DVD & Blu-ray

DVD

Komentáře k zobrazeným filmům

  • Enšpígl -
    Jak jsme hráli čáru (2014)
    **** 28.5.2015

    Trošku mě mrzí, že tenhle film prošel kiny velmi nenápadně a než jsem ho stačil zaregistrovat byl fuč. Mrzí mě to z toho důvodu, že se jedná o skvělý kousek. Příběh, dialogy ani postavy nejsou vůbec vyhrocený, řeklo by se že nejsou filmový, ale v tom právě spočívá kouzlo filmu. Všechno to působí přirozeně a současně nežně, ale uvnitř filmu, v těch záběrech, v těch nenápadných pohledech či gestech (podání ruku, hození klobouku ) se skrývají velké emoce a silný okamžiky. Smekám před práci režiséra s dětskými herci, to je vždy velmi těžká disciplína a pan Nvota je zvládnul na výbornou, dospělí herci rovněž předvedli maximum ze svého talentu a o kameře pana Marka či hudbě pani Čekovské můžu mluvit stejně. Vynikajcí konec, jen podtrhnul velkou geniálnos tohoto malého snímku. Za sebe můžu říct, že tento opomíjený film klidně moh získat nějakýho toho lva, jenže to by jsme museli žít v zemi kde pozerství není norma.

  • TheDarKnig -
    Batman vs. Robin (video film) (2015)
    ** 3.4.2015

    Při scéně na dálnici jsem to vzdal. Znásilnění Snyderova veledíla je zde přímo hromadné! Od naroubování toho pablba Damiana (nepomáhá tomu tedy ani ten dabing, no) přes absolutní ztrátu jakékoliv mytologie a atmosféry až po bezpohlavní a konzumní akční scény a typickou animaci (která mi většinou ani tak nevadí, ale.. zde to přispělo k celkovému pocitu zmaru). Jeden by zaplakal, někdy se člověk musí ptát, proč nemůžou adaptovat ty zvolené příběhy stejně jako se adaptuje manga v Japonsku. Odpad jako kolega Morzeal tomu nedám čistě proto, že si stále cením snahy DC něco tímto směrem dělat, ačkoliv počítám, že zhoršující se kvalita možná souvisí s tím, že se i zde postupně přechází již na filmové universum. A za to, že i zde dostal Bruce několikrát pořádnou nakládačku, jakkoliv to postrádalo všechno ostatní, co dělalo tento jeho souboj v komiksu skoro stěžejním a skvělým.

  • George Stobbart -
    Kluk od vedle (2015)
    *** 16.2.2015

    Rob Cohen sa rozhodol v dnešnej dobe pripomenúť 90´s thrillery a tak natočil malé, neškodné psycho o učiteľke, ktorá sa v slabej chvíli vyspí s mladým susedom. Ten je však trochu vyšinutý, nie je ochotný akceptovať to ako jednorázovku a tak ju prenasleduje na každom kroku a postupne jej čoraz viac komplikuje život. Obsadenie Jennifer Lopass do titulnej MILF role bolo vhodnou voľbou, bohužiaľ všetko ostatné ostalo akési odbité. Nudné, necharizmatické postavy, predvídateľné a po väčšinu času nevýrazné dianie, žiadny výraznejší teror či nebodaj niečo odvážnejšie – ešte aj v hlavnej sex scéne (ktorá je v niektorých verziách filmu absurdne vystrihnutá) dokopy nič neukážu. Na imdb pozerám, že to má dokonca Rkový rating, čo sa mi ani nechce veriť. Komerčná somarinka pre decká, ktorej dám tie slabšie 3* len pre to, že sa celkom pohodovo pozerala.

  • hellstruck -
    Co s láskou (2014)
    *** 16.2.2015

    Asi každý občas máme chvilku, kdy potřebujeme vědět, že všechno bude dobré, že dva spolu mohou žít šťastně až do smrti. Právě v takový moment jsem sáhla po "záruce" limonádově sladké romantiky Nicholase Sparkse. Bohužel mi nikdo neřekl, že tady se happy endu nedočkám. Best of me je pravděpodobně snaha o druhý Notebook - je pravda, že v jeho šlápějích kráčí vcelku věrně. Totožná atmosféra, podobné prostředí, osudová láska a konec, který v diváku zanechá hořko sladkou pachuť. Přidejte k tomu špatné herce (starší Amandě a Dawsonovi jsem nevěřila ani slovo, její zármutek působil směšně, jejich láska nevěrohodně), hloupé vyvrcholení, nevydařenou dějovou linii v přítomnosti (kterou jakoby někdo vystřihl z jiného filmu) a vznikne právě Best of me. Zmršený potenciál a strašná škoda, protože Liana a Luke Bracey mě bavili víc, než Rachel McAdams a Ryan Gosling. Nebýt tedy trapných scén s Michelle Monaghan a Jamesem Marsdenem, tak dám bez váhání pět hvězd. Co tomuhle filmu nemůžu upřít je spotřeba kapesníků. Pláču nad tím, jak to pokazili :)

  • J*A*S*M -
    Birdman (2014)
    ***** 24.1.2015

    Úchvatný filmový zážitek. Birdman je smutným příběhem zkrachovalé existence, jež touží po uznání, kterého se jí nedostává. Takže v podstatě klasická Iñárrituovská depka, akorát protentokrát zabalená ve velmi svěžím a dravém formálním kabátě. O závěru se dá diskutovat, já tu teď napíšu svůj pohled na něj (spoiler), takže pokud jste film neviděli, dál rozhodně nečtěte! Celý film je o tom, jak si Riggan snaží vydupat uznání a dávno zašlou slávu. Je přesvědčen, že umí věci, za které ho jeho okolí dostatečně neoceňuje. Nejde mu ani tak niterně o umělecké vyjádření - prostě chce, aby hra měla úspěch. Když pochopí, že nesympatická vlivná kritička mu jeho hru v každém případě zadupe do země, pokusí si "koupit" úspěch posledním zoufalým nápadem - sebevraždou na jevišti. Není to upřímná sebevražda, to by se prostě normálně zabil. On si manifestačně a trapně bulvárním gestem pokouší dát auru umělce, který pro své dílo položil život. Lacinná atrakce, akce, lidé chtějí vidět krev, jsou na to zvyklí z mainstreamových filmů. Publikum tleská, kritička znechuceně odchází, protože Riggan předvedl přesně to, co čekala, možná ještě hůř. A Riggan umírá, protože když si člověk strčí pistoli k hlavě a vystřelí, tak většinou umře. Pak následuje střihová sekvence (!) a po ní epilog. Celý předchozí film se tváří, jako kdyby byl točen na jeden záběr - a to ať se skáče v čase, prostoru, ať sledujeme reálného Riggana nebo jeho halucinace. Pokud je epilog střihově oddělen, mělo by to mít nějaký smysl - totiž že sledujeme něco jiného, než jsme sledovali doposavad. Nemůže to být živý Riggan, nemůže to být ani to, co si živý Riggan paralelně představuje, zatímco dělá něco jiného. Podle mně je to prostě představa toho, jak by Riggan ideálně chtěl, aby jeho manifestační sebevražda dopadla. Tedy aby a) neumřel, b) zapšklá kritička mu napsala pozitivní recenzi, ačkoli něco takového jasně odmítla c) lidé se o něj opět začali zajímat d) jeho dcera poznala, co v něm je, uviděla v něm jeho zázračné schopnosti (závěrečný pohled vzhůru). (konec spoileru)Tedy jak říkám, za mě docela depka, ačkoli mnoho diváků ten závěr určitě může vidět jinak. A to je na tom právě super.

  • H34D -
    Hacker (2015)
    **** 14.1.2015

    Michael Mann ve svých tradičních trademarcích přináší kriminálku, kde ke smrtelným zbraním patří kromě pistolí a samopalů také chytrý mozek za klávesnicí. Ač samotná zápletka zní béčkově, zpracování je dosti realistické. Hackerství spočívá v divácky srozumitelných tricích a podvůdcích, např. v phisingu, tzn. úkony typu "čáry máry fuk a mám peníze na účtě" se snaží Mann snižovat na minimum. Atmosféra filmu je velmi dobrá a může za to kvalitní audiovizuál. Použití kamery je zde naprosto perfektní, zejména musím vyzdvihnout, že tak realistické a po všech stránkách brilantní přestřelky jsem neviděl ještě vlastně v žádném filmu! Dočkáme se sice jen dvou, ale obě berou dech. Díky tomu nakonec odpouštím i ten slabší béčkový scénář... 7/10

  • George Stobbart -
    Ďábelská posedlost (2015)
    * 9.1.2015

    Keď som videl cover + názov hororovej novinky "The Atticus Institute", tak som si pomyslel „Aha, ďalší lacný, otrepaný found footage zo sanatória s paranormálnou históriou, kde sa natrepe skupinka debilkov a postrácajú sa v tme pri rozkazenej kamere“. A na moje prekvapenie som sa dosť mýlil, hoci ten film je bohužiaľ aj tak strašne slabý. Nejde o klasický found footage, ale skôr o vážnejší mockumentary; poskladaný z množstva starších nahrávok, ktoré dokumentujú históriu inštitútu a podivné úkazy, až sa dopracujú ku klasickej „possession“ hororovej téme. Pre mňa je ťažko si takéto filmy užiť, pokiaľ im nič neuverím, obzvlášť keď sa berú tak vážne, nehovoriac o tom, že mi tu chýbal pocit konzistentnejšieho filmu; takéto pseudo-spravodajstvo ma proste nezaujalo.

  • kiddo -
    Sněhurka a sedm trpaslíků (1937)
    * 12.8.2014

    A tak nám začíná éra zoofilního znásilňování evropského pohádkového kánonu a jeho přetavení z ultramorálních hororů do zcela nezávadné megainfantilní podoby vhodné leda pro upozaděné děti s extrémně sníženou inteligencí. Lekce číslo jedna, prťousové: pokud si máte nějaké privilegium odpracovat a můžete to pomocí hypnózy nebo odhalených koz hodit na kohokoli jiného, neváhejte a jděte do toho, i kdybyste se kvůli tomu měli uchýlit k systematickému zneužívání zvířectva. Bod Rejpalovi, vždyť kdo by se chtěl nechat komandýrovat podobnou afektovanou krávou se skandálně mizernýma způsobama.

  • Arbiter -
    Ledové království (2013)
    *** 21.4.2014

    Takhle to dopadalo v dobách, kdy se královští rodiče nemohli poradit s internetem, a tak vychovali ze svých dcer labilní a sebedestruktivní asociály. Stejně jako jiní hodnotící jsem rád za lehký odklon od standardních příběhových archetypů (byť jich ve snímku ještě na tři trakaře zbývá), vše ale pohnojil závěrečný veleobjev. Příště méně písniček!

  • movie -
    Přežijí jen milenci (2013)
    **** 16.4.2014

    Minimalistická dějová linka obalená perfektním citem pro atmosféru a skvělou hudbou. A pokud vás baví hudební vybavení a technika (GAS), tak podobně (jako například v BLOW UP) dostanete ještě extra bonus.

  • gudaulin -
    Cirkus Bukowsky (TV seriál) (2013)
    ** 11.12.2013

    První reakce filmové publicistiky a televizních fandů byly nadšené a ve stylu "to tady ještě nebylo, konečně máme český seriál srovnatelný se světem", což mě, skeptika, zviklalo v přesvědčení, že se současnou českou televizní tvorbou není radno ztrácet čas. Inu, ve světě se toho točí hodně a jde spíš o to, s jakým patrem světové tvorby se chceme srovnávat. Zároveň je důležité, jaký při hodnocení Cirku Bukowsky použijete úhel pohledu. Pokud ho poměřujete s Ordinací v růžové zahradě a Rodinnými pouty, můžete pochopitelně používat slova plná chvály a hovořit o dynamické kameře, syrovosti, autentičnosti a všudypřítomném napětí. Pokud ale zvolíte srovnání se světovou špičkou, rychle zjistíte, že není nad čím jásat. Napodobování jihoamerických telenovel nám jde zkrátka daleko líp. Abych pravdu řekl, tahle hra na drsnou školu a thriller moderního střihu mi připomíná snahu party provinčních ochotníků přiblížit se světovému divadelnictví kopírováním scénických postupů úspěšných profesionálních pražských scén. Jednotlivosti se dají u Bukowského vyzvednout, ale spousta věcí skřípe. Kvalitní zahraniční seriály mají obvykle vícevrstevný scénář a postupně gradují ve strhující finále. Tady rozehraná partie spíš uvadá a poslední díl vyvolává ani ne tak euforii, jako spíš otázku: A to je vážně všechno? Celkový dojem: 40 %. Snad ještě vzkaz našim mediálním publicistům - příště by to chtělo trochu rezervovanosti a v některých případech možná i soudnosti. Chápu, že do malých českých poměrů se hodí i malá očekávání a nízké laťky, ale odsud posud.

  • viperblade -
    Lady a Tramp (1955)
    ***** 1.7.2013

    Pamatuju si, že jsme jako malí chodili do kina na animáky (já, sestra a mamka) a myslím, že jsme byli i na tomto filmu. Nicméně jsem si nebyl jistý, tak mě napadlo se na Lady and the Tramp podívat znovu. Lhal bych, kdybych řekl, že mi to osvěžilo vzpomínky, protože si pořád nejsem jistý, jestli jsem na tomto filmu byl v kině nebo ne. Ale vím, že je škoda, že (pravděpodobně) takovýhle krásný animák už dnes nikdo nenatočí. Dnešní děti jsou zvyklí na trhlý humor, který mám rád, nic proti tomu, ale pak vidíte takovýhle poctivý animák, který vás doslova pohladí po srdci a i takový sarkastický cynik, jako já, se vrátí do doby, kdy mu bylo 8 let. Zkrátka a dobře, jeden z nejlepších animáků, co jsem kdy viděl. 100 %.

  • kinej -
    Petr Pan (1953)
    *** 13.9.2012

    Peter Pan, který má velký potenciál na skvělý film mě překvapivě v podání Disney Studios zklamal. Prostor pro fantazii, který předloha nabízí zůstal nevyužit. Čekal jsem nápaditá prokreselná pozadí, a líbivé švenky a nic z toho se nekoná. Naopak dlouhý úvod se odehrává v jediném pokoji a ani později se těch prostředí až zas tolik nevystřídá. Navíc film působí velmi staticky, spousta scén se odehrává zarámovaných v jediném obrazu bez pohybu a změny přináší jedině střih. Vím, že se jedná o starý film, ale v té době už měli u Disneys za sebou propracovanějí dílka.

  • BadoXXII -
    Pocahontas (1995)
    ***** 7.9.2011

    Pamatám sa, že vždy keď to náhodou otec doniesol z požičovne tak som spravil len - Ble, fuj, kto má také blbosti pozerať a šiel som preč. Keď som to však videl neskôr vo veku 21 rokov, veľmi ma to nadchlo, očarilo a úplne dostalo. Neskutočne vydarená hudba patrí k tomu najlepšiemu čo som kedy vo filmoch vôbec počul (porazilo to na Oscaroch Statočné srdce a to už o niečom hovorí). Pekná animácia, dobrá myšlienka a príbeh pre celú rodinu s humorom, ktorý je jemný a milý (žiadne trápnosti). Jeden z najkrajších zážitkov, čo som kedy zažil pri animovanom filme.

  • Djkoma -
    Na vlásku (2010)
    ***** 10.3.2011

    Nemyslím si, že by Pixar byl bůhví jak originální a nepředvídatelný, ale v tomto případě jen těžko může konkurovat všem "klasickým zbraním" Disneyho. Krásná animace, sympatické postavy, příběh, svět a zase po delší době opravdu pohádka pro děti i (stále naivní a romantické) dospělé duše.

  • Slasher -
    Impérium - Mafie v Atlantic … (2010)
    ***** 1.1.2011

    Luxusní 1. série. Východní pobřeží, léta dvacátá, promenáda, prohibice, mafie, Steve Buscemi jako stylový král Atlantic City... Vizuálně neodolatelný, dějově a charakterově zajímavý, parádně zahraný (miloval jsem Shannonova šílenýho agenta), výborný!

  • Madison -
    Kráska a zvíře (1991)
    *** 10.12.2010

    70%. Nemôžem si pomôcť, ale ťažko sa mi ide s hodnotením vyššie napriek tomu, že ide opäť o krásnu disneyovskú romantickú schému, kde láska premôže všetky intrigy a neprávosti, v jednotlivostiach je stret krásky a zvieraťa neskutočne podmanivý, ale muzikálny aspekt ma zďaleka tak nenadchol, ako napr. v Tarzanovi a Pocahontas. Chvíľami zvláštne zostrihaný, strašne chaoticky a rýchlo natočený animák, pri ktorom pomaly nemáte čas vychutnať si romantiku. Mám rada tie rozprávkové myšlienky a všetko okolo toho, ale pre mňa je ľúbostným párom číslo 1 Pocahontas a John Smith a obľúbeným dejovým prostredím objavenie Nového sveta :-) - mimochodom, napriek slabšiemu hodnoteniu je aj Tarzan (1999) najmä po formálnej stránke a aj dejovo omnoho komplexnejším animákom.

  • FlyBoy -
    Princezna a žabák (2009)
    *** 31.3.2010

    Leknami pokryté močiare Louisiany dirigované krokodílom s "jazzovou" trúbkou v ruke (OST!) vítajú princeznú a žabiaka. Bloncka žiari zápalom zámožným, Tiana sa v prospech romantického znovuzrodenia (nie svojou vinou) premieňa v zeleného obojživelníka. Spevom ku šťastiu, bozkom k princovi. Zaznie zvonec a rozprávky bude koniec. Modernizované žabie láskanie je v dnešnej "smotánke" podaktorých podliezavých hybridov už len staromilskou raritou, ktorá "Aladdinovú lampu" dolapiť nezvláda, no svojim starým dobrým poslaním strýka Walta si (ako vraví moja deväťročná sesternica) malú včeličku do zrkadielka prilepiť smie.

  • NinadeL -
    Šípková Růženka (1959)
    *** 3.3.2010

    Ráda věřím, že v původním formátu to musí být pastva pro oči, ale jestliže i poměrně neinvenční Popelka II: Splněný sen, měla pro mě větší kouzlo... není to zkrátka ono. Přičítám to přílišnému důrazu na inspiraci 14. stoletím a trojici sudiček. Se Sněhurkou nezaměnitelné, ale s první Popelkou už hodně hapruje zejména podobnost monarchy a jeho kumpána. Navíc Popelku přijímám i v té zahraniční verzi, Růženku zásadně vnímám jako zcela jinak vyprávěný příběh.

  • Radek99 -
    Divočina (2006)
    ** 29.1.2010

    Ještě před pár lety úplně stačilo, aby nějaký snímek byl digitálně stvořen ve 3D animaci a divák reflektující to coby revoluční technickou inovaci nekriticky jásal a byl povětšinou nadšen. Dnes, spláchnuti přílivovou vlnou 3D animáků z dílen Pixaru, Dreamworks, Walta Disneyho a dokonce i vzešlých z českých luhů a hájů, žádáme přece jen trochu více. V záplavě počítačových 3Déček hledáme originalitu, osobitou stylizaci, zajímavý obsah, poutavý děj, zkrátka chceme, aby byl počítačově animovaný film jiný, svůj. Divočina je ovšem k uzoufání stejná. Dalo by se dlouze vypočítávat, čemu všemu se podobá, je to ale ztráta času. Skoro stejná, jako tenhle film. Podobné filmy: Madagaskar, Lví král

  • Flipper -
    Alenka v říši divů (1951)
    *** 28.11.2009

    Pred Alenkov treba mať jednoducho rešpekt. Je to ťažká téma, ktorá v sebe transformuje podvedomie hrdinky do fiktívneho sveta, kde treba pracovať opatrne a premyslene. Walt Disney však urobil iba to, že tu vopchal plno pekných a chutných postavičiek, ktoré skáču manipulujú zo svojím telom a robia sa zaujímavými. Alenka pritom je štylizovaná ako blonďatá hviezda Hollywoodu, akási vyumelkovaná Marilyn Monroe z modrými očami. Niekedy sa dialógy, ktoréby sa do chutnučkého filmu nehodili nahradia pesničkami, ktorých je dosť (Galadriel videl asi iný film než tento) a niekedy sú zbytočné. Nebyť aspoň trochu vtipnej čajovej párty, kde sa surreálnosť nalievania čaju môže obhájiť aj samostatný štatút krátkeho filmu, nedopadlo by to dobre. Finiš z riadne ukričanou kráľounou je tiež famózny , má hlbší (cháp absurdnejší) význam a aspoň ten udržiava Disneyho hrob čistý nad sračkami z chutných zvieratiek. Slušná američtina 50-60. rokov (ako napr. "I beg your pardon?") je len slabou výplňou niektorých pasáži. Ostatok je len milým príbehom pre detičky, ktorý nemá skutočnú hĺbku Lewise Carrolla, ktorú by si určite zaslúžil.

  • JAn -
    Popelka (1950)
    ***** 15.11.2008

    Půvabné písně a milý humor v naivním hávu padesátých let a s jedinečnou dětskou přitroublostí, jakou umí vyčarovat jenom Walt Disney. Dlouhých dvanáct let odbilo od dob, kdy ´sem Popelku viděl poprvé. A kouzlo stále trvá, za čož z části může i dokonalá restaurace obrazu. Chvalme digitalizaci!

  • M.a.t.t. -
    Tarzan (1999)
    ***** 29.3.2008

    Asi najlepšia novodobá animovaná Disneyovka. Čo tam po tom, že príbeh sa od predlohy v niektorých momentoch už tradične disyneyovsky líši, Tarzan a Jane dajú na všetko zabudnúť behom chvíľky a nádherné piesne Philla Collinsa diváka citovo odrovnajú úplne.

  • M.a.t.t. -
    Aladin (1992)
    ***** 18.2.2007

    Klasike ako Aladin sa nevyrovná hocičo. Fascinujúci animovaný muzikál a bezpochyby jeden z najkvalitnejších klasických animákov aké kedy u Disneyho vznikli. Či už po stránke piesní z dielne Alana Menkena, či po stránke postáv na čele s džinom Robinom Williamsom, či samotnou animáciu alebo aj samotným dramaticky vystavaným príbehom. A vy ostatní si pokojne velebte každý nový, hoc kvalitný, Pixar.

  • Karlos80 -
    Dumbo (1941)
    **** 7.11.2006

    Ano, ano to je to legendární létající slůně s velkými ušima pokud se nepletu? Ve srovnání ale třeba s předchozím ale o to více spornějším snímkem Fantazie je ale animace a děj tohoto snímku zcela konvenční, přesto však tento snímek obsahuje i mnohé experimentální sekvence. V jedné a pro mě jako dítě nezapomenutelné scéně slůně vypije plnou mísu šampaňského a potom zažije vize hýřící barvami. Mě osobně se však ale nejvíce líbili záběry z přehlídky sladce růžových slůňat, které vešly do podvědomí a dějin animovaného filmu jako jeden z určitě nejoriginálnějších obrázků.

  • Karlos80 -
    Bambi (1942)
    **** 6.11.2006

    Jedna z nejlepších, nejpopulárnějších a zároveň jedna z nejstarších a nejklasičtějších Disneyovek a to bez pochyb. Jako malý jsem to sice neviděl, nebo spíš takhle neměl-i jsem (jsme) možnost ale i teď po shlédnutí a to z odstupem několika roku jsem byl příjemně překvapen a unesen určitou sentimentalitou která z tohoto snímku vyzařuje. Po spíše experimentálním filmu Fantazie a více konvenčním Dumbovi se tento snímek od obou odlišuje svou až naturalistickou věrohodností. Krásná dobrodružná pohádka která obsahuje detailní a vysoce realistické ztvárnění života v lese, a více než humornými akcenty (které byli příznačné a dominantní spíše u ostatních disneyovských filmů) oplývá právě již tou zmíněnou sentimentalitou.

  • Dan9K -
    Malá mořská víla (1989)
    **** 5.11.2006

    Seriál byl hned po Gumídcích z produkce Disneyho mým nejoblíbenějším. Krab Sebastian, rybka Flunder, přísný "Poseidon" Triton a k tomu skvělá hudba, která mi s přestávkami v hlavě zní po celý život. Škoda, že pro jednou neudělali tvůrci výjimku a závěr nezpracovali přesně podle Andersenovy předlohy.

  • Karlos80 -
    Liška a pes (1981)
    *** 22.10.2006

    Tentokrát se jedná už o 20.kreslený film z dílny Walta Disneye který vypráví příběh o přátelství mezi loveckým psem a starou mazanou liškou. Oba čtyřnozí přátelé musí přestát mnohá úskalí, dobrodružství a protivenství, než je v dohledu šťastný konec. Nejen myslivci, ale ani vůdci psí smečky, pořádající s oblibou zuřivý hon na malá, takřka bezbranná liščata, se jejich přátelství totiž nelíbí. Po přechodném nedorozumění, které je nakrátko rozdělí, se za podpory ostatních zvířecích kamarádů nakonec ti dva zase najdou. Šťastný Happy end má potěšitelné a zřetelně realistické rysy. Přátelství a harmonie mezi zvířaty jsou založeny na toleranci a vzájemné úctě, aniž by by byli zamlčovány protiklady. Jedno duše řečeno abych to konečně už nějak konečně uzavřel, jedná se vskutku o roztomilý snímeček s nezapomenutelnými zvířecími postavami, opět realizovaný s tradičně dokonalou trikovou technikou. Celek potom pro někoho může vyznívat jako zaujatá výzva na mírumilovnost a vzájemné porozumnění.

  • Gemini -
    Lví král (1994)
    *** 21.7.2006

    Teda..nic proti Eltonu Johnovi nebo roztomilým mluvícím zvířátkům a joj, kde jsou ty časy kdy jsem v kině při ukázkách na další film z disneyovské produkce nemusel říkat "Disney je mrtvej"...ale mnohem radši než tuhle dětinskou radovánku s nemožnou dvojkou hakuny a matláka mám mladší kousek, který taky doprovází hudba Hanse Zimmera - Spirit, Stallion Of Cimarron;) V kině a v mladším věku by to asi byl větší žvanec, na tom domácím je to fakt vcelku o ničem.

  • novoten -
    Medvídek Pú: Nejlepší … (1977)
    *** 13.4.2006

    První dobrodružství žlutého chlupáče. Walt Disney uctíval jeho knižní předlohu a to je na filmu znát v podobě téměř neustálého zobrazování "na papíře". Nevadí mi naivní old-school disneyovky, třeba Kniha džunglí má díky jisté infantilnosti dodnes svoje kouzlo, ale tady už těch písní o oslavách, přátelství a kráse bylo příliš. Kdo chce krásný a vtipný příběh z lesa, ať radši zkusí Bambiho, Pú si body zaslouží jen za králíka a Iáčka.

  • novoten -
    Kniha džunglí (1967)
    **** 30.3.2006

    S hodně velkým odstupem jsem měl možnost tenhle můj dětský poklad znovu vidět a zjistil jsem, že nostalgie je ošemetná věc. Přestože je zub času na Jungle Book mnohem víc znát než třeba na o čtvrt století starším Bambim, nedokážu nakonec jít s hodnocením níž. Asi kvůli jednomu z nejkouzelnějších disneyovských závěrů.

  • Lima -
    Pinocchio (1940)
    **** 1.8.2004

    I dnes, 64 let po vzniku, působí tento film velmi svěžím a vtipným dojmem. Disney obohatil příběh spoustou drobných animací (např. detailní vykreslení Geppettovy dílny se spoustou komických kukačkových hodin a roztomilých fíglů) a písničkami, které se dočkaly po velikém ohlasu i soundtrackového vydání. A vůbec přitom nevadí, že Collodiho příběh Disney "zhollywoodštil", či jak se tehdy říkalo, "zdisneyovštil" a z postavy původně zlobivého frackovitého Pinocchia udělal hodného naivního kluka k němu přidal postavy kocoura a rybičky, které původně v knize nebyly.