DVD & Blu-ray

DVD

Komentáře k zobrazeným filmům

  • ORIN -
    Rio 2 (2014)
    ** 12.9.2014

    Nevtipný animák je asi to nejhorší. Kvalitní animace je dnes už v podstatě standard (u vysokorozpočtových filmů to platí dvojnásob) - takže tu nepočítám. Příběh je obvykle snadno pochopitelný a rozkódovatelný, s postavami se divák dokáže ztotožnit nebo mu alespoň zásadně nevadí. Rio 2 obojí má (zato ty dvě hvězdy), i když příběh je snad až příliš prostý. Bohužel filmu chybí humor, jakýkoli alespoň trochu promyšlený. Ten, co film produkuje, je pouze infantilní, prvoplánový a divák se solidně přepálenou stopáží (o 10-15 minut) probíjí jako lovec mačetou skrz džungli. Po konci nezbývá nic, co by si člověk dokázal zapamatovat, snad jen fyzickou bolest ze sledování...

  • ORIN -
    Rio 2 (2014)
    ** 12.9.2014

    Nevtipný animák je asi to nejhorší. Kvalitní animace je dnes už v podstatě standard (u vysokorozpočtových filmů to platí dvojnásob) - takže tu nepočítám. Příběh je obvykle snadno pochopitelný a rozkódovatelný, s postavami se divák dokáže ztotožnit nebo mu alespoň zásadně nevadí. Rio 2 obojí má (zato ty dvě hvězdy), i když příběh je snad až příliš prostý. Bohužel filmu chybí humor, jakýkoli alespoň trochu promyšlený. Ten, co film produkuje, je pouze infantilní, prvoplánový a divák se solidně přepálenou stopáží (o 10-15 minut) probíjí jako lovec mačetou skrz džungli. Po konci nezbývá nic, co by si člověk dokázal zapamatovat, snad jen fyzickou bolest ze sledování...

  • Cival -
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    ***** 2.9.2014

    Masterpiece. Opravdu jsem přesvědčenej, že tohle je naprostý mistrovský dílo. Inspirace Sedm a všechna akademické scenáristické poučky jsou převedeny v mistrovsky rozepsanou látku, kdy je radost sledovat nejen vytrvalou konfrontaci dvou protichůdných charakterů, ale i to, jak je jejich rozdílné posedlosti vedou po téže dráze vstříc zatracení i rozhřešení. Dokonale využité kulisy Louisiany, jíž po téhle sérii asi nestoupne turistický ruch, a samozřejmě oba urputně hrající tahouni. Hlavně je tu ale cítit geniální ruka režiséra, jenž dokonale ví, kdy nasadit zpomalovačku, kdy dlouhý záběr, kdy boží oko a kdy intimní pohled přes záda - s každou scénou pracuje precizně, během pár vteřin dokáže vtisknout dané pasáži kýžené vyznění, náladu, další významy. Fakt masterpiece.

  • Malarkey -
    Stoletý stařík, který vylezl … (2013)
    ***** 15.8.2014

    To, že jsem knihu nečetl, mi vůbec nevadí, protože i přesto ji Švédi zfilmovali jako učiněný klenot. Stoletý stařík je příběh tak neuvěřitelně zábavný, že se u něj nedá nebavit. Je rozdělen na dvě příběhové linie. Minulost, jak si stoletý stařík prožil život a současnost, která začíná v momentě, kdy stoletý stařík vyskočí z okna a zmizí. V obou případech neznám ulítlejší příběh a věřím, že každý by utáhnul samostatný film. Šílenost rozjíždí další šílenost a nekončící zábava ne a ne polevit. Dokonce jsem i často slyšel srovnání s Forestem Gumpem. Určitě ale ne tím, že by byl stoletej stařík pitomej. Spíš proto, že tím životem procházel s takovou lehkostí, že mu to nemůžu nezávidět. Opravdu krásný film. Udělal mi radost, pobavil a zvedl náladu o sto procent.

  • castor -
    Jedna za všechny (2014)
    *** 6.8.2014

    S tímhle pohledným chlapíkem má každá z nich (a ještě zřejmě další tucet) své plány, jenže jedna o druhé neví, protože tenhle hošan je pěkné prase, takže se nemůže divit, že se tři z nich spojí (manželka a dvě milenky) a nachystají pro něj pomstychtivé plány. Bláznivá, tolerantní, plačtivá a poctivá ženuška, sebevědomá právnička zvyklá na luxus a prsatý benjamínek, který moc dobře ví, jaké plavky zvolit. Žádná však svůj potenciál naplno neprodá. Hysterické záchvaty a potlačovaný pláč možná jednou zafungují, ale napotřetí jsou otravné. Ostatně snímek se solidně rozjíždí, ale rychle mu dochází dech. Druhá polovina je pak vyloženě o tlačení na pilu, kdy se dočkáme i toaletního humoru (bože) a dokazování toho, že scénář nemá silné základy. Namísto toho, aby se trio podváděných rozhodlo pro nějaké smysluplné řešení, volí ženské hormony nebo projímadlo. Závěrečná konfrontace tváří v tvář vyzní do prázdna. Jakoby tvůrci místy netušili, co chtějí točit. Z romantiky skáčou do bláznivé komedie, z ní pak do dramatu o síle přátelství, nikde se příliš neohřejí a nikde díru do filmového světa neudělají. Navíc na jednu slušnou scénu připadnou tři hodně laciné, případně využívající naprosto zbytečné juchání, poskakování a pitvoření (třeba Nikolaj Coster-Waldau herecky absolutně nezvládl závěrečné zúčtování). Nabotoxovaná Nicki Minaj je mimo mísu.

  • castor -
    Jedna za všechny (2014)
    *** 6.8.2014

    S tímhle pohledným chlapíkem má každá z nich (a ještě zřejmě další tucet) své plány, jenže jedna o druhé neví, protože tenhle hošan je pěkné prase, takže se nemůže divit, že se tři z nich spojí (manželka a dvě milenky) a nachystají pro něj pomstychtivé plány. Bláznivá, tolerantní, plačtivá a poctivá ženuška, sebevědomá právnička zvyklá na luxus a prsatý benjamínek, který moc dobře ví, jaké plavky zvolit. Žádná však svůj potenciál naplno neprodá. Hysterické záchvaty a potlačovaný pláč možná jednou zafungují, ale napotřetí jsou otravné. Ostatně snímek se solidně rozjíždí, ale rychle mu dochází dech. Druhá polovina je pak vyloženě o tlačení na pilu, kdy se dočkáme i toaletního humoru (bože) a dokazování toho, že scénář nemá silné základy. Namísto toho, aby se trio podváděných rozhodlo pro nějaké smysluplné řešení, volí ženské hormony nebo projímadlo. Závěrečná konfrontace tváří v tvář vyzní do prázdna. Jakoby tvůrci místy netušili, co chtějí točit. Z romantiky skáčou do bláznivé komedie, z ní pak do dramatu o síle přátelství, nikde se příliš neohřejí a nikde díru do filmového světa neudělají. Navíc na jednu slušnou scénu připadnou tři hodně laciné, případně využívající naprosto zbytečné juchání, poskakování a pitvoření (třeba Nikolaj Coster-Waldau herecky absolutně nezvládl závěrečné zúčtování). Nabotoxovaná Nicki Minaj je mimo mísu.

  • NinadeL -
    Fair Play (2014)
    **** 11.7.2014

    Velmi slušný pokus o velký domácí sportovní film, výborné herecké výkony, vhodně zvolené téma. Leč jedna drobnost kazí ryze realistické vyznění celého projektu - hlavní postavy děje se pohybují ve zručně zrekonstruovaném retru začátku 80. let, ale jako by mimo nich nikdo jiný v té době neexistoval. Samozřejmě ale na nejen sportovní výkony Bárdos a Josefíkové je radost pohledět a o tom to celé je. A Aňa Geislerová se královsky přehrála do rolí matek už před několik lety a stále jí nedochází dech a nachází v sobě stále nové a nové polohy herectví. Za což jí patří opětovný dík.

  • NinadeL -
    Fair Play (2014)
    **** 11.7.2014

    Velmi slušný pokus o velký domácí sportovní film, výborné herecké výkony, vhodně zvolené téma. Leč jedna drobnost kazí ryze realistické vyznění celého projektu - hlavní postavy děje se pohybují ve zručně zrekonstruovaném retru začátku 80. let, ale jako by mimo nich nikdo jiný v té době neexistoval. Samozřejmě ale na nejen sportovní výkony Bárdos a Josefíkové je radost pohledět a o tom to celé je. A Aňa Geislerová se královsky přehrála do rolí matek už před několik lety a stále jí nedochází dech a nachází v sobě stále nové a nové polohy herectví. Za což jí patří opětovný dík.

  • Cervenak -
    Mrňouskové: Údolí ztracených … (2013)
    **** 2.6.2014

    Pre fanúšikov série povinnosť a veľká radosť. Nečakane akčné a napínavé (miestami takmer strašidelné) dobrodružstvo plné vtipu, krásnych scenérií a epických bojových scén podkreslených bombastickou hudbou.

  • Ainy -
    Ranhojič (2013)
    ***** 25.5.2014

    Po dlouhé době film, který mě dostal na kolena. Sledovala jsem napínavý příběh kluka, který si jako spousta jiných dětí zažil své peklo. Přesto se nevzdal a jako už dospělý a se vzácným darem vycítit smrt dotekem, pustil se na tehdejší kraj světa do Persie, chtíc se učit od věhlasného nejuznávanějšího mistra ranhojiče Ibn Sina. Tisíceré díky za Bena Kingsleye, na něj je tak úžasný pohled ... jeho osobnost vyzařuje opravdovou vnitřní sílu a hrdost, se kterou dokázal zahrát židovského Hakima. Touhu po vědění nikdo nezastaví a v době, kdy člověk nevěděl o sobě vůbec nic tak se nedivím, že to anglického holiče přivedlo na myšlenku potají otevřít tělo zemřelého a vše si důkladně prohlédnout a zakreslit. Ten pohled do otevřeného hrudníku jsem si vychutnávala a říkala jsem si, kolika lidem se z těchto natvrdo zobrazených filmových scén v kině udělalo blbě. No jsem skutečně ráda, že v té době nežiji. Zároveň vyzdvihuji ženiální soundtrack, Němci se komplexně opravdu vytáhli a já před nimi smekám svůj virtuální klobouk.

  • Ainy -
    Ranhojič (2013)
    ***** 25.5.2014

    Po dlouhé době film, který mě dostal na kolena. Sledovala jsem napínavý příběh kluka, který si jako spousta jiných dětí zažil své peklo. Přesto se nevzdal a jako už dospělý a se vzácným darem vycítit smrt dotekem, pustil se na tehdejší kraj světa do Persie, chtíc se učit od věhlasného nejuznávanějšího mistra ranhojiče Ibn Sina. Tisíceré díky za Bena Kingsleye, na něj je tak úžasný pohled ... jeho osobnost vyzařuje opravdovou vnitřní sílu a hrdost, se kterou dokázal zahrát židovského Hakima. Touhu po vědění nikdo nezastaví a v době, kdy člověk nevěděl o sobě vůbec nic tak se nedivím, že to anglického holiče přivedlo na myšlenku potají otevřít tělo zemřelého a vše si důkladně prohlédnout a zakreslit. Ten pohled do otevřeného hrudníku jsem si vychutnávala a říkala jsem si, kolika lidem se z těchto natvrdo zobrazených filmových scén v kině udělalo blbě. No jsem skutečně ráda, že v té době nežiji. Zároveň vyzdvihuji ženiální soundtrack, Němci se komplexně opravdu vytáhli a já před nimi smekám svůj virtuální klobouk.

  • Tsunami_X -
    Bony a klid 2 (2014)
    odpad! 21.5.2014

    Náraz na dno člověka vždy překvapí. Co ho ale překvapí a zasáhne o něco víc je zjištění, s jakou vervou, nenávistí a bez jakékoliv soudnosti se jednasedmdesátiletý člověk pouští do témat, která mu leží v žaludku. Skoro se zdá, že Olmer celou poslední dekádu dennodenně obnovoval diskuze pod články na hlavních tuzemských zpravodajských webech, utužujíce se přitom v názoru, že tohle je ta jediná, pravá a nefalšovaná realita, se kterou „obyčejný člověk“ prostě nehne i kdyby se zalknul vztekem. Havlovou amnestií počínaje, přes démonizaci karlovarského festivalu, Anonymous (!), různé zbytečné dotační programy EU, špínu „malé“ komunální politiky až po vernisáže současného umění, na kterých se láduje holubí letka pod dohledem silikonových šestek a hektolitry šampaňského. Vypadá to, že kdysi soudný režisér podlehl sebeklamu, že v tak špatném, nechutném a zavrženíhodném světě skutečně žijeme, nikdy to nezměníme a tím, že si to budeme připomínat, se staneme imunní, přičemž si k tomu můžeme dopomoci i celovečerním filmem odkazujícím na doby, kdy to sice nefungovalo, ale nefungovalo to „méně, lépe a v partě kámošů“. Tohle uvažování je mnohem horší než všechno to režijní, dramaturgické, scénáristické a jiné neumětelství. Zvláště pak, když svým divákům posíláte zprávu o tom, že kdokoliv pracuje normálně a poctivě je vlastně úplný idiot, který je dobrý jenom na to, aby si vytahoval holuby z nosu, zatímco se kolem přepisují dějiny. Nepřekvapivým zjištěním také je, že Bony a klid 2 nejsou žádná exploatační produkce. Šokující, skandální či kontroverzní jsou na tomhle filmu jen bulvární titulky, které v rámci komunikační kampaně vznikly a vzniknou. Samotný produkt je jenom zatraceně prázdný, hloupý a neskutečně diletantský.

  • Tsunami_X -
    Bony a klid 2 (2014)
    odpad! 21.5.2014

    Náraz na dno člověka vždy překvapí. Co ho ale překvapí a zasáhne o něco víc je zjištění, s jakou vervou, nenávistí a bez jakékoliv soudnosti se jednasedmdesátiletý člověk pouští do témat, která mu leží v žaludku. Skoro se zdá, že Olmer celou poslední dekádu dennodenně obnovoval diskuze pod články na hlavních tuzemských zpravodajských webech, utužujíce se přitom v názoru, že tohle je ta jediná, pravá a nefalšovaná realita, se kterou „obyčejný člověk“ prostě nehne i kdyby se zalknul vztekem. Havlovou amnestií počínaje, přes démonizaci karlovarského festivalu, Anonymous (!), různé zbytečné dotační programy EU, špínu „malé“ komunální politiky až po vernisáže současného umění, na kterých se láduje holubí letka pod dohledem silikonových šestek a hektolitry šampaňského. Vypadá to, že kdysi soudný režisér podlehl sebeklamu, že v tak špatném, nechutném a zavrženíhodném světě skutečně žijeme, nikdy to nezměníme a tím, že si to budeme připomínat, se staneme imunní, přičemž si k tomu můžeme dopomoci i celovečerním filmem odkazujícím na doby, kdy to sice nefungovalo, ale nefungovalo to „méně, lépe a v partě kámošů“. Tohle uvažování je mnohem horší než všechno to režijní, dramaturgické, scénáristické a jiné neumětelství. Zvláště pak, když svým divákům posíláte zprávu o tom, že kdokoliv pracuje normálně a poctivě je vlastně úplný idiot, který je dobrý jenom na to, aby si vytahoval holuby z nosu, zatímco se kolem přepisují dějiny. Nepřekvapivým zjištěním také je, že Bony a klid 2 nejsou žádná exploatační produkce. Šokující, skandální či kontroverzní jsou na tomhle filmu jen bulvární titulky, které v rámci komunikační kampaně vznikly a vzniknou. Samotný produkt je jenom zatraceně prázdný, hloupý a neskutečně diletantský.

  • genetique -
    Kráska a zvíře (2014)
    *** 14.3.2014

    Vlažné očakávania sa potvrdili. Aj keď je fajn, že tvorcovia sa nenechali uniesť sladkými variáciami príbehu à la Disney, chýbala tomu režisérska zdatnosť a hlavne nadhľad. Gansov rutinérsky štýl odniesla tentokrát klasika, ktorá si to nezaslúžila. Vizuálne a hudobne úchvatné, myslím, že to naznačil do značnej miere už trailer a nechal ma zmiasť. Čo sa týka hercov, tak som mal problém hlavne s Bellynimi sestrami, ktorých výkon bol tragický. Neviem, či to groteskné herecké stvárnenie ich rolí bolo zámerné, ale rušilo to celkový zámer o temnejšiu atmosféru. Tú kazil aj maskérsky fail postavy netvora, ktorý sa viac podobal na narniovského Aslana, než na tvora, ktorý by mal naháňať strach. Chémia medzi hlavnými predstaviteľmi tiež len tesne nad bodom mrazu. Premena a prerod kráskynej nenávisti až po lásku ku zvieraťu absolútne nehmatateľná a moc tomu nepomohli ani dialógy. Vynahrádzal to samozrejme pohľad na Belle, ale s celkovým dojmom to pohnúť nedokázalo. Kupodivu to ale celé plynulo celkom rýchlo a aspoň to nebola taká nuda. Ale zhrniem to ako rozprávku pre nenáročných dospelých, ktorá si nezaslúži návštevu kina. 55%.

  • genetique -
    Kráska a zvíře (2014)
    *** 14.3.2014

    Vlažné očakávania sa potvrdili. Aj keď je fajn, že tvorcovia sa nenechali uniesť sladkými variáciami príbehu à la Disney, chýbala tomu režisérska zdatnosť a hlavne nadhľad. Gansov rutinérsky štýl odniesla tentokrát klasika, ktorá si to nezaslúžila. Vizuálne a hudobne úchvatné, myslím, že to naznačil do značnej miere už trailer a nechal ma zmiasť. Čo sa týka hercov, tak som mal problém hlavne s Bellynimi sestrami, ktorých výkon bol tragický. Neviem, či to groteskné herecké stvárnenie ich rolí bolo zámerné, ale rušilo to celkový zámer o temnejšiu atmosféru. Tú kazil aj maskérsky fail postavy netvora, ktorý sa viac podobal na narniovského Aslana, než na tvora, ktorý by mal naháňať strach. Chémia medzi hlavnými predstaviteľmi tiež len tesne nad bodom mrazu. Premena a prerod kráskynej nenávisti až po lásku ku zvieraťu absolútne nehmatateľná a moc tomu nepomohli ani dialógy. Vynahrádzal to samozrejme pohľad na Belle, ale s celkovým dojmom to pohnúť nedokázalo. Kupodivu to ale celé plynulo celkom rýchlo a aspoň to nebola taká nuda. Ale zhrniem to ako rozprávku pre nenáročných dospelých, ktorá si nezaslúži návštevu kina. 55%.

  • genetique -
    Kráska a zvíře (2014)
    *** 14.3.2014

    Vlažné očakávania sa potvrdili. Aj keď je fajn, že tvorcovia sa nenechali uniesť sladkými variáciami príbehu à la Disney, chýbala tomu režisérska zdatnosť a hlavne nadhľad. Gansov rutinérsky štýl odniesla tentokrát klasika, ktorá si to nezaslúžila. Vizuálne a hudobne úchvatné, myslím, že to naznačil do značnej miere už trailer a nechal ma zmiasť. Čo sa týka hercov, tak som mal problém hlavne s Bellynimi sestrami, ktorých výkon bol tragický. Neviem, či to groteskné herecké stvárnenie ich rolí bolo zámerné, ale rušilo to celkový zámer o temnejšiu atmosféru. Tú kazil aj maskérsky fail postavy netvora, ktorý sa viac podobal na narniovského Aslana, než na tvora, ktorý by mal naháňať strach. Chémia medzi hlavnými predstaviteľmi tiež len tesne nad bodom mrazu. Premena a prerod kráskynej nenávisti až po lásku ku zvieraťu absolútne nehmatateľná a moc tomu nepomohli ani dialógy. Vynahrádzal to samozrejme pohľad na Belle, ale s celkovým dojmom to pohnúť nedokázalo. Kupodivu to ale celé plynulo celkom rýchlo a aspoň to nebola taká nuda. Ale zhrniem to ako rozprávku pre nenáročných dospelých, ktorá si nezaslúži návštevu kina. 55%.

  • brit84 -
    Rivalové (2013)
    ***** 31.1.2014

    Opravdu skvělý film, u kterého se pobavíte i utřete slzu, o tom nemůže být řeč. Přesto nemůžu nepřipomenout Sennu. Už z podstaty toho, že to Senna nepřežil a z autentických záběrů jeho osudné havárie musí být jeho životopisný příběh minimálně o chlup lepší než vzájemný souboj Laudy s Huntem.

  • brit84 -
    Rivalové (2013)
    ***** 31.1.2014

    Opravdu skvělý film, u kterého se pobavíte i utřete slzu, o tom nemůže být řeč. Přesto nemůžu nepřipomenout Sennu. Už z podstaty toho, že to Senna nepřežil a z autentických záběrů jeho osudné havárie musí být jeho životopisný příběh minimálně o chlup lepší než vzájemný souboj Laudy s Huntem.

  • brit84 -
    Rivalové (2013)
    ***** 31.1.2014

    Opravdu skvělý film, u kterého se pobavíte i utřete slzu, o tom nemůže být řeč. Přesto nemůžu nepřipomenout Sennu. Už z podstaty toho, že to Senna nepřežil a z autentických záběrů jeho osudné havárie musí být jeho životopisný příběh minimálně o chlup lepší než vzájemný souboj Laudy s Huntem.

  • HollyW -
    Čistá duše (2001)
    ***** 21.12.2013

    Nemůžu uvěřit, že jsem tak překrásný film plný emocí a lásky, tak dlouho odkládala. Dokonce se přetransformovali mé představy o překrásném rande. Již nebudu toužit po ničem jiném než po hvězdách na nebi. V tu chvíli by se člověk dokázal i zamilovat. Russell Crowe ztvárnil Johna Forbese Nashe velice přesvědčivě a jeho herecký výkon se dotýká až samotného Maxima, jen nevím jestli si můžu dovolit jej zařadit před něj. Tolik emocí, romantiky a lásky jsem v tomhle filmu vůbec nečekala. A už vůbec jsem nečekala, že si budu muset jít pro kapesníky. Představa, myšlenka, o které si myslíte že je správná a najednou se rozplyne. Během sekundy je pryč. Všechno co jsme měli se rozplyne a nezbude nic než jen prázdnota, pak přijde deprese doprovázená prázdnotou, která není tak prázdná jak si myslíme - tak bych definovala čistou duši.

  • HollyW -
    Čistá duše (2001)
    ***** 21.12.2013

    Nemůžu uvěřit, že jsem tak překrásný film plný emocí a lásky, tak dlouho odkládala. Dokonce se přetransformovali mé představy o překrásném rande. Již nebudu toužit po ničem jiném než po hvězdách na nebi. V tu chvíli by se člověk dokázal i zamilovat. Russell Crowe ztvárnil Johna Forbese Nashe velice přesvědčivě a jeho herecký výkon se dotýká až samotného Maxima, jen nevím jestli si můžu dovolit jej zařadit před něj. Tolik emocí, romantiky a lásky jsem v tomhle filmu vůbec nečekala. A už vůbec jsem nečekala, že si budu muset jít pro kapesníky. Představa, myšlenka, o které si myslíte že je správná a najednou se rozplyne. Během sekundy je pryč. Všechno co jsme měli se rozplyne a nezbude nic než jen prázdnota, pak přijde deprese doprovázená prázdnotou, která není tak prázdná jak si myslíme - tak bych definovala čistou duši.

  • Dudek -
    Gravitace (2013)
    *** 3.10.2013

    Alfonso Cuarón prezentuje vesmírné dobrodružství v tak komorní a beznadějné formě, v jaké jsme jej snad ještě neměli možnost vidět. Zatímco po většině podobně orientovaných snímků dostává divák chuť do zkoumání vesmíru, možná dokonce i na prožití takového dobrodružství, Gravitace nabízí pocity naprosto opačné. Zápas, překvapivě brilantní a herecky přesné, Sandry Bullock o přežití je podán přesvědčivě, a Cuarónovi se daří převést veškeré pocity marnosti a zoufalosti tohoto boje i na publikum, a to v poměrně silné formě. A ani zvlášt nevadí, že je tak činěno zejména díky kladení důrazu na ostré střídání naděje a beznaděje, kde každý kousek štěstí spouští řetězec smůly. Zejména v první třetině to má svou sílu, zvláště, nemáte-li tušení o tom, co se má odehrávat. Skvěle se tu pracuje s kontrastem, který vesmír nabízí, s jeho neprobádaností, velikostí, ale zároveň vizuální nádherou a fascinací z neznáma. Jenže tím vším dobrým stále prostupuje „mainstreamovost" se všemi svými neduhy. Ať je to trapná závěrečná berlička s navrátivším se Clooneym, burácivý hudební doprovod, rozhovor s Číňanem a jeho psy, schématičnost nebo objev mrtvol v kabině Exploreru. A to za klad pokládám i závěr, který ačkoli je ve své podstatě happy endem, nenabízí příliš velké divácké uspokojení.

  • Dudek -
    Gravitace (2013)
    *** 3.10.2013

    Alfonso Cuarón prezentuje vesmírné dobrodružství v tak komorní a beznadějné formě, v jaké jsme jej snad ještě neměli možnost vidět. Zatímco po většině podobně orientovaných snímků dostává divák chuť do zkoumání vesmíru, možná dokonce i na prožití takového dobrodružství, Gravitace nabízí pocity naprosto opačné. Zápas, překvapivě brilantní a herecky přesné, Sandry Bullock o přežití je podán přesvědčivě, a Cuarónovi se daří převést veškeré pocity marnosti a zoufalosti tohoto boje i na publikum, a to v poměrně silné formě. A ani zvlášt nevadí, že je tak činěno zejména díky kladení důrazu na ostré střídání naděje a beznaděje, kde každý kousek štěstí spouští řetězec smůly. Zejména v první třetině to má svou sílu, zvláště, nemáte-li tušení o tom, co se má odehrávat. Skvěle se tu pracuje s kontrastem, který vesmír nabízí, s jeho neprobádaností, velikostí, ale zároveň vizuální nádherou a fascinací z neznáma. Jenže tím vším dobrým stále prostupuje „mainstreamovost" se všemi svými neduhy. Ať je to trapná závěrečná berlička s navrátivším se Clooneym, burácivý hudební doprovod, rozhovor s Číňanem a jeho psy, schématičnost nebo objev mrtvol v kabině Exploreru. A to za klad pokládám i závěr, který ačkoli je ve své podstatě happy endem, nenabízí příliš velké divácké uspokojení.

  • Dudek -
    Gravitace (2013)
    *** 3.10.2013

    Alfonso Cuarón prezentuje vesmírné dobrodružství v tak komorní a beznadějné formě, v jaké jsme jej snad ještě neměli možnost vidět. Zatímco po většině podobně orientovaných snímků dostává divák chuť do zkoumání vesmíru, možná dokonce i na prožití takového dobrodružství, Gravitace nabízí pocity naprosto opačné. Zápas, překvapivě brilantní a herecky přesné, Sandry Bullock o přežití je podán přesvědčivě, a Cuarónovi se daří převést veškeré pocity marnosti a zoufalosti tohoto boje i na publikum, a to v poměrně silné formě. A ani zvlášt nevadí, že je tak činěno zejména díky kladení důrazu na ostré střídání naděje a beznaděje, kde každý kousek štěstí spouští řetězec smůly. Zejména v první třetině to má svou sílu, zvláště, nemáte-li tušení o tom, co se má odehrávat. Skvěle se tu pracuje s kontrastem, který vesmír nabízí, s jeho neprobádaností, velikostí, ale zároveň vizuální nádherou a fascinací z neznáma. Jenže tím vším dobrým stále prostupuje „mainstreamovost" se všemi svými neduhy. Ať je to trapná závěrečná berlička s navrátivším se Clooneym, burácivý hudební doprovod, rozhovor s Číňanem a jeho psy, schématičnost nebo objev mrtvol v kabině Exploreru. A to za klad pokládám i závěr, který ačkoli je ve své podstatě happy endem, nenabízí příliš velké divácké uspokojení.

  • choze -
    Metro (2013)
    **** 13.7.2013

    Po nudné spider-manovské kopírce ČERNÝ BLESK se Rusáci vycajchnovali s touhle svou velmi slušnou variací na DENNÍ SVĚTLO a to za prachy (13 mega), za které by Emmerich ani nevstal z postele. Slye ani Viggo Mortensena se sice nedočkáme, ale efektními záběry prošpikované ždímačky emocí ano. Od úvodní představovačky vesměs sympatických postav, přes působivou havárii, až po strastiplné putování zaplaveným tunelem a legendární uzavřenou stanicí, to i přes klišovitost a slabší digitální triky úspěšně napíná i dojímá, přičemž Rusko je tu vylíčeno jako země, kde skoro nic nefunguje a ze státních zaměstnanců se oplatí obracet jen na ty na nejnižších postech (mladý pomocný mašinfíra, starý údržbář-alkoholik). Jen by tomu slušela trochu kratší stopáž.

  • NinadeL -
    Dallas (TV seriál) (2012)
    ***** 17.6.2012

    36/40 Nevídané nadšení, překvapení léta. Jsem v tom až po uši. Kde jsi, můj knižní průvodce starým seriálem? ;) Tak co se nám to tady urodilo? Nová série plynule navazuje na 14. řadu původního seriálu. Filmy, které vznikly v mezičase, to ignoruje a my se rovnýma nohama ocitáme uprostřed války nové generace Ewingů. Z Bobbyho a J.R.a se stali staříci, ale pořád mají maximum energie, aby chránili své syny, jejich zájmy a svou rodovou linii - Christophera a Johna Rosse III. Z mlaďochů mi určitě více vyhovuje správňák Jesse Metcalfe a hlavně je ten týpek taky víc sexy a vnímala jsem ho už v Zoufalých manželkách a v Lásce na druhém konci. Jordana Brewster se na fotkách ještě pořádně nevybarvila, ale v akci se z ní stává skutečná kočka a komplexní postava, která má minulost spjatou s oběma potomky SouthForku. Na Sue Ellen je radost pohledět, protože ve svém věku vypadá minimálně o generaci mladší a do své role vklouzla znovu naprosto elegantně. Co se týká nového příběhu, dosavadní rozprostření na pouhých 10 dílů novému Dallasu určitě svědčí. Závěr je úplně epický a kvalita je maximálně srovnatelná s původní pětidílnou mini z roku 1978, kterou během dalších dekád nic nedokázalo zastínit. Cliffe Barnesi, tys je zase všechny dostal! 2. série ještě zvyšuje laťku a královnami intrik se stávají nová Pamela a Ann s ostrými lokty. A samozřejmě R.I.P. za J. R. ... Návrat Valene a Afton přináší tolik vzpomínek. Harris je skoro stejně dobrý nový zlosyn, jako krutopřísežný klasik Barnes. Závěr je opět geniální, má to vynikající načasování, scény mají výbornou dynamiku, zvučný soundtrack je samozřejmostí. Dějové twisty opět překonávají vše, co doposud televize produkovala. A když už se zdálo, že pradávný svár mezi Barnesem a Ewingy vyřeší Pamelina smrt a nové nastolení legendární otázky Who shot JR?, zjistili jsme, že jsme stále jen na začátku nové divácké rozkoše. 3. série je opět skvělá, plná miliardy zvratů, starý svár je komplikovanější a hutnější s každým dalším krokem v současnosti. Tyhle rodinné klany jsou nekonečná porce zábavy, protože právě tím, jak je nespojují jen prachy, ale především krev a půda, tak se nikdy nikdo nehodlá ničeho vzdát a proto je to tak dobrý materiál na seriál. Navíc jsem velmi potěšená tím, že je tu tolik silných ženských postav, které hrají neuvěřitelné herečky v čele s Lindou Gray, která nejen, že má velmi široký herecký rejstřík, ale na svých 73 (!) vypadá skvostně. Mladá generace pak uspokojuje všechny základní typy - od něžné blondýnky, přes pikantní snědou krásku až po klasickou brunetu. A všechny souloží stejně tak kvalitně jako splétají intriky. A už jsem zmínila, že v téhle sérii nastoupila jako nová posila bohyně AnnaLynne McCord? Dokonalost. A ten epický midseason cliffhanger? Nemám slov. Skvělé. Zatímco Pam si dojednává s J.R. jr. a Emmou trojku, celý SouthFork je v plamenech... Elena for president! 3.11

  • NinadeL -
    Dallas (TV seriál) (2012)
    ***** 17.6.2012

    36/40 Nevídané nadšení, překvapení léta. Jsem v tom až po uši. Kde jsi, můj knižní průvodce starým seriálem? ;) Tak co se nám to tady urodilo? Nová série plynule navazuje na 14. řadu původního seriálu. Filmy, které vznikly v mezičase, to ignoruje a my se rovnýma nohama ocitáme uprostřed války nové generace Ewingů. Z Bobbyho a J.R.a se stali staříci, ale pořád mají maximum energie, aby chránili své syny, jejich zájmy a svou rodovou linii - Christophera a Johna Rosse III. Z mlaďochů mi určitě více vyhovuje správňák Jesse Metcalfe a hlavně je ten týpek taky víc sexy a vnímala jsem ho už v Zoufalých manželkách a v Lásce na druhém konci. Jordana Brewster se na fotkách ještě pořádně nevybarvila, ale v akci se z ní stává skutečná kočka a komplexní postava, která má minulost spjatou s oběma potomky SouthForku. Na Sue Ellen je radost pohledět, protože ve svém věku vypadá minimálně o generaci mladší a do své role vklouzla znovu naprosto elegantně. Co se týká nového příběhu, dosavadní rozprostření na pouhých 10 dílů novému Dallasu určitě svědčí. Závěr je úplně epický a kvalita je maximálně srovnatelná s původní pětidílnou mini z roku 1978, kterou během dalších dekád nic nedokázalo zastínit. Cliffe Barnesi, tys je zase všechny dostal! 2. série ještě zvyšuje laťku a královnami intrik se stávají nová Pamela a Ann s ostrými lokty. A samozřejmě R.I.P. za J. R. ... Návrat Valene a Afton přináší tolik vzpomínek. Harris je skoro stejně dobrý nový zlosyn, jako krutopřísežný klasik Barnes. Závěr je opět geniální, má to vynikající načasování, scény mají výbornou dynamiku, zvučný soundtrack je samozřejmostí. Dějové twisty opět překonávají vše, co doposud televize produkovala. A když už se zdálo, že pradávný svár mezi Barnesem a Ewingy vyřeší Pamelina smrt a nové nastolení legendární otázky Who shot JR?, zjistili jsme, že jsme stále jen na začátku nové divácké rozkoše. 3. série je opět skvělá, plná miliardy zvratů, starý svár je komplikovanější a hutnější s každým dalším krokem v současnosti. Tyhle rodinné klany jsou nekonečná porce zábavy, protože právě tím, jak je nespojují jen prachy, ale především krev a půda, tak se nikdy nikdo nehodlá ničeho vzdát a proto je to tak dobrý materiál na seriál. Navíc jsem velmi potěšená tím, že je tu tolik silných ženských postav, které hrají neuvěřitelné herečky v čele s Lindou Gray, která nejen, že má velmi široký herecký rejstřík, ale na svých 73 (!) vypadá skvostně. Mladá generace pak uspokojuje všechny základní typy - od něžné blondýnky, přes pikantní snědou krásku až po klasickou brunetu. A všechny souloží stejně tak kvalitně jako splétají intriky. A už jsem zmínila, že v téhle sérii nastoupila jako nová posila bohyně AnnaLynne McCord? Dokonalost. A ten epický midseason cliffhanger? Nemám slov. Skvělé. Zatímco Pam si dojednává s J.R. jr. a Emmou trojku, celý SouthFork je v plamenech... Elena for president! 3.11

  • NinadeL -
    Dallas (TV seriál) (2012)
    ***** 17.6.2012

    36/40 Nevídané nadšení, překvapení léta. Jsem v tom až po uši. Kde jsi, můj knižní průvodce starým seriálem? ;) Tak co se nám to tady urodilo? Nová série plynule navazuje na 14. řadu původního seriálu. Filmy, které vznikly v mezičase, to ignoruje a my se rovnýma nohama ocitáme uprostřed války nové generace Ewingů. Z Bobbyho a J.R.a se stali staříci, ale pořád mají maximum energie, aby chránili své syny, jejich zájmy a svou rodovou linii - Christophera a Johna Rosse III. Z mlaďochů mi určitě více vyhovuje správňák Jesse Metcalfe a hlavně je ten týpek taky víc sexy a vnímala jsem ho už v Zoufalých manželkách a v Lásce na druhém konci. Jordana Brewster se na fotkách ještě pořádně nevybarvila, ale v akci se z ní stává skutečná kočka a komplexní postava, která má minulost spjatou s oběma potomky SouthForku. Na Sue Ellen je radost pohledět, protože ve svém věku vypadá minimálně o generaci mladší a do své role vklouzla znovu naprosto elegantně. Co se týká nového příběhu, dosavadní rozprostření na pouhých 10 dílů novému Dallasu určitě svědčí. Závěr je úplně epický a kvalita je maximálně srovnatelná s původní pětidílnou mini z roku 1978, kterou během dalších dekád nic nedokázalo zastínit. Cliffe Barnesi, tys je zase všechny dostal! 2. série ještě zvyšuje laťku a královnami intrik se stávají nová Pamela a Ann s ostrými lokty. A samozřejmě R.I.P. za J. R. ... Návrat Valene a Afton přináší tolik vzpomínek. Harris je skoro stejně dobrý nový zlosyn, jako krutopřísežný klasik Barnes. Závěr je opět geniální, má to vynikající načasování, scény mají výbornou dynamiku, zvučný soundtrack je samozřejmostí. Dějové twisty opět překonávají vše, co doposud televize produkovala. A když už se zdálo, že pradávný svár mezi Barnesem a Ewingy vyřeší Pamelina smrt a nové nastolení legendární otázky Who shot JR?, zjistili jsme, že jsme stále jen na začátku nové divácké rozkoše. 3. série je opět skvělá, plná miliardy zvratů, starý svár je komplikovanější a hutnější s každým dalším krokem v současnosti. Tyhle rodinné klany jsou nekonečná porce zábavy, protože právě tím, jak je nespojují jen prachy, ale především krev a půda, tak se nikdy nikdo nehodlá ničeho vzdát a proto je to tak dobrý materiál na seriál. Navíc jsem velmi potěšená tím, že je tu tolik silných ženských postav, které hrají neuvěřitelné herečky v čele s Lindou Gray, která nejen, že má velmi široký herecký rejstřík, ale na svých 73 (!) vypadá skvostně. Mladá generace pak uspokojuje všechny základní typy - od něžné blondýnky, přes pikantní snědou krásku až po klasickou brunetu. A všechny souloží stejně tak kvalitně jako splétají intriky. A už jsem zmínila, že v téhle sérii nastoupila jako nová posila bohyně AnnaLynne McCord? Dokonalost. A ten epický midseason cliffhanger? Nemám slov. Skvělé. Zatímco Pam si dojednává s J.R. jr. a Emmou trojku, celý SouthFork je v plamenech... Elena for president! 3.11

  • NinadeL -
    Muži nestárnou (1942)
    **** 23.2.2009

    V roce 1911 se zamiloval mladý Stanislav Jarský do Heleny Horníkové, zatímco její dceři dával lekce hry na klavír. Helena ale byla provdána a proto tento naléhavý flirt nemohl míti pokračování. V roce 1920 se náhodně setkává nyní již sebejistý muž a mladá elegantní slečna a poznávají v sobě Stáňu a malou Jiřinu Horníkovou. Bohužel v této době se Jiřinina ovdovělá matka potýká s krachem rodinné továrny a tak je nutno vyhovět manželství za úplatu a Stáňa opět mizí ze scény. Nakonec však má poslední šanci v roce 1939, kdy právě dospívá třetí generace, Jiřinina dcera Helena Krutinová. A tehdy už Stáňa neváhá a nenechává si nikým a ničím svou láska vymluvit. Má sice už prošedivělé skráně, ale to mladé dívce imponuje... Ideální námět Mužů, kteří nestárnou, odpovídal Novému divadlu Oldřicha Nového a ve filmové podobě pak pozdní tvorbě Vladimíra Slavínského. Vlivem událostí v zákulisí hlavní roli převzal vpravdě rozkošný Jan Pivec a z divadelní inscenace přešla jen Zita Kabátová, která hrávala Jiřinu. Výsledek pak vykrystalizoval mezi nejklasičtější protektorátní melodrama.

  • viperblade -
    Majestic (2001)
    ***** 3.1.2009

    Výborný film s Jimem Carreym, který mě potvrdil, že Darabont na co sáhne, to se mu povede. Já mu to přeju. Sice to není Shawshank ale nečekal jsem, že by to Frank překonal. A možná proto jsem byl maximálně spokojen. Franku, jen tak dál!

  • viperblade -
    Majestic (2001)
    ***** 3.1.2009

    Výborný film s Jimem Carreym, který mě potvrdil, že Darabont na co sáhne, to se mu povede. Já mu to přeju. Sice to není Shawshank ale nečekal jsem, že by to Frank překonal. A možná proto jsem byl maximálně spokojen. Franku, jen tak dál!

  • Ony -
    Morálka paní Dulské (1958)
    **** 14.8.2008

    Podobné filmy mám moc ráda, i když se mi u nich chce upřímně zvracet. Rozhodně Morálku paní Dulské nevnímám jako komedii. Když už, tak jako zatraceně hořkou a tak trochu ophülsovskou. Tenhle věk, který páchne petrolejem, zakouřenými šantány a zatuchlinou ohyzdných měšťáckých bytečků, poskytuje pro takový nechutný námět naprosto ideální pozadí. Ten, kdo alespoň trošičku poznal, jak to ve světě chodí, musí uznat, že to není jen kostýmní veselohra ze starého Rakouska, ale ostré nadčasové dílo, kterým mě mistr Krejčík zase jednou pořádně rozsekal. Jasně, příběh je schematický a postavy moc jednoduché, ale ani nevím, jestli se to v tomto případě dá brát jako nedostatek.

  • Ony -
    Morálka paní Dulské (1958)
    **** 14.8.2008

    Podobné filmy mám moc ráda, i když se mi u nich chce upřímně zvracet. Rozhodně Morálku paní Dulské nevnímám jako komedii. Když už, tak jako zatraceně hořkou a tak trochu ophülsovskou. Tenhle věk, který páchne petrolejem, zakouřenými šantány a zatuchlinou ohyzdných měšťáckých bytečků, poskytuje pro takový nechutný námět naprosto ideální pozadí. Ten, kdo alespoň trošičku poznal, jak to ve světě chodí, musí uznat, že to není jen kostýmní veselohra ze starého Rakouska, ale ostré nadčasové dílo, kterým mě mistr Krejčík zase jednou pořádně rozsekal. Jasně, příběh je schematický a postavy moc jednoduché, ale ani nevím, jestli se to v tomto případě dá brát jako nedostatek.

  • 3DD!3 -
    Říše slunce (1987)
    ***** 22.7.2008

    Spielberg tyhle příběhy umí vyprávět jako nikdo jiný (v tomhle případě dokonce tak dobře, že se divím, že nebyl oceněn zlatou soškou) a neuvěřitelným způsobem dokázal zachytit atmosféru druhé světové války z pohledu, který jsem snad ještě neviděl. Christian Bale hned svou první rolí ukázal, že od něj můžeme čekat velké věci a že to za těch dvacet let zvládl dokazují jeho dnešní role. Navíc John Malkovich a Joe Pantoliano tvoří vynikající dvojku a když se ukázal Ben Stiller nemohl jsem věřit vlastním očím. Je to docela zábava sledovat starší filmy s novými hvězdami.

  • sportovec -
    Muži v offsidu (1931)
    ***** 25.3.2008

    Nedoceňovaný první český film ze sportovního prostředí je současně i jedním z prvních audiovizuálních záznamů-evokací "echt" staropražského židovského prostředí. Úrovní zpracování i kvalitou hereckých kreací vysoko přesahuje průměr soudobého československého filmu. Zajímavostí je role pro prvního českého sportovního komentátora Josefa Laufra, dobře si samozřejmě vedou Pištěk i Plachta, jednu ze svých nejvýraznějších úloh tu dostal a zdařile na úrovni ztvárnil Eman Fiala a už trvale pověstné zůstanou povzdechy nezapomenutelného Haasova Načeradce. Film dokázal citlivě zaznamenat i nejistotu pracovní příležitosti, charakteristickou pro rychle se prosazující hospodářskou krizi. Jeho kvalitě výrazněji neublíží ani řada použitých snových a happyendových prvků, příznačných pro tehdejší dobu.

  • gudaulin -
    Prstýnek (1944)
    *** 19.1.2008

    Film, který scénářem i provedením odpovídá prvorepublikové produkci, má nicméně plus v podobě silného hereckého obsazení a zkušené režie Martina Friče. Staromilská romantická záležitost - celkový dojem 55 %.

  • B!shop -
    Lelíček ve službách Sherlocka … (1932)
    **** 31.12.2007

    No celkove se v Burianovo filmografii jedna spis o prumer, protoze film je vtipnej jen misty, ale nektery Burianovo vystupy jsou tak perfektni, ze celej film pozvedaj. Navic si s dvojroli poradil opravdu dobre, takze to na ty 4* nakonec bude.

  • Oskar -
    Americká krása (1999)
    *** 20.2.2007

    Osobně si myslím, že Americká krása byla tak dobře přijatá ne proto, že by byla bůhvíjak sžíravou satirou, ale proto, že se tak jen tváří a ve skutečnosti po hollywoodsku dbá na to, aby se dotkla co nejméně lidí. Sexuální a násilné scény sledují jediný cíl - umožnit publiku říct si "To jsme ale odvážní, když chválíme tak drsný film." Jenže to je jen "odvaha" pubertálních chlapců špikovat každou druhou větu sexuálními narážkami ve snaze vypadat dospělejší. Kdybych uděloval nějaké ceny filmu, který nejlépe demaskoval usměvavý americký sen, o medailové pozice by se nejspíš podělili Střihoruký Edward, Válka Roseových a Byl jsem při tom. 60%

  • kitano -
    Beetlejuice (1988)
    **** 28.11.2006

    Film sa zo zaciatku javi ako klasicka komedia s ducharskou tematikou,a aj ked Burtonov rukopis je jasny, nieje to to prave na co sme od neho zvyknuty. Obrat nastane po vstupeni mrtvych manzelov do "uradu" pre mrtvych no ale to prave orechove nas caka az vo chvili ked na scenu pride Beetlejujce. Keby bol cely film ako poslednych 20 minut, bolo by to za desat. Takto je to len poctivych 8/10, ale treba povedat ze Burtonovi fandovia sklamany ani nahodou nebudu.Zaver filmu je naozaj vypecenou zmesov cierneho humoru ala Tim Burton.Skoda toho slabsieho rozbehu. 8/10

  • kitano -
    Beetlejuice (1988)
    **** 28.11.2006

    Film sa zo zaciatku javi ako klasicka komedia s ducharskou tematikou,a aj ked Burtonov rukopis je jasny, nieje to to prave na co sme od neho zvyknuty. Obrat nastane po vstupeni mrtvych manzelov do "uradu" pre mrtvych no ale to prave orechove nas caka az vo chvili ked na scenu pride Beetlejujce. Keby bol cely film ako poslednych 20 minut, bolo by to za desat. Takto je to len poctivych 8/10, ale treba povedat ze Burtonovi fandovia sklamany ani nahodou nebudu.Zaver filmu je naozaj vypecenou zmesov cierneho humoru ala Tim Burton.Skoda toho slabsieho rozbehu. 8/10

  • Tosim -
    Poslední mohykán (1947)
    **** 14.11.2006

    Ne, že by to byla špatná komedie (třeba výměna figuríny za dvojče se mi líbila), ale na kompaktnější, smysluplnější, vtipnější a lépe zahranou verzi s Hugo Haasem to vážně nemá, takže nevidím jediný důvod, proč dělali remake. Že by Jaroslav Marvan?

  • Karlos80 -
    Načeradec král kibiců (1932)
    **** 13.8.2006

    Nové příběhy (pokračovaní) pana Načeradce židovského majitele obchodu s konfekcí a gumáky. Nemyslím si že by tento film byl vyloženě nudný nebo nezábavný. Ale co si budeme nalhávat proslulý autor filmů jako "EXTASE", "EROTIKON" či " ZE SOBOTY NA NEDĚLI" jako autor filmových komedií příliš neuspěl. Našli se zde ale občas vtipné pasáže, samozřejmě že nejvíce asi ty mezi panem Dundrem (J. Vojta v prvním díle hrál ženicího se pana Hátleho) také obchodníkem a blízkým přítelem pana Načeradce. Ale i ostatní byli vidět, žid Felix Kühne (první díl Ignác Kauders), Marie Grossová, Jan Sviták atd. Naopak tentokrát oproti prvnímu dílu chyběli Plachta, Fiala nebo Štěpničková.. Nejlepší scény: Načeradec jako kibic, ukazující a vysvětlující jak se má správně hrát forbes, poté předvádějící jak se má správně hrát kulečník. Šachová partie, hraní karet, posílání do Palestíny, nebo oslovování do antisemitů patří také do zlatého fondu. Ovšem, nejvíce mě asi dostala ta u pana Načeradce doma kdy ho těžce nemocného z rozsudku 24. hodin vězení vyšetřuje jeho blízký přítel dr. Bondy (T. Pištěk první díl holič Alois Šefelín) to bylo neskutečné divadlo to se musí prostě vidět. Za 4* já mám pro tyto jednoduché maloměšťácké taškařice prostě slabost. "To je samá konference, momént, a pán Načeradec, pán Načeradec:-)"!

  • Karlos80 -
    Hrdinný kapitán Korkorán (1934)
    *** 10.5.2006

    Opět uniformovaný Burian tentokráte jako paroplavební kapitán Korkorán, poté i jako lázeňský švihák vynikl. Příběh opět stavěný na situační komice proslulého Vlasty, ostatní mu jako obvykle jen sekundovali..Sem tam nějaký ten povedený vtip či zábavná scénka ale jen průměrný scénář....Ale i tak nebylo to, to úplně nejhorší a já se místy celkem příjemně bavil. Zvolili jste si mě vrchním slunečníkem tak to máte:-)

  • kiddo -
    Forrest Gump (1994)
    **** 18.9.2005

    Na Forrestu Gumpovi je nejzajímavější, že proti němu můžete mít jakékoli námitky a stejně je přebije jednak neskutečně povznášející dojem na konci a jednak skutečnost, že cokoli proti filmu namítáte, má svou univerzální oporu v tom, že na film se díváme z naivního a zjednodušujícího pohledu Forresta, který je, řekněme, v některých oblastech trochu pozadu. Už po dvaceti minutách je jasná jedna věc; Forrest Gump je místy až nesnesitelně přeslazená limonáda na americký sen. Děj je průhledný, čitelný a nepřekvapivý, což nejlépe ilustruje milostná zápletka, která vykrádá všechny románky o tragikomické lásce. S tím souvisí i většina moralitních point, které většinou jen sázejí na povrchní velkolepé strkání očividných závěrů pod nos, bez nějakého osobního prostého a niterného prožitku (výjimkou je třeba Danovo usmíření s Bohem). Nevím, nakolik se povedl kontrast mezi zjednodušujícím a přitom vlastně prostě pravdivým pohledem Forresta na věc a obyčejného vnímání „normálních“ lidí okolo. Ve většině případů jsem to já osobně nijak zvlášť nevnímala. Triky se opravdu povedly, ale atmosféru filmu nejlépe zachycují prachobyčejné kýčovité záběry na večerní nebe nebo ohňostroje vybuchující na hladině rybníka. Tom Hanks je výborný a já osobně nejvíc miluju to praštěné gesto, jakým chytá ping pongový míček a pokládá pálku. Jak film pokračuje, na všechny kritické výtky z nutnosti se vykašlete a rádi přistoupíte na ono očividné a jednoduché podání. Film je to skvělý, ale toho Oscara měl přece jen dostat Tarantino.

  • kiddo -
    Forrest Gump (1994)
    **** 18.9.2005

    Na Forrestu Gumpovi je nejzajímavější, že proti němu můžete mít jakékoli námitky a stejně je přebije jednak neskutečně povznášející dojem na konci a jednak skutečnost, že cokoli proti filmu namítáte, má svou univerzální oporu v tom, že na film se díváme z naivního a zjednodušujícího pohledu Forresta, který je, řekněme, v některých oblastech trochu pozadu. Už po dvaceti minutách je jasná jedna věc; Forrest Gump je místy až nesnesitelně přeslazená limonáda na americký sen. Děj je průhledný, čitelný a nepřekvapivý, což nejlépe ilustruje milostná zápletka, která vykrádá všechny románky o tragikomické lásce. S tím souvisí i většina moralitních point, které většinou jen sázejí na povrchní velkolepé strkání očividných závěrů pod nos, bez nějakého osobního prostého a niterného prožitku (výjimkou je třeba Danovo usmíření s Bohem). Nevím, nakolik se povedl kontrast mezi zjednodušujícím a přitom vlastně prostě pravdivým pohledem Forresta na věc a obyčejného vnímání „normálních“ lidí okolo. Ve většině případů jsem to já osobně nijak zvlášť nevnímala. Triky se opravdu povedly, ale atmosféru filmu nejlépe zachycují prachobyčejné kýčovité záběry na večerní nebe nebo ohňostroje vybuchující na hladině rybníka. Tom Hanks je výborný a já osobně nejvíc miluju to praštěné gesto, jakým chytá ping pongový míček a pokládá pálku. Jak film pokračuje, na všechny kritické výtky z nutnosti se vykašlete a rádi přistoupíte na ono očividné a jednoduché podání. Film je to skvělý, ale toho Oscara měl přece jen dostat Tarantino.

  • kiddo -
    Forrest Gump (1994)
    **** 18.9.2005

    Na Forrestu Gumpovi je nejzajímavější, že proti němu můžete mít jakékoli námitky a stejně je přebije jednak neskutečně povznášející dojem na konci a jednak skutečnost, že cokoli proti filmu namítáte, má svou univerzální oporu v tom, že na film se díváme z naivního a zjednodušujícího pohledu Forresta, který je, řekněme, v některých oblastech trochu pozadu. Už po dvaceti minutách je jasná jedna věc; Forrest Gump je místy až nesnesitelně přeslazená limonáda na americký sen. Děj je průhledný, čitelný a nepřekvapivý, což nejlépe ilustruje milostná zápletka, která vykrádá všechny románky o tragikomické lásce. S tím souvisí i většina moralitních point, které většinou jen sázejí na povrchní velkolepé strkání očividných závěrů pod nos, bez nějakého osobního prostého a niterného prožitku (výjimkou je třeba Danovo usmíření s Bohem). Nevím, nakolik se povedl kontrast mezi zjednodušujícím a přitom vlastně prostě pravdivým pohledem Forresta na věc a obyčejného vnímání „normálních“ lidí okolo. Ve většině případů jsem to já osobně nijak zvlášť nevnímala. Triky se opravdu povedly, ale atmosféru filmu nejlépe zachycují prachobyčejné kýčovité záběry na večerní nebe nebo ohňostroje vybuchující na hladině rybníka. Tom Hanks je výborný a já osobně nejvíc miluju to praštěné gesto, jakým chytá ping pongový míček a pokládá pálku. Jak film pokračuje, na všechny kritické výtky z nutnosti se vykašlete a rádi přistoupíte na ono očividné a jednoduché podání. Film je to skvělý, ale toho Oscara měl přece jen dostat Tarantino.

  • kiddo -
    Forrest Gump (1994)
    **** 18.9.2005

    Na Forrestu Gumpovi je nejzajímavější, že proti němu můžete mít jakékoli námitky a stejně je přebije jednak neskutečně povznášející dojem na konci a jednak skutečnost, že cokoli proti filmu namítáte, má svou univerzální oporu v tom, že na film se díváme z naivního a zjednodušujícího pohledu Forresta, který je, řekněme, v některých oblastech trochu pozadu. Už po dvaceti minutách je jasná jedna věc; Forrest Gump je místy až nesnesitelně přeslazená limonáda na americký sen. Děj je průhledný, čitelný a nepřekvapivý, což nejlépe ilustruje milostná zápletka, která vykrádá všechny románky o tragikomické lásce. S tím souvisí i většina moralitních point, které většinou jen sázejí na povrchní velkolepé strkání očividných závěrů pod nos, bez nějakého osobního prostého a niterného prožitku (výjimkou je třeba Danovo usmíření s Bohem). Nevím, nakolik se povedl kontrast mezi zjednodušujícím a přitom vlastně prostě pravdivým pohledem Forresta na věc a obyčejného vnímání „normálních“ lidí okolo. Ve většině případů jsem to já osobně nijak zvlášť nevnímala. Triky se opravdu povedly, ale atmosféru filmu nejlépe zachycují prachobyčejné kýčovité záběry na večerní nebe nebo ohňostroje vybuchující na hladině rybníka. Tom Hanks je výborný a já osobně nejvíc miluju to praštěné gesto, jakým chytá ping pongový míček a pokládá pálku. Jak film pokračuje, na všechny kritické výtky z nutnosti se vykašlete a rádi přistoupíte na ono očividné a jednoduché podání. Film je to skvělý, ale toho Oscara měl přece jen dostat Tarantino.

  • golfista -
    Jmenuji se Sam (2001)
    *** 9.11.2003

    Je to takových ***1/2. Sean Penn je fakt úžasnej, ale nebylo to tak silný, jaký to mohlo být. Jestli to bylo "roztěkanou" kamerou v nevhodných záběrech kdy ji režisér použil, možná je to delší než by mělo - nevím. Abych ale jenom nehaněl, tak film určitě stojí za to vidět.

  • Gemini -
    Truman Show (1998)
    ***** 23.3.2003

    Carrey kupodivu je i charakterní herec, kdo by to od něj po Masce, Ace Venturovi a spol. čekal? Příběh Truman Show je krásný jako Natascha McElhone a herecký výkon Eda Harrise opravdu úctyhodný. Jako komedii bych Truman Show rozhodně neoznačil, ale emocí vzbuzuje až až...ve spojení s hudbou Philipa Glasse to vše a spousta dalších, spíš už nudných technických věcí, vytváří jen těžko zapomenutelný film...výtvarné zpracování závěru filmu je pak nezapomenutelné docela určitě, i když skvělí herci na tom mají také svůj nezanedbatelný podíl...prostě takhle rozhodně jo:)

  • Gemini -
    Truman Show (1998)
    ***** 23.3.2003

    Carrey kupodivu je i charakterní herec, kdo by to od něj po Masce, Ace Venturovi a spol. čekal? Příběh Truman Show je krásný jako Natascha McElhone a herecký výkon Eda Harrise opravdu úctyhodný. Jako komedii bych Truman Show rozhodně neoznačil, ale emocí vzbuzuje až až...ve spojení s hudbou Philipa Glasse to vše a spousta dalších, spíš už nudných technických věcí, vytváří jen těžko zapomenutelný film...výtvarné zpracování závěru filmu je pak nezapomenutelné docela určitě, i když skvělí herci na tom mají také svůj nezanedbatelný podíl...prostě takhle rozhodně jo:)