Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dramatický víkend hlídkového vozu v ulicích pražského centra. Poručík VB Josef Kabát (J. Vinklář) denně s kolegy projíždí v hlídkovém voze centrem Prahy. Svůj rajón nade vše miluje a nevyměnil by jej ani za pohodlnější život v kanceláři či na dispečinku. Poté, co někdo z občanů zavolá na tísňovou linku 158, vyjíždí Kabát k různým případům, ať už nehodám, krádežím, výtržnostem či přepadením. V jednom vykradeném bytě najde po pachatelích rozbité dioptrické brýle a utržený kus kožené bundy. Přesně takové věci nosí jeho osmnáctiletý syn Pavel (M. Dlouhý), který shodou okolností ve stejnou dobu zmizel, údajně s kamarády na chatu. Kabát však nemá čas řešit své rodinné problémy: po ulicích Prahy se totiž potlouká příliš mnoho zlodějů a pochybných existencí. Nejhorší z nich je dvojice mladíků, kteří právě znásilnili a zavraždili nevinnou dívku... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (66)

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československý film, jenž se věnuje událostem, které zažívá motorizovaná hlídka veřejné bezpečnosti na své každodenní projížďce hlavním městem. Členy hlídky v policejním voze VAZ 2103 tvořil zachmuřený J. Vinklář, žoviální pohodář J. Štěpnička a nováček sedící vzadu, nevýrazný B. Černý. Příslušníci veřejné bezpečnosti se zabývali dopravními nehodami, vloupáním, napadením, chytáním vandalů, opilců a násilníků a v závěru také krádeží v nočním baru. V jedné z vloupaček se nalezly rozbité brýle, přesně takové jako nosí Vinklářův dospívající syn M. Dlouhý a jeho otec většinu filmu s nasupeným výrazem za volantem přemítal, zda má jeho potomek prsty v trestné činnosti. Částečně se tak do filmu prolíná rodinné drama, neboť podezřelý M. Dlouhý není k nalezení, až ho otec objeví u jakési dívky. Nemusím snad dodávat, že je snímek ideologicky přikrášlen a často se ve filmu objevují záběry na zajímavé pražské stavby. Snímek M. Zábranského je v podstatě dost nudný, neboť ústřední trojice nezažívá příliš dramatické situace a dlouho jsem vážně uvažoval o ocenění jedinou hvězdou. Ve vedlejší roli se ukázala J. Březinová jako Vinklářova manželka. Poněkud dramatičtější závěr, v němž se snažil před policií uprchnout kapsář O. Vlach a také došlo k nečekané tragické události, mé hodnocení a náhled na film přece jen poněkud změnil, ale i tak je jasné, že se jedná o jednoznačný podprůměr. ()

quixote 

všechny recenze uživatele

Některé aranžované souboje, "choreografie", Vinklářovy chleby s máslem, pražská rádoby drsná galérka a celý ten "umělecký" opar filmu dnes působí opravdu mimoňovitě, až je z toho člověku zle. Obávám se, že na filmu je dnes nejcennější právě to , že - díky tomu, jak v něm příslušníci VB, věrní to strážci bezúhonného a pracovitého socialistického člověka před kriminálními živly, jezdící do úmoru pražskými ulicemi - zachycuje vzhled centra Prahy 80.let. Takhle už Prahu nikdo neuvidí. Nějaký Čáslavský 23.století bude mít prima materiál pro své střiháky. ()

BigBang 

všechny recenze uživatele

Docela zajímavý film, i když hodně kýčovitý. Stará kýčovitá barokní Praha, noční kýčovitá romantika na úrovni puberťáků, osmdesátková disco kýčovitá stylizace, typicky česká osmdesátková adorace šmejdů, patrně baleťáci čs. televize v roli pobudů, síťové bílé tílko přes černou košili. Přesto je v tom příběhu hledání hodnot, které mě s tím smiřuje. ()

dawid odpad!

všechny recenze uživatele

Takhle jsem se nevztekal snad ani u mjr. Zemana. Tomu, jak film popisuje mladé lidi, snad nemohl v roce 1985 věřit nikdo. Ačkoliv... Přesně to zapadá do čecháčkovského myšlení. Kdo se jakkoliv liší, s tím bude něco v nepořádku, je to nepochybně příživník/příživnice. V noci se v barech baví jen zbohatlí cizinci, zloději, prostitutky, násilníci, punkáči, tanečníci českého diska. Naprosto přesný obraz našeho národního charakteru - xenofobie, rasismus, šovinismus. "Normální" lidé jsou doma v trepkách, sledují Sanitku nebo Nemocnici na kraji města, pijí lahvové pivko a tláskají se okoralým uherákem. Míněno bohužel smrtelně vážně. Jako bonus Venca Konopník v roli začínajícího policajta. Jiří Štěpnička už po Klementovi nepřekvapí, přesto se mi jeho role příslušníka VB (vzhledem k perzekuci Jiřiny Š.) silně ekluje. Jo, a chtěl bych vidět, jak by na sebe esenbáci nechali beztrestně pořvávat opilce. Pendrek a CPZ - tomu bych věřil trochu víc... ()

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Typicky normalizační kousek, který kouzlem nechtěného vyznívá svou celkovou atmosférou značně depresivně. Krásy Prahy jsou utopeny nejen v normalizační šedi, ale i v neumětelském scénáři a neumětelské režii. Film tak působí přesně opačně, než jak to tvůrci zamýšleli. Z oslavy záslužné práce příslušníků VB, kteří se brodí pražským nočním semeništěm zla, se tak "povedlo" jen vypustit do kin noční můru každého i tehdejšího alespoň trochu normálního diváka. Dnes film může sloužit snad jen jako dokumentace normalizačního úpadku nejen tehdejší filmové tvorby, ale i celého tehdejšího systému, který se zakrátko zákonitě zhroutil, i když tenkrát si to ještě nikdo neuměl představit. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Velmi dobře uděláno. Snůška příběhů v podstatě bez děje. Přesto zaujme každodenní rutinou. Nebo každonoční, jak si přejete. Nebylo co hrát, ale přesto se to dařilo. Snad mohly být jednotlivé střípky nějak ukončeny. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Tísňové volání byla možná tak trochu úlitba bohům, protože Otto Zelenka měl předtím i potom na kontě mnohem lepší a dnes již i legendární kousky. Tísňové volání je přitom takovou paletou toho, co se všechno může hlídkovému vozu ve službě přihodit. Jediným spojovacím prvkem jsou jedna tři příslušníci a také případ bytových zlodějů, který se zprvu poručíka Kabáta dotkne víc než by čekal. ()

Thovt odpad!

všechny recenze uživatele

děs a hrůza se vším všudy - pár blbejch scének, občas anekdotickejch a vesměs zhovadilejch; šílený dialogy, který by nikdo z úst nevyplodil; přiblblý schématický moralisování; trapný postavy, jimž ani herec jako Vinklář (kterej už taky vymet pár filmovejch žump) nedodá na uvěřitelnosti; hudba, která splní a doplní všechna kliše napínavých/dojemných/dramatických scén... moh bych pokračovat dlouho, ale laskavý čtenář už si asi udělal obrázek. ()

PetrJulian 

všechny recenze uživatele

Opravdu je lepší se 78 minut koukat z okna než na tenhle film. Přitom při titulcích byla nádherná hudba, říkal jsem si, že jestli bude takový i film, čeká mě něco dobrého. Houby. Pokud jde o technickou stránku, nejvíc mi vadil onen rozmázlý obraz. ()

djbarrel odpad!

všechny recenze uživatele

Nuda, nuda, nuda a zase nuda. Melancholické bloudění příslušníků VB po liduprázdných ulicích Prahy a sem tam nějaká ta lůza. Dějová linka žádná, děj žádný, prostě nic. Dívat se 78 minut na vypnutou televizi poskytne divákovi hodnotnější zážitek. 10 % ()

Nerajohn 

všechny recenze uživatele

Tohle je pravda, trošku slabší. Jeden víkend z okna policejního žigula, jehož osádku tvoří trojice policistů v čele s řidičem J.Vinklářem. Ten je ve stresu, protože podezřívá svého syna z loupeže a neví, kde je. Celkem banalitka, ale je tady celkem zajímavá hudba a pan Vinklář, který dal tomuhle nijakému snímku aspoň trošku úroveň. ()

brasek 

všechny recenze uživatele

Príbeh s príslušníkmi VB, o príslušníkoch VB. Plytký príbeh, žiadny poriadny dej a poručík Kabát mal taký pupok, že ho ten recidivista nemohol s tým nožíkom na žaby prepichnúť. Celý snímok vyznieva ako zlepenec nudných podpriemerných krimi poviedok. ()

ALchemik 

všechny recenze uživatele

Josef Vinklář dodal filmu takovou melancholickou atmosféru (ten jeho pohled!), to popojíždění po Praze...Ale ten konec, to bylo jako když utne a trochu mě to rozhodilo... ()

rigby 

všechny recenze uživatele

Praha, město zločinu. Jinak to měl být asi výchovný film o tvrdé práci příslušníků VB, kteří dnes a denně nasazují své životy, aby potřeli kriminalitu všeho druhu. V tomto případě spíše tu lehčí. Trochu dost nepovedené drama. Ale úsměvný návrat do historie. ()

Peabody odpad!

všechny recenze uživatele

podle mne jeden z absolutně nejhnusnějších manipulačních filmů své doby, Jakoby odvážný, jakoby něco, ale přitom důsledně dodržující pravidla toho, co se smí kritizovat, proto veksláci a feťáci, vše ale prizmatem verchušky. Miloš Zabranský tím ukázal, co je ve skutečnosti, On už předchozí Poslední mejdan byl v rámci povoleného, ale tady je to šíleně špatné. Po revoluci zase vystřihl jakoby hlubokomyslná podobenství no a dnes občas točí v televizi. Tohle je ale hluboký úpadek rádoby odvážného mladíka. ()

GilbertL 

všechny recenze uživatele

Skoro náborový film aneb přidejte se do řad úžasných příslušníků VB. Jak už bylo řečeno, jde spíše o slepenec různých minipřípadů, které řeší osádka jednoho hlídkovho vozu. Nic zvláštního, ale zase to diváka neurazí - s tou "komunistickou propagandou" to zas tak hrozné není. Jedna hvězdička za herce, druhá za zajímavé obrázky a atmosféru (především) noční Prahy. nápad na polodokumentární syrový film dobrý, provedení je už horší... ()

waxtrax 

všechny recenze uživatele

Jediné co je na tomto filmu zajímavé jsou záběry staré Prahy roku 1985. Jinak je to jen nereálná a s těží uvěřitelná přehlídka tuzexového oblečení, luxusních bytů, luxusních podniků do kterých bylo tenkrát pro našince téměř nemožné se dostat. Dále to nestojí za komentář. Citát rozhovoru příslušníků VB ve služebním voze: "Ty máš digitálky viď, ty dneska nosí každej blbec". ()

Reklama

Reklama