• Slarque
    ****

    Velice působivý snímek z terezínského ghetta patří k vrcholům Brynychovy značně nevyrovnané filmografie. Silný příběh, vynikající kamera, výtečné herecké obsazení. Jenom hudba mi přišla místy poněkud mimo. Radokova Daleká cesta je prostě kvalitativně ještě o stupeň výš.(21.12.2006)

  • Sarkastic
    ****

    Na poprvé mi to přišlo jako taková spíš průměrná podívaná, při druhém zhlédnutí na mě film zapůsobil mnohem víc. Transport z ráje (dokonale výstižný název) nesází tolik na atmosféru strachu a dojemnost jako jiné tématem podobná díla, spíš se k problematice staví více popisně, bez přehnaných emocí, s velkou dávkou pragmatismu (což nejspíš mnoha divákům odkojených na určitých opakujících se žánrových motivech příliš nesedne). Postavy, z nichž mě asi nejvíc zaujaly Binde a Vágus, jsou ve většině případů velmi dobře napsané a zahrané, a to ať už jde o nacisty (obrovsky přesvědčiví Prachař a Narenta) nebo obyvatele Terezína. Ti jsou tak nějak smíření se svým osudem, a přestože mají strach a bojuje v nich pud sebezáchovy s udržením si posledních zbytků lidské důstojnosti, snaží se ke svému osudu přistupovat ponejvíce střízlivě (třeba taková Lízinka by byla v jiné době a na jiném místě nejspíš považována za pořádnou couru, zde však v předvečer transportu rozhodně ne). A obsazení je vůbec velkou devízou tohoto filmu, protože se divák dočká spousty začínajících herců, stejně jako zkušených veteránů. Silné 4*, trochu neprávem nedoceněný snímek. "Už nikdy jako ovce!"(19.10.2012)

  • Mi Nü-Chai
    **

    Mohl to být zajímavý film, bohužel nenabízí to, co proklamuje - tj. onu atmosféru ghetta a působivost. Díky černobílé barvě a špatné kvalitě působí téměř dokumentárně, což je příjemné, ale dost věcí naopak tento dojem kazí. K positivům bych řadila, že Němci mluví německy (a čeští herci mají překvapivě povedenou němčinu) a vyvarování se klasického vydírání ve filmech z koncentráků, tedy absenci jakéhokoliv explicitního násilí vůči vězňům. Potud jsou body jen kladné, leč tím to končí. Snímek jako celek je dosti dýchavičný, často dokonce uspávající až nudný a po oné atmosféře aby jeden špendlíčkem hrabal a prstíčkem kopal - naprosto se jí nedostává. Některé momenty působí vyloženě směšně a jiné jsem asi nepochopila - např. rozlučka Lízy s chlapci měla znamenat, že si uspořádali gruppensex? Nebo to byla jakási pochybná metafora...čertví. Na každý pád Transport z ráje má očekávání moc nenaplnil, vlastně se jim drze skoro vyhnul.(21.12.2006)

  • NinadeL
    *

    V roce 1962 se ještě pořád neuměly dělat retro filmy s pořádnou dobovou výpravou a ještě dalších 20 let to šlo opravdu ztuha. Čili opět jsme svědky filmu, kde v koncentrácích vězeňkyně patrně četly Burdu... :( Vklad Ester není plus, ale zásadní mínus.(9.3.2009)

  • mchnk
    *****

    Už jen proto, že se tomuhle filmu nevyhnuli komentátoři chytráci trapáci dám plnej počet. Určitě životu schopnější podmínky než ve varšavském ghettu. Naprosto dokonale podchycená atmosféra, příjezdy esesáků a vůbec komplet celkový obraz prostředí je výborný. Scénář a dialogy, jak nacistů mezi sebou, tak obyvatel ghetta, jsou perfektní. Čísla, čísla samá čísla všude kolem tebe. Za každým číslem se skrývá jeden osud. Ty čísla chodí a žijí vedle sebe, každý jak umí, někdo vidí naději ve spolupráci a poslušnosti, někdo v odvážných činech a rozhodnutích, ale většina bohužel v pravdomluvnosti Němců, která je pevná jako nanuk v pravé poledne na Sahaře. Einhundertzwei! einhundertdrei! Pro Němce to byla prostě práce z čísly, když bylo čísel moc vyprázdníme, není problém. Takový nadnesený přístup, k tomuto tématu má v sobě i skladba, která tento snímek doprovází a která si rozhodně zaslouží samostatnou hvězdičku navíc. Film může i sloužit jako výborný dokument o terezínském ghettu. Prostě hodně povedená záležitost, se skvělými herci v dost mladém věku.(9.5.2012)

  • - Filmovanie prebiehalo v Terezíne. (dyfur)

  • - Po filmu Každá koruna dobrá (1961), kde si Juraj Herz poprvé vyzkoušel práci asistenta u režiséra Zbyňka Brynycha, byl již zde plnohodnotnou součástí režie. Např. psal Brynychovi životopisy postav zúčastněných kluků, žijících v ghettu. (mchnk)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace