Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tron
    ****

    „Nič také sa nikdy nestalo.“ – „Aspoň nie posledných 10 000 rokov.“ Na rozdiel od PATRIOTA sa Emmerich konečne na nič nehrá a iba rozpráva nenáročný dobrodružný príbeh o tom, ako otec (Quaid) prekonáva šialené prírodné problémy a ide za synom (Gyllenhaal), ktorý sa to medzitým snaží prežiť. Emmerich má tieto trikové veľkofilmy rád. Jeden zásadný rozdiel medzi týmto a ID4 (alebo GODZILLOU) je v tom, že besnenie živlov poznáme všetci, takže nás z jednotlivých demoličných scenérií mrazí. V neposlednom rade mi to pripadalo u Emmericha prvýkrát, že hrdinami boli obyčajní ľudia, nie papierové figúrky; všimnite si, že Roland sa učí - uberá dialógy a necháva rozprávať kameru, hudbu, strih. S týmto jeho filmom som sa cítil dobre (vyberanie kníh na spálenie, vlky). Ale v prípade, že nás chceli tvorcovia seriózne varovať, tak neviem neviem. No ak nás chceli iba zabaviť... uspeli!(30.4.2005)

  • Lima
    *

    Když pominu holý fakt, že procesy změny proudění a ochlazování, které Emmerich ve svém příběhu popisuje, jsou dlouhodobým procesem na mnoha desítek let (dobrý...nadsázka...beru), to ostatní v příběhu je esencí všeho špatného na současném Hollywoodu, stokrát viděného klišé, nudné až únavné předvídatelnosti všeho, co se na plátně děje, mizerné psychologizace plakátových postav na úrovni literárních pokusů desetiletého dítěte. Ve výsledku až nezdravé zahrávání si s inteligencí a tolerancí normálně uvažujícího diváka. EMMERICHU, TÁHNI!!!!..............PS: Ohodnotit film několika hvězdičkami jenom proto, že má skvělé triky, mi přijde zcestné. V dneší době jsou již kvalitní triky samozřejmostí, nikoliv výsadou.(3.12.2005)

  • Marigold
    **

    Můj milovaný Roland "Americ" Emmerich je zpátky a musím uznat, že mě trochu zklamal. Den poté bohužel není tak krásně pitomý jako Godzilla či Den nezávisloti, ba nemá ani toho pravého ducha kapitalistického realismu; je to jen průměrný výrobek z továrny na katastrofické filmy. Slušně našlápnutou první polovinu filmu drží skvělé triky a dynamický střih, ve druhé se ale pan režisér dostává plně ke slovu a opět dokazuje, že když má točit s herci bez opory digitálních technologií, je "tříčtvrteční". Hlavní tváře jsou nevýrazné, dialogy připitomělé (viz ten o Nietzschem, který má asi naznačit, kolik ví vzdělanější americký divák o legendě světové filozofie), patos se tentokrát snaží vyhnout nacionální notě – kupodivu poměrně úspěšně – ale stále má dar nechtěně pobavit (Kdo je to? – MŮJ TÁTA :o))). Technicky to šlape slušně, hezky se na to kouká, ale dojem zabíjí rozvláčná a značně nezáživná druhá polovinu filmu. Stačilo přidat trochu nadsázky a slevit z okatého ekologického moralizování... a Den poté mohl být dokonce lehce nadprůměrným cukrátkem pro oko. Takhle je to pěkně vyhlížející a veskrze průměrné nic s VELKÝMI efekty.(2.6.2004)

  • monolog
    **

    Podle mě nejhorší film od Rolanda Emmericha. Dennise Quaida mám rád od dětství, ale tenhle film pro mě nezachrání. Některé logické kopance (přeskakování trhliny v ledu, útěk před vodou do knihovny, útěk před mrazem...), patetismus povznesený na strašlivou míru a děj, kterej je sotva jen rozvinutím základní zápletky ho totiž srážejí na hranici únosnosti. S o dvacet jedna let starším snímkem stejného jména to má stejné opravdu bohužel jen to jméno. (odkaz zde). Ten starší je skvělý film o jaderné válce. Tohle bohužel jen dojičem peněz a slz. Určitě film, bez kterýho bych se obešel, i když některé scény vypadají hezky (s miliony dolarů na triky aby ne!), nemá to pro mě smysl. Ale jako obvykle se film zaplatil (a tentokrát dokonce několikrát).(17.2.2006)

  • RHK
    ***

    Katastrofický film hitmakera Rolanda Emmericha na téma velkolepého nástupu doby ledové. Digitální triky jsou perfektní a kamera střídá nádherné záběry z exteriérů (třeba úžasná tornáda nad Los Angeles), z vesmíru i třeba z jednací místnosti prezidenta. Jenže - z jinak napínavého thrilleru se občas stává fraška. Zmrznutí Empire State Buildingu a vodní tsunami ulicemi Manhattanu kopíruje prakticky stejné záběry ze Dne nezávislosti, pouze ohnivé zbraně mimozemšťanů tentokrát nahradil rychle zmrazující chlad z oka obří sněhové bouře, respektive obří vlna, zavření dveří na závoru před dotírajícími vlky cituje podobný záběr z Godzilly (akorát tam byly ty příšerky uvěřitelnější). Strašidelná hejna ptáků jako z Hitchcocka, podivné ostré ledové krápníky jako z Bayova Armageddonu a záběr s cepínem a odstřižením hrdiny z lana jako by z oka vypadl Campbellovu Vertical Limitu. K tomu stěží uvěřitelný příběh, nebo polopatické vysvětlování v knihovně, kdo to byl Nietzsche a proč je vzácná Gutenbergova Bible. Emmerichův slabší kousek. Trailer: http://www.csfd.cz/film/107279-den-pote-day-after-tomorrow-the/videa/ a http://www.csfd.cz/film/107279-den-pote-day-after-tomorrow-the/videa/?trailer_select=1023(3.5.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace