poster

Kontakt

  • USA

    Contact

  • Slovensko

    Kontakt

Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 1997, 153 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    ****

    Nejvíc se mi na tom líbila konfrontace střízlivé osoby, opírající se o fakta, s něčím vědecky nevysvětlitelným, čemuž lze jen věřit. Když byla Jodie Foster nechtěně přinucena převzít McConaugheyho rétoriku o víře, tak to byl hodně silný moment. A díky němu dostala McConaugheyho postava konečně smysl. Natočené to bylo hezky, nejsilněji na mne ale působila smrt otce hned ze začátku. Samotná scénka po průletu červí dírou mne trochu zklamala. A dost mě iritoval John Hurt v roli jakého nejvyššího ilumináta, nebo co to mělo bejt.(5.1.2015)

  • Radek99
    *****

    Sofistikovaný hollywoodský sci-fi film s překvapivě rozumně formulovanými filozofickými otázkami týkajícími se jak gnoseologie, tak ontologie - Kde je hranice poznatelného? Můžeme poznávat i to, co se vymyká našemu rámci vědění a vědomí, co dalece přesahuje naši zkušenost? Ale také, kdo vlastně jsme a jaký je důvod naší existence? Takovéto postuláty se objevují v mnohých sci-fi filmech, avšak v Zemeckisově Kontaktu neslouží jako povinný kolorit snímku daného žánru, ale tvůrci se jejich pokládáním skutečně snaží na cosi poukázat a k čemusi dospět (skoro bych nevěřil, že je něco takového v hollywoodské kultuře možné...). Robert Zemeckis se snaží akcentovat především první část termínu vědecko-fantastický a rozvíjí racionální příběh mladé vědkyně, jíž se podaří zachytit komunikát, jenž zjevně nepochází z pozemského zdroje. Je to nanejvýš obtížné a tvůrci balancují na tenkém ledě, nesklouzávají však ani k plytkosti a doslovnosti většiny obdobně tématicky orientovaných sci-fi filmů, ani k chvílemi se naznačující hollywoodské filmové kýčovitosti - právě ono balancování na hranici zjevného a nevyřčeného, nepojmenovaného přispívá ke kvalitám filmu. Příběh je primárně o hledání a nenalézání, ale zároveň poukazuje na celou řadu vedlejších efektů - sociologicky vykreslená vlna zájmu o mimozemské civilizace materializující se stanovými městečky okolo základny, posílení vlivu sekt a houfný vznik nových náboženských spolků na bázi kontaktu s mimozemskou civilizací, náboženské, politické a jiné aspekty nabalující se na přelomový objev, politické tlaky a lobbystické zájmy mající za cíl profitovat na daném vědeckém momentu... Velmi povedený je i symbolický a metaforický závěr filmu, odrážející sice akcentovaně humanitní a morální paradigmata tvůrců, z intencí daného filmu však nevybočující a po stránce estetické navíc i přínosný... Kontakt je bezesporu výjimečně dobrý sci-fi film s vynikajícími herci a s nosným tématem, který se nesnaží odpovídat, ale ptát se, což by měl dělat každý chytrý film... Podobné filmy: Blízká setkání třetího druhu(15.10.2007)

  • kOCOUR
    ****

    Nezvykle rozvláčná a intelektuální sci-fi s drobnou sladkobolnou linkou hollywoodského párování prezentuje, jak by měla vypadat správná sci-fi - s potenciálem pro zamyšlení a zaměstnání divákovy mysli,. Osobně netrpím antipatií vůči slizkým monstrům, ale pouze Kontakt ve mně zanechal jakýsi pocit tajemna, neurčita. Narozdíl od zmiňovaných chapadlových záležitostí, které ve většině vyšumí po závěrečných titulcích do neznáma jako pára nad hrncem, dneska jsem vzal po zhlédnutí dalkohled a vyrazil na obchůzku...(11.5.2003)

  • Fr
    *****

    ,,jisté je, že kdyby jsme tady byli sami, tak je ve vesmíru prázdno"! tenhle film mám moc rád, protože mě zajímá důvod PROČ JSME TADY! A CO TADY DĚLÁME? KDO JSME? a zde se dá dojít k jistému vysvětlení. a hlavně - poselství z VEGY by mělo donutit k zamyšlení. děkuji R.Z. a hlavně J. Foster za úžasnou cestu do neznáma.(9.12.2005)

  • Rob Roy
    ***

    Je to přesně na pomezí tří a čtyř - 70%. Tři dávám proto, aby se průměr co nejvíce přiblížil 70.(19.5.2003)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace