poster

Kontakt

  • USA

    Contact

  • Slovensko

    Kontakt

Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 1997, 153 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • RHK
    ****

    Jeden ze 200 nejlepších sci-fi filmů - 200 Greatest Sci-Fi Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Jodie Foster jako astronomka posedlá hledáním rádiového signálu mimozemských civilizací, k tomu Matthew McConaughey jako její možný partner, vše výborné sci-fi v režii R.Zemeckise. Krásný a dojímavý příběh, zdařilá kamera - speciálně trikové snímky z vesmíru se musí vidět. Trailer: http://www.csfd.cz/film/10132-kontakt/videa/(13.9.2010)

  • igi B.
    ****

    No ano, Hollywood v tom nejlepším smyslu slova... Tak si představuji výbornou inteligentní sci-fi, kde je krom všech těch potřebných klišé i troška toho >sci< . "Možná to byl sen, možná je to kontakt". Baže... . . . J.F. snad nemůže hrát špatnou roli ve špatném filmu. Výborně! . . . Čtyři hvězdičky tedy a tu pátou jsem nedal jen za ty klišé... - - - P.S. Jo - a ve vesmíru samozřejmě nejsme sami. Ale nikdy se nepotkáme! Není důvod... °-/(13.9.2005)

  • Enšpígl
    ****

    Tohle je jedno z nejvydařenějších scí-fi co jsem viděl. Tady nestačí rozhoupat kameru a nechat před ní dvakrát přeběhnout panďuláka s tykadlama, tady se musí umět hrát, tady musí mít dialogy hlavu a patu (Jodie před komisí) , tady se nehoupe obraz, tady je obraz součást příběhu, který v divákovi vytváří nálady. Přesně takhle má vypadat kontakt filmu s divákem.(31.3.2014)

  • Hal_Moore
    **

    Je mi to strašně líto, ale Kontakt mě vůbec neoslovil. Po obrazové a zvukové stránce mu není co vtknout, ale strašně mě iritovalo posledních cca 30 minut. Nechci spoilerovat, tak se raději koukněte sami.(30.12.2005)

  • Radek99
    *****

    Sofistikovaný hollywoodský sci-fi film s překvapivě rozumně formulovanými filozofickými otázkami týkajícími se jak gnoseologie, tak ontologie - Kde je hranice poznatelného? Můžeme poznávat i to, co se vymyká našemu rámci vědění a vědomí, co dalece přesahuje naši zkušenost? Ale také, kdo vlastně jsme a jaký je důvod naší existence? Takovéto postuláty se objevují v mnohých sci-fi filmech, avšak v Zemeckisově Kontaktu neslouží jako povinný kolorit snímku daného žánru, ale tvůrci se jejich pokládáním skutečně snaží na cosi poukázat a k čemusi dospět (skoro bych nevěřil, že je něco takového v hollywoodské kultuře možné...). Robert Zemeckis se snaží akcentovat především první část termínu vědecko-fantastický a rozvíjí racionální příběh mladé vědkyně, jíž se podaří zachytit komunikát, jenž zjevně nepochází z pozemského zdroje. Je to nanejvýš obtížné a tvůrci balancují na tenkém ledě, nesklouzávají však ani k plytkosti a doslovnosti většiny obdobně tématicky orientovaných sci-fi filmů, ani k chvílemi se naznačující hollywoodské filmové kýčovitosti - právě ono balancování na hranici zjevného a nevyřčeného, nepojmenovaného přispívá ke kvalitám filmu. Příběh je primárně o hledání a nenalézání, ale zároveň poukazuje na celou řadu vedlejších efektů - sociologicky vykreslená vlna zájmu o mimozemské civilizace materializující se stanovými městečky okolo základny, posílení vlivu sekt a houfný vznik nových náboženských spolků na bázi kontaktu s mimozemskou civilizací, náboženské, politické a jiné aspekty nabalující se na přelomový objev, politické tlaky a lobbystické zájmy mající za cíl profitovat na daném vědeckém momentu... Velmi povedený je i symbolický a metaforický závěr filmu, odrážející sice akcentovaně humanitní a morální paradigmata tvůrců, z intencí daného filmu však nevybočující a po stránce estetické navíc i přínosný... Kontakt je bezesporu výjimečně dobrý sci-fi film s vynikajícími herci a s nosným tématem, který se nesnaží odpovídat, ale ptát se, což by měl dělat každý chytrý film... Podobné filmy: Blízká setkání třetího druhu(15.10.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace