DVD & Blu-ray

DVD

Komentáře k zobrazeným filmům

  • EvilPhoEniX -
    Dokonalý svědek s.r.o. (2015)
    ***** 7.8.2015

    Nejlepší komedie roku ne-li za poslední dekádu. Tohle mi absolutně proletělo pod radarem kvůli né příliš známému cástingu. Kevina Harta smím považovat za skvělého baviče na úrovni bratrů Wayansů. Film obsahuje všechny prkvy, které v komediích mám v oblibě ( tanec/párty, šikovné ženy, podivné individua, zvrhlý humor, buzerant a trefné fóry. Jako plus vynikající nápad a spousta hlubokých myšlenek týkající se žen, manželství, přátelství a tiátru kolem toho. Viděno už 3x a pokaždé jsem skončil pod stolem s nepříjemným záchvatem, takhle dlouho jsem se od srdce a upřímně snad ještě nezasmál. Perfektní věc jehož moudra v budoucnu určitě využiji. PS: Překvapivě velmi dobrý Dabing.

  • Kaka -
    Rezistence (2015)
    *** 12.7.2015

    Béčková varianta áčkového Hunger Games. Akorát méně politické, méně užvaněné a mnohem přímočařejší s podobně sympatickou hlavní představitelkou a ROZHODNĚ lepší chemií ústředního dua. Bohužel se tvůrci nevyvarovali typických trademarků nízky PG teen zábavy, tedy trapně předvídatelný scénář, nevěrohodné emocionální dilemata a zoufalé oslí můstky (na poslední chvíli má ten či onen zemřít a cvak - dějová přesmyčka, někdo ho zachrání.). I tak to ale uteče výrazně rychleji, než trojka Hunger Games a nebudete z toho mít takový ten pocit zneužití, protože zas tak velké očekávání divák u Divergent série nemá, ale počítat se s ní musí.

  • Xmilden -
    Miluj souseda svého (2014)
    **** 1.5.2015

    Weinsteinům sice ty jejich Oscarové útoky často moc nebaštím, ale tentokrát jsem spokojen. Bill Murray hraje po svém takovou trošku verzi alá Hank Chinaski. Postupem času zkušenému divákovi samozřejmě dojde, jak se bude děj vyvíjet. To ovšem nic nemění na faktu, že se jedná, alespoň pro mě, o velmi příjemnou pohodovou záležitost, u které jsem byl na konci patřičně dojat. Zkrátka taková poctivá člověčinka. 75%

  • novoten -
    Čarovný les (2014)
    *** 8.4.2015

    Nápaditá i příjemně nadnesená cesta na křižovatku všech pohádek, která zapomněla skončit. V mírné ironii to totiž nestárnoucí Meryl, neselhávající Anně Kendrick nebo objevu jménem Lilla Crawford zpívá a hraje o pořádný kus lépe než od zdánlivého konce do konce úplného. Právě onen originální pokus znamená konečné selhání, protože se v důsledku až zoufale míjí účinkem. Vážnější nota se totiž dočká jen velmi podezřelé pointy, vedlejší postavy zmizí z děje a zápletky ze samého prologu už se neobjeví. Ve chvíli, kdy princové rozervaně pěli "Agony!!", jsem doufal, že bude i zbytek fungovat emocionálně podobně střídavě jako svého času Kouzelná romance. O to zaraženější jsem teď na půli cesty. A tam nikdo nezůstává rád. A už vůbec ne v lese.

  • POMO -
    Rychle a zběsile 7 (2015)
    *** 30.3.2015

    Akčná rutina. Velká, hlučná, ale scenáristicky nijaká. I režijne. Emiráty nám zaplácnu časť rozpočtu, tak hodíme pár opičáren do mrakodrapov v Abu Dhabi. Aby sa vedľa Khalify Impossible necítili menejcenne. A tragická udalosť nám pozastaví nakrúcanie a musíme investovať do digitálneho Paula, tak to v rámci šetrenia doklepeme doma v LA. Najlepšej postavy (The Rock) je vo filme málo a najlepšiu akciu poznáte z traileru. Záverečná rozlúčka s Paulom pekná.

  • Eodeon -
    Žena v černém 2: Anděl smrti (2014)
    ** 30.3.2015

    výběrem atmosférické písně "O willow waly" coby hudebního podkresu pro trailer se tvůrci poněkud zbytečného sequelu Ženy v černém otevřeně přiznali k tradici nejlepšího britského duchařského hororu (o zlatých časech Hammeru nemluvě). o to výrazněji se projevuje jejich selhání vyrovnat se vytyčeným vzorům. vysokou úroveň kamery a výpravy z prvního filmu volné pokračování sice udrželo - především reálie strašidelného domu a ostrova v mlze jsou obzvláště vydařené - a hlavní role se povedly obsadit vhodnými hereckými představiteli, ale tím výčet kvalit bohužel končí. k dobrému filmu je to stále příliš málo. zápletka je k uzoufání plochá, stejně jako i ony postavy, vystřižené úhledně podle neživotných šablon. fikční svět, ač by měl být žánrově definován duchařským hororem, se řídí spíše pravidly žánru fantasy, navíc značně nedomyšlenými, jelikož nadpřirozeného elementu se zjevně žádná pravidla netýkají a děj kolem jeho projevů soustředěný následkem toho vyznívá jako samoúčelný sled záminek pro náhodně rozeseté a citelně laciné lekačky a surreálné retrospektivy a nikoliv jako věrohodná (suspended disbelief included, pochopitelně) a soudržná linie děje. nadměrná dávka patosu a klišovitý závěr zmíněné nedostatky jen prohlubují a znemožňují zformování atmosféry znepokojení, natožpak zděšení a hrůzy. mohu jen gratulovat sám sobě, že jsem poslechl svůj instinkt a nemarnil v tomto případě čas a peníze na návštěvu kina.

  • verbal -
    Město 44 (2014)
    *** 24.3.2015

    Byl by to býval velkovýpravný, fantastický natočený a zábavný válečný film s brutálními bojovými scénami zralý na pětihvězdu, kdyby … Kdyby režisér neukájel své umělecké ambice a uprostřed bojové vřavy se to nezastavovalo a nevypukávaly zpomalené matrixovské pičičandy, v jejichž pozadí duněly cajdáky nějakého Lejdypanku. Jen jsem čekal, kdy se přiřítí banda Indů a střihnou si do toho to své obvyklé hárekrišna pogo. Kdyby scénarista neukájel své plagiátorské ambice a místy to nevypadalo, jako by toho xichta z Jdi a dívej se opíchala Tisícročná včela. Jen jsem čekal, kdy se vynoří starý Kroner a začne múráriť. Kdyby střihač neukájel své krejčovské ambice a vykuchal těch čtyřicet minut patetických a kýčovitých zvratků alá Tvajlajt. Jen jsem čekal, kdy se přiřítí Patyzón a všechny ty hrdinné mládežníky zejména mužského pohlaví dosucha vysaje. Kdyby kásting neukájel své hororové ambice a do hlavní role neprocpal snad tu nejodpornější a nejnesympatičtější tlamu současné polské kinematografie. Jen jsem odvracel zrak a přál mu celou dobu bolestivou smrt nebo alespoň pořádné zmrzačení. No, a to je příliš mnoho kdyby. Takže odřené tři s následující erudovanou charakteristikou pro polské fanoušky: Zajebiście nakręcony, no artystycznie spierdolony kawał kinematografii polskiej s wyjątkowo obrzykurwadliwym gośćiem v roli głównej.

  • POMO -
    Králova zahradnice (2014)
    * 20.3.2015

    Toto by bol prúser aj ako lokálny projekt s Geislerovou. Nie ešte ako svetovo obsadený, a ktorý príde na opening festivalu hrdo uviest jeho režisér, prízvukujúc, že ho nakrútil "hlavne pre diváka" (chcel tým povedať "teda nie pre kritikov"?). Nebyť tých bujných dekoltov, utoniem v bezbrehom oceáne neskutočnej NUDY. Ani len vizuálne nie je film zaujímavý, a to sa má akože celý odohrávať v záhradách Versailles a ich okolí. Pamatáte na úchvatne nasnímané zahmlené záhrady v Královej reči? Stačilo aspoň túto scénografickú filmársku zložku dostať na nejakú úroveň, a film mohol byť zachránený. Vo filmografii Kate Winslet strašiak, do ktorého šla zrejme iba kvôli kamarátovi od fachu.

  • xxmartinxx -
    Vybíjená (2015)
    ** 12.3.2015

    Petr Nikolaev je schopný řemeslník, ale nemá absolutně žádný filmařský cit a orchestrální symfonii by pustil i k reklamě na vložky. S tím pak padají veškeré emoce u tak dost ředěného příběhu, kde by se rádo stalo všechno, ale nakonec se nestane nic moc.

  • emma53 -
    Big Eyes (2014)
    **** 28.2.2015

    Za sebe musím napsat, že jsem byla spokojená. Není to oscarový film, to v žádném případě, ale mně se moc líbilo, že nám režisér a scénáristi nepřikrášlovali a nepodbízeli se silně hysterickými momenty a nebo vypjatými scénami, kde nám skřípou zuby, jak máme nervy nadranc, jen aby to divák ocenil a plival pětihvězdy a tak plnil tvůrcům kapsy dolárkama. V tom si cením Tima Burtona, že nic nezveličoval a tak, jak se to stalo, nám to hodil na plátno. Jediné, co mě mírně iritovalo, byl asi Christoph Waltz v roli Margaretina manžela. Jak pobíhal u soudu a jiné scénky, kde trochu přehrával. Tam bych zvolila asi jiného herce, tohle byl jediný kiks při jejich výběru. Amy to zvládla dle mého velmi dobře, protože Margaret skutečně taková žena byla. Poddajná, bláznivě zamilovaná a pak dlouhou dobu jen submisivně poslouchající žena, která si jednou řekla dost a začala v tom směru taky něco podnikat. K tomu výborná retro atmosféra a já zkrátka Margaret fandila, aby do toho šla a získala tak možná daleko víc než jen ty miliony, které vysoudila a to je láska její dcery, potažmo čisté svědomí a za to přece stojí bojovat........alespoň pro mě ano !

  • RedAK -
    Babovřesky 3 (2015)
    odpad! 21.1.2015

    Znáte ten pocit, když se po dvoudenní kalbě probudíte nazí v cizím bytě, na hrudníku máte vytetováno Doubravka, vedle vás leží osmdesátiletá důchodkyně v průhledném korzetu a k noze máte přikurtovanou psí boudu? Prostě ten moment, kdy svět přestane dávat jakýkoliv smysl? Tak nějak podobně se budete cítit po zhlédnutí této kinematografické genocidy. A ne, nevrazil jsem do tohoto filmu ani korunu, to bych raději po celý rok dobrovolně financoval výzkum na zkřížení eboly s dýmějovým morem. Troškovi asi začínají docházet prachy. No a když jste buržoazní výmrd ze psa, který si potřebuje svůj plnovous ondulovat výhradně Louis Vuitton natáčkami a životně nutně musí vlastnit barokní stojan na citróny ve tvaru penisu Davida Beckhama, tak vám holt nezbyde, než točit sračky, za které vám sterilizovaná odnož nevyvinuté eukaryoty zaplatí královské pálky (ahoj babi). Já bych vytvořil svoje vlastní a samozřejmě lepší Kundopysky, pečlivě sesbírané z ultimátního odpadu české celebritní sféry; hlavní roli by si střihla obstarožní Halenka von Dráčková, která by do místního mauzolea chodila strašit mumifikované válečné veterány, místní pindě by vdechla život mladičká Pornella Kaprová, kterou by maminka prasnice vozila v podbradku na procházky každé ráno hned poté, co by posnídala pět prasat a tři trabanty, o komediální duo by se postaraly glamour modelky Sámmer Assa a Honza Bendig, ti by místním patoškrabkám stavěli komíny a čekali na příchod Jara, a všemu by zodpovědně šéfoval starosta Paťo Rytmus a ten by nařídil Gucci vodovody do všech domácností. Prostě kvalitní Kundopysky dle mistrovské režie pana Ištvána. Jestli ještě jednou jedinkrát budu donucen podstoupit něco natolik tragického, nevkusného a ostudného, tak raději absolvuji dekádu nedělní školy, konvertuji k církvi a budu si každý den po obědě nechávat vycpat hrtan nějakým katolickým čurákem. Na druhou stranu, u sousedů na Slovensku prý teď řádí nějaký psychopatický sadista, který vraždí a pojídá prostitutky, takže je dobré vědět, že každý národ má svého Trošku.

  • genetique -
    Kód Enigmy (2014)
    ***** 20.1.2015

    Ohromujúci životopisný snímok, ktorý funguje bez zaváhania vo všetkých rovinách a aspektoch. Historicky mrazivé obdobie 2. svetovej vojny odkrýva svoju ďalšiu (mnou doteraz nepoznanú) tvár a odhaľuje tajomstvá skupiny géniov na čele v geniálnym profesovom Turingom. Premlčaný a neocenený hrdina v boji proti nacistom, no ešte väčší boj sa odohrával v jeho vnútri a najväčším nepriateľom boli predsudky. Skvelo fungujúci koncept (priaznivci filmu A Beautiful Mind budú vo vytržení), ktorý dáva zrkadlo spoločnosti. Príbeh je silný a krásne jednotný, žiadna scéna nieje premárnená a všetko tiká ako hodinky, a je vidno, že tvorcom záležalo na obsahovej stránke rovnako ako technickej, či vizuálnej. Hudba, kamera, filtre, všetko hrá podmanivými dobovými tónmi, čo navodzuje autentickú atmosféru. Rozhodne tak neváhajte so zhliadnutím, pretože by ste prišli o jeden výnimočný film, film o príbehu, na ktorom záleží, o udalostiach, ktoré zmenili históriu a hlavne o mužovi, bez ktorého by tu mnohí z nás dnes možno ani nečítali túto recenziu na našich Turingových prístrojoch. 95%.

  • Botič -
    Pořád jsem to já (2014)
    **** 28.11.2014

    Oscarová sezóna se pomalu ale jistě hlásí o slovo a tohle drama o rozkladu lidské osobnosti a kompletní ztráty kontroly nad sebou samým je poměrně silným výkopem, který z hlavy jen tak nedostanete - na to má až příliš reálné kontury. Julianne Moore zlatého plešouna pravděpodobně nedostane, ale minimálně ta nominace je jistá a z Kristen Stewart se vyloupla neskutečně silná herecká opora.

  • George Stobbart -
    Pár nenormálních aktivit 2 (2014)
    *** 2.8.2014

    Starý známy Malcolm z prvej časti sa snaží o pokojný život, no ani pri novej žene a v novom dome nedokáže uniknúť paranormálnemu prenasledovaniu... Skôr než ako pokračovanie mi to pomaly pripadalo ako upgradovaný remake jednotky, ale nejak to nevadilo, takže kto sa zabavil pri jednotke, sa pri tomto zabaví ešte viac. Wayans je perfektný; jeho uletený humor mi sadol, k tomu sexica Jaime Pressly a s nimi v dome 2 blbé deti. Prvé 2 tretiny je to fajnová, drzá a nekompromisná paródia, kde som sa z chuti smial, no v tej záverečnej tretine to už celkom nehralo. Viac postáv, väčšia (nezmyselná) uletenosť a hrotenie do rozmerov, ktoré už pôsobili vyčerpávajúco, až nudne. Ale aj tak sa mi to z drvivej väčšiny páčilo.

  • Enšpígl -
    Kamarád do deště (1988)
    *** 9.4.2014

    Jasně žádnej Godard to není a Tofi s Vaculkou si herecky DiCapriem taky nemůžou tykat, ale má to v sobě super atmosféru konce osmdesátek, tady zabodovala zejména noční Praha a hudba. Obsahový punc super naivity dokáže docela dobře přebít kamarádský vztah Toma s Michalem, protože když je člověk až po uši v hovnech samotnýmu se z nich kolikrát hrabe těžce.

  • Gilmour93 -
    Láska z pasáže (1984)
    ** 1.9.2010

    Stojíte před naditou pokladnicí pevnosti Boyard a čas běží. Zopakujme si indicie: Pražskej velkosvět vosumdesátých let; Uskřékaná diskokreatura Michael D; Rebel Vaculík na scestí; Škoda že ne poslední kroky Frankieho Janečka; Šmelinář Tofi zrovna u ledu; Guy Ritchie českého socialismu Soukup. Pokud jste si stoupnuli na písmena dávající nápis: "Láska z pasáže" a mince se nesypou, nesmíte se divit. Správné řešení totiž zní: “Řídké lejno"… Byly to ale tenkrát časy. Trika Lonsdale se nesundávala, ani když se měla prát, hlavní hrdinka nosí bundu, v které se John Rambo vracel z Vietnamu a atlantské vedení Coca-Coly koketuje s myšlenkou přestěhovat všechny své fabriky blíž k Praze. Pokud se u filmu koncipovaného jako drama neustále usmíváte, bude asi někde problém. Nejspíš ve mně..

  • tahit -
    Deváté srdce (1978)
    *** 7.2.2010

    Přestože se film považuje jako dílo pro děti, je noční můrou dětského spánku. Nicméně pro příznivce ponurých pohádek je největším kladem strašidelná atmosféra, která provází filmem. Moje malá úvaha, ale v žádném případě film nekritizuje, spíše jenom předkládá můj pocit. Ať chci nebo nechci, musím uznat, že Juraj Herz se pohádky zhostil dobře a umí dávkovat přísady tajemného napětí, stejně zručně jako třeba dobrý kuchař v prvotřídní restauraci, ale jisté je, že by se nějaká nedokonalost také našla, ale nechci se pouštět do nějakého hlubšího rozboru. Úsudek, ať si každý udělá sám.

  • Djkoma -
    Hoří, má panenko (1967)
    **** 17.11.2008

    Žádný jiný režisér nedokázal nikdy vystihnout prostého Čecha tak jako Miloš Forman. Ať je to Hoří má panenko nebo Černý Petr jsou zde postavy z každodenního života. Jednoduchý scénář, skvělé postavy a jednoduchost celého filmu je až zarážející, protože funguje tak přirozeně.

  • sportovec -
    Kočár do Vídně (1966)
    ***** 5.4.2008

    Erbovní dílo české a slovenské filmové vlny nikoliv náhodou bylo natočeno na počátku druhé poloviny šedesátých let. Během komunistické éry to bylo jediné období, kdy to - byť za cenu mnoha pokřiků - mohlo proběhnout. Dobová vlna postupného procitání z šoku padesátých let a rudého gestapismu a jeho následných forem se dotkla všech - i svazáckého aktivisty a rychle dozrávajícího spisovatele Jana Procházky. V mladém věku - v této době ještě nedovršil své čtyřicátiny - se poměrně rychle dopracoval vlastního osobnostního nazírání už tehdy bílých míst. Na příběhu, který je skrytou alegorií, zaujme přesná volba doby (řádově únor-březen 1945), národnosti vojáků (Rakušané) i psychologie postav (touha nezemřít a přežít stále nesmyslnější zločinnou válku). Krutost partyzánů je krutým kontrapunktem bezradného počínání mužských protagonistů z nedobrovolné titulní trojice, ale - nic tím nechci a nemíním omlouvat - nepřesahuje rámec druhé světové války. Spíše naopak. Krutost válečné doby se nejlépe vyjevuje právě na epizodách tohoto druhu: Buď my, nebo oni. S tímto historickým nazíráním lépe pochopíme skrytou krutost počínání obou dezertérů i druhé strany. Doba, je-li vyknuta z kloubů, šílí. A šílenství - třeba ve formě bázně nebo zhrublosti zdrsnělých mravů - má své znaky a svou podobu. Jeho diskutabilní vážnost by nás neměla mýlit. Nadčasové podobenství o lásce a krutosti, které s úspěchem usiluje o toto nečernobílé vidění skutečnosti, to demonstruje víc než názorně na úrovni, která je pro dnešní kinematografii v Česku spíše snem než dosažitelnou metou.

  • MM_Ramone -
    Discopříběh (1987)
    * 18.2.2008

    Už v dobe svojho vzniku mi bol "Discopríbeh" cudzí. Ja ako (vtedy) tvrdý metalista som podobných trckov, o akých je tento snímok, nemohol ani len cítiť. A teraz po rokoch; S umiernenejším úsudkom som si dokonca povšimol i príšerné herecké výkony, kŕčovytý pokus o klipovú réžiu a primitívne songy Michala Davida. Takto vizerali filmy o mládeži v socialistickom Československu. Zbabrané sprostosti! *