DVD & Blu-ray

DVD

Komentáře k zobrazeným filmům

  • castor -
    Jersey Boys (2014)
    **** 8.11.2014

    V průběhu dospívání nasbírali tihle hoši z New Jersey několik škraloupů, provázeli je neustálé třenice a neshody, změny názvu, ale i řada nápadů, ostré lokty a cit pro to napsat a složit hit. A že jich v případě téhle vokální partičky nebylo zrovna málo (Sherry, Big Girls Don't Cry (známe z Hříšného tance), Walk Like a Man, Rag Doll nebo Can't Take My Eyes off You (známe z 10 důvodů, proč tě nenávidím). Bez známých herců a velkých gest natočila stále vitální legenda Clint Eastwood další ze svých vyzrálých filmů podle skutečné události. Jeho výhodou je, že jeho neokrasný styl se jen těžko okouká, jeho filmy podobného ražení působí pokaždé velmi silně. Zdaleka to není jeho nejlepší zářez, trpělivější diváky si však najde. Navíc si myslím, že v jeho věku, ať točí, na co stačí, ať se nepouští do žádných experimentů, ať si po svém plní své sny, které jsou vzpomínkou na jeho bohatou kariéru (což tohle zastavení coby částečná hudební rekapitulace jeho mládí může splňovat). Všímá si postav, jejich vztahů, pečlivě buduje atmosféru, aniž by se omezil na show kostymérů, vizážistů nebo exhibujícího kameramana. Pokračuje v jednoduchém stylu svícení, střihu, postavení kamery, strohém ztvárnění dramatických scén. Když přivřu obě oči, funguje to. Stejně jako Frankieho vysoká fistule s tříoktávovým rozsahem. Čtyři také „hlavně“ proto, že něco takového Eastwood ve svých čtyřiaosmdesáti letech ukočíruje.

  • castor -
    Jersey Boys (2014)
    **** 8.11.2014

    V průběhu dospívání nasbírali tihle hoši z New Jersey několik škraloupů, provázeli je neustálé třenice a neshody, změny názvu, ale i řada nápadů, ostré lokty a cit pro to napsat a složit hit. A že jich v případě téhle vokální partičky nebylo zrovna málo (Sherry, Big Girls Don't Cry (známe z Hříšného tance), Walk Like a Man, Rag Doll nebo Can't Take My Eyes off You (známe z 10 důvodů, proč tě nenávidím). Bez známých herců a velkých gest natočila stále vitální legenda Clint Eastwood další ze svých vyzrálých filmů podle skutečné události. Jeho výhodou je, že jeho neokrasný styl se jen těžko okouká, jeho filmy podobného ražení působí pokaždé velmi silně. Zdaleka to není jeho nejlepší zářez, trpělivější diváky si však najde. Navíc si myslím, že v jeho věku, ať točí, na co stačí, ať se nepouští do žádných experimentů, ať si po svém plní své sny, které jsou vzpomínkou na jeho bohatou kariéru (což tohle zastavení coby částečná hudební rekapitulace jeho mládí může splňovat). Všímá si postav, jejich vztahů, pečlivě buduje atmosféru, aniž by se omezil na show kostymérů, vizážistů nebo exhibujícího kameramana. Pokračuje v jednoduchém stylu svícení, střihu, postavení kamery, strohém ztvárnění dramatických scén. Když přivřu obě oči, funguje to. Stejně jako Frankieho vysoká fistule s tříoktávovým rozsahem. Čtyři také „hlavně“ proto, že něco takového Eastwood ve svých čtyřiaosmdesáti letech ukočíruje.

  • Malarkey -
    Terapie II. (TV seriál) (2013)
    **** 5.10.2014

    K Terapii jsem se dostal skrz HBO On Demand. První sérii jsem zkusil a pak jsem dva dny v kuse koukal. Stejně tak tomu je i druhá série, ke které se vracím poměrně dlouho po její premiéře. Byl jsem ale zvědavý, zdali mě opět dokáže chytnout stejně tak, jako první série. No a musím říct, že se jí to opět povedlo. Dokonce si myslím, že tahle série obsahuje ještě daleko lepší postavy než ta první. S přehledem to vyhrává Tereza Voříšková, u které ta její postava byla vysloveně na líbesbríf. To se nedá říct jinak. Nicméně i ostatní byli skvělí. Každý naprosto rozdílný, o to více každý další díl s nimi byl zajímavější. Mrzel mě snad jenom závěr, ostatně stejně tak jako v první sérii, kde se veškeré ty postavy náhle utnuly a aniž by bylo cokoliv řečeno, vše tak jak to začalo, také i náhle skončilo. Ono to ale o tom nejspíš i je. Lidé do života terapeuta jak příjdou, tak náhle zase odejdou aniž by řekli alespoň ahoj. Jenže v rámci seriálu je to hrozně těžký, protože stejně tak jako první série, i ta druhá to ukončila tak, že mi nezodpověděla celou řadu otázek. Vlastně jako život každého z nás, když vstoupí k někomu na návštěvu a pak zase náhle bez rozloučení odejde...I tak musím říct, že Terapie je jedinečný zážitek. Karel Roden nemusí mluvit, aby bylo jasno, co si o všem myslí. I to je důkaz toho, že je skvělý herec. Jakmile pak mluvit začne, je to jako kdybyste dostali nějaký dárek k narozeninám, který se nikdy neoposlouchá.

  • Isherwood -
    Transformers: Zánik (2014)
    * 24.9.2014

    V kolonce „americký blockbuster“ pravděpodobně nejvýživnější sbírka toho nejhoršího, co lze v současném Hollywoodu najít. Koukat na nové Transformery je jako otevřít všechny muniční sklady US Army a dát je do ruky těm, kteří by si rádi do filmařské Mekky kopnuli. Je to téměř nadpozemsky paradoxní, že je tak činěno rukama člověka, kterého jsem v téhle disciplíně bezmezně obdivoval, a až doposud platil za vrcholnou metu v umění proměny filmového políčka v dolar. Nemyslím si, že Bay ztratil soudnost. Předchozí fitnes pumpování jasně křičelo, jak moc dobře to za kamerou umí. Jenom ztratil veškerou pokoru a bezhlavě tři hodiny dojí krávu, která to má dávno za sebou, jen ji stihli nabalzamovat. První hodinu, kdy se jakože představují postavy stylem, který by šel dát za deset minut, jsem si říkal, že moje míra trpělivosti ještě má svoje rezervy. Že je to impotentní dějově, herecky úplně mimo (OK, Stanley Tucci si to kopírování Johna Turturra docela užívá) a hudebně absolutně hluché, ještě beru. Ale pak dojde na akci, která pro nové vydání výkladového slovníku redefinuje pojem „digitální bordel“, a mě praskla osobní pojistka. Po všech destrukčních hodech, které jsem si za poslední roky v kině tolik užíval, jsem si začal přát, aby tahle éra šla bez milosti do...

  • Isherwood -
    Transformers: Zánik (2014)
    * 24.9.2014

    V kolonce „americký blockbuster“ pravděpodobně nejvýživnější sbírka toho nejhoršího, co lze v současném Hollywoodu najít. Koukat na nové Transformery je jako otevřít všechny muniční sklady US Army a dát je do ruky těm, kteří by si rádi do filmařské Mekky kopnuli. Je to téměř nadpozemsky paradoxní, že je tak činěno rukama člověka, kterého jsem v téhle disciplíně bezmezně obdivoval, a až doposud platil za vrcholnou metu v umění proměny filmového políčka v dolar. Nemyslím si, že Bay ztratil soudnost. Předchozí fitnes pumpování jasně křičelo, jak moc dobře to za kamerou umí. Jenom ztratil veškerou pokoru a bezhlavě tři hodiny dojí krávu, která to má dávno za sebou, jen ji stihli nabalzamovat. První hodinu, kdy se jakože představují postavy stylem, který by šel dát za deset minut, jsem si říkal, že moje míra trpělivosti ještě má svoje rezervy. Že je to impotentní dějově, herecky úplně mimo (OK, Stanley Tucci si to kopírování Johna Turturra docela užívá) a hudebně absolutně hluché, ještě beru. Ale pak dojde na akci, která pro nové vydání výkladového slovníku redefinuje pojem „digitální bordel“, a mě praskla osobní pojistka. Po všech destrukčních hodech, které jsem si za poslední roky v kině tolik užíval, jsem si začal přát, aby tahle éra šla bez milosti do...

  • Isherwood -
    Transformers: Zánik (2014)
    * 24.9.2014

    V kolonce „americký blockbuster“ pravděpodobně nejvýživnější sbírka toho nejhoršího, co lze v současném Hollywoodu najít. Koukat na nové Transformery je jako otevřít všechny muniční sklady US Army a dát je do ruky těm, kteří by si rádi do filmařské Mekky kopnuli. Je to téměř nadpozemsky paradoxní, že je tak činěno rukama člověka, kterého jsem v téhle disciplíně bezmezně obdivoval, a až doposud platil za vrcholnou metu v umění proměny filmového políčka v dolar. Nemyslím si, že Bay ztratil soudnost. Předchozí fitnes pumpování jasně křičelo, jak moc dobře to za kamerou umí. Jenom ztratil veškerou pokoru a bezhlavě tři hodiny dojí krávu, která to má dávno za sebou, jen ji stihli nabalzamovat. První hodinu, kdy se jakože představují postavy stylem, který by šel dát za deset minut, jsem si říkal, že moje míra trpělivosti ještě má svoje rezervy. Že je to impotentní dějově, herecky úplně mimo (OK, Stanley Tucci si to kopírování Johna Turturra docela užívá) a hudebně absolutně hluché, ještě beru. Ale pak dojde na akci, která pro nové vydání výkladového slovníku redefinuje pojem „digitální bordel“, a mě praskla osobní pojistka. Po všech destrukčních hodech, které jsem si za poslední roky v kině tolik užíval, jsem si začal přát, aby tahle éra šla bez milosti do...

  • Isherwood -
    Transformers: Zánik (2014)
    * 24.9.2014

    V kolonce „americký blockbuster“ pravděpodobně nejvýživnější sbírka toho nejhoršího, co lze v současném Hollywoodu najít. Koukat na nové Transformery je jako otevřít všechny muniční sklady US Army a dát je do ruky těm, kteří by si rádi do filmařské Mekky kopnuli. Je to téměř nadpozemsky paradoxní, že je tak činěno rukama člověka, kterého jsem v téhle disciplíně bezmezně obdivoval, a až doposud platil za vrcholnou metu v umění proměny filmového políčka v dolar. Nemyslím si, že Bay ztratil soudnost. Předchozí fitnes pumpování jasně křičelo, jak moc dobře to za kamerou umí. Jenom ztratil veškerou pokoru a bezhlavě tři hodiny dojí krávu, která to má dávno za sebou, jen ji stihli nabalzamovat. První hodinu, kdy se jakože představují postavy stylem, který by šel dát za deset minut, jsem si říkal, že moje míra trpělivosti ještě má svoje rezervy. Že je to impotentní dějově, herecky úplně mimo (OK, Stanley Tucci si to kopírování Johna Turturra docela užívá) a hudebně absolutně hluché, ještě beru. Ale pak dojde na akci, která pro nové vydání výkladového slovníku redefinuje pojem „digitální bordel“, a mě praskla osobní pojistka. Po všech destrukčních hodech, které jsem si za poslední roky v kině tolik užíval, jsem si začal přát, aby tahle éra šla bez milosti do...

  • zelvopyr -
    Hannibal (TV seriál) (2013)
    ***** 17.8.2014

    USA má (polovina proti době před 20 lety) za loňský rok necelých 15.000 vražd. Z nich spáchal dvě třetiny Hannibal Lecter, zbytek jeho zmanipulovaní pacienti. Skvěle vybraná titulní postava, jen tak někdo mu výkonem nestačí držet krok, jakkoli jsou výborní i jiní. Čili, tím lépe pro reálný vztah Hannibal versus ostatní. Preciznost a zásadovost, schopnost okamžité analýzy a reakce. A místy překombinované úmysly v úmyslech, způsobující ještě větší odklon mysli od reality... Což je vlastně OK, tak se to má nejspíš brát. Vynikající stylizace opět surreální -- třeba květiny, houby, med a další pochutiny pěstované na mrtvolách, výtvarná stylizace příběhu projevující se důsledně kontrastním oblečením Hannibala kontra Willa (doplňkové barvy), estetika tekutin, barokní aranžmá... Vpodstatě jediný úkrok ze světa Hannibalů Hopkinsových, které seriál dost ctí, je pocit přítomného času v příběhu, tím myslím, že je zjevně aktualizován do 21. století (přinejmenším mobily, webovky F. Lounds atd.), což trochu neštymuje s původní časovou linií.

  • zelvopyr -
    Hannibal (TV seriál) (2013)
    ***** 17.8.2014

    USA má (polovina proti době před 20 lety) za loňský rok necelých 15.000 vražd. Z nich spáchal dvě třetiny Hannibal Lecter, zbytek jeho zmanipulovaní pacienti. Skvěle vybraná titulní postava, jen tak někdo mu výkonem nestačí držet krok, jakkoli jsou výborní i jiní. Čili, tím lépe pro reálný vztah Hannibal versus ostatní. Preciznost a zásadovost, schopnost okamžité analýzy a reakce. A místy překombinované úmysly v úmyslech, způsobující ještě větší odklon mysli od reality... Což je vlastně OK, tak se to má nejspíš brát. Vynikající stylizace opět surreální -- třeba květiny, houby, med a další pochutiny pěstované na mrtvolách, výtvarná stylizace příběhu projevující se důsledně kontrastním oblečením Hannibala kontra Willa (doplňkové barvy), estetika tekutin, barokní aranžmá... Vpodstatě jediný úkrok ze světa Hannibalů Hopkinsových, které seriál dost ctí, je pocit přítomného času v příběhu, tím myslím, že je zjevně aktualizován do 21. století (přinejmenším mobily, webovky F. Lounds atd.), což trochu neštymuje s původní časovou linií.

  • zelvopyr -
    Hannibal (TV seriál) (2013)
    ***** 17.8.2014

    USA má (polovina proti době před 20 lety) za loňský rok necelých 15.000 vražd. Z nich spáchal dvě třetiny Hannibal Lecter, zbytek jeho zmanipulovaní pacienti. Skvěle vybraná titulní postava, jen tak někdo mu výkonem nestačí držet krok, jakkoli jsou výborní i jiní. Čili, tím lépe pro reálný vztah Hannibal versus ostatní. Preciznost a zásadovost, schopnost okamžité analýzy a reakce. A místy překombinované úmysly v úmyslech, způsobující ještě větší odklon mysli od reality... Což je vlastně OK, tak se to má nejspíš brát. Vynikající stylizace opět surreální -- třeba květiny, houby, med a další pochutiny pěstované na mrtvolách, výtvarná stylizace příběhu projevující se důsledně kontrastním oblečením Hannibala kontra Willa (doplňkové barvy), estetika tekutin, barokní aranžmá... Vpodstatě jediný úkrok ze světa Hannibalů Hopkinsových, které seriál dost ctí, je pocit přítomného času v příběhu, tím myslím, že je zjevně aktualizován do 21. století (přinejmenším mobily, webovky F. Lounds atd.), což trochu neštymuje s původní časovou linií.

  • zelvopyr -
    Hannibal (TV seriál) (2013)
    ***** 17.8.2014

    USA má (polovina proti době před 20 lety) za loňský rok necelých 15.000 vražd. Z nich spáchal dvě třetiny Hannibal Lecter, zbytek jeho zmanipulovaní pacienti. Skvěle vybraná titulní postava, jen tak někdo mu výkonem nestačí držet krok, jakkoli jsou výborní i jiní. Čili, tím lépe pro reálný vztah Hannibal versus ostatní. Preciznost a zásadovost, schopnost okamžité analýzy a reakce. A místy překombinované úmysly v úmyslech, způsobující ještě větší odklon mysli od reality... Což je vlastně OK, tak se to má nejspíš brát. Vynikající stylizace opět surreální -- třeba květiny, houby, med a další pochutiny pěstované na mrtvolách, výtvarná stylizace příběhu projevující se důsledně kontrastním oblečením Hannibala kontra Willa (doplňkové barvy), estetika tekutin, barokní aranžmá... Vpodstatě jediný úkrok ze světa Hannibalů Hopkinsových, které seriál dost ctí, je pocit přítomného času v příběhu, tím myslím, že je zjevně aktualizován do 21. století (přinejmenším mobily, webovky F. Lounds atd.), což trochu neštymuje s původní časovou linií.

  • hellstruck -
    Nebe existuje (2014)
    16.8.2014

    Film, který rozhodně není vhodný pro nás, nevěřící Tomáše :) Začnu tím, jak se nám příběh v prvních minutách stačí představit strašně cool, ale přitom věřící americkou rodinku. Chodí hrát baseball, žijí v obrovském domě, jezdí na dovolené, přestože si to nemohou dovolit. Hlava rodiny má více zaměstnání a kromě toho je i kazatel v kostele. Samozřejmě je to hrozný sympaťák, který káže o lvech a jednorožcích. Jakoby se nám tvůrci snažili zprvu podstrčit, že i věřící nemusí být nutně zarputilí fanatici. Inu dobrá, přistoupím na jejich hru, koneckonců proč by to tak nemohlo být. Ale to neomlouvá fakt, že je tam prvních třicet minut úplně navíc. Jinak si vybavuji samá kázání a neustále modlení. Proboha, to bylo tak otravné, že jsem to musela vypnout. Jistě, z námětu dost jasně vyplývá, jakým směrem se film bude ubírat. Ale takové téma se dá zpracovat i decentně, ne tak násilně. Navíc k tomu přidejte nesympatické herce, přiblblé dialogy a je to jasné.

  • hellstruck -
    Nebe existuje (2014)
    16.8.2014

    Film, který rozhodně není vhodný pro nás, nevěřící Tomáše :) Začnu tím, jak se nám příběh v prvních minutách stačí představit strašně cool, ale přitom věřící americkou rodinku. Chodí hrát baseball, žijí v obrovském domě, jezdí na dovolené, přestože si to nemohou dovolit. Hlava rodiny má více zaměstnání a kromě toho je i kazatel v kostele. Samozřejmě je to hrozný sympaťák, který káže o lvech a jednorožcích. Jakoby se nám tvůrci snažili zprvu podstrčit, že i věřící nemusí být nutně zarputilí fanatici. Inu dobrá, přistoupím na jejich hru, koneckonců proč by to tak nemohlo být. Ale to neomlouvá fakt, že je tam prvních třicet minut úplně navíc. Jinak si vybavuji samá kázání a neustále modlení. Proboha, to bylo tak otravné, že jsem to musela vypnout. Jistě, z námětu dost jasně vyplývá, jakým směrem se film bude ubírat. Ale takové téma se dá zpracovat i decentně, ne tak násilně. Navíc k tomu přidejte nesympatické herce, přiblblé dialogy a je to jasné.

  • Gilmour93 -
    Zejtra napořád (2014)
    *** 21.7.2014

    Samohana někde v Asii, zajíci v pytli z internetu nebo slovenský Gripen? Sled historek na pofidérní kostře „oděvního“ byznysu a životního filozofování, který baví v maličkostech a zadrhává v celku. Snažím se vždy u českého filmu najít nějaká pozitiva a v tomto případě by to mohly být nezatíženost námětovými stereotypy a hudební doprovod, nicméně mám obavy, že vám v hlavě zejtra napořád nic nezůstane.. Rudolf z Frekvence 1 by si z fleku mohl střihnout roli člena balkánského zločineckého gangu s křestním jménem Predrag..

  • Gilmour93 -
    Zejtra napořád (2014)
    *** 21.7.2014

    Samohana někde v Asii, zajíci v pytli z internetu nebo slovenský Gripen? Sled historek na pofidérní kostře „oděvního“ byznysu a životního filozofování, který baví v maličkostech a zadrhává v celku. Snažím se vždy u českého filmu najít nějaká pozitiva a v tomto případě by to mohly být nezatíženost námětovými stereotypy a hudební doprovod, nicméně mám obavy, že vám v hlavě zejtra napořád nic nezůstane.. Rudolf z Frekvence 1 by si z fleku mohl střihnout roli člena balkánského zločineckého gangu s křestním jménem Predrag..

  • Cervenak -
    Úsvit planety opic (2014)
    **** 19.7.2014

    Jednotka bola rozhodne lepšia, mala prepracovanejšie postavy, emocionálnejší príbeh, svižnejšie tempo, lepšiu symbiózu hudby a cool momentov a podstatne viac režijných nápadov. A hlavne mala tie silné momenty, čo sa navždy vryjú do pamäti ("Nooo!" je nezabudnuteľné, v dvojke nie je ani jedna scéna s takým dopadom). No Úsvit je stále dosť parádne dobrodružné postapo so zaujímavým príbehom a tučnou atmosférou. Rozvláčnu prvú polovicu bohato vynahradí výživný zvyšok. Spokojnosť, ale tých 8/10 je strop.

  • Cervenak -
    Úsvit planety opic (2014)
    **** 19.7.2014

    Jednotka bola rozhodne lepšia, mala prepracovanejšie postavy, emocionálnejší príbeh, svižnejšie tempo, lepšiu symbiózu hudby a cool momentov a podstatne viac režijných nápadov. A hlavne mala tie silné momenty, čo sa navždy vryjú do pamäti ("Nooo!" je nezabudnuteľné, v dvojke nie je ani jedna scéna s takým dopadom). No Úsvit je stále dosť parádne dobrodružné postapo so zaujímavým príbehom a tučnou atmosférou. Rozvláčnu prvú polovicu bohato vynahradí výživný zvyšok. Spokojnosť, ale tých 8/10 je strop.

  • Cervenak -
    Úsvit planety opic (2014)
    **** 19.7.2014

    Jednotka bola rozhodne lepšia, mala prepracovanejšie postavy, emocionálnejší príbeh, svižnejšie tempo, lepšiu symbiózu hudby a cool momentov a podstatne viac režijných nápadov. A hlavne mala tie silné momenty, čo sa navždy vryjú do pamäti ("Nooo!" je nezabudnuteľné, v dvojke nie je ani jedna scéna s takým dopadom). No Úsvit je stále dosť parádne dobrodružné postapo so zaujímavým príbehom a tučnou atmosférou. Rozvláčnu prvú polovicu bohato vynahradí výživný zvyšok. Spokojnosť, ale tých 8/10 je strop.

  • novoten -
    Mikulášovy patálie na … (2014)
    *** 16.7.2014

    Sympatická letní vyprávěnka, ze které čiší francouzská lehkost i problesky skvělé literární předlohy. Doplácí ale na to, že první díl se víc opíral o titulního hrdinu, zatímco pokračování soustředí polovinu času svou pozornost na jeho rodiče. Ti si sice díky famózní dvojce Valérie Lemercier - Kad Merad znovu bez problémů razí cestu do diváckých srdcí, ale ono neodolatelné mikulášovské kouzlo se pomalu vytrácí.

  • J*A*S*M -
    Díra u Hanušovic (2014)
    *** 9.7.2014

    (49th KVIFF) Plusem je poměrně bizarní vykreslení českého buranova někdy až twinpeaksovských rozměrů a sem tam nějaký úsměvný vtip. Jenže jako spoustě jiných českých filmů Díře u Hanušovic chybí nějaké jasné téma / děj, což se projevuje třeba tím, že skoro jakákoli scéna z posledních dvaceti minut by mohla být klidně tou poslední, aniž by cokoli zbývalo dopovědět (protože se vlastně ani nic povídat nezačalo). Humory se nejčastěji, jak je v českých filmech nepříjemným zvykem, zase tvoří podle vzorce známý herec mluví sprostě / chová se jako idiot = legranda. Vlastně pardon, v tomto případě je vzorec obohacen o moravské nářečí. To je mi ale inovace.

  • J*A*S*M -
    Díra u Hanušovic (2014)
    *** 9.7.2014

    (49th KVIFF) Plusem je poměrně bizarní vykreslení českého buranova někdy až twinpeaksovských rozměrů a sem tam nějaký úsměvný vtip. Jenže jako spoustě jiných českých filmů Díře u Hanušovic chybí nějaké jasné téma / děj, což se projevuje třeba tím, že skoro jakákoli scéna z posledních dvaceti minut by mohla být klidně tou poslední, aniž by cokoli zbývalo dopovědět (protože se vlastně ani nic povídat nezačalo). Humory se nejčastěji, jak je v českých filmech nepříjemným zvykem, zase tvoří podle vzorce známý herec mluví sprostě / chová se jako idiot = legranda. Vlastně pardon, v tomto případě je vzorec obohacen o moravské nářečí. To je mi ale inovace.

  • Marigold -
    V nitru Llewyna Davise (2013)
    **** 13.2.2014

    Nejsmutnější film bratří Coenů s jejich bezkonkurenčně nejméně sympatickým hrdinou. Poslouchá se to jako sladkobolný folkový šlágr o chlapovi, který šel celý život mimo. Přesně víte, kam přijde, sloka, refrén i konkrétní rým. A v tom je právě síla jednoduchého popěvku, který mi zalezl po kůži jako mráz a kočičí předení. Nic hlubokomyslného, prostě jenom krásnej zážitek, který není třeba nijak vysvětlovat / obhajovat. [85%]

  • Marigold -
    V nitru Llewyna Davise (2013)
    **** 13.2.2014

    Nejsmutnější film bratří Coenů s jejich bezkonkurenčně nejméně sympatickým hrdinou. Poslouchá se to jako sladkobolný folkový šlágr o chlapovi, který šel celý život mimo. Přesně víte, kam přijde, sloka, refrén i konkrétní rým. A v tom je právě síla jednoduchého popěvku, který mi zalezl po kůži jako mráz a kočičí předení. Nic hlubokomyslného, prostě jenom krásnej zážitek, který není třeba nijak vysvětlovat / obhajovat. [85%]

  • NinadeL -
    Drákula (TV seriál) (2013)
    *** 27.10.2013

    10/10 To jste měli říct hned, že je Lucy zamilovaná do Miny. Ale taky, že je to wild wild victorian west. Už dlouho jsem se tak dlouho nebabrala s takhle krátkým seriálem, ale přeci jenom to byla poslední verze Stokerovského mýtu a lesbická Lucy slibovala velmi fajnové zápletky. Nicméně konec dobrý, celá série hlavních postav povražděna, takže ač by mohla být série druhá minimálně atraktivní v linii - lesbická upírská Lucy se mstí na Draculovi a Míně, ale všechno ostatní by se muselo vymyslet znovu od nuly a nějaký trapný zahořklý Jonathan by to neutáhl. Takže byla to velmi zajímavá zkušenost, ale netruchlím a Dracula už nyní opět může mít jinou oblíbenou tvář, nyní v celovečeráku s Lukem Evansem v hlavní roli.

  • NinadeL -
    Drákula (TV seriál) (2013)
    *** 27.10.2013

    10/10 To jste měli říct hned, že je Lucy zamilovaná do Miny. Ale taky, že je to wild wild victorian west. Už dlouho jsem se tak dlouho nebabrala s takhle krátkým seriálem, ale přeci jenom to byla poslední verze Stokerovského mýtu a lesbická Lucy slibovala velmi fajnové zápletky. Nicméně konec dobrý, celá série hlavních postav povražděna, takže ač by mohla být série druhá minimálně atraktivní v linii - lesbická upírská Lucy se mstí na Draculovi a Míně, ale všechno ostatní by se muselo vymyslet znovu od nuly a nějaký trapný zahořklý Jonathan by to neutáhl. Takže byla to velmi zajímavá zkušenost, ale netruchlím a Dracula už nyní opět může mít jinou oblíbenou tvář, nyní v celovečeráku s Lukem Evansem v hlavní roli.

  • Xmilden -
    Smrtelné lži (2012)
    *** 22.8.2013

    Ani nevím proč, ale při sledování jsem si nejvíce vzpomněl na Hoblitovu Fracture, která je určitě lepší. Námět je veskrze podobný v tom že místo Goslinga se snaží tentokráte Tim Roth učinit spravedlnosti za dost a poslat za katr nechutného boháče, kterého herecky sebejistě zvládl kdo jiný než Richard Gere. Bohužel Arbitrage má až ospalý úvod a počet nečekaných zvratů a odhalení se téměř rovná 0, což je v podobném snímku docela problém. Nicméně divákovu pozornost poměrně spolehlivě udrží, protože všichni čekáme jak tohle celé vlastně nakonec dopadne. 60%

  • castor -
    3 sezóny v pekle (2009)
    *** 3.6.2011

    Jeden svérázný rebel, který je ale víc prachobyčejným frackem, který by jednu zasloužil. Jedna nepříliš pevná dramaturgická ruka. Jedna výborně napsaná ženská role, skvěle zahraná Polkou Karolinou Gruszkou. Jedna příjemně jistá režie. Jedna řemeslně výborná technická stránka filmu. Jenže horší příběh, horší uchopení konfliktů a vlastně prakticky žádná scéna, která by chytla za srdce!! Viděno optikou tuzemského diváka ale určitě nadprůměr..

  • MM_Ramone -
    Halloween 2 (1981)
    *** 6.11.2010

    Všeobecne sa považujem za priaznivca horrorovej tvorby. Či už literárnej alebo filmovej. Preto si viem meno Michael Meyrs ihneď zaradiť do kategórie chladnokrvných slasher hrdinov. Kult osobnosti tohto tichého, mentálne narušeného zabijaka sa zrodil v roku 1978, kedy natočil americký režisér John Carpenter úvodný film. O tri roky neskôr sa vydal Michael na ďaľšiu vražednú púť v pokračovaní, pod ktorým je podpísaný Rick Rosenthal. Oproti prvému dielu je to o poznanie slabšie, ale aj tak sa jedná o pomerne kvalitný vyvražďovací horror. V ďaľších pokračovaniach to išlo zo sériou "Halloween“ už prudko z kopca. ***

  • MM_Ramone -
    Halloween 2 (1981)
    *** 6.11.2010

    Všeobecne sa považujem za priaznivca horrorovej tvorby. Či už literárnej alebo filmovej. Preto si viem meno Michael Meyrs ihneď zaradiť do kategórie chladnokrvných slasher hrdinov. Kult osobnosti tohto tichého, mentálne narušeného zabijaka sa zrodil v roku 1978, kedy natočil americký režisér John Carpenter úvodný film. O tri roky neskôr sa vydal Michael na ďaľšiu vražednú púť v pokračovaní, pod ktorým je podpísaný Rick Rosenthal. Oproti prvému dielu je to o poznanie slabšie, ale aj tak sa jedná o pomerne kvalitný vyvražďovací horror. V ďaľších pokračovaniach to išlo zo sériou "Halloween“ už prudko z kopca. ***

  • MM_Ramone -
    Halloween 2 (1981)
    *** 6.11.2010

    Všeobecne sa považujem za priaznivca horrorovej tvorby. Či už literárnej alebo filmovej. Preto si viem meno Michael Meyrs ihneď zaradiť do kategórie chladnokrvných slasher hrdinov. Kult osobnosti tohto tichého, mentálne narušeného zabijaka sa zrodil v roku 1978, kedy natočil americký režisér John Carpenter úvodný film. O tri roky neskôr sa vydal Michael na ďaľšiu vražednú púť v pokračovaní, pod ktorým je podpísaný Rick Rosenthal. Oproti prvému dielu je to o poznanie slabšie, ale aj tak sa jedná o pomerne kvalitný vyvražďovací horror. V ďaľších pokračovaniach to išlo zo sériou "Halloween“ už prudko z kopca. ***

  • Kulmon -
    Záhada Blair Witch (1999)
    **** 16.9.2010

    Opravdu hustá atmosféra, která dokazuje, že za prachy nekoupíte vše a pořádná hrůza se dá vytvořit i s malým rozpočtem. Nebál jsem se sice jako u Evil Dead, ale i tak jsem ani na chvíli neztratil oči z monitoru.

  • Kulmon -
    Záhada Blair Witch (1999)
    **** 16.9.2010

    Opravdu hustá atmosféra, která dokazuje, že za prachy nekoupíte vše a pořádná hrůza se dá vytvořit i s malým rozpočtem. Nebál jsem se sice jako u Evil Dead, ale i tak jsem ani na chvíli neztratil oči z monitoru.

  • TeeAge -
    New Yorku, miluji Tě! (2008)
    ** 30.3.2010

    Za 15 melónov sa točia poriadne filmy. A nie 5 minútové videoklipy (ešte keby), ktoré sú len preto také, aké sú, aby film Paris, I love you - mal svoju americkú verziu. A to samozrejme na 300%. Pár pekne napísaných dialógov (spisovaťel balí nevedomky šlapku, prechádzka starého manželského páriku), ale toť asi všetko, čo ma nenudilo. PS: škoda zneužitia elitnej hereckej gardy pre neadekvátne kvalitný projekt)

  • Djoker -
    Saw: Hra o přežití (2004)
    ***** 27.8.2009

    Geniální kousek a záčátek série, která se výrazně zapsala do dějin kinematografie. Skládačkového vraha jsem si rychle oblíbil. Je to šílenec nebo génius? Já mám jasno. Napětí, strach, mrazivé situace a úžas nad pastmi, které Jigsaw vytvořil. To jsou pocity, které mě provázely filmem. A konec? Vrchol ve velkém stylu, který způsobí zástavu srdce.

  • kinej -
    Devátá brána (1999)
    **** 8.6.2009

    Podle mého se jedná o jednu z nejlepších mystických detektvivek, ne-li vůbce nejlepší . Řekl bych, že je dost nedoceněná. Jednak film stojí na skvělém příběhu. Polanski vypráví pozvolna a srozumitelně. Nepředbíhá, nesnaží se vše vychrlit v pár dialozích a také se vyhýbá zbytečným akcím. Tím je film sympaticky neamerický. Ačkoliv předlohu neznám, adaptace do scénáře se vydařila na výbornou. Hudba je také špičková a skvěle podbarvuje zlověstnou atmosféru. Všechny role jsou osbazeny skvěle, od neznámých herců až po Johnyho Deppa jsou veškeré postavy výborně zahrány. A stejně tak režisér nezapře, že je mistr svého řemesla.

  • Bart -
    Nebe a peklo (TV seriál) (1994)
    ** 13.8.2008

    Televizní seriál Sever a Jih na motivy románů Johna Jakese byl natáčen v letech 1985 - 1986. Tehdy vznikly dvě vcelku povedené série podle prvních dvou knih. Už tehdy zřejmě nebyla natočena poslední série podle třetí knihy, protože tvůrci pochopili, že ani Jakesovi se závěr velkolepé ságy nepovedl. Ale nebyli by to Američani, aby to nakonec nenatočili. Stalo se tak o osm let později. Patrick Swayze byl zřejmě rád, že se projektu nemusel zúčastnit, ani jeho postava totiž ve třetí knize již nevystupovala a navíc už měl za sebou role v Duchovi, Hříšném tanci nebo Bodu zlomu a neměl zapotřebí vystupovat v seriálu, předem odsouzenému k neúspěchu. A tak se také stalo. Třetí série se opravdu vůbec nepovedla. Nudný příběh byl uměle natahovaný, do příběhu vstupovali nové, zbytečné postavy nebo postavy, o kterých se v přecházejících sériích jen mluvilo, ale až nyní přišly vhod. Většina původních herců účinkování odřeklo a tak se některé postavy naopak vypustili a některé získali obličeje jiných herců. Lesley-Anne Down jako Madeline ztratila svojí jiskru a James Read jako George Hazard působil spíš jako starý mlsný kocour. Docela potěšila přítomnost Petera O´Toola jako hosta v roli opilce Trumpa. Jelikož jsem ale celou ságu přečetl, musím říct na obranu tvůrců, že z třetí knihy se opravdu moc vykřesat nedalo.

  • Bart -
    Nebe a peklo (TV seriál) (1994)
    ** 13.8.2008

    Televizní seriál Sever a Jih na motivy románů Johna Jakese byl natáčen v letech 1985 - 1986. Tehdy vznikly dvě vcelku povedené série podle prvních dvou knih. Už tehdy zřejmě nebyla natočena poslední série podle třetí knihy, protože tvůrci pochopili, že ani Jakesovi se závěr velkolepé ságy nepovedl. Ale nebyli by to Američani, aby to nakonec nenatočili. Stalo se tak o osm let později. Patrick Swayze byl zřejmě rád, že se projektu nemusel zúčastnit, ani jeho postava totiž ve třetí knize již nevystupovala a navíc už měl za sebou role v Duchovi, Hříšném tanci nebo Bodu zlomu a neměl zapotřebí vystupovat v seriálu, předem odsouzenému k neúspěchu. A tak se také stalo. Třetí série se opravdu vůbec nepovedla. Nudný příběh byl uměle natahovaný, do příběhu vstupovali nové, zbytečné postavy nebo postavy, o kterých se v přecházejících sériích jen mluvilo, ale až nyní přišly vhod. Většina původních herců účinkování odřeklo a tak se některé postavy naopak vypustili a některé získali obličeje jiných herců. Lesley-Anne Down jako Madeline ztratila svojí jiskru a James Read jako George Hazard působil spíš jako starý mlsný kocour. Docela potěšila přítomnost Petera O´Toola jako hosta v roli opilce Trumpa. Jelikož jsem ale celou ságu přečetl, musím říct na obranu tvůrců, že z třetí knihy se opravdu moc vykřesat nedalo.

  • kitano -
    Kickboxer (1989)
    ***** 8.1.2008

    Prenadherne becko, ktore trpi hrozostrasnymi dialogmi a cudnymi scenami typu "Van Damme si odfotografuje cvachtajuce sa nahe deti a potom nezne obime svojho brata". A predsa. Tong Po mi nahana strach tak ako pred desiatimi rokmi a aj na dnesnu dobu docela drsne finale som si aj dnes paradne uzil. Nesmrtelna beckova klasika na ktoru (spolu s Bloodsport a Lionheart) nenecham dopustit.

  • Radek99 -
    Requiem za sen (2000)
    ***** 12.11.2007

    Zřejmě definitivně se již v západní kinematografii etabloval speciální subžánr kriminálních dramat s drogovou tématikou a jestliže Britové mají v tomto podžánru svůj fenomenální Trainspotting, pak odpověď zpoza oceánu nese symbolické jméno Rekviem za sen... A stačí k tomu přidat ještě jedno jméno: Pan Režisér Darren Aronofsky! Co obdivovat dřív? To jeho hudební cítění, ta synchronizace mezi obrazovou a zvukovou složkou, ty naprosto úchvatné střihové přechody (s opakovaným použitím velkých detailů, dokonce v sekvencích), ta dokonale propracovaná mizanscéna, ta fenomenální formální stránka jeho filmu, klipová estetizace jako odraz nastupivší ikonografické kulturní epochy, to zpomalování a zrychlování běhu obrazu jako odraz psychického stavu pod vlivem drog a jejich působení, ty experimentální prvky (vypouštění snímků, kolorizace filmového pásu...), propojování různých významových rovin a postmoderní propojení filmového reality a metareality (účast Sary Goldfarbové v televizní soutěži x postavy ze soutěže se zhmotňují v jejím bytě), to vše si zaslouží absolutorium. Nemluvě ani o celkovém vyznění filmu a strhujícímu finále (neznám moc působivějších protidrogových filmů), konec filmu mě doslova posadil na zadek... Symbolický je i významový oblouk mezi názvem a vlastním poselstvím příběhu - jestliže má každý z lidí na tomhle světě nějaké své životní sny, pak je při jejich realizaci nutno počítat s největším pesimismem (sémanticky je to vlastně negace pojmu americký sen) - sen o úniku z nudného života dnešních mladých, sen o světě, v němž nebudu sám, v generaci postproduktivní populace, sen o možnosti úniku a nápravy pošramoceného života... Iluzivní je dokonce i pouhý sen zhubnout... Darren Aronofsky natočil fenomenální film a v intenci jeho pesimismu soudím, že sám musel na nějakých psychotropních látkách ujíždět. Jinak by nemohl natočit to, co natočil... Podobné filmy: Strach a hnus v Las Vegas, Trainspotting, Šňup, Acid House, Traffic - nadvláda gangů

  • Radek99 -
    Requiem za sen (2000)
    ***** 12.11.2007

    Zřejmě definitivně se již v západní kinematografii etabloval speciální subžánr kriminálních dramat s drogovou tématikou a jestliže Britové mají v tomto podžánru svůj fenomenální Trainspotting, pak odpověď zpoza oceánu nese symbolické jméno Rekviem za sen... A stačí k tomu přidat ještě jedno jméno: Pan Režisér Darren Aronofsky! Co obdivovat dřív? To jeho hudební cítění, ta synchronizace mezi obrazovou a zvukovou složkou, ty naprosto úchvatné střihové přechody (s opakovaným použitím velkých detailů, dokonce v sekvencích), ta dokonale propracovaná mizanscéna, ta fenomenální formální stránka jeho filmu, klipová estetizace jako odraz nastupivší ikonografické kulturní epochy, to zpomalování a zrychlování běhu obrazu jako odraz psychického stavu pod vlivem drog a jejich působení, ty experimentální prvky (vypouštění snímků, kolorizace filmového pásu...), propojování různých významových rovin a postmoderní propojení filmového reality a metareality (účast Sary Goldfarbové v televizní soutěži x postavy ze soutěže se zhmotňují v jejím bytě), to vše si zaslouží absolutorium. Nemluvě ani o celkovém vyznění filmu a strhujícímu finále (neznám moc působivějších protidrogových filmů), konec filmu mě doslova posadil na zadek... Symbolický je i významový oblouk mezi názvem a vlastním poselstvím příběhu - jestliže má každý z lidí na tomhle světě nějaké své životní sny, pak je při jejich realizaci nutno počítat s největším pesimismem (sémanticky je to vlastně negace pojmu americký sen) - sen o úniku z nudného života dnešních mladých, sen o světě, v němž nebudu sám, v generaci postproduktivní populace, sen o možnosti úniku a nápravy pošramoceného života... Iluzivní je dokonce i pouhý sen zhubnout... Darren Aronofsky natočil fenomenální film a v intenci jeho pesimismu soudím, že sám musel na nějakých psychotropních látkách ujíždět. Jinak by nemohl natočit to, co natočil... Podobné filmy: Strach a hnus v Las Vegas, Trainspotting, Šňup, Acid House, Traffic - nadvláda gangů

  • Galadriel -
    Kačer Daffy: Fantastický … (1983)
    ***** 2.7.2006

    Slepenec starších grotesek proložený novými animacemi tak, aby filmík tvořil kompaktní celek. Některé příběhy byly vybrány z těch nejlepších, jiné jsou o malinko horší, ale já to jako malá milovala a i teď se na Looney Tunese občas moooc ráda podívám.

  • 3DD!3 -
    Gauneři (1992)
    ***** 12.6.2006

    Pan Bílý, pan Světlý, pan Modrý, pan Oranžový, pan Hnědý a pan Růžový májí udělat klenotnictví. Něco se nepovede, anebo spíše někdo je zradí. Pan Oranžový to koupí do břicha a pan Bílý se ho snaží dostat do bezpečí, na předem ujednané místo setkání. Do skladiště. Pan Bílý přemýšlí co dělat dál, do toho přichází pan Růžový. Přemýšejí co se to vlasně sakra stalo... To zhruba k začátku děje první vynikající Tarantinovky, která spolu s Pulp Fiction patří mezi perly světové kinematografie. Špičkové herecké výkony, výborný scénář, skvělá režie, kultovní hlášky a především věrohodnost dělají z Gaunerů nezapomenutelný filmový zážitek.

  • 3DD!3 -
    Gauneři (1992)
    ***** 12.6.2006

    Pan Bílý, pan Světlý, pan Modrý, pan Oranžový, pan Hnědý a pan Růžový májí udělat klenotnictví. Něco se nepovede, anebo spíše někdo je zradí. Pan Oranžový to koupí do břicha a pan Bílý se ho snaží dostat do bezpečí, na předem ujednané místo setkání. Do skladiště. Pan Bílý přemýšlí co dělat dál, do toho přichází pan Růžový. Přemýšejí co se to vlasně sakra stalo... To zhruba k začátku děje první vynikající Tarantinovky, která spolu s Pulp Fiction patří mezi perly světové kinematografie. Špičkové herecké výkony, výborný scénář, skvělá režie, kultovní hlášky a především věrohodnost dělají z Gaunerů nezapomenutelný filmový zážitek.

  • 3DD!3 -
    Gauneři (1992)
    ***** 12.6.2006

    Pan Bílý, pan Světlý, pan Modrý, pan Oranžový, pan Hnědý a pan Růžový májí udělat klenotnictví. Něco se nepovede, anebo spíše někdo je zradí. Pan Oranžový to koupí do břicha a pan Bílý se ho snaží dostat do bezpečí, na předem ujednané místo setkání. Do skladiště. Pan Bílý přemýšlí co dělat dál, do toho přichází pan Růžový. Přemýšejí co se to vlasně sakra stalo... To zhruba k začátku děje první vynikající Tarantinovky, která spolu s Pulp Fiction patří mezi perly světové kinematografie. Špičkové herecké výkony, výborný scénář, skvělá režie, kultovní hlášky a především věrohodnost dělají z Gaunerů nezapomenutelný filmový zážitek.

  • Lateef -
    Amores perros - Láska je kurva (2000)
    *** 24.5.2006

    Jsem opravdu na rozpacích, zda ohodnotit třemi nebo čtyřmi hvězdami...protože takové, jaké jsem to čekal, to bohužel nebylo...především mě mrzí, že film si neudržel vysoce nasazené tempo, jelikož rozehráno to bylo famózně!!!...první třetina filmu byla brutálně dobrá, svižná, dynamická, doplněná o skvělé herecké výkony - bravo, tleskám, jsem nadšen...ale...prostřední část mě dost zklamala, chápu, že pro někoho může být nejlepší přítel člověka absolutně vším, ale co je moc, to je moc, proto bych tu uvřeštěnou slečnu obsadil do Saw 3, aby si na ní mohli filmaři vyzkoušet nějakou tu originálni pastičku, aby měla důvod řvát...takže zklamání...poslední třetina se herecky i dějově mírně zvedla, nedokázala však dosáhnout kvalit té první...okamžik střetů všech tří částí vyšuměl tak trochu do prázdna!!...scény nejsou tak dobře provázané jako třeba v 21 gramech...i když vlastní příběh je o malinko lepší...ani jeden snímek však nedosahuje kvalit Pulp Fiction, které považuji stále za numero uno!!...Amorres Perros je nicméně podařeným snímkem, s poslouchatelnou hudbou, dobrými, ale nijak neomračujícími hereckými výkony a i těch 150 minut mi tak nějak rychle prosvištělo před očima. Přesně 70%.21 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)

  • ScreamJay -
    Ozvěny mrtvých (1999)
    **** 7.2.2004

    Jednodušší bratříček Šestého smyslu. Film s překvapivě poutavou atmosférou, který jen na pár krátkých okamžiků nechává diváka nadechnout. Strhující tempo a mrazivé scény, které obalují kostru poměrně originálního děje. Kevin Bacon je naprosto přesvědčivý, velmi se doplňuje se svým filmovým synem v podvědomém sestavování domečku z karet, který se v naprostém závěru rozsype do překvapivého rozuzlení. Vizuálně velmi dobře provedený stav hypnózy, skvělá scéna ve které hlavní hrdina v podvědomí chytá za ruku přízrak mrtvé dívky a do jeho představy proniknou ruce jeho ženy a strhnou jej zpět do reality. Pátá hvězdička unikla tomuhle filmu jen o chloupek. Tím chlupem byly některé mezery mezi stěžejními scénami. Škoda že mi právě tenhle chlup vlítnul do nosu a já si místo dopsání páté hvězdičky kýchnul. Na videofilm je tohle fakt dobrá záležitost.

  • ScreamJay -
    Ozvěny mrtvých (1999)
    **** 7.2.2004

    Jednodušší bratříček Šestého smyslu. Film s překvapivě poutavou atmosférou, který jen na pár krátkých okamžiků nechává diváka nadechnout. Strhující tempo a mrazivé scény, které obalují kostru poměrně originálního děje. Kevin Bacon je naprosto přesvědčivý, velmi se doplňuje se svým filmovým synem v podvědomém sestavování domečku z karet, který se v naprostém závěru rozsype do překvapivého rozuzlení. Vizuálně velmi dobře provedený stav hypnózy, skvělá scéna ve které hlavní hrdina v podvědomí chytá za ruku přízrak mrtvé dívky a do jeho představy proniknou ruce jeho ženy a strhnou jej zpět do reality. Pátá hvězdička unikla tomuhle filmu jen o chloupek. Tím chlupem byly některé mezery mezi stěžejními scénami. Škoda že mi právě tenhle chlup vlítnul do nosu a já si místo dopsání páté hvězdičky kýchnul. Na videofilm je tohle fakt dobrá záležitost.

  • Lima -
    Duna (1984)
    ** 19.10.2003

    Dino de Laurentise muselo klepnout, když viděl, do čeho vrazil ty svoje miliony. Lynchova verze je těžko stravitelná, utahaná a depresivní, devadesát procent času člověk koukána potemnělý obraz. Navíc triky mnohdy vypadají, jako by byly stvořeny někdy v 50.letech, v tomhle ohledu hraje prim zejména scéna jízdy na červovi. Ale jsou tu i skvělé momenty. Vynikající je scéna, kdy Muad´Dib pozře živou vodu, tady Lynch naplno rozehrál svoji obrazovou fantazii. Kdyby byl takový celý film, neváhal bych s nejvyšším hodnocením. Jinak Lynch hrubě nezvládá bojové scény. Ty vypadají, jako kdyby vypadly z nějakého parodického kusu bratří Zuckerů. Absolutorium zasluhuje pouze Brian Eno za působivý ústřední hudební motiv Prophecy Theme.

  • Lima -
    Duna (1984)
    ** 19.10.2003

    Dino de Laurentise muselo klepnout, když viděl, do čeho vrazil ty svoje miliony. Lynchova verze je těžko stravitelná, utahaná a depresivní, devadesát procent času člověk koukána potemnělý obraz. Navíc triky mnohdy vypadají, jako by byly stvořeny někdy v 50.letech, v tomhle ohledu hraje prim zejména scéna jízdy na červovi. Ale jsou tu i skvělé momenty. Vynikající je scéna, kdy Muad´Dib pozře živou vodu, tady Lynch naplno rozehrál svoji obrazovou fantazii. Kdyby byl takový celý film, neváhal bych s nejvyšším hodnocením. Jinak Lynch hrubě nezvládá bojové scény. Ty vypadají, jako kdyby vypadly z nějakého parodického kusu bratří Zuckerů. Absolutorium zasluhuje pouze Brian Eno za působivý ústřední hudební motiv Prophecy Theme.

  • golfista -
    Princezna Nevěsta (1987)
    ***** 4.1.2003

    Nádherné pohádky se netočí jen u nás ! V Americe sice nemají takovou tradici, ale Robin Wright Penn je jako princezna skoro tak dobrá jako Libuška Šafránková :-) Určitě ji tento výkon postčil mezi Hollywoodské hvězdy. ... A nedejte se poplést, atmosféra téhle pohádky je fakt skvělá a ne "temná a nepěkná" :)

  • golfista -
    Princezna Nevěsta (1987)
    ***** 4.1.2003

    Nádherné pohádky se netočí jen u nás ! V Americe sice nemají takovou tradici, ale Robin Wright Penn je jako princezna skoro tak dobrá jako Libuška Šafránková :-) Určitě ji tento výkon postčil mezi Hollywoodské hvězdy. ... A nedejte se poplést, atmosféra téhle pohádky je fakt skvělá a ne "temná a nepěkná" :)