DVD & Blu-ray

DVD

Komentáře k zobrazeným filmům

  • Xmilden -
    Tučňáci z Madagaskaru (2014)
    **** 23.3.2015

    Skipper, Kowalski, Rico a Private. V animovaném světě jasně nejlepší úderná jednotka. Tučňáci se po dlouhých letech dočkali svého filmu a výsledek myslím stojí za to. Chvilku mě trvalo než jsem se opět dostal na jejich vlnu, protože přecejen jsem Madagascar nějakou dobu neviděl, ale v druhé polovině to již byla tradičně výborná jízda. Pro mě jasný adept na Animák roku, který má vše co od podobného typu filmů očekávám. 75%

  • paascha -
    Pohádkář (2014)
    * 15.3.2015

    Jediný důvod, proč nedám téhle slátanině s debily a krávami ve všech rolích, odpad je ten, že jsem si během jeho sledování vyřešil v duchu jeden problém do práce. Jo, a taky jsem si uvědomil, že mě Áňa už zas tolik nesere

  • hellstruck -
    Co s láskou (2014)
    *** 16.2.2015

    Asi každý občas máme chvilku, kdy potřebujeme vědět, že všechno bude dobré, že dva spolu mohou žít šťastně až do smrti. Právě v takový moment jsem sáhla po "záruce" limonádově sladké romantiky Nicholase Sparkse. Bohužel mi nikdo neřekl, že tady se happy endu nedočkám. Best of me je pravděpodobně snaha o druhý Notebook - je pravda, že v jeho šlápějích kráčí vcelku věrně. Totožná atmosféra, podobné prostředí, osudová láska a konec, který v diváku zanechá hořko sladkou pachuť. Přidejte k tomu špatné herce (starší Amandě a Dawsonovi jsem nevěřila ani slovo, její zármutek působil směšně, jejich láska nevěrohodně), hloupé vyvrcholení, nevydařenou dějovou linii v přítomnosti (kterou jakoby někdo vystřihl z jiného filmu) a vznikne právě Best of me. Zmršený potenciál a strašná škoda, protože Liana a Luke Bracey mě bavili víc, než Rachel McAdams a Ryan Gosling. Nebýt tedy trapných scén s Michelle Monaghan a Jamesem Marsdenem, tak dám bez váhání pět hvězd. Co tomuhle filmu nemůžu upřít je spotřeba kapesníků. Pláču nad tím, jak to pokazili :)

  • kleopatra -
    Get On Up - Příběh Jamese … (2014)
    **** 2.2.2015

    Záhadně upozaděné hudební drama (jen 67%?!) s velmi sympatickým hop-sem-hop-tam střihem povyšujícím jindy šablonovité curriculum vitae, jak otloukánek z chatrče ke slávě přišel, na téměř adrenalinovou jízdu, zvlášť když tam James Brown kopne funky, nestačíte sledovat nohy skvělého Chadwicka Bosemana.

  • ORIN -
    Hunger Games: Síla vzdoru 1 … (2014)
    *** 8.12.2014

    Zbytečná etuda před finální nevyhnutelnou a očekávanou konfrontací, kterou můžete převyprávět v několika větách. ***SPOILER*** Katniss je tváří rebelů, ale její zaranžované vystoupení nemá potřebnou sílu. Tak ji vezmou přímo do terénu, tam už je to lepší. Výměna vzkazů mezi Peetou a Katniss, což sleduje celý Panem. Katniss neví, koho miluje. Finnick říká Katniss, koho miluje. Katniss nadále přemýšlí, koho vlastně miluje a co chce v životě dělat. Pár hlubokých myšlenek a srdceryvných řečí, jeden útok na podzemí (s wtf epizodou záchrany sestry a kočky), jeden na Kapitol, záchrana Peety a ostatních - ví o tom prezident Snow? Peeta chce zabít Katniss. Suma sumárum vzájemné PR přestřelky a mediální hry celkem fajn, montážní sekvence celkem sucks, scénář taky. Zvyšuji na 3* jen za Seymoura Hoffmana. Nejhorší díl série.

  • novoten -
    Šéfové na zabití 2 (2014)
    ** 26.11.2014

    A to se zdálo, že tenhle typ dvojek (všeho víc v absurdnější zápletce) už vymizel. Zábava s Jennifer tentokrát unavuje, překvapí nevyužitý Waltz a hlavně ústřední trojice najednou nefunguje jako parta zlomených loserů, kterým chci fandit, ale jako párek neschopných pakoňů, které občas přibrzdí umírněný Bateman. Čím jasnější je kamarádská pohoda před kamerou, tím útrpnější je výsledek.

  • George Stobbart -
    Jessabelle (2014)
    ** 7.11.2014

    Dievča sa po autonehode, ktorá ju na čas posadí na vozíček, vracia do rodného domu k buranskému fotríkovi. Okrem neho tu na ňu však čakajú aj tajomstvá minulosti, ktoré jej nedovolia len tak spávať. Patetická vykrádačka a komerčná duchárska trápnosť, bez invencie poskladaná z množstva vyselektovaných hororových motívov, ktoré predtým úspešne fungovali v iných hororoch. Vypísať tu od koľkých filmov si to požičiava / kopíruje / vykráda, by malo pomaly dĺžku ďalšieho komentára. Mne neoriginalita nevadí, keď sa s tým vie aspoň trochu pracovať, no tu je to iba bez rozmyslu, až iritujúco pomiešané, takže som rád, že som takúto kravinu nevidel v kine a aj tie slabé 2* sú len za fajn spracovanie a niekoľko obstojných duchárskych úkazov.

  • Tyler -
    Sin City: Ženská, pro kterou … (2014)
    *** 13.9.2014

    Jsem rád, že jsem se rozhodl jít na 3D verzi (přitom na 3D vlastně vůbec nechodím), která podtrhuje vizuální působivost Sin City a vlastně vylepšuje celkový dojem z filmu. Totiž on ani první díl neměl nijak úžasně vypilovaný scénář, stavěl v první řadě na tehdy revolučním obrazovém pojetí, přesto se mu povedlo divákovi přiblížit postavy, získat jejich sympatie, logicky vrstvit děj. V tomhle ohledu "Dáma" selhává, roztříštěnost epizod respektive nevhodné řazení jejich částí má za následek neblahý fakt, že dalece nejzajímavější titulní příběh skončí zhruba ve třech čtvrtinách filmu - a poté už se jen lopotně prokulháme nastavovanou kaší až k závěrečným titulkům. Svůj podíl však nesou také herci, taková Jessica Alba opětovně potvrzuje, že jí to lépe jde na striptérském jevišti, hlubší emoce nebo přerod v drsnou mstitelku jí nevěřím ani v nejmenším. Josh Brolin příjemně překvapuje, přítomnost Bruce Willise je zbytečná, Rosario Dawson má bohužel jen malý prostor, Marv Mickeyho Rourkea funguje pouze jako ocelový boxer, který na svou ruku nasazuje vždy někdo jiný. Z nových postav zaujme zejména Dennis Haysbert, vidět Christophera Meloniho v podobně expresivní roli beru také jako zpestření. Karbaník Joseph Gordon-Levitt troufale přihazující proti senátoru Roarkovi mě naopak moc neoslovil. Vlastní děj navíc připomíná pouze šňůrku, na kterou scénář navléká korálek za korálkem v podobě jedné násilné scény za druhou, jako kdyby stříkající krev byla podstatnější, než hrdinové filmu nebo budování atmosféry... Naštěstí, jak už jsem se zmínil, si film pro sebe nakonec ukradne titulní dáma, pro kterou se zabíjí (a umírá). Eva Green - od chvíle, kdy poprvé ještě mimo záběr promluví - charismatem a krásou rozené femme fatale strhává veškerou pozornost na sebe. Události, které Dáma rozehrává, spalují všechny muže v jejím okolí, a přinášejí do jinak ledově odtažitého snímku plného drsných či toporně nadživotních proklamací osvěžující závan emocí. Byť, jak se v průběhu děje ukazuje, často jen umně předstíraných ;).

  • HollyW -
    Návrat domů (1948)
    17.3.2014

    "Tak vy jste šel ze západu?" "Šel jsem domů. Ve Francii to bylo na východ a u Dukly to bylo na západ." Návrat domů je polozapomenuté, ne-li zapomenuté zlato české kinematografie. Martin Frič natočil pár let po válce příběh muže s dějem jednoduchým, ale citově hlubokým. Těžko si představit situaci po válce. Všechny ty hrůzy v boji, posléze se vrací domů a nenajde tam zhola nic. Přátelé i rodina po smrti, snoubenka vdaná, domov zabraný. Asi bych se zbláznila. Na jedné straně radost z konce války, ale druhá strana smutku a z války neutuchající hrůza všechnu tu radost stejně převáží. Pan Smolík ve filmu mluvil o navrácení republiky lidu. Kdyby jen v tu dobu všichni věděli, že sotva co se vzpamatují z jedné hrůzy, přijde druhá. Těžko by věřili.

  • Psema -
    Arrow (TV seriál) (2012)
    *** 25.11.2013

    Už dlouho jsem neviděl seriál, který by slibný potenciál tak zdatně rozpouštěl v břečkovité křeči scénářů. Škoda, Amell, jeho sidekickové a akce jsou fajn. Všechno ostatní je hnůj zralý na šíp do hlavy.

  • sportovec -
    Pěna dní (2013)
    ***** 8.7.2013

    Rozumím všem, které tato filmová báseň barev a hudebních tónů nedokázala uchvátit. Pojetí, zvolené režisérem, se pohybuje místy na hranici únosnosti. Film zachraňuje - jakkoliv to zní ne zcela věrohodně - příběh křehké lásky s tragickým koncem. Vian, autor literární předlohy, vyvolává vzpomínky na MALÉHO PRINCE Saint-Exupéryho či Lewisovu ALENKU V ŘÍŠI DIVŮ nebo o generaci starší PRINCEZNU PAMPELIŠKU Jaroslava Kvapila. Pohádkové "nasvícení" se tu proplétá se snovými představami, retroscénami, symbolickými zkratkami. Džungle této mozaiky v každém případě postrádá nudu a udrží poučenou divákovu pozornost. Za diskusi stojí otázka, zda adaptace musela sledovat tak důsledně dobový kontext zejména tam, kde přerůstá do technicitních tvarů. V každém případě je k neuvěření, že i dnes mohou vznikat tak abstraktní a složité filmy s až barokním formálním tvaroslovím. Díla v každém případě pozoruhodná a jen nesnadno zapomenutelná.

  • Djkoma -
    Mistr (2012)
    *** 9.2.2013

    Master má určitě své kouzlo plné hledání dominantně-mystické touhy vést "své lidi" skrze osvícení o "zbytečnosti emoci, které z nás dělají zvířata, která nejsme" až po "podobnost se Scientologií". Herecky pochopitelně vyšší dívčí, ale chladná, příliš chladná. V tomhle mi film připomněl There will be blood, které mě prostě emočně minulo. Je pěkné vidět, jak Master reaguje na otázky, jak reaguje na nejednoznačnost nebo protiřečení vlastního díla, ale když to vše sečtu, nechám výkony a technickou kvalitu stranou, tak ten film prostě není tak velký, jak se snaží tvářit. Zajímavé je sledovat, jak se filmem prolínají snové pasáže, které vlastně člověku docházejí až zpětně. A ano, je tu hromada zajímavých aspektů, kontrastů, ale ty nedělají hluboký film. Jsou tu naťuknutí, možná i otázky, ale není tu vedený dialog/monolog, není tu ten konečný pocit, který by s člověkem pohnul a zanechal v něm víc. Tento obsah cítím jen v závěrečném rozhovoru hlavních postav o tématu "jsi první, kdo nepotřebuje mistra?", ale přes chytrost této věty pro mě představuje ukázku "bezvýchodnosti" tématu, kterou si sám film stanovuje. A to je škoda. PS: perfektní scéna s "...jakou barvu mají mé oči? "

  • J*A*S*M -
    Divoká stvoření jižních krajin (2012)
    ** 14.12.2012

    Nejsem dostatečně alternativní / enviro, aby se mi tahle svérázná hipstervěc líbila. Bohužel, ale spíš bohudík. Soundtrack zajímavý. Malá černouška otravná. Vyznění filmu mě nemůže míjet víc. Jak říkám, pro mne je plus jenom ten OST ...