Reklama

Reklama

Lacinej fešák Eddie

(festivalový název)
  • USA Poor Pretty Eddy (více)
všechny plakáty

Obsahy(1)

V polovině sedmdesátých let se skupina filmařů, kteří doposud měli zkušenosti především z pornoprůmyslu, rozhodla, že natočí echt mainstreamový jižanský thriller, navíc z nějakého důvodu údajně volně inspirovaný absurdním dramatem Balkón od Jeana Geneta. Výsledkem je výstřední příspěvek do žánru venkovské exploatace z amerického Jihu o černošské zpěvačce Liz, která má tu smůlu, že se jí porouchá auto nedaleko zapadlého hotýlku Bertina oáza, mezi jehož bizarní osazenstvo patří i mladý hudebník Eddie, jakýsi buranský následovník odkazu Elvise Presleyho. Žádné Love Me Tender od něj Liz ale v žádném případě neuslyší. Eddie v ní totiž zahlédne příležitost k popostrčení vlastní „poslední dobou poněkud stagnující“ kariéry. To se ovšem pranic nelíbí ani Liz samotné, ani majitelce hotýlku, stárnoucí kabaretní herečce, která si Eddieho vydržuje jako mladého milence. Explicitní násilí na sebe nenechá dlouho čekat. Halucinační atmosféru díla dotváří řada nečekaně avantgardních filmařských postupů zahrnujících časté zpomalené záběry, mrtvolky nebo bizarní prostřihávání scény znásilnění se záběry kopulujících psů. Obskurnost tohoto zapomenutého brakového skvostu nepochybně podpoří i fakt, že producent snímku Michael Thevis je momentálně ve výkonu trestu ve vězení za dvojnásobnou vraždu. (Festival otrlého diváka)

(více)

Recenze (9)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Jako fanoušek 70s nekonvenčních drive-in grindhouse exploitation filmů jsem byl odměněn až v samotném závěru, kterej byl vážně hustej, bohužel na 80 minut to bylo podle mně dost málo, a sledovat pro mne tento jinak šíleně ukecaný a nudný film s tématem rasismu bylo spíše utrpením. Celkově je to strašně podivný a zmatený (nedávalo to žádný smysl) a mě se to nelíbilo, snad až tedy na tu docela atraktivní lokalitu kde se to točilo, najde se tu vyjma krásného finále, ještě několik pár dobrých znepokojujících řekl bych až bizarních momentů (viz stylizované znásilnění, které je tu prokládáno psím pářením, to vše za zvukového doprovodu nějaké veselé country melodie!) a zábavných scén, ale ty se tu tak nějak minuly s účinkem, páč víc tu bylo scén zcela zbytečných podle mně. Film ale zcela jistě posloužil jako inspirační zdroj, mmj třeba Tarantino zde zcela jistě nasával. Režisér tohoto filmu pak byl zase zcela jistě ovlivněn velkým Peckinpahem a jeho sobě vlastním stylem úžasných stylizovaných zpomalených záběrů. Ted Cassidy rulezzz!!! Stará dobrý Shelley Winters - spolehlivá jako vždy. Podobné a daleko lepší exploatační filmy: "DELIVERANCE", "OPEN SEASON", "SUNDAY IN THE COUNTRY" nebo "POOR WHITE TRASH PART II". ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Skôr psychologická sonda do chorej hlavy, než horor ako taký. Taktiež príliš nesúhlasím s názorom, že ide o hixploitation, keďže ide o vzájomný konflikt "dedinčanov" na osobu inej farby pleti. Dalo by sa povedať, že rasizmus, no najmä ženská suverenita ako taká, je tu pomerne dosť potláčaná na okraj rešpektovania okolím. Pokiaľ však niekto očakáva niečo hororové, bude veľmi sklamaný - okrem dedinských bitiek nebude svedkom ničoho, čo by mimoriadne stálo za pozornosť, i keď sa režisér ako taký, snaží byť v mnohých aspektoch originálny. V jednej z vedľajších úloh sa objavuje Ted Cassidy - Lurch z Rodiny Adamsovcov, čo je dosť solídny ksicht pre horala, avšak jeho potenciál je kruto nevyužitý. ()

seeker23 

všechny recenze uživatele

Bizarní hixploatation o vidláckém napodobovateli Elvise Eddiem a podivných vztazích v motýlku v lesích. Mezi stop-záběry, paralelními montážemi, flashbacky a odkazy na Peeping Toma na straně jedné a nezvládnutou dramaturgií i nesmyslně jednajícími postavami se odehrává tenhle mile podivný brak s koncem, u kterého nepochybně Quentin Tarantino hýkal slastí ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Lacinej fešák, to vlastně není vyloženě špatný film. Je tu například skvěle vytvořená atmosféra amerického Jihu. Z těch venkovských primitivních balíků se jednomu dělá šoufl. ,,Tak co, nejste rádi, že jste přišli pobejt?!" Pro mě jsou plusem i nejednoznačné postavy - nefunguje tu klasické černobílé schéma béčkových filmů (např. hodná žena a zlý zvrácený vrah). Nikdy nevíte, čím vás která postava překvapí. Co ale z tohoto filmu dělá průšvih, to je snaha o experimentální háv. V příběhu se co chvíli nějaká scéna absurdně zpomalí nebo se podle pravidel ejznštejnovské montáže propojí scéna znásilnění se souložícími psy... A náhle je veškerá vážnost v háji, protože se člověk prostě musí smát. ()

eisha3 

všechny recenze uživatele

Tady fakt nebyla nouze o bizarní záběry, u kterých jsem se koneckonců dost od srdce zasmála. Nevím, jestli to bylo uvolněnou atmosférou v kině nebo tím, že se mi to fakt líbilo. Radši nad tím nebudu moc přemýšlet. ()

Vaklaf 

všechny recenze uživatele

"Hillbilly Eddie kytáru měl, tramtadam, králem chtěl bejt, černošku šukat chtěl, tramtadam..." Parádní pokoukání na buranskej jih, kde je akorát bordel a samej degenerát a ztroskotanec. A sem tam ňáká nadupaná kára. Prostě klasika. A do toho všeho přijede hezká černošská zpěvačka, jíž se (překvapení!) porouchá auto, takže musí pobýt v ošklivým motelu. Rázem tu máme znásilnění a komplikaci vztahů mezi místníma. A vše spěje do fajnovýho tarantinovskýho finále. Spokojenost! ()

Reklama

Reklama