poster

Mission: Impossible III

  • USA

    Mission: Impossible III

  • Německo

    Mission: Impossible III

  • Slovensko

    Mission: Impossible 3

Akční / Dobrodružný / Thriller

USA / Německo / Čína, 2006, 126 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dudek
    ****

    Když přišel první Mission: Impossible byla většina diváků potěšena. Ethan Hunt byl prototyp jiného hrdiny než James Bond, přesto že plno hnidopichů tyto dva hrdiny srovnávali je nimi obrovské množství rozdílů. Okouzlil příjemným příběhem, avšak ke konci bohužel zklamal svou přílišnou překombinovaností a zejména vysokým množství zvratů, ze kterých šla mnohým hlava kolem. Každopádně díky vydělaným penězům byl druhý díl jasnou volbou. Přestože se nejednalo o vyloženě špatný film, veliké množství lidí rozhořčil až příliš lineární příběh. Nyní tu máme Mission: Impossible III a režie se ujímá J. J. Abrams, který toho nasliboval až příliš, než aby to všechno mohl splnit. Jak to tedy nakonec dopadlo? Film se rozeběhne okamžitým flashforwarem, který sice působí jako takový malý spoiler, ale zároveň značně popohání film dále. Divák si totiž nemůže být jist, jak zde zobrazená situace dopadne a navíc neustále naráží na situace, o kterých se tam mluvilo. Ihned poté bude učiněna radost zejména všem těm co sledovali již seriál, neboť titulková sekvence se odehrává přesně v jeho duchu, ono vůbec v tomto filmu budete narážet na spoustu odkazů ke všemu co se na něj váže, ale o tom až později. Musím se přiznat, že jsem se ze začátku neuvěřitelně nudil, film si mě ničím nezískal a já se jen modlil, aby se v podobném duchu nesunul až ke konci. Pečlivě jsem sledoval práci filmařů, ale místo slibovaných vychytávek a revoluce v žánru jsem sledoval roztřesenou kameru a mohl číst Abramsův rukopis, který je jasný snad v každém záběru. No každopádně mé modlitby byly vyslyšeny, neboť přišla mise ve Vatikánu, která je opravdu skvělá, vlastně vše co následuje po ní je skvostné. Abrams pouští jednu akci za druhou, avšak vůbec ne na úkor příběhu, vychutnává si scény, ve kterých může připomenout nějakou slavnou část z předchozích dílů – třeba skok ze zdi – a prostě je to nářez. Filmu nepodtrhává nohy ani polidštění děje a pokusy o nabourání divákových emocí, ba právě naopak, působí to tam přinejmenším skvěle, avšak rozhodně nechci říkat, že jsem nenašel nic, co by mě pořádně nenaštvalo. Hlavní záporák je jasný hned a rozhodně je třeba uznat, že v dějinách moderní kinematografie jsem ještě neměl tu čest vidět lepší postavu než je Davian (úchvatný Philip Seymour Hoffman), konečně někdo nekecá, ale jedná, horší je to však s jeho společníkem, který nám zůstává utajen. Právě to slovo utajen je hřebíčkem do rakve. Film se snaží aby diváka ani náhodou nemohlo napadnout kdo to je a používá k tomu již několik let okoukané způsoby, které jsme mohli vidět třeba i v podprůměrném snímku Sám doma 4. Zejména v jedné fázi to působí tak strašně okatě, že jsem byl neuvěřitelně pohoršen tím, jaké dělají tvůrci z diváků debily. Celkově se jedná „jen“ o další Mission: Impossible, což rozhodně není špatný verdikt a pokud to někomu nestačí, pouze čistě konstatuji, že své předchůdce nechává daleko za sebou, jen škoda té obrovské předvídatelnosti. 80% [TOP 19/10 88%](4.5.2006)

  • Lynn
    ****

    Přesně 10 let po prvním díle se Tom "Ethan Hunt" Cruise vrací s dílem třetím. A nemožné se stalo možným - trojka je nejen lepší než předchozí dvojka, ona je ale hlavně lepší než jednička. A co víc, do tohohle sousta se zakousl neznámý začátečník J.J. Abrams a překonal režiséry tak zvučných jmen jako jsou Brian De Palma a mistr akčních nářezů John Woo. To už je hodně co říct. K tomu vedle tradičně dobrého Toma (je vidět, že bez Ethana a motorky se prostě neobejde) může divák slintat i nad nechutně skvělým záporákem Philipa S. Hoffmana a tak trochu záhadným Laurencem Fishburnem. No i ostatní role jsou vlastně dobře obsazené (J. Rhys-Meyers či M. Monaghan). Scénář sice trpí několika logickými děrami, ale v rámci žánru se ještě drží v normě, a hlavně nelogičnosti zas tolik neruší. Sečteno podtrženo: zábavný a napínavý filmeček, jehož lákavý obal není jen prázdná skořápka.(21.5.2006)

  • imf
    ***

    Zajímavé, ale nijak převratné. Abrams to zkusil po svém a zřejmě mu to u diváků vyjde, k čemuž nezbývá než gratulovat. Při bližším ohledání však nelze nevidět kompromisy, kterých se dopustil... Ethan se změnil - příliš mluví a když jedná, nemá to už ten velkolepý říz... Abramsovy dialogy a pečlivě budovaný mikrosvět se možná tváří, že mají hloubku, ale co na tom, když klíčovým scénám chybí důraz? Philip Seymour Hoffman se může stavět na hlavu, Cruise může mluvit česky, ale k ničemu ála průnik do Langley v první díle, se Abrams nepřiblíží ani na vzdálenost dvaceti celuloidových kilometrů... výsledek? Odkoukáno, stráveno a vyloučeno... tenhle film ve vás prostě nezůstane. :)(2.5.2006)

  • Isherwood
    *****

    Od prvních vteřin nekompromisně nesmlouvavá, v akčních momentech nadživotní se strhující trikovou stránkou a ve správné chvíli vždy parádně odlehčená, thrillerová pecka, která v posledních letech nemá ve špionážním subžánru obdoby (vyjma Bournů, kteří jsou však v úplně jiné lize). Abramsova režie šlape přesně jako švýcarské hodinky, které se nezaseknou ani v komorněji laděných scénách zasnoubeného tajného agenta (návrat domů po neúspěšné akci patří k tomu nejdojímavějšímu) a díky geniálnímu castingu ani v té nejslabší chvilce nesklouzne k teatrálnosti. Oscarový Phillip Seymour Hoffman je chladnokrevný zmrd jako nikdo jiný, Ving Rhames sype suché hlášky jedna radost, Michelle Monaghan hraje víc než jenom „krásku v nesnázích“ a i Tom Cruise je sledovatelný, i když i zde občas zahraje svou obvyklou pózu. Ale i tak je M:I-3 tou nejlepší možnou jednohubkou, která může z vod standardního hollywoodského mainstremu spatřit světlo světa.(2.10.2006)

  • Jeanne
    ***

    Chtělo by se říci: dobrodružný (podle někoho špiónský) thriller o dokonalých agentech, únosech a hledání čehosi. Sice má spoustu nedostatků, ale jsou to jasné 4 hvězdičky. Není však vůči žánru poněkud ponižující, uvažovat, že všechny ty uplatněné nedokonalosti k němu nedomyslitelně patří? Zdá se mi, že ano, takže přes spoustu super vypiplaných akcí a neslábnoucí tempo - a to navzdory leckdy poměrně pomalým a dlouhým záběrům (díky tomu tempu jsem si však ani nestihla klást žádné otázky a skoro mi nedošlo, že dokonale předvídatelný děj prakticky neexistuje) beru v úvahu mizerný scénář, děsnou motivovanost v jednání postav (proč, že se Hunt vracel do akce? co si myslel, když šel sám předat to cosi hlavním zloduchům? apod.). Možná jsem jen nepochopila, že jeho sladkobolné rozhovory se ženou (věř mi, věřím ti, věř mi... Skoro jako To nejste vy, Já ti říkám, to jsem já... z Piti piti pa) vlastně měly být žánrovou ironií... A asi jsem také jen nedocenila pohrávání si s hloubkou ostrosti při svatbě, jo jo, ta hloubka byla vážně cool, jen se sem hodila méně, než když fotíme kytičky s pestíkem... :) Nesedí moc ani struktura filmu sestavená z totálně odlišných částí, lépe či hůře kopírujících řadu podobných filmů (část ve Vatikánu, část na dálnici, část v Šanghaji...). Je příliš náročné chtít, aby i žánrový film přinesl alespoň něco zajímavého, natožpak inovativního?(4.5.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace