Reklama

Reklama

Dobrodružný příběh pěti úplně obyčejných kluků, kteří se tak trochu náhodou ocitnou v neobyčejné situaci. Na pražském Výstavišti kluci využijí příležitosti letu vzducholodí zdarma a vyráží vstříc senzační vzduchoplavecké cestě. Majitel vzducholodi ale překroutí celou situaci a vzniká poprask. Novináři se honí za senzací ukradené vzducholodi, vážení pánové se pohoršují nad dětskou zločinností a rodiče dětí je jen těžko brání před přísným soudem. Majitel vzducholodi Findeys chce využít její zmizení k propagaci své firmy a podvodu s falešným nehořlavým plynem. Nicméně nehořlavý plyn není úžasný vynález pouze pro létající steampunkové stroje. O jeho ukořistění se snaží také jedna vojenská mocnost, která vysílá podlého agenta s všemožnými vychytávkami, aby se zmocnil vzorce na nehořlavý plyn. Kluci chtějí obletět celý svět, ale vzducholoď havaruje na vzdáleném ostrově, kde na ně číhá nemalé nebezpečí. Díky pomoci kapitána Nema a odvážného novináře Ardana nakonec kluci všechny nástrahy překonají a vrátí se domů. Odvěký souboj nespoutaného mládí a přísného světa dospělých končí vítězně ve prospěch dětí. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (198)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Karel Zeman dokázal geniálním způsobem vytvářet dobovou atmosféru v dané době na daném místě. To jeho prolínání animační činnosti s hraným filmem v určitém stylu, který je typický pro vyobrazovanou dobu, dělá z jeho filmů jedinečný zážitek. Je to pohlazení, je to oslavná óda, je to odraz slunečního svitu na hřbetní ploutvi rozdováděného delfína na hřebeni mořské vlny. Jules Verne se pro Karla Zemana stal opět jednou výchozím bodem. Do něj vložil svojí hravost, leckdy až příjemně ztřeštěnou. A myšlenku o přirozeném darebáctví malých kluků. A osobní protiválečný postoj. Jeho obrazy jsou poskládané do nejmenšího detailu z jednotlivých částí v uhrančivý a celistvý svět života a dobrodružství. Každý záběr žije svým vlastním vznešeným životem a vypráví svůj příběh o strachu, o touze, o naději, o vzrušení, o překážce, o vytrvalosti, o neohroženosti, o vzdoru, o ochotě, o tepu života. Secese ve slovech, secese v obrazech, secese v gestech, secese spolknutá nenažraným žralokem, secese zachráněná posledním členem z posádky Nautilu. Hlavní součástkou filmu je pětice kluků: Petr (Jan Malát) a Pavel (Josef Stráník) Málkovi, Martin Král (Jan Čížek), Tomáš Dufek (Hanuš Bor) a malý Jakoubek Kůrka (Michal Pospíšil). Ti se vzepřou falši dospělých, aby prožili největší a nejkrásnější dobrodružství svého života. A kdo by jim zdravě nezáviděl! Důležitou postavou je duchaplný a vytrvalý novinář Ardan (Stanislav Šimek s hlasem Jana Třísky), který jde neohroženě za svým cílem. Nejkouzelnější postavou je tajný agent číslo třináct (skvělý Karel Effa, občas též Stanislav Remunda), muž se zásobou technických pomocníků, tajným posláním a nezdolnou vůlí při plnění úkolu jakýmkoli způsobem. Z dalších rolí: mladá a statečná pianistka Katka (Jitka Zelenohorská), prohnaný majitel vzducholodě Findejs (skvělý Čestmír Řanda st.), jeho půvabná sekretářka Renata (Jana Sedlmajerová), Katčin bohatý otec Tenfield (Rudolf Deyl ml.), Martinova matka zpěvačka (Věra Macků), otec Petra a Pavla a cirkusák Málek (Jaroslav Mareš), Jakoubkova rázná babička (Marie Brožová), Tomášův otec a přísný prokurátor Dufek (Miloslav Holub), jeho vylekaná manželka (Eva Kubešová), neohrožený kapitán přepadené lodě (Josef Větrovec), starý šéfredaktor a Ardanův nadřízený (Václav Trégl), laskavý kapitán Nemo (Václav Švec s hlasem Zdeňka Štěpánka), tlupa banditů (Josef Haukvic st., Jan Teplý st., Josef Hlinomaz, či Miloš Nesvadba), a zástupci všehoschopné a nenasytné vojenské elity (Eduard Kohout, Zdeněk Dítě, či Miroslav Homola). Karel Zeman a jeho dílo patří k nejlepším inspiracím, které se nám může dostat, k našim vlastním jednotlivým i společným životům. ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Když se člověk podívá na filmy, co u nás vznikají dnes, nechce se mu ani věřit, že u nás byl i tvůrce Zemanova ražení. Škoda, že byl nucen tvořit v hnusné době komunistické diktatury, která jeho originální imaginaci a tvůrčí poetice házela klády pod nohy. Ukradená vzducholoď je pro mne svým zpracováním jedinečná. Skvělá výtvarná stylizace a množství vtípků a narážek až na hranici parodie mne kdykoliv spolehlivě dostane. ()

Reklama

Čtec 

všechny recenze uživatele

Moje pravděpodobně první návštěva kina, alespoň pokud si vzpomínám. Bylo to s dědou a babičkou v dnes už neexistujícím kině Eden v Braníku. Pamatuji si jen tolik, že jsem měl následně hrůzostrašné sny, které se mi vracely dost dlouho a zdálo se mi, že na mne něco padá z oblohy a já tomu nemohu utéct. Zvláštní asociace. ()

choze 

všechny recenze uživatele

UKRADENÁ VZDUCHOLOĎ je ideální do dvojprogramu s CESTOU DO PRAVĚKU. Hlavní rozdíl mezi oběma filmy, které se (jako většina celovečerních zemanovek) odpichují od inspirace verneovkami - jeden k dinosaurům a druhý k úsměvně a romanticky nahlíženým počátkům letectví - je v prostoru, který je věnován jejich dětským hrdinům. Zatímco CESTA se plně soustředí na klučičí partičku a zcela rezignuje na jakékoli vedlejší postavy a vypravěčské linie, ve VZDUCHOLODI krade klukovskému dobrodružství značný prostor řada dospěláckých postav (podvodný a hrabivý majitel vzducholodi a jeho sličná asistentka, jí se dvořící mladý novinář, tajný agent s úsměvnými špionážními hračkami, rodiče kluků...) a jejich linek. A já osobně dávám přednost modelu CESTY. Film je pastvou pro oči a tasí spoustu roztomilých gagů a nápadů (moc se mi líbil úvodní soud s kluky s předešlým shrnutím klukovin, kterými lidstvo trpí od počátku světa), ale značně vázne, co se týče hloubky postav, děje a tempa vyprávění. Což je důvod, proč mě zemanovky vždy mírně nudí. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Cestu do pravěku jsem viděl desetkrát a Ukradenou vzducholoď dnes v mých 51 letech poprvé… Jak je tohle vůbec možný??? Tihle kluci byli v porovnání s těmi z Cesty do pravěku učiněná polepšovna. Je pro mě s podivem, že pan Zeman uměl i takový zlobivce. Ale je mi to sympatický. Stejně jako jeho perfekcionismus, s jakým ztvárnil každý jeden záběr. Byl to pán. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (11)

  • V titulkoch filmu je chybne uvedené meno Jan Bor, v skutočnosti sa herec volá Hanuš Bor (Tomáš). (Raccoon.city)
  • Světozor bol skutočný obrázkový časopis, ktorý vychádzal s prestávkami od roku 1834. (Jarek678)

Související novinky

Festival Malé oči zve na Mijazakiho i Zemana

Festival Malé oči zve na Mijazakiho i Zemana

06.11.2023

V sobotu 11. listopadu začne 10. ročník festivalu Malé oči. Malí diváci a jejich rodiče se mohou o víkendu vydat na podivuhodná dobrodružství v pražských kinech Aero a Bio Oko. Během listopadu a… (více)

Reklama

Reklama