudba, tzn. že se hudba plynule mění a vyvíjí podle toho, co hráč dělá. Zní to sice jako pokrok a že je to dobrá věc, ve výsledku to ale znamená, že z hudebníka je spíše programátor, a hudba je o ničem, právě proto, aby bylo snadnější jednotlivé proplouvání mezí různými nálady a proměny byly přirozené. 

    Je tu ještě takový filmový žánr, kde se toho bojí míň, a sice animovaný film. Tam mám pocit, mnohdy i díky tomu, že jsou to často filmy na hraně muzikálu, že je ta hudba výraznější a tak trochu jako ze "staré školy". 

    • 17.2.2017  23:15
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    Bluntman: jsem rád, že se konečně ve větším řeší to, co jsem psal už před deseti lety a všichni mě hejtovali :-)

    • 17.2.2017  23:06
    Dan9K
    (hodnocení, komentáře)

    berg.12: Praha je pupek světa :-) a náhodou, asi dva roky jsem teď bydlel kousek za Prahou :D

    • 17.2.2017  18:37
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Bluntman: Vypadá to, že je nás víc na podobné vlně. Je paradoxní, že s prakticky samostatnou soundtrackovou subkulturou se hudba ideou vrací někam do 30/40. let.

    • 17.2.2017  16:54
    Bluntman
    (hodnocení, komentáře)

    K nevýraznosti hudby ve filmech MCU doporučuji tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=7vfqkvwW2fs . Osobně si z marvelovek krom avengerovského tématu pamatuji pouze dost výrazný soundtrack k druhému Kapitánovi, což je vážně bída. 

    na příspěvěk reagoval berg.12 , Dan9K
    • 17.2.2017  16:31
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    A Dan9K trčí pořád v Praze, že...

    na příspěvěk reagoval Dan9K
    • 17.2.2017  16:28
    berg.12
    (hodnocení, komentáře)

    Já chápu, že hudba přijde vždycky jako poslední, není na to čas, všichni chtěj kopírovat Zimmera, těžko by to mohl skládat jeden člověk, atd. Jenže tady je od začátku nějaký koncept, jasná představa jaké postavy, v jakých souvislostech a nic. Témata z Hvězdných válek dokáže zabroukat každý hluchoň, podle mě je to naprosto zásadní součást jejich popularity. Tady je kolik filmů, 16? Snad 10 rozdílných hlavních postav, kupa vedlejších, vývoj, konflikty a jede ce celou dobu nějakej elektronickej vývar.

    • 17.2.2017  15:22
    ProfesorLotr
    (hodnocení, komentáře)

    berg.12: Hlavní motiv Avengers je taky celkem ikonický. Uznávám, že ten zbytek je už trochu v MCU filmech nevýrazný (na samotný poslech stále dobré soundtracky). 

    • 16.2.2017  13:30
    Tonach
    (hodnocení, komentáře)
<< novější 324 323 322 321 243 163 82 1
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace