Reklama

Reklama

Hledaný psanec si rád hraje na kočku a myš a jeho pronásledování dovede texaského lovce odměn daleko za mexickou hranici. Skutečná krysa se ovšem ukrývá mezi americkou smetánkou. Věhlasný lovec odměn Jonathan Corbett (Lee Van Cleef) by své řemeslo rád pověsil na hřebík a místo toho bránil právo a spravedlnost v senátu. Bohatý podnikatel Brockston mu nabídne finance na kampaň, ovšem pod dvěma podmínkami: v senátu Corbett podpoří jeho plány na mezistátní železnici a než odloží kolty, dopadne Cuchillo Sancheze (Tomás Milián) obviněného ze znásilnění a vraždy dvanáctileté dívky. Hledaný mexický psanec ale odmítá dát svou kůži lacino a při každém jejich setkání Corbett zbytečně plýtvá kulkami nebo přichází o koně. Klikaté pronásledování napříč texaskou prérií nakonec končí v mexickém vězení a tam Corbettovi dochází, proč se mu na celém případu něco nezdálo. A proč se musí vrátit na začátek... Velká přestřelka (1966) italského režiséra Sergia Sollima musela při svém uvedení do kin soupeřit s dalšími dvěma legendami spaghetti westernů, Leoneho filmem Hodný, zlý a ošklivý a Corbucciho Djangem, a tak v divácké paměti mírně zapadla. Dnes se ovšem Sollimova westernová trilogie, s Velkou přestřelkou jako uvozujícím dílem, řadí k základním kamenům italského žánru – se všemi náležitostmi, včetně nezapomenutelné hudby Ennia Morriconeho. (Česká televize)

(více)

Recenze (94)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $700,000▐ Lee Van Cleef sa opäť zaskvel a moc ladí aj vystavaní príbeh s dobrým zvratom /80%/ ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Nebýt Leoneho, tak se Sollima zapsal do dějin kinematografie jako režisér nejlepšího spaghetti westernu. Stylový pistolník, lovec odměn a živoucí legenda, před kterou nikdo nechce mít problém; i kdyby snad nějaký problém na krásně měl. A je na stopě bezvýznamému mexikánskému potížistovi odnikud. Začíná to tedy sice jako špageťácky klasická odlehčená naháněcí přechcávačka nesourodého dua, ale tady se jedná o více. Mnohem více. A tak se film po hodině během scény z vězení přirozeně tematicky i charakterově rozvine do mnohem ambicióznější a dramaticky vážné podoby. A byť tu a tam lze mít nějakou tu oprávněnou výhradu, tak stejně vezmou všechny za své během neskutečně vygradované závěrečné dvacetiminutovky, která by fungovala sama o sobě i bez geniální Morriconeho hudby, která; jen tak mimochodem; je jedna z jeho vůbec nejlepších (malá ochutnávka). PS: Výše uvedené platí o plném 110 minutovém sestřihu a nikoli o tom pokráceném zámořském. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Mexičan Cuchillo (Tomas Milian ) je podezřelý ze znásilnění a vraždy mladého děvčete. Jonathan Corbett (Lee Van Cleef ), nejslavnější lovec lidí z Texasu, se tohoto případu "ujímá". Tento hon není vůbec jednoduchý a brzy se ukáže, že v samotném případě něco podstatného neklape... Sergio Sollima natočil zajímavou westernovou trilogii skládající se z filmů Resa dei conti, La; Faccia a faccia a Corri, uomo, corri, jejíž hlavním motivem je mladík mimo společnost, jenž nakonec přivede na správnou cestu staršího, zdánlivě zkušeného zastánce "spravedlnosti". Ve všech těchto třech filmech ztvárnil hlavní roli Tomas Milian. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Excelentní spaghetty western z doby mexické revoluce. Film měl velmi blízko k Leonově "Dolar trilogii" a myslím si že i sám Leone, musel být na tento film pyšný. Přesně to vystihl DaViD´82. Cleef tu poprvé nehraje padoucha, ale zcela kladnou roli, toť první příjemná změna, Tomas Milian alias Cuchillo (budoucí veliká hvězda ve svém prvním westernu!), mě v roli mexického rolníka-tuláka doslova fascinoval, role opravdu podle mne neměla daleko téměř k dokonalosti, nechyběl úsměv, smích ale i pláč, role to byla vesměs sympatická, opravdu bravurní výkon (možná dokonce nejlepší ve spaghetty westernu vůbec, on ty pošuky všeho druhu měl prostě v krvi), bylo vidět že si natáčení doslova užíval, co on tu musel chudák prožít a vytrpět (od plazení, lezení, utíkání, přes ponižování, bití, až po zápas s býkem!), tohle se skutečně povedlo, velká kinematografie, velké scény, parádní charaktery, vzrušující akce, humorné dialogy, dobrý příběh a spiknutí (ten hon na člověka, v podobě kočky na myš, mi připomínal scény z francouzské klasiky "Jako štvaná zvěř"), jedinečná dobře namíchaná mistrova hudba (ústřední melodie je skutečně pamětihodné a v žánru zcela ojedinělé) pak byla tou onou pomyslnou třešničkou, na tomto mistrně natočeném westernu, už se těším na pokračování. 7. nejlepší film podle oblíbené a známé http://www.spaghetti-western.net/index.php/Essential_Top_20_Films dtb. Neprávem, především pak u nás, zapomenutý a opomíjený klenot. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Cuchillo je vychytralý mexický tulák obviněný ze znásilnění a vraždy. Texasan Corbett (Lee Van Cleef) je zase zkušený lovec lidí, který ho chce chytit. Slušně napsaný scénář se spoustou zajímavých lehce parodických westernových postav a dostatkem akce dělá Velkou přestřelku údajně jedním z nejlepších spaghetti - westernů (a rovněž Zapata - westernů), který mocně vylepšuje dramatická Morriconeho hudba (soundtrack http://www.youtube.com/watch?v=GRo6YVN48lI). Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=bKghur0ME5I ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Pokud mě teď nezastřelíš, bude to poslední chyba, kterous udělal." Rychlý bídák Cuchillo a záda si nekryjící lovec Corbett jsou celkem sympatickou dvojkou, která svým popichováním zábavu rozhodně nepokazila, ale na barona von Schulenberga (23 soubojů, 23 vdov) a jeho cvikr rozhodně neměla. Mě to tedy poměrně bavilo, ale naivita lovce mne poněkud rozčilovala a přestože pan Morricone nechal orchestr rozfidlat v monumentálních tématech, tak mne to dramatičnosti děje příliš nevtáhlo. Prostě jsem byl jen přihlížející divák, pohodlně usazený na hřebenu sousední hory, kam vlaky nejezdí, vítr nefouká a kulky nelétají. Já jsem tomu všemu prostě chtěl být o kousek blíž. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„If you donˈt kill me right now…itˈll be the last mistake you ever make..“ Ve stejném roce se Zlý stává Hodným, Ošklivého Mexičana hraje někdo jiný, jméno hřbitova je Svoboda a na náhrobku je napsáno Spravedlnost. Že Zlý půjde do kytek, na tom se nic nemění.. Directorˈs cut je možná až moc osekaný, ale když se ukáže, kam originálně uložit nůž před přestřelkou a Morricone spojí síly s Beethovenem, není co řešit.. „But to kill you is a big mistake. If I kill you, theyˈll just send another man after me whoˈs much smarter, much..“ ()

sud 

všechny recenze uživatele

Velice dobrý špageťák se skvěle napsaným a vypointovaným příběhem (což u italowesternu nebývá až tak častý jev) a výbornými postavami. Corbett je drsňák, který ví kam až zajít (výborný Lee Van Cleef), Cuchillio svoji zábavností a nepředvídatelností silně připomíná Tuca z HZaO (neméně skvělý Tomas Millian) a záporáci nemají chybu - ať je to vyžraný boháč (Walter Barnes, známý z Mayovek), slizký pedofil či rakouský ostrostřelec se cvikrem na oku. A o hudbě Mistra M se jinak než v superlativech vyjadřovat nedá, zdejší soundtrack totiž přesahuje i jeho standart. 85%. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Príbeh, ktorý sa z banálnej historky lovenia bezvýznamného chudáka Mexičana, okorenenej grotesknými scénami preklopí do existenciálnej drámy boja o život (lovca i loveného), v ktorej padajú hlavy významných mužov lokálnej scény. To všetko v rytme geniálnej hudobnej linky Ennia Morriconeho. Nie natoľko známej, ako z filmu Dobrý zlý a škaredý, ale o to sviežejšej a neopočúvanej. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Tenhle film se mi navzdory hnusnému dabingu a ořezanému obrazu líbil vlastně už v televizi, ale teprve v originální podobě (tedy i s 16 minutami navíc) jsem poznal, jak skvělý doopravdy je. Přímočarý příběh ženou vpřed závody supersympatického Lee Van Cleefa a všemi mastmi mazaného Tomase Miliana, šlapající hudba Ennia Morriconeho a Sollimova režie, která si nehraje na Leoneho a jde vlastní cestou. Závěrečná honička vrcholící trojitým soubojem patří k tomu nejlepšímu, co jsem ve spaghetti westernech kdy viděl. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Nenechám si ujsť žiadny western, kde robil hudbu E. Morricone. Nie som si úplne istý či bol Lee Van Cleef dobrá voľba , ale ok. No som si úplne istý , že toho tajtrlíka, ktorého naháňa počas celého filmu mal hrať niekto iný. Problém je , že pôsobí ako komediant a vlastne celé to chcelo ísť viac do hĺbky a hlavne vážnejší tón. Morriconeho hudba mnohé zachraňuje, ale na štvrtú hviezdu to u mňa nedosiahlo. 60%. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Lee Van Cleef je jednou z ikonických tváří westernů, zejména jejich spaghetti odnože. Tento snímek divákům servíruje v podstatě vše, co chtějí vidět v rámci žánru, takže rozhodně se nebudou nudit, k čemuž napomáhá také tradičně brilantní Morriconeho hudba. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Fantastický western s vynikajúcim Lee Van Cleefom v hlavnej úlohe s dobrým príbehom o lovcovi Corbettovi, ktorý sa snaží dopadnúť násilníka Cuchilla Sancheza. Lenže čo ak je to celé inak? Výborné súboje a prestrelky, skvelé hlášky a jeden z najlepších Morriconeho soundtrackov vôbec. ()

sheen 

všechny recenze uživatele

Prvotřídní western. Leone zůstává nepřekonán, jedná se ale o zdařilý kousek. Super finále se skvělou hudbou od Ennia jako by z oka vypadlo z filmu Pro pár dolarů navíc, tentokráte byl Lee Van Cleef trošku divák :) Hodnotím DC. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Vadí mi to porušování westernových pravidel. Darebák není tak úplně darebák a klaďas je zase hloupý, až by ho člověk chytal za ruku, aby se tolik nepletl, protože to, co jemu trvá celý film, než konečně pochopí, je zřejmé vzápětí po titulcích. Samozřejmě, že takový příběh může existovat, ale neměl by, jestli se tvůrci chtějí tvářit, že natočili seriózní western. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Herecký koncert môjho najobľúbenejšieho westernového herca Lee Van Cleefa. Rola lovca ľudí mu padne ako uliata. Charizmatický, nekompromisný ale zároveň aj spravodlivý. Bez neho by tento western nebol tým čo je. Dejová linka tu pekne odsýpa a nenudí, aj keď ako to celé dopadne je vlastne jasné už veľmi skoro. Na druhú stranu, Morriconeho hudba ma tu nejak zvlášť neoslnila, zatiaľ najslabšia čo som od neho mal možnosť počuť. To je však len môj subjektívny pocit, niekoho iného určite osloví. Aj napriek tomu tento western vrelo odporúčam. 75/100 ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Director's Cut: Určitě jeden z nejlepších (a nejchytřejších!) spaghetti westernů, za nějž by se nemusel stydět ani Leone. Kromě velmi dobrých postav (skvělá je nejen kontrastní titulní dvojice, ale i některé vedlejší, hlavně rakouský baron je pamětihodný) vyniká Sollimův první (a patrně i nejpovedenější) příspěvek žánru především vynikající Morriconeho hudbou (jednu skladbu použil Tarantino v HANEBNÝCH PANCHARTECH), některými nápady (úvodní scéna, vdova) a takřka dokonalým dvacetiminutovým vyvrcholením (ačkoliv žádná "velká přestřelka" se ve filmu neodehraje). 80 % ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Z veľkých Sergiov spaghetti westernu je Sollina až číslo tri, napriek tomu som vôbec nemal pocit, že by Veľká prestrelka zaostávala nejakým výraznejším spôsobom za dielami Leoneho a Corbucciho. Nejde ale o žiaden špeciálny zázrak, proste tu chýbajú veľké detaily očí tesne pred uchopením zbrane a výstrelom, inak som sa ale slušne bavil a ani snáď netreba spomínať, že Lee Van Cleef to celé utiahol bez väčších problémov. Morricone taktiež nepovažoval tento projekt za čistú rutinu, takže jeho hudba sem tiež skvele zapadá. Trochu sa budete pozastavovať nad tým, prečo sa Corbett nespýta na okolnosti zločinu ešte predtým, ako začne urputne hľadať údajného zločinca, ale keďže je na potenciálneho politika až príliš inteligentný, tak mu stále niečo bráni vo vykonaní spravodlivosti. 70%. P.S. Z predĺženej verzie by som mal zrejme ešte lepší dojem a štyri hviezdy by boli hutnejšie. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

K uctění památky mého vzoru, mé inspirace a hudebního mistra, který nemá ve světě moc obdoby Ennia Morriconeho jsem si vybral naprostou klasiku - spaghetti western z doby, kdy mistrovi nebylo ani 40 let. Znovu mě nezklamal, hudba je opět naprosto boží a má smysl snímek vidět, i kdyby to bylo jen kvůli dokonalé ústřední melodii. Příběh a vše s tím spojené už je taková ta westernová klasika, která nenadchne, ale ani neurazí - výlet do doby, kdy ještě muži bývali muži, do světa, kde měla své místo čest a spravedlnost, kde se nosily zbraně nízko u pasu a kde se klobouky stále ještě smekalo. Vždy se čas od času nesmírně rád do této doby vypravím alespoň prostřednictvím filmu v doprovodu kvalitního vína. Je to neskutečný relax a člověk alespoň na chvíli zapomene na ten retardovaný svět okolo, kde se v rámci všemožných ústupků, aby se někdo náhodou nedotkl citů všemožně zdegenerované menšiny, strhává pozornost řešením píčovin, aby se na pozadí mohla dít nechutná zvěrstva a mohli jsme si ničit půdu pod nohama, ovzduší a kvalitu vlastních životů. Už se těším, až brzy navážu dalším dílem, protože hodlám uctít památku mistra ve velkém stylu, přeci jenom neumřel nějaký obyčejný Karel Gott. [77 %] ()

Reklama

Reklama