DVD & Blu-ray

Premiérová DVD

Komentáře k zobrazeným filmům

  • Xmilden -
    Vše je ztraceno (2013)
    *** 10.2.2014

    Podobné filmy to u mě mají trošku těžké. Přecejen není žádná sranda udržet si pozornost diváka jediným hercem. Robert Redford se snaží seč může, ale v určitý okamžik se stejně vždy něco pokazí a "Náš muž" se tak dostává do dalšího problému. Hodně mě samozřejmě zajímalo jak tohle celé nakonec dopadne a jestli je nějaká šance na záchranu. Samozřejmě platí že do podobné situace by se nechtěl dostat žádný z nás. Alespoň že kamera občas snímá krásný a pestrý život v hlubinách oceánu. Film na jedno podívání. 60%

  • Xmilden -
    Vše je ztraceno (2013)
    *** 10.2.2014

    Podobné filmy to u mě mají trošku těžké. Přecejen není žádná sranda udržet si pozornost diváka jediným hercem. Robert Redford se snaží seč může, ale v určitý okamžik se stejně vždy něco pokazí a "Náš muž" se tak dostává do dalšího problému. Hodně mě samozřejmě zajímalo jak tohle celé nakonec dopadne a jestli je nějaká šance na záchranu. Samozřejmě platí že do podobné situace by se nechtěl dostat žádný z nás. Alespoň že kamera občas snímá krásný a pestrý život v hlubinách oceánu. Film na jedno podívání. 60%

  • Douglas -
    47 róninů (2013)
    **** 8.2.2014

    47 roninů je ve vztahu k tradicím film citlivý (což se projevuje i v jeho konci), a zároveň ovlivněný klasickými hollywoodskými principy: (a) individualismem skrze psychologické definování postav, (b) příčinným řetězením vyprávěných událostí, (c) dvěma liniemi akce, z nichž jedna je pracovní a druhá milostná. Právě neustálá oscilace filmu mezi těmito vzorci postupů podle mě utváří dynamiku ozvláštňování, jež jej sice (přeneseně řečeno) staví trochu mimo čas a prostor, ale zároveň ho činí jistou měrou nezaměnitelným a divácky lákavým. Více tady.

  • Douglas -
    47 róninů (2013)
    **** 8.2.2014

    47 roninů je ve vztahu k tradicím film citlivý (což se projevuje i v jeho konci), a zároveň ovlivněný klasickými hollywoodskými principy: (a) individualismem skrze psychologické definování postav, (b) příčinným řetězením vyprávěných událostí, (c) dvěma liniemi akce, z nichž jedna je pracovní a druhá milostná. Právě neustálá oscilace filmu mezi těmito vzorci postupů podle mě utváří dynamiku ozvláštňování, jež jej sice (přeneseně řečeno) staví trochu mimo čas a prostor, ale zároveň ho činí jistou měrou nezaměnitelným a divácky lákavým. Více tady.

  • genetique -
    Frajeři ve Vegas (2013)
    **** 9.1.2014

    Turteltaub má v dnešnej dobe tú výhodu, že jeho filmy nemôžu sklamať - len prekvapiť, pretože divák je automaticky pripravený na priemerný snímok niekde na hranici priemeru. Ani v tomto prípade to nieje inak. Pán režisér mal ale to šťastie, že v jeho filme sa (doteraz neviem akým zázrakom) zjavila herecká (s)e(ni)lita, ktorá pozdvihla túto šialenú dôchodcovskú jazdu na príjemný oddychový filmík, na ktorý sa jednoducho nedá hnevať a pozerať s rozčúleným ksichtom. Stačí sa povzniesť nad vypočítateľnosť scenára, mávnuť rukou nad niektorými klišé a určite sa zabavíte. Stopercentne vám prirastie k srdcu štvorica bláznivých starčekov. Ich doťahovačky a uštipačné dialógy možno nerozozvučia vaše bránice ako množstvo iných komédií, ale určite budete mať po skončení filmu úsmev na perách a chuť užiť si niekedy poslednú párty vášho života tak, ako to predviedli práve oni. Navyše nenároční kinodiváci vždy pri komédiách vytvoria prostredie, v ktorom sa smejete spolu s nimi, a to vždy pridá do celkového feelingu pol hviezdičky. 75%.

  • genetique -
    Frajeři ve Vegas (2013)
    **** 9.1.2014

    Turteltaub má v dnešnej dobe tú výhodu, že jeho filmy nemôžu sklamať - len prekvapiť, pretože divák je automaticky pripravený na priemerný snímok niekde na hranici priemeru. Ani v tomto prípade to nieje inak. Pán režisér mal ale to šťastie, že v jeho filme sa (doteraz neviem akým zázrakom) zjavila herecká (s)e(ni)lita, ktorá pozdvihla túto šialenú dôchodcovskú jazdu na príjemný oddychový filmík, na ktorý sa jednoducho nedá hnevať a pozerať s rozčúleným ksichtom. Stačí sa povzniesť nad vypočítateľnosť scenára, mávnuť rukou nad niektorými klišé a určite sa zabavíte. Stopercentne vám prirastie k srdcu štvorica bláznivých starčekov. Ich doťahovačky a uštipačné dialógy možno nerozozvučia vaše bránice ako množstvo iných komédií, ale určite budete mať po skončení filmu úsmev na perách a chuť užiť si niekedy poslednú párty vášho života tak, ako to predviedli práve oni. Navyše nenároční kinodiváci vždy pri komédiách vytvoria prostredie, v ktorom sa smejete spolu s nimi, a to vždy pridá do celkového feelingu pol hviezdičky. 75%.

  • genetique -
    Frajeři ve Vegas (2013)
    **** 9.1.2014

    Turteltaub má v dnešnej dobe tú výhodu, že jeho filmy nemôžu sklamať - len prekvapiť, pretože divák je automaticky pripravený na priemerný snímok niekde na hranici priemeru. Ani v tomto prípade to nieje inak. Pán režisér mal ale to šťastie, že v jeho filme sa (doteraz neviem akým zázrakom) zjavila herecká (s)e(ni)lita, ktorá pozdvihla túto šialenú dôchodcovskú jazdu na príjemný oddychový filmík, na ktorý sa jednoducho nedá hnevať a pozerať s rozčúleným ksichtom. Stačí sa povzniesť nad vypočítateľnosť scenára, mávnuť rukou nad niektorými klišé a určite sa zabavíte. Stopercentne vám prirastie k srdcu štvorica bláznivých starčekov. Ich doťahovačky a uštipačné dialógy možno nerozozvučia vaše bránice ako množstvo iných komédií, ale určite budete mať po skončení filmu úsmev na perách a chuť užiť si niekedy poslednú párty vášho života tak, ako to predviedli práve oni. Navyše nenároční kinodiváci vždy pri komédiách vytvoria prostredie, v ktorom sa smejete spolu s nimi, a to vždy pridá do celkového feelingu pol hviezdičky. 75%.

  • Djoker -
    Stoupenci zla (TV seriál) (2013)
    ** 27.12.2013

    Ještě před definitivním odchodem Dextera ze scény se vyrojila řada seriálů s podobnou tématikou (Bates Motel, Following, Hannibal), která si chtěla ukousnout z diváckého koláče, jenž po něm časem zůstane. Chytrý kalkul, o tom žádná, ovšem hned první kousek, který jsem zkusil, mě svou kvalitou dosti rozčaroval. Nemám problém uvěřit tomu, že mladí lidé chtějí být ovce, ale Purefoy na hlavního záporáka absolutně nemá. To Bacon sice má charisma na rozdávání, jenže nemá co hrát, tak sází na jeden osvědčený výraz. Druhým a posledním plusem je sexy Natalie Zea. Flasbacky příběhu vůbec nepomáhají, spíše ho zpomalují. K ovcím si díky nim vztah stejně nenajdeme, nejsme v Lost. Jediný díl, který se stěží doplazí alespoň do průměru, je hned ten pilotní a to si ještě tvůrci museli pomoct sviňárnou s Maggie Grace. Každý další díl jsem se jen chytal za hlavu a bylo mi úplně jedno, kdo jak skončí. Kdyby se Following nesnažilo působit hrozně epicky a odpustilo si všechna ta moudra, tak se jedná o další zábavnou kriminálku pro utahaný fotry. Především v závěru se však ukáže, že hlavní záporák není žádný génius, ale jen nemocný člověk, jehož plán vlastně nedává absolutně žádný smysl. Upocený cliff jen potvrdil směšnost celého seriálu, do jehož dalšího sledování se mi vůbec nechce, což se mi tak brzo stalo úplně poprvé. Jak něco takového může být v červených číslech, to nepochopím. 1. série: 40%.

  • Djoker -
    Stoupenci zla (TV seriál) (2013)
    ** 27.12.2013

    Ještě před definitivním odchodem Dextera ze scény se vyrojila řada seriálů s podobnou tématikou (Bates Motel, Following, Hannibal), která si chtěla ukousnout z diváckého koláče, jenž po něm časem zůstane. Chytrý kalkul, o tom žádná, ovšem hned první kousek, který jsem zkusil, mě svou kvalitou dosti rozčaroval. Nemám problém uvěřit tomu, že mladí lidé chtějí být ovce, ale Purefoy na hlavního záporáka absolutně nemá. To Bacon sice má charisma na rozdávání, jenže nemá co hrát, tak sází na jeden osvědčený výraz. Druhým a posledním plusem je sexy Natalie Zea. Flasbacky příběhu vůbec nepomáhají, spíše ho zpomalují. K ovcím si díky nim vztah stejně nenajdeme, nejsme v Lost. Jediný díl, který se stěží doplazí alespoň do průměru, je hned ten pilotní a to si ještě tvůrci museli pomoct sviňárnou s Maggie Grace. Každý další díl jsem se jen chytal za hlavu a bylo mi úplně jedno, kdo jak skončí. Kdyby se Following nesnažilo působit hrozně epicky a odpustilo si všechna ta moudra, tak se jedná o další zábavnou kriminálku pro utahaný fotry. Především v závěru se však ukáže, že hlavní záporák není žádný génius, ale jen nemocný člověk, jehož plán vlastně nedává absolutně žádný smysl. Upocený cliff jen potvrdil směšnost celého seriálu, do jehož dalšího sledování se mi vůbec nechce, což se mi tak brzo stalo úplně poprvé. Jak něco takového může být v červených číslech, to nepochopím. 1. série: 40%.

  • flanker.27 -
    Hobit: Šmakova dračí poušť (2013)
    ** 20.12.2013

    Tak co s tebou, druhá třetino nafouknutého půlčíka. Dojmy si z tebe odnáším dost podobné jako z dílu prvního, jen v tom mezistupni ještě mnohem víc vynikne, kolik zbytečného se do celého filmu nacpalo. A ne, nejde o to, že je celá "trilogie" pojata jako "mytologicky bohatší a hlubší". V tom to není. Problém je v tom, že toho tvůrci chtějí strašně moc ukázat, ale vůbec nevědí, jak z toho uplést příběh, který by měl nějaký počátek, smysluplný a logický průběh a cíl. Vyslovím zdánlivý ale jen velmi zdánlivý paradox. Ve filmu se nic nestane, i když se toho děje přehršel. To, že se někam uskakuje, někdo mlátí po hlavě, někdo přeřezává a přesekává a na Šmaka se leje roztavené zlato, to není děj. To je tříhodinová jízda na tobogánu, což může být pro spoustu lidí ui zábava a smysluplně strávený čas, ale tím, že pak z tobogánu popíšu každou jednotlivou zatáčku a hup a sešup, tím nevytvořím zábavnou knihu, film, zkrátka příběh. V příběhu by měl být nějaký vývoj, jedna věc spět ke druhé, postavy by měly mít možnost a prostor pro to se nějak rozhodnout, vybrat z možností a nést za to zodpovědnost, vztahy mezi charaktery by třeba mohly podléhat proměnám, podle toho, jak postavy jednají a čemu čelí. Tady, když se už udá nějaký posun, je to proto, že je zrovna ve scénáři vykřičník a poznámka "tady Thorin zmagoří" nebo něco podobného, ale nemá to absolutně žádnou logiku. Třeba právě ta scéna, kdy pošle Bilba pro Arcišut svědčí o tom, jak málo je to promyšlené, aby to fungovalo dohromady se vším tím nabaleným obsahem navíc. Celou dobu je to o tom, jak jdou trpaslíci do hory "reclaim our homeland" a pak najednou vlastně chtějí jen šlohnout poklad. To vlastně odpovídá knize, ale zas to neodpovídá tomu, co se pokoušel film budovat předtím. Postav se vyskytne hafo, ale většina jen aby něco zahlásila a zmizela, nebo sice aby pobila spoustu skřetáků, ale ne aby měla smysl v ději jako takovém - viď Tauriel. Mnohdy to platí i pro samotné hlavní postavy, ba i pro tu nejhlavnější, která je mezi prstenovým začátkem a koncem s dráčkem skoro neviditelná, ani prsten k tomu nepotřebuje. Pak tu máme ty dlouhé dialogy, které stejně jako to ostatní málokdy vedou odněkud někam. Jo, s příchodem Šmaka to chvíli vypadá, že se blýská na lepší časy, ale za chvíli jeho hovor s Bilbem a následná naháněčka zabřednou do stejného problému jako to ostatní. Proč to trvá tak dlouho, aniž by se něco vyřešilo. To je pro filmaře takový problém umět to vybrat tak, aby tam zůstalo podstatné a zbytečné šlo pryč? A nepomůže, že Šmak vypadá majestátně a Cumberbatchův hlas je správně temný a hrozivý. Můžu též zmínit lokace. Zatímco v Pánovi prstenů to vypadalo všechno kouzelně a člověk by se rovnou rozběhl do Roklinky, aby si všechno osahal a proběhl, tady s ohledem na neustálé běhání sem a tam se to proměňuje tak rychle, že ani není čas se někde zastavit a aspoň trochu se pokochat. No, když to tak čtu, přemýšlím, co bych vlastně Hobitovi přičetl k dobru. Medděda, kterého ale vidíme velmi málo, podobu Šmaka, krátkou scénu se Sauronem a... Hm, já nevím, to je asi všechno. nedostatky v práci s postavami a příběhem se tentokrát přehlížet prostě nedají. P. S. Druhý díl potvrdil co první naznačil - elfové stárnou pozadu.

  • flanker.27 -
    Hobit: Šmakova dračí poušť (2013)
    ** 20.12.2013

    Tak co s tebou, druhá třetino nafouknutého půlčíka. Dojmy si z tebe odnáším dost podobné jako z dílu prvního, jen v tom mezistupni ještě mnohem víc vynikne, kolik zbytečného se do celého filmu nacpalo. A ne, nejde o to, že je celá "trilogie" pojata jako "mytologicky bohatší a hlubší". V tom to není. Problém je v tom, že toho tvůrci chtějí strašně moc ukázat, ale vůbec nevědí, jak z toho uplést příběh, který by měl nějaký počátek, smysluplný a logický průběh a cíl. Vyslovím zdánlivý ale jen velmi zdánlivý paradox. Ve filmu se nic nestane, i když se toho děje přehršel. To, že se někam uskakuje, někdo mlátí po hlavě, někdo přeřezává a přesekává a na Šmaka se leje roztavené zlato, to není děj. To je tříhodinová jízda na tobogánu, což může být pro spoustu lidí ui zábava a smysluplně strávený čas, ale tím, že pak z tobogánu popíšu každou jednotlivou zatáčku a hup a sešup, tím nevytvořím zábavnou knihu, film, zkrátka příběh. V příběhu by měl být nějaký vývoj, jedna věc spět ke druhé, postavy by měly mít možnost a prostor pro to se nějak rozhodnout, vybrat z možností a nést za to zodpovědnost, vztahy mezi charaktery by třeba mohly podléhat proměnám, podle toho, jak postavy jednají a čemu čelí. Tady, když se už udá nějaký posun, je to proto, že je zrovna ve scénáři vykřičník a poznámka "tady Thorin zmagoří" nebo něco podobného, ale nemá to absolutně žádnou logiku. Třeba právě ta scéna, kdy pošle Bilba pro Arcišut svědčí o tom, jak málo je to promyšlené, aby to fungovalo dohromady se vším tím nabaleným obsahem navíc. Celou dobu je to o tom, jak jdou trpaslíci do hory "reclaim our homeland" a pak najednou vlastně chtějí jen šlohnout poklad. To vlastně odpovídá knize, ale zas to neodpovídá tomu, co se pokoušel film budovat předtím. Postav se vyskytne hafo, ale většina jen aby něco zahlásila a zmizela, nebo sice aby pobila spoustu skřetáků, ale ne aby měla smysl v ději jako takovém - viď Tauriel. Mnohdy to platí i pro samotné hlavní postavy, ba i pro tu nejhlavnější, která je mezi prstenovým začátkem a koncem s dráčkem skoro neviditelná, ani prsten k tomu nepotřebuje. Pak tu máme ty dlouhé dialogy, které stejně jako to ostatní málokdy vedou odněkud někam. Jo, s příchodem Šmaka to chvíli vypadá, že se blýská na lepší časy, ale za chvíli jeho hovor s Bilbem a následná naháněčka zabřednou do stejného problému jako to ostatní. Proč to trvá tak dlouho, aniž by se něco vyřešilo. To je pro filmaře takový problém umět to vybrat tak, aby tam zůstalo podstatné a zbytečné šlo pryč? A nepomůže, že Šmak vypadá majestátně a Cumberbatchův hlas je správně temný a hrozivý. Můžu též zmínit lokace. Zatímco v Pánovi prstenů to vypadalo všechno kouzelně a člověk by se rovnou rozběhl do Roklinky, aby si všechno osahal a proběhl, tady s ohledem na neustálé běhání sem a tam se to proměňuje tak rychle, že ani není čas se někde zastavit a aspoň trochu se pokochat. No, když to tak čtu, přemýšlím, co bych vlastně Hobitovi přičetl k dobru. Medděda, kterého ale vidíme velmi málo, podobu Šmaka, krátkou scénu se Sauronem a... Hm, já nevím, to je asi všechno. nedostatky v práci s postavami a příběhem se tentokrát přehlížet prostě nedají. P. S. Druhý díl potvrdil co první naznačil - elfové stárnou pozadu.

  • Mahalik -
    Rozkoš (2013)
    *** 5.12.2013

    Netradiční - hurá! Doufám jen, že po pár dnech nevyšumí. Možná rozehráno příliš příběhů, emocí - na druhou stranu, to všechno hrálo v Milenčině (nečekaná dvojznačnost) velkou roli. Jana ji hraje skvěle - tu zmučená, tu razantní, aby nakonec totálně slítla k hloupým činům. Moderní doba si žádá debilní činy. A ty jsou divákovi předkládány stylem z House of Cards. U mě dobrý. Zeptejte se za týden. Snad nezůstane jen a pouze: "Ona se bojí, že mi stále stojí za ní pro to jít. Stojí za to žít, stojí za to žít ..."

  • Mahalik -
    Rozkoš (2013)
    *** 5.12.2013

    Netradiční - hurá! Doufám jen, že po pár dnech nevyšumí. Možná rozehráno příliš příběhů, emocí - na druhou stranu, to všechno hrálo v Milenčině (nečekaná dvojznačnost) velkou roli. Jana ji hraje skvěle - tu zmučená, tu razantní, aby nakonec totálně slítla k hloupým činům. Moderní doba si žádá debilní činy. A ty jsou divákovi předkládány stylem z House of Cards. U mě dobrý. Zeptejte se za týden. Snad nezůstane jen a pouze: "Ona se bojí, že mi stále stojí za ní pro to jít. Stojí za to žít, stojí za to žít ..."

  • NinadeL -
    Mafiánovi (2013)
    ***** 18.11.2013

    Mafiánovi jsou skvělá černá komedie. Pro každého něco, postupně si to sbírá všechny ty odkazy na Neuplatné Mafiány se Zjizvenou tváří, kteří slouží Kmotrovi a samozřejmě vládnou Casinu. Místní filmový klub v tom francouzském vidlákově zdobí plakáty na klasiky Jacquese Tatiho (koho jiného) a i ten Giovanni Manzoni se skvěle vyzná v americké kinematografii a bezpečně ví o Sinatrovi v Some Came Running. Jeho drahá polovička pak trénuje francouzštinu na dabovaném Dallasu, což je taky skvělé řešení. Michelle Pfeiffer měla ostatně pravdu, než si nechat ujít další společné scény s Robertem De Nirem, jako v Hvězdném prachu a v Šťastném Novém roce, tak to raději nic - nebo rovnou postelové scény. Chemii mají mezi sebou bezchybnou a stejně tak fantasticky fungují i jejich potomci - hvězdička Glee Dianna Agron (sladká miss America) a John D'Leo (podnikavý chlapec, který si je vědomý toho, že kariéra jeho otce na hraně zákona začala už ve 13 a jemu už je 14). Upřímně doufám, že další Pfeiffer filmy na sebe nebudou nechávat tak dlouho čekat, protože její kouzlo nestárne.

  • NinadeL -
    Mafiánovi (2013)
    ***** 18.11.2013

    Mafiánovi jsou skvělá černá komedie. Pro každého něco, postupně si to sbírá všechny ty odkazy na Neuplatné Mafiány se Zjizvenou tváří, kteří slouží Kmotrovi a samozřejmě vládnou Casinu. Místní filmový klub v tom francouzském vidlákově zdobí plakáty na klasiky Jacquese Tatiho (koho jiného) a i ten Giovanni Manzoni se skvěle vyzná v americké kinematografii a bezpečně ví o Sinatrovi v Some Came Running. Jeho drahá polovička pak trénuje francouzštinu na dabovaném Dallasu, což je taky skvělé řešení. Michelle Pfeiffer měla ostatně pravdu, než si nechat ujít další společné scény s Robertem De Nirem, jako v Hvězdném prachu a v Šťastném Novém roce, tak to raději nic - nebo rovnou postelové scény. Chemii mají mezi sebou bezchybnou a stejně tak fantasticky fungují i jejich potomci - hvězdička Glee Dianna Agron (sladká miss America) a John D'Leo (podnikavý chlapec, který si je vědomý toho, že kariéra jeho otce na hraně zákona začala už ve 13 a jemu už je 14). Upřímně doufám, že další Pfeiffer filmy na sebe nebudou nechávat tak dlouho čekat, protože její kouzlo nestárne.

  • NinadeL -
    Mafiánovi (2013)
    ***** 18.11.2013

    Mafiánovi jsou skvělá černá komedie. Pro každého něco, postupně si to sbírá všechny ty odkazy na Neuplatné Mafiány se Zjizvenou tváří, kteří slouží Kmotrovi a samozřejmě vládnou Casinu. Místní filmový klub v tom francouzském vidlákově zdobí plakáty na klasiky Jacquese Tatiho (koho jiného) a i ten Giovanni Manzoni se skvěle vyzná v americké kinematografii a bezpečně ví o Sinatrovi v Some Came Running. Jeho drahá polovička pak trénuje francouzštinu na dabovaném Dallasu, což je taky skvělé řešení. Michelle Pfeiffer měla ostatně pravdu, než si nechat ujít další společné scény s Robertem De Nirem, jako v Hvězdném prachu a v Šťastném Novém roce, tak to raději nic - nebo rovnou postelové scény. Chemii mají mezi sebou bezchybnou a stejně tak fantasticky fungují i jejich potomci - hvězdička Glee Dianna Agron (sladká miss America) a John D'Leo (podnikavý chlapec, který si je vědomý toho, že kariéra jeho otce na hraně zákona začala už ve 13 a jemu už je 14). Upřímně doufám, že další Pfeiffer filmy na sebe nebudou nechávat tak dlouho čekat, protože její kouzlo nestárne.

  • Radek99 -
    Dobrý řidič Smetana (2013)
    ***** 27.10.2013

    Zavřete Langera, ne Smetanu! Prostý občan z lidu proti absurdní politicko-justiční mašinérii, která formuje a cizeluje jeho občanský (zprvu trochu živelný) postoj, pitoreskní panoptikum jeho podporovatelů, zesílený motiv komunální frašky, přiznaná angažovanost tvůrců. Společenská závažnost snímku zatlačuje do pozadí možné výtky, tedy třeba to, zda přidaná hodnota k původnímu televiznímu dokumentu opravdu ospravedlnila vznik této kinoverze. Ale vidět tvůrce, jak na kameru nutí říci předstíraně žoviálního a blazeovaného Ivana Langera, že se nikdy nedopustil korupčního jednání a jeho vyhýbání se přímé odpovědi snůškou absurdních plků o svobodě skutečně stojí za to vidět znovu a opravdu se neomrzí. Zavřete Langera, ne Smetanu!

  • Psema -
    Muž taiči (2013)
    *** 19.8.2013

    Vlastně docela fajn ozvěna osmdesátkových arénovek, která v úvodních 30 minutách dovede i celkem slušně strhnout vymazlenými souboji. Jenže kolem půlky se začne děj tříštit víc než kosti, Keanu začne být extrémně k smíchu, což vygraduje k léty profajtovaným obratům a finále, které nejenže film nevygraduje, ale vyloženě degraduje směrem k posmutnělému "hmmm". Komu nevoní osmdesátkové ozvěny a při vandammovských roznožkách už nemívá příjemné mrazení v zátylku, může jít pohodlně níž.

  • NinadeL -
    Žena na rozcestí (1937)
    **** 20.2.2009

    Jediná skutečná adaptace románu z Červené knihovny, tak jak ji tehdy vydávala Rodina. Ženské obsazení velice dobré, ale ten Zdeněk Štěpánek, zkazí co může, navíc v kontextu s Eduardem Kohoutem, to by pak každá radši dala i tomu Zvonimíru Rogozovi, i když je to Jerman a Štefánik v jednom.

  • NinadeL -
    Žena na rozcestí (1937)
    **** 20.2.2009

    Jediná skutečná adaptace románu z Červené knihovny, tak jak ji tehdy vydávala Rodina. Ženské obsazení velice dobré, ale ten Zdeněk Štěpánek, zkazí co může, navíc v kontextu s Eduardem Kohoutem, to by pak každá radši dala i tomu Zvonimíru Rogozovi, i když je to Jerman a Štefánik v jednom.

  • Pohrobek -
    Malý Bobeš (1961)
    *** 19.12.2006

    Velmi dobře odvyprávěná adaptace nesmrtelného díla dětské literatury. Vše se soustředí na vylíčení světa očima malého hrdiny, jehož vnímání je pochopitelně poněkud svérázné, o to však vřelejší i zábavnější. Z hlediska dětských filmů poměrně "novátorský" snímek, neobávající se ani expresivnějších okamžiků.

  • Oskar -
    Dva z onoho světa (1962)
    ** 26.1.2006

    Tak především: název téhle veselohry budí falešnou představu, že půjde o duchařskou historku nebo něco podobně fantastického (tomu napovídá i výskyt dvou Oldřichů Nových na fotkách). Oním světem není míněn svět astrální, nýbrž imperialistický a těmi dvěma nikoli Nový v dvojroli, ale jen ten americký a jeho syn Jan Tříska. Vratislav Blažek, nejplodnější autor tzv. pozitivní či komunální satiry, měl dva cíle: poskytnout svému oblíbenému komikovi v rámc možností trochu dstojnou příležitost v socialistické kinematografii (předtím se o to rozpačitě pokusil už Hudbou z Marsu, potom o poznání líp ve Světácích) a pak si taky do našeho "lidově demokratického zřízení" šťouchnout. Takže zápletka se točí kolem dvou bratrů, z nichž jeden je zatrpklý sešlý Čech a druhý pozitivní, čiperný Američan. Vymění si role a Amík ukáže Čechovi, že nemá tak rezignovaně podléhat systému. To všechno je přepečlivě zamaskováno několika brigádami a všeobecným pozitivnem, ale někde úplně vespod to je a je to aspoň trochu znát. Líbí se mi scéna, kdy americký Nový vejde do třídy svého bratra, studenti nic netuší, on si je vychutnává a k jejich údivu zapěje swingový song o tetě, co hrávala na trumpetu. :-) Pěkný moment, Nový má jiskřičky v očích... 30%

  • Oskar -
    Náhrdelník (TV seriál) (1992)
    *** 2.8.2003

    Petr Zikmund (Hotel Herbich, Nemocnice po dvaceti letech) je opravdu hrozný autor. Patetický až běda. Ten seriál sám o sobě žádné kvality nemá, ale nad vodou ho drží někteří herci, zvláště Libuška Šafránková.

  • Tosim -
    Pražský písničkář (1997)
    **** 28.5.2003

    Viktor Preiss je skvělý herec a tímto to ještě více stvrdil. Seriál navíc poodhalil osudy jaksi polopozapomenutého Karla Hašlera, jehož osud byl plný radosti, ale i bídy a nepochopení. Přesně, jak tohle dílo...